Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Har nettopp fått min første, og er i barsellgruppe gjennom helsestasjonen det vi bor. Den ene mammaen på gruppa har 3 barn fra før og virker på meg som dreven i hele situasjonen. Det var helt inntil vi var på trilletur i marka og hun måtte bytte en tissebleie. Vi satt der 3 damer og hun gikk bort til en benk 1m unna oss for å skifte bleien. Legger da merke til at hun ikke vasket rumpa på den lille som hadde tisset, så jeg spurte om hun ville låne noen vårservietter av meg. Da svarte hun heller overraskende at hun aldri hadde vasket rumpa på noen av sine barn om de kun hadde tisset. Jeg sitter igjen med store øyne og flere spørsmålstegn . For meg er det en selvfølgelighet å vaske rumpa uavhengig av om barnet har nr1 eller 2. Er jeg hysterisk som syntes dette var skrekkelig urenslig?? Anonymous poster hash: 97135...f26
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Tiss er reint og nei jeg vasker heller ikke ved bytting av tissebleier. Skyller under vasken med kun vann, på turer så byttes bleia bare. Bruker sjeldent såpe. Mine barn er reine og lukter ikke vondt. Har aldri brukt våtservietter da dette ikke er bra for huden! Anonymous poster hash: 2c27b...972
Ladybird2014 Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Enig med deg! Svigerinna med med fire born vaskar heller ikkje, og svigermor meiner dermed at eg er hysterisk. Men eg hugsar med gru kor det kleia å ha tissa på seg. Eg vaskar med klut og reint vatn, til nauds nøytral våtserviett på tur. Hald fram med å vaske du☺
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vasket heller ikke babyene mine hvis de bare hadde tisset. Hverfall ikke med våtservietter. Mine ble veldig irritert i huden av de. Vasket med vann og klut morgen og kveld, å vask etter bæsjebleie. Synes det er overdrevent vasking av en liten babystump etter vær eneste tissebleie. Anonymous poster hash: f1e0b...ed2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Vasket ingen av mine 4 på tur ved tissebleie. Du er en smule hysterisk Anonymous poster hash: 50a6a...194
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Slik gjør vi og. Mine blir bare såre av våtservietter. Morgen og kveld vaskes stumpen i vasken uavhengig av tiss eller bæsj. Nei det er ikke skrekkelig urenslig. Anonymous poster hash: 6aa8c...f14
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Det er faktisk anbefalt å ikke vaske ved bare tiss, fordi for mye vasking kan gi mer sår hud enn tiss gjør. Jeg har heller aldri vasket ved bare tiss(bortsett fra morgen og kveldsstell) og kan ikke se at noe skadelig er skjedd ved det.... Anonymous poster hash: 2e9c0...713
kiki1980 Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Vasket med vann når vi var hjemme eller vannet var tilhjengelig ute. Ellers ikke når vi er ute. Vi brukte våtservietter en sjelden gang når det var absolutt nødvendig. Du oppnår ikke stort med våtservietter,tvertimot.
Elsker livet Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vasket sjelden, kun om huden var våt. Vet dette har vært diskutert før, og da ble det linket til helsesøster som sa det ikke var nødvendig med dagens bleier så lenge de ble skiftet jevnlig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Ofte tisser jo barn litt og litt, så det er ikke lenge etter et skift at de har litt tiss i bleia igjen. Så å vaske blir unødvendig irritasjon for huden. Anonymous poster hash: 519d1...70c
TanteTroll Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Vasker morgen og kveld, og ved bæsjebleie. Ikke om det bare er tiss. Bruker ikke våtservietter med mindre jeg må.
Ladybird2014 Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Eg baserer det eg gjer på erfaring, sjølv om ei helsesøster måtte seie noko anna.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Eg baserer det eg gjer på erfaring, sjølv om ei helsesøster måtte seie noko anna. Jeg også, slev om jeg gjør det motsatte av deg..... så hva er da rett og hva er feil? Anonymous poster hash: 2e9c0...713
BikkjeBisk Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Vasket alltid med vann hjemme, hvis vi var ute brukte vi våtservietter.
Gustav Klitt Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Jeg vasket heller ikke babyene mine hvis de bare hadde tisset. Hverfall ikke med våtservietter. Mine ble veldig irritert i huden av de. Vasket med vann og klut morgen og kveld, å vask etter bæsjebleie. Synes det er overdrevent vasking av en liten babystump etter vær eneste tissebleie. Anonymous poster hash: f1e0b...ed2 Signerer denne.
Elsker livet Skrevet 13. januar 2015 #16 Skrevet 13. januar 2015 Eg baserer det eg gjer på erfaring, sjølv om ei helsesøster måtte seie noko anna. Det samme gjør jeg. Men akkurat ved tissebleier ser jeg ikke nødvendigheten med å vaske ved hvert skift. Har ikke gjort det hos voksne heller (på jobb).
Collette Skrevet 13. januar 2015 #17 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har tre barn. Vasker ikke ved tissebleie, men vasker morgen og kveld og ved bæsj. 😊
☆☆☆ Skrevet 13. januar 2015 #18 Skrevet 13. januar 2015 Eg har alltid vaska barna etter tissebleie heime, men sjeldan ute. Dette fordi særlig minsta toler tiss bedre enn våtserviettar.
Ladybird2014 Skrevet 13. januar 2015 #19 Skrevet 13. januar 2015 Når eg veit kor ubehageleg det er å la vere å vaske, kunne det aldri falle meg inn å ikkje gjere det. Ny sveitte er også "rein", men etter ei stund vert den ubehageleg. Kvar og ein får gjere som dei kjenner er rett for seg og sin baby.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #20 Skrevet 13. januar 2015 Vasker ikke ved tissebleie. Vasker morgen og kveld + etter en bæsjebleie selvfølgelig Det er ikke bra og vaske for mye. Anonymous poster hash: d7566...61a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #21 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har heller aldri vasket ved tissebleier. Har observert at de gjør det i barnehagen, så da gjør jeg det om jeg er blant folk for syns skyld, siden dette tydeligvis er noe man "skal" gjøre. Anonymous poster hash: ebcb2...0b6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #22 Skrevet 13. januar 2015 jaja, har visst mye igjen å lære som fersk i faget HI Anonymous poster hash: 8bbcd...e89
Jezebel Skrevet 13. januar 2015 #23 Skrevet 13. januar 2015 Vasker morra og kveld og ved bæsjebleie. Skrekkelig urenslig å vaske ungen tre ganger om dagen? Nei, ikke med dagens bleier.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #24 Skrevet 13. januar 2015 Jeg har heller aldri vasket ved tissebleier. Har observert at de gjør det i barnehagen, så da gjør jeg det om jeg er blant folk for syns skyld, siden dette tydeligvis er noe man "skal" gjøre. Anonymous poster hash: ebcb2...0b6 Forresten, da jeg fullammet så tror jeg ikke jeg skiftet en eneste tissebleie. Rakk aldri det før han bæsjet, så jeg tipper han ble vasket nok. Anonymous poster hash: ebcb2...0b6
Chl85 Skrevet 13. januar 2015 #25 Skrevet 13. januar 2015 (endret) Det er ikke bra å vaske for hver tissebleie. Da har mine blitt fort sår og tørr. Bleiene absorberer kjempe mye og tiss er faktisk rent. Dersom man synes det lukter er det jo greit at man går over med en våtserviett. Pleier å ta en kattevask ved bleieskift om morgenen og kveldstellet. Ellers kun ved nr 2 her Vet ikke om du er hysterisk akkurat, men i det store og det hele er det ikke nødvendig med vask etter hver bleie. Helsesøster her anbefaler at vi ikke gjør det... Dette for å unngå å bli sår. Bæsj er jo noe helt annet. Endret 13. januar 2015 av Chl85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå