mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #76 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse 😊Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra? Kjære vene? Hersketeknikken du prøver deg på fungerer dårlig. Jo, noen av oss vet mye- i tillegg til alt du utleverer. Syns du det er greit at barna i klassen f.eks skulle få vite alt du skriver om sønnen din? Hvor jeg har det med foreldre ifra sier seg selv, så det trenger ingen utdypelse. Anonymous poster hash: f5414...da5 Tror neppe min sønns klasse kamerater er her inne, og skulle noen mot formodning vite hvem jeg er å faktisk fortelle sine barn om det vi skriver på dib er det faktisk ikke meg det er no galt med. Og uansett om Alle vet hvem jeg er står jeg for alt jeg skriver 😊😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #77 Skrevet 14. januar 2015 Hvorfor spør du her inne viss du egentlig ikke er interessert i tips? Du har jo bestemt alt at gutten skal få spille mye pc og kun lese på denne. Alle andre tips blir jo slaktet av deg. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du har skrevet verken denne tråden eller andre tråder? Hva er hensikten med denne tråden, sånn egentlig? Anonymous poster hash: a9bf7...28e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #78 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant? Anonymous poster hash: 12421...c4f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #79 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant? Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldinger😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #80 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse 😊Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra?Kjære vene? Hersketeknikken du prøver deg på fungerer dårlig. Jo, noen av oss vet mye- i tillegg til alt du utleverer. Syns du det er greit at barna i klassen f.eks skulle få vite alt du skriver om sønnen din? Hvor jeg har det med foreldre ifra sier seg selv, så det trenger ingen utdypelse. Anonymous poster hash: f5414...da5 Tror neppe min sønns klasse kamerater er her inne, og skulle noen mot formodning vite hvem jeg er å faktisk fortelle sine barn om det vi skriver på dib er det faktisk ikke meg det er no galt med. Og uansett om Alle vet hvem jeg er står jeg for alt jeg skriver 😊😊 Jada, vi vet at du står for det, men betyr det at det er greit når det er andre du utleverer? Og selv om du mener det er galt med andre om de skulle fortelle noe til din sønn; vil det gjøre det lettere for han? Er ikke det bare en unnskyldning du lager deg for å rettferdiggjøre alt du skriver? Anonymous poster hash: f5414...da5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #81 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant? Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldinger😊 Man blir ikke en god leser av det. Hvordan skal han klare å feks skrive en historie når han ikke gidder lese historier og heller ikke gidder høre på at du leser til han? Å lese minecraft er for det første på engelsk, for det andre er det ikke det man bruker tiden på å lese dersom en i 3. Klasse ikke kan lese skikkelig enda (så framt ungen ikke har diagnosen dysleksi) Anonymous poster hash: a9bf7...28e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #82 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant? Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldinger😊Man blir ikke en god leser av det. Hvordan skal han klare å feks skrive en historie når han ikke gidder lese historier og heller ikke gidder høre på at du leser til han? Å lese minecraft er for det første på engelsk, for det andre er det ikke det man bruker tiden på å lese dersom en i 3. Klasse ikke kan lese skikkelig enda (så framt ungen ikke har diagnosen dysleksi) Anonymous poster hash: a9bf7...28e Måten han lærer på fungerer for oss😊 vi ser fremgang og det samme gjelder skolen😊 og fremgang er uansett det viktigste
SuperFries Skrevet 14. januar 2015 #83 Skrevet 14. januar 2015 Jeg bruker ikke kommentere i disse trådene, for det blir bare krangling. Men her må jeg enes noe med dine kritikere. Å lese noen få instruksjoner på nett og spill er ikke stor nok mengde for lesetrening. Og siden du ikke tar imot noen av rådene som har kommet til nå, lurer jeg på hensikten med tråden. Hva ønsker du å oppnå her? Tips, eller universal enighet om at det du gjør allerede er det eneste riktige? Sistnevnte tror jeg neppe du vil oppnå...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #84 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant? Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldinger😊Man blir ikke en god leser av det. Hvordan skal han klare å feks skrive en historie når han ikke gidder lese historier og heller ikke gidder høre på at du leser til han? Å lese minecraft er for det første på engelsk, for det andre er det ikke det man bruker tiden på å lese dersom en i 3. Klasse ikke kan lese skikkelig enda (så framt ungen ikke har diagnosen dysleksi) Anonymous poster hash: a9bf7...28e Måten han lærer på fungerer for oss😊 vi ser fremgang og det samme gjelder skolen😊 og fremgang er uansett det viktigste Atter en gang; hva er hensikten med tråden? Bortsett fra å skryte av deg selv? Anonymous poster hash: f5414...da5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #85 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant?Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldingerMan blir ikke en god leser av det. Hvordan skal han klare å feks skrive en historie når han ikke gidder lese historier og heller ikke gidder høre på at du leser til han?Å lese minecraft er for det første på engelsk, for det andre er det ikke det man bruker tiden på å lese dersom en i 3. Klasse ikke kan lese skikkelig enda (så framt ungen ikke har diagnosen dysleksi)Anonymous poster hash: a9bf7...28e Måten han lærer på fungerer for oss vi ser fremgang og det samme gjelder skolen og fremgang er uansett det viktigste Var ikke saken at dere ikke var i mål med lesing? Men det går bra nå likevel? Anonymous poster hash: 20002...3ec
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #86 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant?Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldingerMan blir ikke en god leser av det. Hvordan skal han klare å feks skrive en historie når han ikke gidder lese historier og heller ikke gidder høre på at du leser til han?Å lese minecraft er for det første på engelsk, for det andre er det ikke det man bruker tiden på å lese dersom en i 3. Klasse ikke kan lese skikkelig enda (så framt ungen ikke har diagnosen dysleksi)Anonymous poster hash: a9bf7...28e Måten han lærer på fungerer for oss vi ser fremgang og det samme gjelder skolen og fremgang er uansett det viktigsteVar ikke saken at dere ikke var i mål med lesing? Men det går bra nå likevel? Anonymous poster hash: 20002...3ec Fremgang ... Ikke i mål
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #87 Skrevet 14. januar 2015 Tåler du noe som helst kritikk, HI eller kun når det kommer på PM? Hva er hensikten med tråden hvis alt fungerer supert likevel? Det er jo ikke rart at mange tror at du kun skriver for å provosere. Anonymous poster hash: 19fab...50d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #88 Skrevet 14. januar 2015 Tåler du noe som helst kritikk, HI eller kun når det kommer på PM? Hva er hensikten med tråden hvis alt fungerer supert likevel? Det er jo ikke rart at mange tror at du kun skriver for å provosere. Anonymous poster hash: 19fab...50d Tåler fint konstruktiv tilbakemelding.😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #89 Skrevet 14. januar 2015 Hva med tegneserier? Eller korte tekster/surfing på internett om ting han synes er spennende og interessant? Anonymous poster hash: 12421...c4f Ja tegneserier kan funke, og ting på nettet feks hvis vi søker på noe i minecraft . Har fortalt han at jeg ikke sier svaret , det skal vi lese oss til sammen. Vi leser oppskrift på nett når vi baker og øver på textmeldinger😊Man blir ikke en god leser av det. Hvordan skal han klare å feks skrive en historie når han ikke gidder lese historier og heller ikke gidder høre på at du leser til han? Å lese minecraft er for det første på engelsk, for det andre er det ikke det man bruker tiden på å lese dersom en i 3. Klasse ikke kan lese skikkelig enda (så framt ungen ikke har diagnosen dysleksi) Anonymous poster hash: a9bf7...28e Si meg.... Sitter du på fasiten? Folk må da få gjøre det som fungerer for dem? Anonymous poster hash: ad57b...c5f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #90 Skrevet 14. januar 2015 Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot!Anonymous poster hash: ed624...579 Hahaha!Slike lærere har jeg dessverre vært borti litt for mange ganger. Som nesten voksen kom endelig sannheten fram og ungdommen har fått 4 diagnoser inkl. ADD og dysleksi. Prøv å finn årsaken til at barnet strever istedet for å presse foreldre til å være lærere.Sitat fra dysleksiforbundet." For elever som har store vansker er det svært vanskelig å jobbe med basisferdigheter hjemme. Lese- og skriveopplæring for barn med spesifikke vansker krever inngående spesialpedagogisk erfaring og kunnskap. Å overlate dette arbeidet til foreldrene er direkte uansvarlig." Pga krav og forventninger fra oss foreldre og skole(som er normalt - for normale barn) har livslysten til ungdommen falt på bånnivå. - Bare fordi lærerne ikke tok tak i problemene, men skjøv de over på foreldrene.. Thanks!! (Jeg har ikke lest denne tråden, svarer direkte til læreren) Anonymous poster hash: a4096...0f1 Selvsagt er det spesialpedagog som lager IOP og finner tilpassede oppgaver, det er ikke foreldrenes ansvar! Men å hjelpe til med oppfølgingen er faktisk også foreldrenes ansvar i følge opplæringsloven: - Kap. 1 innledes med hva som er formålet med opplæringen. Det står i § 1-1 at opplæringen skal skje i "samarbeid og forståing med heimen". Her ligger grunnlaget for foreldrenes ansvar og medvirkning i skolen. Det står videre i §1-3 at alle elever har krav på å få opplæring i samsvar med sine evner og forutsetninger.Anonymous poster hash: ed624...579 Selvsagt Men kanskje lærerne først må innse at barn som ikke takler 1 time lekser hver dag bør få hjelp? Og det er du som lærer som har den makten(og ansvaret) å henvise videre. Hvis dere bare slår det vekk med umodenhet og mulig tror foreldre gir blaffen er dere medskyldig i at barn ikke klarer seg! Foreldre har ikke den kunnskap og erfaring som tilsier at de skal klare å se hva som er forskjell personlighet eller vansker. Jeg har selv førstehåndskunnskap om foreldre som har kommet med barn i Bhg der de tror alt er ok, men så trenger barnet full assistent hele dagen. Fordi de ikke ser 20-30 barn i samme alder og ser hva den generelle "normalen" er. Mens Bhgansatte ser problemene tvert. Så vær ydmyk mot den makta du har. Den er større enn du tror. Du kan være med på å gjøre barn avhengig av rus i ungdommen pga denne holdningen.Anonymous poster hash: c692e...965 Oi, her var det mye krutt! Denne diskusjonen går jo rundt et barn som allerede har en diagnose. Da regner jeg jo med at det er laget en IOP og denne skal følges opp av skolen og foreldre. Jeg mener fremdeles at diagnosen til sønnen til hi ikke er noen hvilepute for å hoppe over lesingen, som er basis i ALLE fag. Det fører bare til at gapet mellom gutten og resten av klassen blir større og større.... Oppmelding, diagnostisering, osv er jo en helt annen sak.. Jeg syns du skal passe deg med å gi meg skylden for at noen evt havner på kjøret. Du vet fint lite om mine elevgrupper og jobben jeg gjør! Anonymous poster hash: ed624...579
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #91 Skrevet 14. januar 2015 Tåler du noe som helst kritikk, HI eller kun når det kommer på PM? Hva er hensikten med tråden hvis alt fungerer supert likevel? Det er jo ikke rart at mange tror at du kun skriver for å provosere.Anonymous poster hash: 19fab...50d Tåler fint konstruktiv tilbakemelding. Det har ikke jeg opplevd at du har. Men du definerer sikkert konstruktiv kritikk som å være enig med deg? Anonymous poster hash: 20002...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå