Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #26 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole... Anonymous poster hash: bd9af...a7e Nå jobber ikke mannen min, men hadde han gjort det så hadde hunden vært med på jobb. Anonymous poster hash: d7b8d...a59
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #27 Skrevet 18. januar 2015 Vi har hund, og den er IKKE på soverommet. Hva er galt med det? Den er heller ikke oppi møblene, og jeg vil påstå at den har det veldig bra hos oss likevel Den er heller ikke med på besøk til andre enn til nøds nærmeste familie hvis det passer sånn, og fordi de synes det er ok. Du er nok ikke en slik eier jeg mener😉 Om du hadde hatt lyst å ha hunden din på ditt soverom så er ho det helt opp til deg. Tenker nok at deres hund har det helt fint😉 Anonymous poster hash: bd9af...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #28 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Så bra at dere ikke er våre venner da. Jeg er allergisk og datteren vår har astma og allergi. Vi begge reagerer på hund og kan dermed ikke ha hund i huset. Vi pakker i oss allergi medisin før vi besøker folk som har hund og har alle klær til vask etterpå. Samt at de besøk oss som har hund tar hensyn til oss. Da går det som høvelig greit, men hadde ikke kunne hatt hund inn i huset. Håper ingen dere er veldig glade i eller nære familie medlem utvikler allergi mot hund. Hadde blit veldig lei meg dersom min bror for eksempel hadde kuttet meg ut på geunn av allergien min. Anonymous poster hash: a03fd...f38 Vi har kuttet ut en bror og et annet familiemedlem da de ikke liker hunder, null problem gitt. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Du er jo virkelig ikke god. Anonymous poster hash: d51b9...37a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #29 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole... Anonymous poster hash: bd9af...a7e Nå jobber ikke mannen min, men hadde han gjort det så hadde hunden vært med på jobb. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Aha, dette er "vi er alle sammen sammen hele døgnet alle dager hele året og trenger ikke noen andre"-familien. Anonymous poster hash: 53358...c9d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #30 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole... Anonymous poster hash: bd9af...a7e Nå jobber ikke mannen min, men hadde han gjort det så hadde hunden vært med på jobb. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Okei. Men da har de mye selskap begge to😉Men det jeg lurer på er hva er tanken bak dette? Hva er grunnen til at hunden ikke kan være hjemme? Er det du som savner hunden, eller er det noe spesielt med hunden som gjør at den ikke kan være alene? Anonymous poster hash: bd9af...a7e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #31 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien? Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole... Anonymous poster hash: bd9af...a7e Nå jobber ikke mannen min, men hadde han gjort det så hadde hunden vært med på jobb. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Og hvis arbeidsgiver ikke godtok hund på arbeidsplassen så hadde han sluttet? Er det slik å forstå? Dere virke passe ustabil og skrudd hele gjengen. Utelukke familie og venner for ei bikkje som lever i kanskje 12 år. Nei, hadde du vært min venn eller familie så tror nok jeg det hadde vært til min fordel å få deg ut av livet mitt... Anonymous poster hash: 776aa...f48
Mamma_til_2 Skrevet 18. januar 2015 #32 Skrevet 18. januar 2015 Heldigvis er jeg allergisk mot hund og dessverre er jentungen og det, pluss at hunder dessverre trigger astmaen hennes, så her er det null hund! de som vill kutt meg og min familie ut må bare gjøre det!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #33 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 e ma Og dermed utelukker dere vennskap med folk med allergi, og de som er redde for hunder. (Folk kan ha gode grunner for å være redd hunder, dårlige erfaringer som barn, osv) Hadde vi ikke hatt allergi i huset, så kunne jeg godt hatt hund på besøk, men med den holdninga du viser, så kjenner jeg at jeg uansett ikke ville vært interessert. Anonymous poster hash: f4121...c3e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #34 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 e ma Og dermed utelukker dere vennskap med folk med allergi, og de som er redde for hunder. (Folk kan ha gode grunner for å være redd hunder, dårlige erfaringer som barn, osv) Hadde vi ikke hatt allergi i huset, så kunne jeg godt hatt hund på besøk, men med den holdninga du viser, så kjenner jeg at jeg uansett ikke ville vært interessert. Jeg kan jo fortelle grunnen tillat jeg seier dette. Vi hadde 5 venner på middag i går, 2 av parene hadde med hund! De ble jo totalt ustabile begge to av glede eller hva som stakk dem! De løp rundt, ulte og bjeffet. Tigget ved bordet og siklet over alt! Så sier min mann at dette var ikke så greit. Da foreslår den ene å ta hunden inn på soverommet! WHAT? ALDRI!Anonymous poster hash: bd9af...a7e Ja dette sier jo mye om dere!!!! Hva er galt med å ha hund på soverommet??? Hadde jeg vært dine gjester så hadde jeg reist meg å dratt! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Nei, NÅ tror jeg du troller. En hund inne på soverommet med ei seng som er veldig fristende å legge seg i. Anonymous poster hash: f4121...c3e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #35 Skrevet 18. januar 2015 Har stor hund selv men den er skjelden med oss bort. Ikke drar vi bort så ofte heller. Før vi selv fikk hund var det enkelte hunder som ikke var velkommen hos oss. Bla. en i familien som skillet noe så jævlig. Første og siste gangen den var på besøk var stoffsofaen, stoffpallene og gardinene som gikk ned til gulvet fulle av sikkel. Svigermor fikk heller ikke ta med hunden til oss da den på død og liv skulle ligge i sofaen og nåde den som forstyrret den. Den satte den regelrett tenna i. Anonymous poster hash: 8f6c9...09f
Hjertefru Skrevet 18. januar 2015 #36 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #37 Skrevet 18. januar 2015 Anonym a59 er jo et troll, skjønner dere ikke det? Anonymous poster hash: 98a77...1fb
Sint naken biltyv Skrevet 18. januar 2015 #38 Skrevet 18. januar 2015 Vi har hund og han er en del av familien. Vi tar han med til de som syns det er ok og han blir igjen hjemme når vi skal til folk som ikke liker han eller er allergisk. Bull problem. Med sånne holdninger flere i tråden her har er det ikke rart det blir krig her i verden. Makan
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #39 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Les svaret så ser du at mannen i huset ikke er i arbeid og dermed er hjemme med hunden hele tiden. Og når det gjelder ditt resonnement ang hunden, så bør det vel også være ok å gå inn hjemme hos deg med sko? Dette var helt normalt før i tiden, og som du selv skriver; hvor rent skal vi ha det hjemme? Anonymous poster hash: 776aa...f48
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #40 Skrevet 18. januar 2015 Her er det noen som har det innmari morsomt med trolleriet sitt.... Anonymous poster hash: b581a...fea
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #41 Skrevet 18. januar 2015 Vi har hund og han er en del av familien. Vi tar han med til de som syns det er ok og han blir igjen hjemme når vi skal til folk som ikke liker han eller er allergisk. Bull problem. Med sånne holdninger flere i tråden her har er det ikke rart det blir krig her i verden. Makan Hvilken holdning sikter du til? At enkelt ikke ønsker hund inn i hjemmet sitt? Eller at man utelukker familie og venner som ikke vil ha hunden inn i hjemmet sitt? Anonymous poster hash: 776aa...f48
Hjertefru Skrevet 18. januar 2015 #42 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Les svaret så ser du at mannen i huset ikke er i arbeid og dermed er hjemme med hunden hele tiden. Og når det gjelder ditt resonnement ang hunden, så bør det vel også være ok å gå inn hjemme hos deg med sko? Dette var helt normalt før i tiden, og som du selv skriver; hvor rent skal vi ha det hjemme?Anonymous poster hash: 776aa...f48 Men hvis det er det som er problemet er det jo bare å få eieren til å tørke av beina til hunden. Problem solved
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #43 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Les svaret så ser du at mannen i huset ikke er i arbeid og dermed er hjemme med hunden hele tiden. Og når det gjelder ditt resonnement ang hunden, så bør det vel også være ok å gå inn hjemme hos deg med sko? Dette var helt normalt før i tiden, og som du selv skriver; hvor rent skal vi ha det hjemme?Anonymous poster hash: 776aa...f48 Men hvis det er det som er problemet er det jo bare å få eieren til å tørke av beina til hunden. Problem solved Hva som er årsaken til at enkelte ikke ønsker hund inn i hjemmet sitt kan ikke jeg svare på. Dessuten er det fullstendig uvesentlig. Eksempelet mitt med å gå inn i hjemmet ditt med sko var bare et svar på kommentaren din om hvor reint må vi ha det i hjemmet vårt. Her kunne jeg liksågodt brukt røyking som eksempel. Det er helt og holdent opp til huseier å bestemme hvor vidt han/hun ønsker dyr inn i hjemmet sitt, på lik linje med at det er huseier som bestemmer om man kan gå inn med fottøy eller ikke. Dette er det ikke gjestene som bestemmer. Og skulle disse reglene mine forårsake at du ikke vil komme på besøk til meg, vel da er det ditt tap... Anonymous poster hash: 776aa...f48
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #44 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Les svaret så ser du at mannen i huset ikke er i arbeid og dermed er hjemme med hunden hele tiden. Og når det gjelder ditt resonnement ang hunden, så bør det vel også være ok å gå inn hjemme hos deg med sko? Dette var helt normalt før i tiden, og som du selv skriver; hvor rent skal vi ha det hjemme?Anonymous poster hash: 776aa...f48 Men hvis det er det som er problemet er det jo bare å få eieren til å tørke av beina til hunden. Problem solved Hva som er årsaken til at enkelte ikke ønsker hund inn i hjemmet sitt kan ikke jeg svare på. Dessuten er det fullstendig uvesentlig. Eksempelet mitt med å gå inn i hjemmet ditt med sko var bare et svar på kommentaren din om hvor reint må vi ha det i hjemmet vårt. Her kunne jeg liksågodt brukt røyking som eksempel. Det er helt og holdent opp til huseier å bestemme hvor vidt han/hun ønsker dyr inn i hjemmet sitt, på lik linje med at det er huseier som bestemmer om man kan gå inn med fottøy eller ikke. Dette er det ikke gjestene som bestemmer. Og skulle disse reglene mine forårsake at du ikke vil komme på besøk til meg, vel da er det ditt tap... Anonymous poster hash: 776aa...f48 Glemte foresten å sette på 😉 Anonymous poster hash: 776aa...f48
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #45 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 e ma Og dermed utelukker dere vennskap med folk med allergi, og de som er redde for hunder. (Folk kan ha gode grunner for å være redd hunder, dårlige erfaringer som barn, osv) Hadde vi ikke hatt allergi i huset, så kunne jeg godt hatt hund på besøk, men med den holdninga du viser, så kjenner jeg at jeg uansett ikke ville vært interessert. Jeg kan jo fortelle grunnen tillat jeg seier dette. Vi hadde 5 venner på middag i går, 2 av parene hadde med hund! De ble jo totalt ustabile begge to av glede eller hva som stakk dem! De løp rundt, ulte og bjeffet. Tigget ved bordet og siklet over alt! Så sier min mann at dette var ikke så greit. Da foreslår den ene å ta hunden inn på soverommet! WHAT? ALDRI!Anonymous poster hash: bd9af...a7e Ja dette sier jo mye om dere!!!! Hva er galt med å ha hund på soverommet??? Hadde jeg vært dine gjester så hadde jeg reist meg å dratt! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Nei, NÅ tror jeg du troller. En hund inne på soverommet med ei seng som er veldig fristende å legge seg i. Anonymous poster hash: f4121...c3e Problemet er???? Her får hunden både komme opp i senga og i sofaen, ser ikke problemet med det altså. Men får vel bare være enig om å være uenige. Vi velger ihvertfall å ikke omgås mennesker som ikke liker hunder, da hunder er en veldig stor del av livet vårt. Barna har stor glede av de og vi har alltid minst en hund. Anonymous poster hash: d7b8d...a59
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #46 Skrevet 18. januar 2015 Ønksker jeg meg hund i huset, så skaffer jeg meg en selv. Jeg har ikke behov for å ha andre sine hunder i hus. Jeg dro da ikke med meg katten bort til andre da jeg hadde katt. Anonymous poster hash: 049a0...7c8
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #47 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Vi har og stor hund som en en stor del av VÅR famile, ikke andres....Det er opptil hver enkelt om de vil ha hund i huset sitt eller ikke... Ja klart det er det. Derfor er det så enkelt som at da kommer vi ikke til de. Det er veldig enkelt å kutte ut folk som ikke liker hunder ut av vårt liv. Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Så fint at du bekrefter fordommene, liksom... Anonymous poster hash: 36b6f...f77
Englenemine Skrevet 18. januar 2015 #48 Skrevet 18. januar 2015 Ingen hund inn her . Selv om den er en del av deres familie som ei skrev er den ikke en del av min. Er kattepersoner vi men jeg drasser ikke med katten min til noen eller forventer besøk skal ville kose med katten min. Og hadde noen troppet opp på døra og sett på det som en selvfølge hunden skulle med inn måtte de snudd i døra desverre. Ett av barna er i tilleg redd for hunder , og jeg er ikke komfortabel med hunder over en viss str etter å ha blitt forsøkt angrepet som liten jente.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2015 #49 Skrevet 18. januar 2015 Vi har en stor hund og den er en stor del av familien. Den er med overalt og er ikke hunden velkommen så kommer ikke vi heller, enkelt å greit! Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Der er den instillingen jeg mener.Kan du svare meg på hvorfor? Hvis du og mannen er invitert i middagsbesøk en kveld, drar dere med dere hele familien og bikkja siden alle er en del av familien? Stiller alle i barnebursdag spm et av barne er invitert i siden alle er en del av familien?Anonymous poster hash: bd9af...a7e Hvorfor skal hunden bli etterlatt alene hjemme? Skjer ikke her i huset! Jeg og mannen drar ikke på besøk uten hverandre eller uten barna nei! Barna drar i bursdager alene ja.... Noe mer du lurte på???? Anonymous poster hash: d7b8d...a59 Ja, nå lurer jeg på hvor hunden er når dere er på jobb/skole...Anonymous poster hash: bd9af...a7e Det kan jo være at hunden er alene hjemme 5 dager i uka når folk er på jobb da vettu. Da er det kanskje forståelig at de ikke ønsker at hunden skal være hjemme alene når de har fri også, det må vel være en ærlig sak.Har selv hund, men tar ikke hunden med hjem til folk uten at dette er avklart. Greit at mange ikke liker hund, men synes det er et tankekors at så mange synes de er skitne osv. Hvor rent skal vi egentlig ha det? Det er tydelig at vi har fjernet oss langt fra naturen. Hunden var menneskets første husdyr, og det var en grunn til det. På mange måter er hunden oss overlegen, tenker på sanseapparatet deres bla. Og nei, kan ikke sammenligne hunden med papegøyer eller gullfisk for den slags skyld. Hundens og menneskets historie er vevd tett sammen. Tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunden. Haha, du tror ikke vår sivilisasjon hadde vært mulig uten hunder? Seriøst? Og det er noe alvorlig galt om man skal dra med seg kjæledyr inn til andre mennesker, uansett hvor lenge hunden har vært alene på forhånd. Man kutter ikke ut venner fordi de ikke vil ha dyr inn i huset. Du har også en kvalmende holdning mot andre som holder av andre kjæledyr enn hva du gjør. For noen er ditt forhold til hunder like merkelig som du mener deres forhold til en gullfisk eller en papegøye er, uten at man hører så mye om akkurat det. Det kalles normal folkeskikk. Selv om DU liker hunder så betyr det ikke at DU eier sannheten om hvilke kjæledyr som er best. Anonymous poster hash: 36b6f...f77
skjotta Skrevet 18. januar 2015 #50 Skrevet 18. januar 2015 Vi har ikke hund, men om vi inviterer venner eller familie med hund er selvfølgelig hunden også velkommen. Så må jeg heller bare vaske litt etterpå 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå