Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #51 Skrevet 13. januar 2015 Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot! Anonymous poster hash: ed624...579 Hahaha! Slike lærere har jeg dessverre vært borti litt for mange ganger. Som nesten voksen kom endelig sannheten fram og ungdommen har fått 4 diagnoser inkl. ADD og dysleksi. Prøv å finn årsaken til at barnet strever istedet for å presse foreldre til å være lærere. Sitat fra dysleksiforbundet. " For elever som har store vansker er det svært vanskelig å jobbe med basisferdigheter hjemme. Lese- og skriveopplæring for barn med spesifikke vansker krever inngående spesialpedagogisk erfaring og kunnskap. Å overlate dette arbeidet til foreldrene er direkte uansvarlig." Pga krav og forventninger fra oss foreldre og skole(som er normalt - for normale barn) har livslysten til ungdommen falt på bånnivå. - Bare fordi lærerne ikke tok tak i problemene, men skjøv de over på foreldrene.. Thanks!! (Jeg har ikke lest denne tråden, svarer direkte til læreren) Anonymous poster hash: a4096...0f1 Så dere har ingen ansvar selv? Kun læreren sitt ansvar? Anonymous poster hash: f5414...da5
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #52 Skrevet 13. januar 2015 Det er vel nokså vanlig at barn med ADHD sliter med læring, det kan være matte eller det kan være lesing og skriving. Det er også vanlig at det å jobbe med det mindre lystbetonte er ekstra utfordrende for barn med ADHD. Akkurat lesing er jo så grunnleggende for all annen læring at det er viktig å komme over motviljen. Jeg får vel ikke følelsen av at du ber om råd, i denne tråden, HI, så skal avstå fra det. Er enig med læreren at det viktigste er å lese, hva barnet leser er ikke så viktig. Det trenges imidlertid mengdetrening hvis man skal bli en funksjonell leser og da holder det ikke over tid å lese de korte instruksjonene på spill. Du ber ikke om råd når det gjelder grensesetting heller, så skal la være å gi deg dem også. Regner med at dere utøver mye grensesetting i hverdagen, men kan skjønne hvis noen tror dere syr puter under armene på ham eller er konfliktsky selv, for det du viser i dette forumet er nesten utelukkende hvordan dere tilpasser dere hans utfordringer og lite av hvordan dere står i krav og forventninger. Har han atferdsvansker i tillegg, så håper jeg dere får veiledning et mer kompetent sted enn her. Amen. Anonymous poster hash: 273c6...fa0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #53 Skrevet 13. januar 2015 Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot! Anonymous poster hash: ed624...579 Hahaha! Slike lærere har jeg dessverre vært borti litt for mange ganger. Som nesten voksen kom endelig sannheten fram og ungdommen har fått 4 diagnoser inkl. ADD og dysleksi. Prøv å finn årsaken til at barnet strever istedet for å presse foreldre til å være lærere. Sitat fra dysleksiforbundet. " For elever som har store vansker er det svært vanskelig å jobbe med basisferdigheter hjemme. Lese- og skriveopplæring for barn med spesifikke vansker krever inngående spesialpedagogisk erfaring og kunnskap. Å overlate dette arbeidet til foreldrene er direkte uansvarlig." Pga krav og forventninger fra oss foreldre og skole(som er normalt - for normale barn) har livslysten til ungdommen falt på bånnivå. - Bare fordi lærerne ikke tok tak i problemene, men skjøv de over på foreldrene.. Thanks!! (Jeg har ikke lest denne tråden, svarer direkte til læreren) Anonymous poster hash: a4096...0f1 Så dere har ingen ansvar selv? Kun læreren sitt ansvar? Anonymous poster hash: f5414...da5 I ettertid, ja jeg skulle ønske det hadde vært mer slik. Mulig utfallet hadde vært noe annet. Vi er oppgående og ressursterke foreldre som har gjort alt for at vårt barn skal klare seg selv i takt med alderen, slik alle andre foreldre forventer. Men nei, foreldre til barn med vansker skal ikke ha det fulle ansvaret, HI her har allerede hjelp så hun blir allerede avlastet noe, men verken du, jeg og andre vet om hun skulle ha være mer avlastet eller ei. Vi fikk aldri avlasting/hjelp og det er utrolig sårt i ettertid. For noen jævlige år for barnet(og tildels oss også). Og ja faktisk, dette er bare lærernes sin skyld, siden de aldri oppdaget problemet selv med bekymring og info fra oss foreldre allerede fra barnehagealder, - og ved skolestart, - ved hvert foreldremøte, og ved hvert lærerbytte. Anonymous poster hash: a4096...0f1
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #54 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #55 Skrevet 14. januar 2015 Tja min 3 klassing med adhd leser bra , men har lærevansker så henger etter i de fleste fag. Har ekstra hjelp å timer:) Ellers super sosial og populær, men klart det krever ekstra innsats fra meg som voksen ved leksetid hver dag. Anonymous poster hash: fc52e...a02
Sint naken biltyv Skrevet 14. januar 2015 #56 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Jeg er enig i at det virker som om ungen styrer showet der og er ikke imponert over hvordan hi fremstår som mor men jeg vet med min egen unge at lesing og lekser etter skole det går bare ikke. Mi er veloppdragen og fin men lesing og lekser går bare ikke uansett. Og hun styrer ikke skuta hos oss for å si det sånn.
