Elsker livet Skrevet 13. januar 2015 #26 Skrevet 13. januar 2015 Hvor blir det av alle de som hyler "TILKNYTNINGSPROBLEMATIKK" i annethvert innlegg? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Moren er jo der, hun har bare skaffet en ekstra person som hjelper til. Jeg syns det hørtes ut som en god løsning når man får tre såpass tette barn. På den måten får hele familien greie dager den perioden det er travlest. Det er ikke slik at andre oppdrar barna selv om hun har en aupair som deltar på dagtid. Aupairen avlaster mor.
Novemberdama Skrevet 13. januar 2015 #27 Skrevet 13. januar 2015 Hvor blir det av alle de som hyler "TILKNYTNINGSPROBLEMATIKK" i annethvert innlegg? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa De forsvinner straks barna deres er over ett år og går i barnehagen i 9 timer hver dag.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #28 Skrevet 13. januar 2015 Syns det høres ut som en super løsning, jeg. I Norge er det ikke vanlig å få tre barn så tett, nettopp fordi det er krevende for EN person. I andre land har man et større kvinnefelleskap som gjør at man er flere som deler på jobben. Triveligere og hyggeligere enn sånn det er her i kalde nord. Anonymous poster hash: 4ac75...49a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #29 Skrevet 13. januar 2015 Syns det høres ut som en super løsning, jeg. I Norge er det ikke vanlig å få tre barn så tett, nettopp fordi det er krevende for EN person. I andre land har man et større kvinnefelleskap som gjør at man er flere som deler på jobben. Triveligere og hyggeligere enn sånn det er her i kalde nord. Anonymous poster hash: 4ac75...49a Haha, et kvinnefellesskap hvor de kjøper inn hjelp til ungene sine, faktisk! Hva med å ikke få flere barn enn det man evner å ta seg av? Hva er poenget med å få enda fler? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
Elsker livet Skrevet 13. januar 2015 #30 Skrevet 13. januar 2015 Syns det høres ut som en super løsning, jeg. I Norge er det ikke vanlig å få tre barn så tett, nettopp fordi det er krevende for EN person. I andre land har man et større kvinnefelleskap som gjør at man er flere som deler på jobben. Triveligere og hyggeligere enn sånn det er her i kalde nord. Anonymous poster hash: 4ac75...49a Haha, et kvinnefellesskap hvor de kjøper inn hjelp til ungene sine, faktisk! Hva med å ikke få flere barn enn det man evner å ta seg av? Hva er poenget med å få enda fler? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Det er snakk om en periode, tror ikke denne aupairen har flyttet inn for godt.
kristinehufine Skrevet 13. januar 2015 #31 Skrevet 13. januar 2015 Hun er jo sammen med barna hele dagen, hun har bare ei til å hjelpe seg i tillegg. Ser ikke problemet. Hadde glatt valgt det samme om jeg hadde muligheten. Da kunne jeg tatt kosen med ungene og gitt dem litt tid hver for seg med meg i tillegg. Hvorfor er det noe verre enn å ha ungene i Bhg hele dagen?
Chl85 Skrevet 13. januar 2015 #32 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #33 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt. Men spørsmålet mitt er jo hvorfor man på død og liv må få tre så tette barn dersom man på betale andre for å ta seg av de? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #34 Skrevet 13. januar 2015 Kødder du Hi? Skulle hun ha stoppet etter 2? Hva er det å si? Lyser sjalusi lang vei!! Flott for dem at de har muligheten til å ha en au-pair! Lurt det! 3 barn og utslitt selv, men har dessverre ikke muligheten til å ha au-pair, ellers hadde jeg skaffa det på flekken! Anonymous poster hash: dd18a...dd6
Chl85 Skrevet 13. januar 2015 #35 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt. Men spørsmålet mitt er jo hvorfor man på død og liv må få tre så tette barn dersom man på betale andre for å ta seg av de? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Jamen kjære vene da... Jeg visste ikke om jeg kom til å takle de barna jeg har før jeg fikk dem. Handler noe om erfaringer man gjør seg på veien. Kanskje ikke siste mann var planlagt(slikt skjer) også ville hun ikke ta abort? Og hun betaler faktisk ikke andre for å "ta seg av de", det gjør vi andre når vi drar på jobb--- Barnehage???. Hun får hjelp med enkle gjøremål i løpet av dagen hun er med barna. Hun lemper dem ikke i arma på barnevakten imens hun er ute å fikser neglene hver dag. Samme som at jeg planlegger ikke alt her i livet. Hva om mannen min plutselig dør og jeg sitter der med 3 unger tett i alder under 4 år. Hadde glatt betalt noen jeg også da for litt hjelp i hverdagen(hadde jeg hatt råd), men skulle ikke hatt 3 unger jeg da, må nesten gi bort den ene?... Snakk om dårlig planlegging... Syns du henger deg opp i små detaljer som i det store og hele ikke er viktige i denne sammenhengen. Hun fikk 3 tette barn også fant hun ut at det ble mye mer slitsomt enn det hun kanskje regnet med og ferdig med det. Så fant hun er løsning som høres super ut Men vil du gjerne dømme henne nord og ned, så deg om det.
*Miss Marple* Skrevet 13. januar 2015 #36 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt.Men spørsmålet mitt er jo hvorfor man på død og liv må få tre så tette barn dersom man på betale andre for å ta seg av de? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Hadde du reagert likt om de på 1,5 og 3 år var i barnehagen hver dag? De færreste jeg har hørt om her inne har alle barna hjemme 100 % når de er hjemme i permisjon og jeg ser faktisk ikke hvordan dette er annerledes enn det? De har funnet en måte å takle tre tette (kanskje ikke helt planlagte) barn som passer dem og deres familie - bra for dem.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #37 Skrevet 13. januar 2015 Men vi som sender barna våres i barnehage fra ett års tid er da ikke noe bedre enn denne damen. Barna mine går i bhgen i syv timer hver dag, denne moren tilbringer nok mer tid med barna sine enn jeg har mulighet til. Familien har funnet en løsning som fungerer for de, for en hektisk periode i livet. Tre tette barn kan ha utrolig mye glede av hverandre. Mor får noe praktisk hjelp når far ikke er hjemme, hun kan trene noe som gir energi, ta seg en dusj osv. Hun er veldig heldig som kan være hjemme med tre små barn med nattevåk uten å bli utslitt. Vil absolutt påstå at hun får det beste fra to verdener! Anonymous poster hash: ea361...1f3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #38 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt. Men spørsmålet mitt er jo hvorfor man på død og liv må få tre så tette barn dersom man på betale andre for å ta seg av de? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Jamen kjære vene da... Jeg visste ikke om jeg kom til å takle de barna jeg har før jeg fikk dem. Handler noe om erfaringer man gjør seg på veien. Kanskje ikke siste mann var planlagt(slikt skjer) også ville hun ikke ta abort? Og hun betaler faktisk ikke andre for å "ta seg av de", det gjør vi andre når vi drar på jobb--- Barnehage???. Hun får hjelp med enkle gjøremål i løpet av dagen hun er med barna. Hun lemper dem ikke i arma på barnevakten imens hun er ute å fikser neglene hver dag. Samme som at jeg planlegger ikke alt her i livet. Hva om mannen min plutselig dør og jeg sitter der med 3 unger tett i alder under 4 år. Hadde glatt betalt noen jeg også da for litt hjelp i hverdagen(hadde jeg hatt råd), men skulle ikke hatt 3 unger jeg da, må nesten gi bort den ene?... Snakk om dårlig planlegging... Syns du henger deg opp i små detaljer som i det store og hele ikke er viktige i denne sammenhengen. Hun fikk 3 tette barn også fant hun ut at det ble mye mer slitsomt enn det hun kanskje regnet med og ferdig med det. Så fant hun er løsning som høres super ut Men vil du gjerne dømme henne nord og ned, så deg om det. Ja, det handler om erfaringer. Og den dama sier selv at hun hadde problemer etter nummer 1 ! Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
MammantilNurket Skrevet 13. januar 2015 #39 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #40 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt. Men spørsmålet mitt er jo hvorfor man på død og liv må få tre så tette barn dersom man på betale andre for å ta seg av de? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Det er vel helt vanlig det? Bortsett fra at det er barnehagen man betaler? Anonymous poster hash: c859e...f3e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #41 Skrevet 13. januar 2015 Hadde glatt gjort det samme. Hvorfor gjøre det vanskeligere for seg selv enn man må? Hun er jo fremdeles sammen med barna, og de betaler for au pairen selv, så hvorfor dette skulle angå/provosere noen andre forstår jeg ikke. Anonymous poster hash: ea0cd...abf
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #42 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Hun har en unge på 3 mnd, tipper hun er i permisjon? Hun koster vel dermed ikke mer enn andre som får unger - tvert imot, ettersom hun ikke har de eldste i bhg som mange andre gjør. Anonymous poster hash: ea0cd...abf
*Miss Marple* Skrevet 13. januar 2015 #43 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Jeg må si at tapte pensjonspoeng hadde være min siste bekymring som mamma til tre under tre år! Det er verdifulle år som ikke bør måles i kroner og øre, om man har sjansen. I tillegg får man jo poeng av å være hjemme med småbarn, selv om jeg ikke aner hvor mye og hvor lenge. Om jeg måtte velge mellom en god hverdag som småbarnsmor eller litt romsligere økonomi som pensjonist hadde valget mitt vært enkelt.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #44 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet..... Har de råd til det, så er vel det en fin løsning? Jeg kan si med en gang at 3 tette barn hadde vippet meg utenfor et stup. Det er veldig typisk Norsk å skulle klare absolutt alt alene.... Imens i andre land og kulturer bor man med familie når barna er små og får masse hjelp,ikke uvanlig å ha nanny heller. Er vel ikke noe galt i å betale for litt hjelp i hverdagen? Ikke alle har like mye energi og tar 3 tette unger med nattevåk, stell (og alt det andre som følger med),hus, handling osv på strak arm. Særnorsk fenomen det å knekjøre seg totalt fordi man skal gjøre absolutt alt selv uten hjelp. Dustete greier. Har mer respekt for folk som ser sine egne begrensninger og handler deretter. Det krever en god del selvinnsikt og er i mine øyne særdeles positivt. Men spørsmålet mitt er jo hvorfor man på død og liv må få tre så tette barn dersom man på betale andre for å ta seg av de? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Det er vel helt vanlig det? Bortsett fra at det er barnehagen man betaler? Anonymous poster hash: c859e...f3e Er det vanlig å få tre tette når man sliter etter å ha fått førstemann? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
Sint naken biltyv Skrevet 13. januar 2015 #45 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Jeg må si at tapte pensjonspoeng hadde være min siste bekymring som mamma til tre under tre år! Det er verdifulle år som ikke bør måles i kroner og øre, om man har sjansen. I tillegg får man jo poeng av å være hjemme med småbarn, selv om jeg ikke aner hvor mye og hvor lenge. Om jeg måtte velge mellom en god hverdag som småbarnsmor eller litt romsligere økonomi som pensjonist hadde valget mitt vært enkelt. Må sier enig i dette altså
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #46 Skrevet 13. januar 2015 og har ansatt au-pair for å ta seg av ungene sine. Hun sier i denne artikkelen at det var "løsningen" for dem, siden hun ikke klarte å ta seg av de tre barna selv. Kanskje løsningen hadde vært å stoppet etter to barn? Så hun hadde hatt mulighet til å ta seg av sine egne barn selv? Er det virkelig mulig? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Hun var sliten etter to tette og valgte enda en til unge? JAJA, NEINEI.. - hørt om prevensjon kanskje? Men for all del, fint de fant en løsning som fungerte for dem. Kanskje på tide og få de to største i barnehage? Så kunne dama vært hjemme med den aller minste. Nå sto det ikke om alle barna var hjemme, men jeg tolker det kanskje sånn. Anonymous poster hash: c16fd...45b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #47 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Får man ikke pensjonspoeng når man er hjemme med barn inntil en viss alder? Uansett så er hun vel i permisjon. Hun har ikke de to eldste i barnehagen, om jeg ikke husker feil så sparer det staten for mer penger enn en barnehageplass koster. Spesielt for eldste, som de ikke mottar kontantstøtte for. For alt vi vet så kan det hende at mannens bedrift hadde tjent vesentlig mindre, og skattet mindre om hun også hadde vært i arbeid. Kanskje det ikke ville gjort opp for hennes eventuelle skatt. Vil tro mannen har en grei inntekt ettersom mor går hjemme og de har råd til aupair når de har tre barn. Anonymous poster hash: ea361...1f3
MammantilNurket Skrevet 13. januar 2015 #48 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Får man ikke pensjonspoeng når man er hjemme med barn inntil en viss alder? Uansett så er hun vel i permisjon. Hun har ikke de to eldste i barnehagen, om jeg ikke husker feil så sparer det staten for mer penger enn en barnehageplass koster. Spesielt for eldste, som de ikke mottar kontantstøtte for. For alt vi vet så kan det hende at mannens bedrift hadde tjent vesentlig mindre, og skattet mindre om hun også hadde vært i arbeid. Kanskje det ikke ville gjort opp for hennes eventuelle skatt. Vil tro mannen har en grei inntekt ettersom mor går hjemme og de har råd til aupair når de har tre barn. Anonymous poster hash: ea361...1f3 Så lenge hun er i perm.er det ikke noe problem m.h.t. personspoeng, men å gå hjemme noe lenger hadde jeg aldri gjort.
MammantilNurket Skrevet 13. januar 2015 #49 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Jeg må si at tapte pensjonspoeng hadde være min siste bekymring som mamma til tre under tre år! Det er verdifulle år som ikke bør måles i kroner og øre, om man har sjansen. I tillegg får man jo poeng av å være hjemme med småbarn, selv om jeg ikke aner hvor mye og hvor lenge. Om jeg måtte velge mellom en god hverdag som småbarnsmor eller litt romsligere økonomi som pensjonist hadde valget mitt vært enkelt. Må sier enig i dette altså Enig med Miss M. eller meg?
Sint naken biltyv Skrevet 13. januar 2015 #50 Skrevet 13. januar 2015 Om hun hadde sendt ungene i barnehagen og kommet seg ut i arbeidslivet kunne det forsvares at hun har ha au pair. Hun er ung, arbeidsdyktig og har så langt kostet velferdsstaten MASSE penger. På tide å komme seg ut i jobb og bidra til fellesskapet. En annen ting som er problematisk er at hun taper pensjonspoeng - veldig uklokt å være hjemmeværende husmor. Jeg må si at tapte pensjonspoeng hadde være min siste bekymring som mamma til tre under tre år! Det er verdifulle år som ikke bør måles i kroner og øre, om man har sjansen. I tillegg får man jo poeng av å være hjemme med småbarn, selv om jeg ikke aner hvor mye og hvor lenge. Om jeg måtte velge mellom en god hverdag som småbarnsmor eller litt romsligere økonomi som pensjonist hadde valget mitt vært enkelt. Må sier enig i dette altsåEnig med Miss M. eller meg? Miss M. Ser ikke noen grunn til ikke å være der ekstra for barna når de er små. Den tiden får man aldri igjen. Mens jobbe det kan man i mange, mange år. Men jeg ser din side av saken også. Det er bare at jeg er så egoist at jeg ikke bryr meg om det😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå