Gå til innhold

Ikke en eneste diskusjon om det som skjer i Frankrike??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trådene blir bare slettet fordi de blir "rasistiske". Så ingen vits å diskutere fordi du ikke kan nevne muslim og terrorist i samme setning.

Anonymous poster hash: 9a578...597

SIER DETTE BILDE DEG NOE?
Syntes DU karikaturtegninger av profeten er ok?

Anonymous poster hash: a99d9...06c

NEI. Men jeg vil da faen ikke gå å drepe noen for det. Jeg tror på GUD men vil ikke leke GUD selv. Endret av Urwa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Urwa:

Drøyt! Men for de galne var vel politimannen ikke verdig uansett om de hadde visst han var muslim. Han tjente "hedningene"...

Anonymous poster hash: 26637...584

Vil du ikke forstå så kan jeg dessverre ikke få det inn i deg med teskje. Hva sier dette bildet deg da??

Bilde fjernet av opphavsrettslige årsaker

Himmel og hav

Brukermoderator

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Det er jo slik det er..! For terroristene er nok ikke du heller god nok, fordi du ikke har de samme ekstreme holdningene som dem..!

Skrevet

Trådene blir bare slettet fordi de blir "rasistiske". Så ingen vits å diskutere fordi du ikke kan nevne muslim og terrorist i samme setning.

NEI. Men jeg vil da faen ikke gå å drepe noen for det.
Så du er ikke for ytringsfrihet..... Nei, der ser man hvordan muslimer er. Hvorfor ikke heller bo i et landmed sharialover da?

Skrevet

Klart Urwa ikke synes tegninger av profeten demmes er ok, hun er muslim, og for dem er muhammed hellig. Det betyr ikke at hun vil ha sharialover (nå vet jeg ikke hva hun vil, men legg ikke ord i munnen på henne!!).

Skrevet

NEI. Men jeg vil da faen ikke gå å drepe noen for det.
Så du er ikke for ytringsfrihet..... Nei, der ser man hvordan muslimer er. Hvorfor ikke heller bo i et landmed sharialover da?

Hørt om ordet respekt for andres tro??? Jeg trenger ikke å gjøre narr av noen for å vise ytringsfriheten min jeg. Å ha det gøy med bibelen eller jesus kunne aldri falt meg inn.
Skrevet

Klart Urwa ikke synes tegninger av profeten demmes er ok, hun er muslim, og for dem er muhammed hellig. Det betyr ikke at hun vil ha sharialover (nå vet jeg ikke hva hun vil, men legg ikke ord i munnen på henne!!).

Takk😊 Kan opplyse at som muslim må man følge regler i det landet man bor i. Thats it!
Skrevet

Men karikaturtegninger har noe med ytringsfriheten å gjøre. Muslimer vil velge bort det som ikke passer dem. Det er ikke slik det fungerer i land som Frankrike ( eller Norge), og det må de infinne seg med, siden de velger å bo her. Født her eller ei, de velger selv å bo i land som setter FRIHET høyt.

Skrevet

Men karikaturtegninger har noe med ytringsfriheten å gjøre. Muslimer vil velge bort det som ikke passer dem. Det er ikke slik det fungerer i land som Frankrike ( eller Norge), og det må de infinne seg med, siden de velger å bo her. Født her eller ei, de velger selv å bo i land som setter FRIHET høyt.
Og hva har jeg gjort??? Skal jeg betale for at de drittsekkene i Frankrike som drepte fordi de kaller seg muslimer?
Skrevet

Novemberdama

Jeg er for ytringsfrihet og demokrati. Men jeg blir såret, krenket og støtt når noen brenner Bibelen på tv. Jeg synes ikke det er ok. Men jeg dreper ikke noen av den grunn.

Urwa er nok for ytringsfrihet. Hun blir såret, krenket og støtt når noen karikerer muhammed. Hun synes ikke det er ok. Men hun dreper ikke noen av den grunn.

Get my point?

Skrevet

Tråden er moderert. Det er slettet personhets og bilder.

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Man kan være for ytringsfrihet selvom man ikke liker at bildene av profeten Muhammed ble publisert, det er jo en del av ytringsfriheten det også å kunne si at man ikke liker at disse karikaturene ble publisert.

Når de publiserer en karikatur av profeten Muhammed som holder opp Koranen hvor det står "Koranen er skit" så ser jeg ikke helt poenget med å absolutt måtte publisere noe slik bare fordi man kan. Man MÅ ikke ytre seg om alt mulig bare fordi man kan.

Jeg er enig at man har ytringsfrihet og takk Gud for det, men det går også an å tenke seg om. Slik jeg ser det så ble karikatur tegningene av profeten Muhammed publisert for å såre, provosere og irritere muslimer og ikke minst så ble de publisert bare fordi man kan. Og da blir det feil synes jeg.

Anonymous poster hash: 4b27b...7a1

Skrevet

Og hva har jeg gjort??? Skal jeg betale for at de drittsekkene i Frankrike som drepte fordi de kaller seg muslimer?

Har jeg sagt det? At du skal måtte stå til rette for det de gjorde?

Skrevet

Man kan være for ytringsfrihet selvom man ikke liker at bildene av profeten Muhammed ble publisert, det er jo en del av ytringsfriheten det også å kunne si at man ikke liker at disse karikaturene ble publisert.

Når de publiserer en karikatur av profeten Muhammed som holder opp Koranen hvor det står "Koranen er skit" så ser jeg ikke helt poenget med å absolutt måtte publisere noe slik bare fordi man kan. Man MÅ ikke ytre seg om alt mulig bare fordi man kan.

Jeg er enig at man har ytringsfrihet og takk Gud for det, men det går også an å tenke seg om. Slik jeg ser det så ble karikatur tegningene av profeten Muhammed publisert for å såre, provosere og irritere muslimer og ikke minst så ble de publisert bare fordi man kan. Og da blir det feil synes jeg.

Anonymous poster hash: 4b27b...7a1

Det du sier her er ikke riktig. Karikaturtegninger blir ikke laget for å såre muslimer. Det blir laget karikaturtegninger om alt mulig og alle religioner. Frankrike har en lang tradisjon for det.

At man ikke skal få TEGNE hva man vil, i fare for å bli drept er horribelt, og ingen har noen gang, eller antagelig vil bli, noen gang drept for å ha tegnet Jesus, Buddah eller Paven.

Om hun over her vil gjøre narr av Jesus (som hun sier hun aldri ville gjort) så må hun da få lov til det uten å bli truet på livet eller bli drept!

Skrevet

For å være ærlig så vet jeg ikke helt hva som har skjedd. Noen har blitt skutt av en eller annen årsak og at morderne har blitt tatt.

Gidder ikke å sette meg inn i all elendigheten som skjer rundt omkring i verden. Bryr meg heller ikke noe særlig. Ja, jeg leser aviser. Ser overskifter og trykker/blar meg videre. Lokale nyheter leser jeg stort sett. Kommer an på om det er interessant overskift...

Anonymous poster hash: aa08c...26a

Skrevet

Det som er interessant nå er hvordan landet går videre for araberne står ikke i så høy kurs hos den vanlige franskmann fra før. (Det er dem og oss, DE bor i gettho, DE går på L'DAS, DE lever av les allocations familiales, DE brenner biler, DE angriper politiet og har shira lover i sine nabolag som eks i Marseille)

Mr Hollande er i tillegg en veldig dårlig likt president så selv om han har sendt ut alert rouge, satt alle styrker i Vigipirate for å ta hånd om den akutte situasjonen, klarer han og fikse den OSS og DEM mentaliteten som lever på bygda?

Mange i Frankrike, da spesielt litt unna maktsentrumet Paris, mener også at det samme prinsippet gjelder i politikken, politikerne der oppe i Paris og oss vanlige dødelige her nede.

Hvordan skal Hollande få dem på sin side å stå sammen mot terror og hvordan skal han hindre hevnaksjoner når den vanlige franskmannen mener at han lever i en boble der oppe?

Front national gjorde det veldig bra i de "kommune" valgene og kommer ikke til å la dette gå uten videre nå frem mot presidentvalget , så igjen. Det er lite interessant å debattere hva som har skjedd, det er som all annen terror tragisk, men denne terrorhandlingen vil uten tvil være med på å forme vårt Europa videre og jeg er veldig usikker på om Mr Hollande er rette mannen for jobben. Uansett så finner vi ut det i årene som kommer og håpe at det er et Europa, Frankrike og Norge som er i tråd med våre grunnleggende verdier.

Anonymous poster hash: 47308...483

Skrevet

For å være ærlig så vet jeg ikke helt hva som har skjedd. Noen har blitt skutt av en eller annen årsak og at morderne har blitt tatt.

Gidder ikke å sette meg inn i all elendigheten som skjer rundt omkring i verden. Bryr meg heller ikke noe særlig. Ja, jeg leser aviser. Ser overskifter og trykker/blar meg videre. Lokale nyheter leser jeg stort sett. Kommer an på om det er interessant overskift...

Anonymous poster hash: aa08c...26a

En ting er å være såpass lite oppegående, men å innrømme det er jo bare tragisk. Du burde gidde å bry deg.

Skrevet

Stortsett er karikaturtegninger der for å få opp antall kjøpte aviser. "for vi må beskytte ytringsfriheten". Vi hadde ytringsfriheten før karikaturtegninger også. Det er som å sette deg ned midt på gata,skrike at du har rett til å sitte der og så værr sur da bil kjører deg over.

Anonymous poster hash: 7afff...1e3

Skrevet

Klart Urwa ikke synes tegninger av profeten demmes er ok, hun er muslim, og for dem er muhammed hellig. Det betyr ikke at hun vil ha sharialover (nå vet jeg ikke hva hun vil, men legg ikke ord i munnen på henne!!).Anonymous poster hash: 26637...584

Stortsett er karikaturtegninger der for å få opp antall kjøpte aviser. "for vi må beskytte ytringsfriheten". Vi hadde ytringsfriheten før karikaturtegninger også. Det er som å sette deg ned midt på gata,skrike at du har rett til å sitte der og så værr sur da bil kjører deg over. Anonymous poster hash: 7afff...1e3

Jeg er litt enig, hvorfor må man provosere så veldig - hva er hensikten, hva ønsker man å oppnå?

Men nå har jeg aldri vært tilhenger av såkalt "toasting" humorprogrammer, der det er mulig å si flest mulig fornærmelser til en person, mens han må sitte med et påklistret glis og ta imot. Jeg har heller ikke sansen for annen drøy humor som komikere driver med, som går ut på å drite ut folk.

Så dere som forsvarer drøy harselering, er logikken at siden islamister er farlige å provosere, så er det ekstra viktig å gjøre det fordi...? Forklar meg gjerne.

Misforstå ikke, jeg synes det er viktig å stå opp mot alt fra omskjæring av jenter til grusomhetene som blir begått i Syria. Men latterliggjøring... Jeg ser bare ikke hva godt det kan oppnå. Opplys meg gjerne.

Anonymous poster hash: e6e4f...81f

Skrevet

Så mange sjølverklært oversmarte damer det er her inne, da! Dei "treng" ikkje diskutere, for dei har alle svara opplesne og vedtekne, og dei "vil" ikkje diskutere med oss mindre opplyste, fordi vi ikkje er oppe på det o' so høge nivået deira.

Saka er at de ikkje kan å diskutere. Saka er at de er så forutinntekne at de må lyge om at de er på lukka fora, berre for å sleppe fleire spørsmål.

Hvis den illusjonen redder nattesøvnen din så velbekomme.

Skrevet

Det er lang, lang tradisjon for politiske tegninger i avisene, de kan være harselerende, satiriske, hva som helst.

Det er en del av vestlig kultur og tegningene har gjennom tidene tatt for seg alt som tenkes kan.

Så det er ikke _ekstra_ viktig å harselere med muslimer/islam, men tvert imot _ekstra_ viktig å ikke LA VÆRE å harselere med muslimer/islam.

Anonymous poster hash: 081e6...88c

Skrevet

Klart Urwa ikke synes tegninger av profeten demmes er ok, hun er muslim, og for dem er muhammed hellig. Det betyr ikke at hun vil ha sharialover (nå vet jeg ikke hva hun vil, men legg ikke ord i munnen på henne!!).Anonymous poster hash: 26637...584

Stortsett er karikaturtegninger der for å få opp antall kjøpte aviser. "for vi må beskytte ytringsfriheten". Vi hadde ytringsfriheten før karikaturtegninger også. Det er som å sette deg ned midt på gata,skrike at du har rett til å sitte der og så værr sur da bil kjører deg over. Anonymous poster hash: 7afff...1e3
Jeg er litt enig, hvorfor må man provosere så veldig - hva er hensikten, hva ønsker man å oppnå?

Men nå har jeg aldri vært tilhenger av såkalt "toasting" humorprogrammer, der det er mulig å si flest mulig fornærmelser til en person, mens han må sitte med et påklistret glis og ta imot. Jeg har heller ikke sansen for annen drøy humor som komikere driver med, som går ut på å drite ut folk.

Så dere som forsvarer drøy harselering, er logikken at siden islamister er farlige å provosere, så er det ekstra viktig å gjøre det fordi...? Forklar meg gjerne.

Misforstå ikke, jeg synes det er viktig å stå opp mot alt fra omskjæring av jenter til grusomhetene som blir begått i Syria. Men latterliggjøring... Jeg ser bare ikke hva godt det kan oppnå. Opplys meg gjerne.

Jeg må tilføye...det er så mange saker en bør diskutere,snakke om,forandre,forbedre,også i arabisk verden at for meg karikaturtegninger er barr null og niks,uviktig,fører ikke frem til noe. Skal vi ikke heller prøve å snakke om de idiotiske mennenes kvinnesyn i arabiske landene,jenteekteskap,det er livsviktig. Ytringsfriheten har vi.

Anonymous poster hash: 7afff...1e3

Skrevet

En ting er sikkert, ekstreme muslimer er utrolig primitive. Skulle tro de ikke hAr kommet lengre enn steinalderen. Liker du ikke Muhammed eller Allah, prøver du å være morsom? Da dreper vi deg

Utrolig primitivt

Anonymous poster hash: 9f33c...197

Skrevet

Det er lang, lang tradisjon for politiske tegninger i avisene, de kan være harselerende, satiriske, hva som helst.

Det er en del av vestlig kultur og tegningene har gjennom tidene tatt for seg alt som tenkes kan.

Så det er ikke _ekstra_ viktig å harselere med muslimer/islam, men tvert imot _ekstra_ viktig å ikke LA VÆRE å harselere med muslimer/islam.Anonymous poster hash: 081e6...88c

Joa, jeg ser hva du mener - i en perfekt verden burde det være slik. Men slik situasjonen er, med en ekstremt anspent forhold mellom vesten og fundamentalistiske bevegelser, så ser jeg ikke hva vi kan oppnå ved å rekke tunge til dem. Tvert imot viser all erfaring med konflikthåndtering fra mikro til makronivå (fra feks ekser som skal samarbeide om et barn, til krig mellom to nasjoner), at det å provosere og gå i stupen på fører bare til en tilhardning av frontene og større avstand mellom partene.

Jeg ser bare ikke hvorfor vi skal gjøre dem mer forbanna for å statuere et eksempel, det finnes andre og mer virkningsfulle metoder å bekjempe/forebygge dette. Jeg vil tro slik harselering til og med kan gi ytterligere grobunn for radikalisering, ved å som sagt øke kløften mellom oss (den vestlige verden) og dem (som kan komme til å innbefatte et økende antall muslimer som føler seg fremmedgjort i vesten pga harselering med deres religion).

Skrevet

Når du skriver slik som du gjør ang. karikaturer er det tydlelig at du ikke vet så mye om selve konseptet karikaturtegning og heller ikke noe om den lange tradisjonen dette har i mange land. Å sette likhetstegn mellom karikaturtegning og toasting er så latterlig at det nesten er utrolig!

Du spør: "Hvorfor skal man provosere?" Jeg spør heller "Hvorfor skal man kutte en lang tradisjon som mange land har hatt i evigheter fordi terrorister sier det ikke skal gjøres?" 

De fleste norske muslimer dreper ikke pga karikaturtegninger, men de mener at det skal være et vern mot tegning av profeten. Det går mot vår frihet. De ønsker å tilpasse ytringsfriheten vår til noe som passer dem. Selv om ikke de aller fleste av den dreper for det så er det noen som gjør det. Hva blir det neste de vil innføre vern mot/for? 

Jeg syntes det er hårreisende at flere av dere faktisk sier at vi skal slutte med det!!! Det er helt vanvittig! Dette viser jo terroristene at de vinner frem! De vinner! Så hva skal de "protestere" mot ved å drepe noen neste gang? Dere mener altså at man skal la seg skremme, la seg tie og gjøre som terroristene sier!

SMARTE DAMER! Dette er grunnen til at det ikke lages slike tråder her på BIM!

Om man leser aviser fra den vestlige verden i dag vil de alle si at man ikke må la seg kue. Man MÅ IKKE la seg tie, eller skremme av slike terrorister. Untatt på BIM, der syntes de det er greit å "slutte å tegne disse tegningene" og å "slutte å provosere, så de ikke dreper igjen"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...