Sint naken biltyv Skrevet 14. januar 2015 #57 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot! Anonymous poster hash: ed624...579 Uff, håper ikke du virkelig er lærer?? Anonymous poster hash: ed624...579 Du er Isåfall en sånn type lærer som hadde ødelagt datteren min helt. Du er jo bare ignorant og helt på jordet. Satser på at du ikke er lærer jeg Endret 14. januar 2015 av Sint naken biltyv
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #58 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse 😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #59 Skrevet 14. januar 2015 Det virker jo som om du gjør akuratt sånn han vil.... I alt . Og du skriver så mye og med så mye info at klart vi danner oss et bilde av hverdagen, putene under armene og kampene du ikke tar. Anonymous poster hash: 500b2...c8a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #60 Skrevet 14. januar 2015 Det virker jo som om du gjør akuratt sånn han vil.... I alt . Og du skriver så mye og med så mye info at klart vi danner oss et bilde av hverdagen, putene under armene og kampene du ikke tar. Anonymous poster hash: 500b2...c8a Ok😊 jeg vet uansett hva som er riktig og ikke riktig 😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #61 Skrevet 14. januar 2015 Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot! Anonymous poster hash: ed624...579 Uff, håper ikke du virkelig er lærer??Anonymous poster hash: ed624...579 Du er Isåfall en sånn type lærer som hadde ødelagt datteren min helt. Du er jo bare ignorant og helt på jordet. Satser på at du ikke er lærer jegIgnorant er jeg ikke! Men jeg stiller krav til elevene mine og til foreldrene. Læring er et delt ansvar mellom skole og hjem. Og diagnose eller ei har de lekser hver dag. Selvsagt tilpasset hver elev og dens nivå, men alle skal lese litt hver dag. Av og til i norsk og av og til i NaSaMi andre ganger i KRL. 5-10min klarer alle! Anonymous poster hash: ed624...579
Iiiiik Skrevet 14. januar 2015 #62 Skrevet 14. januar 2015 Det virker jo som om du gjør akuratt sånn han vil.... I alt . Og du skriver så mye og med så mye info at klart vi danner oss et bilde av hverdagen, putene under armene og kampene du ikke tar. Anonymous poster hash: 500b2...c8a Ok jeg vet uansett hva som er riktig og ikke riktig Beklager hvis jeg virker krass nå, det er ikke meningen. Hvis du er så sikker på at du vet hva som er riktig og ikke riktig, hvorfor spør du da her inne? Det gjør deg så tilgjengelig for kjipe tilbakemeldinger og det du viser frem bekrefter bare gang på gang det som gjør at enkelte tror dere ikke håndterer gutten. Jeg skjønner at det er mye av hverdagen deres som ikke synliggjøres her inne, men det er altså svært lite lurt å kun legge frem utfordringene og det som synes som de "lettvinte" løsningene. Jeg får en viss følelse av at du blir trassig (i mangel på et mer dekkende ord) og opptatt av at ingen skal i hvert fall bestemme hva du skal dele og ikke dele. Kanskje gjør det at du deler mer enn du reelt sett ville gjort hvis du ikke hadde opplevd all motgangen. Og kanskje gjør også stormangrepet at du i mindre grad klarer å se på egen praksis med kritiske øyne. I mine DiB-år har det vært flere som deg - flere som deler mye, som provoserer mye, som beskyldes for å ikke utvise nettvett og som har tviholdt på sin rett til selv å bestemme hvordan de bruker et anonymt forum. Det er selvfølgelig din rett, men det har en kostnad. Kanskje ikke bare for deg, men også for ham du skriver mest om og for resten av familien.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #63 Skrevet 14. januar 2015 Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot!Anonymous poster hash: ed624...579 Hahaha!Slike lærere har jeg dessverre vært borti litt for mange ganger. Som nesten voksen kom endelig sannheten fram og ungdommen har fått 4 diagnoser inkl. ADD og dysleksi. Prøv å finn årsaken til at barnet strever istedet for å presse foreldre til å være lærere.Sitat fra dysleksiforbundet." For elever som har store vansker er det svært vanskelig å jobbe med basisferdigheter hjemme. Lese- og skriveopplæring for barn med spesifikke vansker krever inngående spesialpedagogisk erfaring og kunnskap. Å overlate dette arbeidet til foreldrene er direkte uansvarlig." Pga krav og forventninger fra oss foreldre og skole(som er normalt - for normale barn) har livslysten til ungdommen falt på bånnivå. - Bare fordi lærerne ikke tok tak i problemene, men skjøv de over på foreldrene.. Thanks!! (Jeg har ikke lest denne tråden, svarer direkte til læreren) Anonymous poster hash: a4096...0f1 Selvsagt er det spesialpedagog som lager IOP og finner tilpassede oppgaver, det er ikke foreldrenes ansvar! Men å hjelpe til med oppfølgingen er faktisk også foreldrenes ansvar i følge opplæringsloven: - Kap. 1 innledes med hva som er formålet med opplæringen. Det står i § 1-1 at opplæringen skal skje i "samarbeid og forståing med heimen". Her ligger grunnlaget for foreldrenes ansvar og medvirkning i skolen. Det står videre i §1-3 at alle elever har krav på å få opplæring i samsvar med sine evner og forutsetninger. Anonymous poster hash: ed624...579
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #64 Skrevet 14. januar 2015 Det virker jo som om du gjør akuratt sånn han vil.... I alt . Og du skriver så mye og med så mye info at klart vi danner oss et bilde av hverdagen, putene under armene og kampene du ikke tar. Anonymous poster hash: 500b2...c8a Ok jeg vet uansett hva som er riktig og ikke riktig Beklager hvis jeg virker krass nå, det er ikke meningen. Hvis du er så sikker på at du vet hva som er riktig og ikke riktig, hvorfor spør du da her inne? Det gjør deg så tilgjengelig for kjipe tilbakemeldinger og det du viser frem bekrefter bare gang på gang det som gjør at enkelte tror dere ikke håndterer gutten. Jeg skjønner at det er mye av hverdagen deres som ikke synliggjøres her inne, men det er altså svært lite lurt å kun legge frem utfordringene og det som synes som de "lettvinte" løsningene. Jeg får en viss følelse av at du blir trassig (i mangel på et mer dekkende ord) og opptatt av at ingen skal i hvert fall bestemme hva du skal dele og ikke dele. Kanskje gjør det at du deler mer enn du reelt sett ville gjort hvis du ikke hadde opplevd all motgangen. Og kanskje gjør også stormangrepet at du i mindre grad klarer å se på egen praksis med kritiske øyne. I mine DiB-år har det vært flere som deg - flere som deler mye, som provoserer mye, som beskyldes for å ikke utvise nettvett og som har tviholdt på sin rett til selv å bestemme hvordan de bruker et anonymt forum. Det er selvfølgelig din rett, men det har en kostnad. Kanskje ikke bare for deg, men også for ham du skriver mest om og for resten av familien. Jeg er egentlig ikke sta og krass Og setter tro det eller ei pris på konstruktiv tilbakemelding. Tok ikke ditt svar på noe negativ måte😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #65 Skrevet 14. januar 2015 Det virker jo som om du gjør akuratt sånn han vil.... I alt . Og du skriver så mye og med så mye info at klart vi danner oss et bilde av hverdagen, putene under armene og kampene du ikke tar. Anonymous poster hash: 500b2...c8a Ok jeg vet uansett hva som er riktig og ikke riktig Hadde du trengt å starte alle disse trådene om du visste det? Du skjønner at du skriver så mye at du må tåle at folk sier sin mening om deg som mor? Du havner jo ikke i noe bra lys... Anonymous poster hash: 20002...3ec
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #66 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse 😊 Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #67 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse 😊Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #68 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen.Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra? Hjelpes! Det handler da ikke om hva du ikke skriver, men alle her ser jo at du utleverer vel mye. Ingen problem for folk å skjønne hvem du er om du er i deres nærmiljø feks. Og utfra det du skriver får vi et veldig detaljert bilde sv deg og gutten din. Et uheldig sådant! Ta til deg litt kritikk. Koster det deg noe å skrive anonymt en gang i blant, eller la være i enkelte tilfeller? Du har alltid rett, alle andre tar feil, derfor forstår jeg ikke helt hvorfor du spør? Anonymous poster hash: 20002...3ec
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #69 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen.Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra?Hjelpes! Det handler da ikke om hva du ikke skriver, men alle her ser jo at du utleverer vel mye. Ingen problem for folk å skjønne hvem du er om du er i deres nærmiljø feks. Og utfra det du skriver får vi et veldig detaljert bilde sv deg og gutten din. Et uheldig sådant! Ta til deg litt kritikk. Koster det deg noe å skrive anonymt en gang i blant, eller la være i enkelte tilfeller? Du har alltid rett, alle andre tar feil, derfor forstår jeg ikke helt hvorfor du spør? Anonymous poster hash: 20002...3ec Ha en fin dag videre😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #70 Skrevet 14. januar 2015 Som lærer sitter jeg her og river meg i håret av det du skriver. Du syr så store puter under sønnen din at det er rett før han letter! Det krever mye av foreldrene å lære et barn å lese, du må gå foran med godt eksempel; lese avis, bøker og blader, lese bøker for han og med han. Her nytter det ikke å skylle på noe ADHD. Jeg kjenner mange elever med ulike grader av ADHD og diagnosen kan ikke være noen hvilepute for dere foreldre, tvert i mot!Anonymous poster hash: ed624...579 Hahaha!Slike lærere har jeg dessverre vært borti litt for mange ganger. Som nesten voksen kom endelig sannheten fram og ungdommen har fått 4 diagnoser inkl. ADD og dysleksi. Prøv å finn årsaken til at barnet strever istedet for å presse foreldre til å være lærere.Sitat fra dysleksiforbundet." For elever som har store vansker er det svært vanskelig å jobbe med basisferdigheter hjemme. Lese- og skriveopplæring for barn med spesifikke vansker krever inngående spesialpedagogisk erfaring og kunnskap. Å overlate dette arbeidet til foreldrene er direkte uansvarlig." Pga krav og forventninger fra oss foreldre og skole(som er normalt - for normale barn) har livslysten til ungdommen falt på bånnivå. - Bare fordi lærerne ikke tok tak i problemene, men skjøv de over på foreldrene.. Thanks!! (Jeg har ikke lest denne tråden, svarer direkte til læreren) Anonymous poster hash: a4096...0f1 Selvsagt er det spesialpedagog som lager IOP og finner tilpassede oppgaver, det er ikke foreldrenes ansvar! Men å hjelpe til med oppfølgingen er faktisk også foreldrenes ansvar i følge opplæringsloven: - Kap. 1 innledes med hva som er formålet med opplæringen. Det står i § 1-1 at opplæringen skal skje i "samarbeid og forståing med heimen". Her ligger grunnlaget for foreldrenes ansvar og medvirkning i skolen. Det står videre i §1-3 at alle elever har krav på å få opplæring i samsvar med sine evner og forutsetninger. Anonymous poster hash: ed624...579 Selvsagt Men kanskje lærerne først må innse at barn som ikke takler 1 time lekser hver dag bør få hjelp? Og det er du som lærer som har den makten(og ansvaret) å henvise videre. Hvis dere bare slår det vekk med umodenhet og mulig tror foreldre gir blaffen er dere medskyldig i at barn ikke klarer seg! Foreldre har ikke den kunnskap og erfaring som tilsier at de skal klare å se hva som er forskjell personlighet eller vansker. Jeg har selv førstehåndskunnskap om foreldre som har kommet med barn i Bhg der de tror alt er ok, men så trenger barnet full assistent hele dagen. Fordi de ikke ser 20-30 barn i samme alder og ser hva den generelle "normalen" er. Mens Bhgansatte ser problemene tvert. Så vær ydmyk mot den makta du har. Den er større enn du tror. Du kan være med på å gjøre barn avhengig av rus i ungdommen pga denne holdningen. Anonymous poster hash: c692e...965
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #71 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen.Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra?Hjelpes! Det handler da ikke om hva du ikke skriver, men alle her ser jo at du utleverer vel mye. Ingen problem for folk å skjønne hvem du er om du er i deres nærmiljø feks. Og utfra det du skriver får vi et veldig detaljert bilde sv deg og gutten din. Et uheldig sådant! Ta til deg litt kritikk. Koster det deg noe å skrive anonymt en gang i blant, eller la være i enkelte tilfeller? Du har alltid rett, alle andre tar feil, derfor forstår jeg ikke helt hvorfor du spør?Anonymous poster hash: 20002...3ec Ha en fin dag videre My point exactly! Du vil bare strykes med hårene... Anonymous poster hash: 20002...3ec
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #72 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen.Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra?Hjelpes! Det handler da ikke om hva du ikke skriver, men alle her ser jo at du utleverer vel mye. Ingen problem for folk å skjønne hvem du er om du er i deres nærmiljø feks. Og utfra det du skriver får vi et veldig detaljert bilde sv deg og gutten din. Et uheldig sådant! Ta til deg litt kritikk. Koster det deg noe å skrive anonymt en gang i blant, eller la være i enkelte tilfeller? Du har alltid rett, alle andre tar feil, derfor forstår jeg ikke helt hvorfor du spør?Anonymous poster hash: 20002...3ec Ha en fin dag videreMy point exactly! Du vil bare strykes med hårene... Anonymous poster hash: 20002...3ec Nei , gidder bare ikke krangle for åpen scene ! Et det no mer noen lurer på er jo pm en mulighet 😊
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #73 Skrevet 14. januar 2015 Hun kommer alltid med pm greia når hun er uenig og ferdig med å snakke. Hver gang. Men dette er et anonymeforum og vi kan være anonyme. Og denne anonyme har ikke vært ufin bare ærlig. Du legger desverre hodet på blokka selv med alle postene du serverer om barna dine. Og noen er uenig , du trenger ikke følge rådene dems men siden du spør er du vel forberedt på svar og andre enn dine egne? Anonymous poster hash: 500b2...c8a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #74 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen.Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelseIkke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra?Hjelpes! Det handler da ikke om hva du ikke skriver, men alle her ser jo at du utleverer vel mye. Ingen problem for folk å skjønne hvem du er om du er i deres nærmiljø feks. Og utfra det du skriver får vi et veldig detaljert bilde sv deg og gutten din. Et uheldig sådant! Ta til deg litt kritikk. Koster det deg noe å skrive anonymt en gang i blant, eller la være i enkelte tilfeller? Du har alltid rett, alle andre tar feil, derfor forstår jeg ikke helt hvorfor du spør?Anonymous poster hash: 20002...3ec Ha en fin dag videreMy point exactly! Du vil bare strykes med hårene...Anonymous poster hash: 20002...3ec Nei , gidder bare ikke krangle for åpen scene ! Et det no mer noen lurer på er jo pm en mulighet Krangle? Dette er et diskusjonsforum. I en åpen tråd. Vi kan diskutere her. Faktisk. Denne oppførselen din er mildt sagt merkelig. Du åpner en tråd, spør om ting, men nekter å ha en dialog. Du er bare ute etter svarene du vil ha og overhode ikke åpen for andre tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: 20002...3ec
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #75 Skrevet 14. januar 2015 Dette er langt ifra det eneste innlegget til HI ang sønnen med ADHD. Man danner seg etter hvert et bilde av hvordan ting foregår hos dem. At folk svarer krast i tråden, handler nok ikke isolert sett om kun denne leselekse-saken. Før barnet ditt HI slutter å styre skuta, tror jeg du kan se langt etter at han gjør ting han ikke har lyst til. Putene og unnskyldningene må bort, SÅ kan dere starte læringen. Anonymous poster hash: 2d362...350 Husk at det som står her er ett bittelite utdrag fra vår hverdag og ikke nok til å kunne konkludere med at barnet får det som han vil. Her har vi fått høre gang på gang at han får en god og riktig håndtering og oppdragelse 😊Ikke enig i at du skriver kun et lite utdrag. Du skriver mye om adhdgutten og klart en klarer danne seg et bilde. Ikke rart noen foreldre i klassen til gutten din er begynt å reagere. Anonymous poster hash: f5414...da5 Kjære vene!!! Du vet da ikke noe om hva jeg ikke skriver om! Og ang foreldre i klassen... Hvor har du det fra? Kjære vene? Hersketeknikken du prøver deg på fungerer dårlig. Jo, noen av oss vet mye- i tillegg til alt du utleverer. Syns du det er greit at barna i klassen f.eks skulle få vite alt du skriver om sønnen din? Hvor jeg har det med foreldre ifra sier seg selv, så det trenger ingen utdypelse. Anonymous poster hash: f5414...da5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå