Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 og har ansatt au-pair for å ta seg av ungene sine. Hun sier i denne artikkelen at det var "løsningen" for dem, siden hun ikke klarte å ta seg av de tre barna selv. Kanskje løsningen hadde vært å stoppet etter to barn? Så hun hadde hatt mulighet til å ta seg av sine egne barn selv? Er det virkelig mulig? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 og har ansatt au-pair for å ta seg av ungene sine. Hun sier i denne artikkelen at det var "løsningen" for dem, siden hun ikke klarte å ta seg av de tre barna selv. Kanskje løsningen hadde vært å stoppet etter to barn? Så hun hadde hatt mulighet til å ta seg av sine egne barn selv? Er det virkelig mulig? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa Hvilken artikkel? Anonymous poster hash: 9c43e...4ed
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 http://www.mammanett.no/baby/hjemmevaerende-mamma-med-au-pair-1 Haha, LITT vesentlig å lgge ved lenke, ja! Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Kjenner jeg er litt delt. På en side syns jeg det var en fin løsning og kan glatt innrømme at jeg virkelig ikke hadde klart å være "aleinemamma" for tre barn, så mye energi har jeg ikke i meg rett og slett. I andre land er dette også en veldig vanlig løsning, nanny er jo et kjent fenomen, men her i Norge er det liksom ikke akseptabelt. På den andre siden kjenner jeg at "flink pike-genet" i meg slår salto, jeg får litt de samme fordommene som deg, hi, men håper at det kommer fra oppvekst og miljø og ikke det jeg eeegentlig mener
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78
Novemberdama Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp? Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn.
Ladybird2014 Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Eg syns dette var ei god ordning. Det er ikkje slik at ho betalar for å sleppe å ta seg av borna, men for å få hjrlp med dei. Borna har no ei mor som føler ho har overskudd og kontroll på kvardagen, mannen kan jobbe utan å bekymre seg for kona og borna osb. Vi stussar ikkje på dyre bilar, vesker og feriar til hundre tusrn kroner, men dette er krise? Hugs at før i tida budde storfamiliane i lag, barselkvinner låg i vekesvis medan andre hjalp med babyen, matlaging og husarbeid (ligginga er ikkje bra, men hjelpa, ja takk!). No ligg vi nokre timar på barsel før det ber heim til hus og ungar, ofte med null avlastning, og etter 7-8 mnd er det ut i jobb att. Er det rart mange kvinner vert utslitne? Heiar på denne familien, dei har prioritert på ein måte som fungerer for dei!
Ladybird2014 Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp?Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn. Fei for di eiga dør du! Du veit ingenting om kor planlagt dette har vore.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Kunne ikke brydd meg mindre. Den enkelte familie får finne løsninger som fungerer for dem. Anonymous poster hash: 2a5e9...ad8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp?Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn. Koselig at du tolker som du vil. Hun er tøff fordi hun ser sine begrensninger, at hun ikke strekker til og hennes bekymringer rundt dette. Hun gjør noe med det istedet for å slite seg ut og bli ødelagt av dårlig bekymringer. Hun evnet ikke å se at hun ikke klarte å ta vare på tre barn, men i ettertid så gjør hun sitt beste. Jeg dømmer ikke fordi hun gjør anderledes enn meg. Jeg har lært at har man ikke noe positiv å si så hold kjeft Ikke rart barn læres opp til å mobbe når det finnes dømmende mødre som deg. Dei for din egen dør og lær barna dine bedre holdninger enn det du har. Anonymous poster hash: a39dc...e78
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Syntes det er flott når folk finner løsninger som funker for dem jeg! Og applauderer for folk som ikke mååå følge strømmen😊😊
februarprins2013 Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Hurra er bra hun ser hun trenger hjelp,burde vert flere som henne
Novemberdama Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp?Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn. Koselig at du tolker som du vil. Hun er tøff fordi hun ser sine begrensninger, at hun ikke strekker til og hennes bekymringer rundt dette. Hun gjør noe med det istedet for å slite seg ut og bli ødelagt av dårlig bekymringer. Hun evnet ikke å se at hun ikke klarte å ta vare på tre barn, men i ettertid så gjør hun sitt beste. Jeg dømmer ikke fordi hun gjør anderledes enn meg. Jeg har lært at har man ikke noe positiv å si så hold kjeft Ikke rart barn læres opp til å mobbe når det finnes dømmende mødre som deg. Dei for din egen dør og lær barna dine bedre holdninger enn det du har. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Fei for min egen dør? Jeg sier jo hva JEG SELV hadde gjort! Hun sier at hun hadde problemer etter å ha fått nr. en, og i tidene vi lever i nå er det faktisk mulig å planlegge antall barn. Hadde jeg slitt etter nr. en hadde jeg nok ventet en god stund med å få nummer to. Denne dama har fått tre i løpet av neste like mange år, LITT bedre går det vel an å planlegge? De aller fleste andre klarer det ihvertfall.
soleia Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Hvis det funkar for dei så er det vel bra? Ikkje sjølvsagt at dei har gjort eit bevisst val om tre barn, men eg forstår godt om dei "kjøper" seg eit ekstra barn ved å tilsetje au pair om dei har råd til det. Og ungane er det iallefall ikkje synd på.
soleia Skrevet 13. januar 2015 #16 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp?Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn. Koselig at du tolker som du vil. Hun er tøff fordi hun ser sine begrensninger, at hun ikke strekker til og hennes bekymringer rundt dette. Hun gjør noe med det istedet for å slite seg ut og bli ødelagt av dårlig bekymringer. Hun evnet ikke å se at hun ikke klarte å ta vare på tre barn, men i ettertid så gjør hun sitt beste. Jeg dømmer ikke fordi hun gjør anderledes enn meg. Jeg har lært at har man ikke noe positiv å si så hold kjeft Ikke rart barn læres opp til å mobbe når det finnes dømmende mødre som deg. Dei for din egen dør og lær barna dine bedre holdninger enn det du har. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Fei for min egen dør? Jeg sier jo hva JEG SELV hadde gjort! Hun sier at hun hadde problemer etter å ha fått nr. en, og i tidene vi lever i nå er det faktisk mulig å planlegge antall barn. Hadde jeg slitt etter nr. en hadde jeg nok ventet en god stund med å få nummer to. Denne dama har fått tre i løpet av neste like mange år, LITT bedre går det vel an å planlegge? De aller fleste andre klarer det ihvertfall. Kanskje ikkje alle er interesserte i å gjere slik du ville ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #17 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp?Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn. Koselig at du tolker som du vil. Hun er tøff fordi hun ser sine begrensninger, at hun ikke strekker til og hennes bekymringer rundt dette. Hun gjør noe med det istedet for å slite seg ut og bli ødelagt av dårlig bekymringer. Hun evnet ikke å se at hun ikke klarte å ta vare på tre barn, men i ettertid så gjør hun sitt beste. Jeg dømmer ikke fordi hun gjør anderledes enn meg. Jeg har lært at har man ikke noe positiv å si så hold kjeft Ikke rart barn læres opp til å mobbe når det finnes dømmende mødre som deg. Dei for din egen dør og lær barna dine bedre holdninger enn det du har. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Fei for min egen dør?Jeg sier jo hva JEG SELV hadde gjort! Hun sier at hun hadde problemer etter å ha fått nr. en, og i tidene vi lever i nå er det faktisk mulig å planlegge antall barn. Hadde jeg slitt etter nr. en hadde jeg nok ventet en god stund med å få nummer to. Denne dama har fått tre i løpet av neste like mange år, LITT bedre går det vel an å planlegge? De aller fleste andre klarer det ihvertfall. Hvorfor mener du at de skulle gjort ting annerledes? De har jo funnet en ordning som fungerer aldeles utmerket? Ville du reagert annerledes hvis hun var i full jobb og hadde au pair? Og har du lagt merke til at de fleste er uenig med deg? Anonymous poster hash: c859e...f3e
Novemberdama Skrevet 13. januar 2015 #18 Skrevet 13. januar 2015 Syns hun er fornuftig jeg. Hun så sine egne begrensninger, bekymringer og hun tok tak. Ikke altid greit å vite hva man er i stand til og hun har innsikt til å innrømme det. I mine øyne så har jeg ikke noe negativt å si om dette, men at det er tabu å ha hjelp i Norge stemmer. Hun er tøff som tørr å gå mot strømmen. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Er det tøft å få så mange barn at men ikke klarer å håndtere de selv og må skaffe seg hjelp?Ja ja... Selv tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra babylagingen slik at jeg klarte å oppdra mine egne barn. Koselig at du tolker som du vil. Hun er tøff fordi hun ser sine begrensninger, at hun ikke strekker til og hennes bekymringer rundt dette. Hun gjør noe med det istedet for å slite seg ut og bli ødelagt av dårlig bekymringer. Hun evnet ikke å se at hun ikke klarte å ta vare på tre barn, men i ettertid så gjør hun sitt beste. Jeg dømmer ikke fordi hun gjør anderledes enn meg. Jeg har lært at har man ikke noe positiv å si så hold kjeft Ikke rart barn læres opp til å mobbe når det finnes dømmende mødre som deg. Dei for din egen dør og lær barna dine bedre holdninger enn det du har. Anonymous poster hash: a39dc...e78 Fei for min egen dør?Jeg sier jo hva JEG SELV hadde gjort! Hun sier at hun hadde problemer etter å ha fått nr. en, og i tidene vi lever i nå er det faktisk mulig å planlegge antall barn. Hadde jeg slitt etter nr. en hadde jeg nok ventet en god stund med å få nummer to. Denne dama har fått tre i løpet av neste like mange år, LITT bedre går det vel an å planlegge? De aller fleste andre klarer det ihvertfall. Hvorfor mener du at de skulle gjort ting annerledes? De har jo funnet en ordning som fungerer aldeles utmerket? Ville du reagert annerledes hvis hun var i full jobb og hadde au pair? Og har du lagt merke til at de fleste er uenig med deg? Anonymous poster hash: c859e...f3e Ja, jeg har lagt merke til at de aller fleste ikke er så opptatt av å klare å ta seg av sine egne barn selv. Og det overrasker meg egentlig, men jeg vet også at uansett hva jeg skriver her inne på forumet så er det noen som MÅ være uenige med meg. Hadde jeg skrevet at jeg syntes alle barna i Afrika burde fått mat så hadde det garantert vært noen som hadde protestert mot det bare fordi det var jeg som sa det. Jeg har heller ikke sagt at DE burde gjort det annerledes, jeg har sagt at JEG ville gjort det annerledes. Hvorfor? Fordi jeg ser viktigheten av at jeg som mor klarer å ta meg av de barna jeg velger å sette til verden. Utrolig, men sant!
sug lut Skrevet 13. januar 2015 #19 Skrevet 13. januar 2015 Vel, at man er gammel nok til å pule tilsiser ikke annen modenhet.
Sint naken biltyv Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 Er enig med hi, tett å få barn når man ikke kan ta vare på de
*Miss Marple* Skrevet 13. januar 2015 #21 Skrevet 13. januar 2015 Flott at familien har funnet en løsning som fungerer for dem. Noen velger å ha barna i barnehage 8-10 timer pr dag og andre velger å få hjelpen hjem. Ser ikke den store forskjellen på det. Og å si at de burde stoppet etter første eller andre barnet blir bare dumt, fakta er at de har tre unger og akkurat det er det heldigvis lite å gjøre med nå.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #22 Skrevet 13. januar 2015 Hadde jeg hatt tre barn på 3 år og nedover og ingen barnehageplass hadde jeg lett ansatt en au pair. Kontantstøtten for de to eldste dekker jo kostnaden, og barna slipper å gå i barnehage i ung alder. Vinn-vinn situasjon, flere burde gjort som henne. Anonymous poster hash: 19eee...4dd
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #23 Skrevet 13. januar 2015 Merker meg at den amerikanske barnepiken har som oppgave å lese for barna.....god stimulering... Anonymous poster hash: 71723...320
Light of my life Skrevet 13. januar 2015 #24 Skrevet 13. januar 2015 Ser ikke problemet, kunne glatt gjort det samme selv!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #25 Skrevet 13. januar 2015 Hvor blir det av alle de som hyler "TILKNYTNINGSPROBLEMATIKK" i annethvert innlegg? Anonymous poster hash: d4fc9...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå