Gå til innhold

Ikke en eneste diskusjon om det som skjer i Frankrike??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg mareritt hver natt om trusler og drap. Dette går skikkelig inn på meg. Så tragisk... :,-(

Anonymous poster hash: ff51e...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådene blir bare slettet fordi de blir "rasistiske". Så ingen vits å diskutere fordi du ikke kan nevne muslim og terrorist i samme setning.

Anonymous poster hash: 9a578...597

Skrevet

Etter en tråd her i fjor høst om hvor mange som ser nyheter på tv, radio eller leser aviser er jeg jammen ikke overrasket. Utrolig mange som ikke holder seg oppdatert hva som skjer i verden eller i nærmiljøet på nyhetsfronten.

Trist. For det er viktig.

Anonymous poster hash: f7250...475

Skrevet

fotballfrue og svømmefrue er viktigere....

Anonymous poster hash: c028e...004
Skrevet

Dessverre virker det som om den største andelen damer her inne gir blaffen i ting som skjer ute i verden.

Det være seg nyheter, politikk osv.

Anonymous poster hash: e061a...feb
Skrevet

Få her inne bryr seg om nyhetsbildet virker det som.

I tillegg blir de som oppretter tråder i tilknytning til dette enten kalt for rasister, eller de blir latterliggjort for de er redde. De fleste tråder knyttet til terror ender opp med å handle om rasisme eller folk håner og forteller hvor mange bananer de har pakket i krisesekken sin.

Ønsker en svar bør en nok diskutere mannen sine sokker eller naboens klipping av plen sent på kvelden.

Anonymous poster hash: dd71a...a5a

Skrevet

Jeg er bare glad de broedrene er borte.

Anonymous poster hash: 3c86a...bce
Skrevet

Ikke noe tap for menneskeheten nei.... Og så han der lederen for islamsk råd som stilte seg opp på NRK i går og var mest opptatt av å sammenligne seg med jødene. At det går an. Bra vi har folk som Abid Raja, det gir tross alt litt håp for fremtiden.

Anonymous poster hash: 37e2c...5ae

Skrevet

Kan ikke diskutere muslimer her inne, vet du.. Da blir en stempla som rasist.

Skrevet

Helt rett kan ikke diskutere det. Rasistkortet kommer fort og tråden stenge. Stakkars fredelige muslimer buhu. For 20 mill muslimer i russland mente det var rett å reagere på tegningene..... Og leder for muslimsk råd i norge gidder ikke ta avstand hver gang slikt skjer... Jada de fleste muslimer er så uenige med terrorister ja....

Anonymous poster hash: 0a6de...21b

Skrevet

Selv har jeg mareritt hver natt om trusler og drap. Dette går skikkelig inn på meg. Så tragisk... :,-(

Anonymous poster hash: ff51e...0df

Du som var klar til å evakuere i sommer?

Anonymous poster hash: b3642...e1f

Skrevet

Helt rett kan ikke diskutere det. Rasistkortet kommer fort og tråden stenge. Stakkars fredelige muslimer buhu. For 20 mill muslimer i russland mente det var rett å reagere på tegningene..... Og leder for muslimsk råd i norge gidder ikke ta avstand hver gang slikt skjer... Jada de fleste muslimer er så uenige med terrorister ja....Anonymous poster hash: 0a6de...21b

Jeg må dessverre si meg litt enig med deg. Det å være muslim er ikke det samme som å være fundamentalist eller terrorist, nei, men en skremmende andel moderate/vestlige/vanlige muslimer har et litt shady forhold til vesten, USA, diverse konflikter rundt om i verden, terrorisme etc. Med shady mener jeg at det virker som det sitter langt inne å ta standpunkt som ville vise verden at det store flertall i bunn og grunn ønsker fredlig sameksistens og "live and let live".

Dette gjør meg skeptisk og bekymret.

Anonymous poster hash: e6e4f...81f

Skrevet

Jo, men det er jo ikke noe å tulle med, eller gjøre narr av. At folk har en frykt for å bli neste offer er noe man må respektere. Klart, sjansen er minimal, men det kan jo skje. Nå har jo til og med et fransk nettsted meldt at Norge og Danmark er neste terrormål, og da mener i hvertfall jeg at det er helt "innafor" å bli redd.

Anonymous poster hash: ebda8...d46

Skrevet

Grunnen til at ihvertfall jeg ikke gidder å engasjere meg i politiske diskusjoner ser man jo velig tydelig også i denne tråden. Det går ikke an å holde en diskusjon om religion og terror på et saklig nivå, derfor snakker jeg heller om det med de jeg har rundt meg og bruker forumet til uviktige, men underholdende ting.

Skrevet

Det er ikke snakk om at "rasistkortet kommer", det er snakk om at dere ikke kan filla om å diskutere og i stedet lufter grumset fra innerst i sjela. Da må dere bare regne med å bli sletta.

Og jo, det diskuteres, men på lukket forum. Det går veldig fint an å diskutere vanskelige saker, men ikke med alle.

Skrevet

Helt rett kan ikke diskutere det. Rasistkortet kommer fort og tråden stenge. Stakkars fredelige muslimer buhu. For 20 mill muslimer i russland mente det var rett å reagere på tegningene..... Og leder for muslimsk råd i norge gidder ikke ta avstand hver gang slikt skjer... Jada de fleste muslimer er så uenige med terrorister ja....

Anonymous poster hash: 0a6de...21b

Det er på grunn av trangsynte idioter som deg at slike tråder blir slettet. Fordi dere skjærer alle over en kam og sprer dritt.

Hvis alle muslimer hadde vært terrorister burde det jo vært flere terrorangrep? Hadde de ikke alle sammen vært ute å jublet i gatene? Jeg bor i Oslo med mange muslimer rundt meg, og alle de jeg har snakket med fordømmer terror like mye som andre!

Og hvis du hadde fulgt med litt så hadde du kanskje fått med deg at den arabiske liga (hvis du i det hele tatt vet hva det er) var ganske så kjapp ute med å fordømme det som skjedde i Paris.

Samme var flere imamer rundt om i Europa og andre land, for å nevne noen: Norge, Danmark, Australia, Tyrkia, Kuwait, Qatar, England, Frankrike osv..

Al-Qaida har drept flere muslimer enn ikke muslimer opp gjennom årene. Tror du virkelig den vanlige muslim støtter det? Bare se i Irak, hvor mange tusen uskyldige blir drept av terrorister. Så å si at de fleste muslimer er terrorister eller støtter de, er like dumt som å si at de fleste nordmenn støtter Breivik!

Anonymous poster hash: 4b27b...7a1

Skrevet

Med alt jeg har lest her tidligere så har jeg unngått å lage innlegg om det her av respekt for alle de som opplever dette på nært hold.

Anonymous poster hash: 173ed...34d

Skrevet

Jeg har lest nyhetene og hørt på radio, så har fått med meg nyheten. Vi har også snakket om det her hjemme. Men jeg har ikke hatt behov for diskutere det her inne. Slike diskusjoner her ender alltid helt på viddene før innlegg nr. 4 allikevel.

Skrevet (endret)

Er det så mye å "diskutere", da?

- Slemme menn dreper 12 ansatte i satirisk tidsskrift og krenker dermed ytringsfriheten. De går til frontalangrep på den fjerde statsmakt og på de sosialdemokratiske prinsipper som vårt samfunn er tuftet på. Dette er ikke greit.

- Uskyldige mennesker har blitt likvidert, familier har mistet sine kjære og terror ryster verden nok en gang. Dette er heller inne greit.

- Vi sender alle våre tanker og medfølelse til de pårørende.

- Om religion ikke er roten til ALT ondt, så er det jaggu ikke langt unna.

Kan, som sagt, vanskelig se for meg at det er noe særlig å "diskutere" her.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Det er klart det er noe å diskutere. Behovet for å provosere i ytringsfrihetens navn, for eksempel. Grensene for ytringsfriheten. Det moralske i at hevnaksjonene ikke utelukkende rammer provokatørene. Hva dette betyr for de moderate muslimene i det franske samfunnet. Men det er ikke noe å diskutere på et anonymforum som dette.

Anonymous poster hash: 598bb...205
Skrevet

Det er nok et litt for "tungt" tema for dette forumet.

Her har de fleste nok med å tenke på hvordan de skal få med seg en 3-åring hjem fra barnehagen (som sier han ikke vil), eller de er ute etter synske personer som kan se hvor nøklene deres er. Eller så er de mer opptatt av hvor høye anonyme brukere og deres partnere er eller HVORDAN lysfat de andre damene har.  ;)

Halvparten her inne tror man kan vite at man er gravid en dag etter samleie, da sier det seg selv at terror og andre verdensproblemer ikke er det man diskuterer.

Skrevet

Så mange sjølverklært oversmarte damer det er her inne, da! Dei "treng" ikkje diskutere, for dei har alle svara opplesne og vedtekne, og dei "vil" ikkje diskutere med oss mindre opplyste, fordi vi ikkje er oppe på det o' so høge nivået deira.

Saka er at de ikkje kan å diskutere. Saka er at de er så forutinntekne at de må lyge om at de er på lukka fora, berre for å sleppe fleire spørsmål.

Anonymous poster hash: 26637...584

Skrevet

Trådene blir bare slettet fordi de blir "rasistiske". Så ingen vits å diskutere fordi du ikke kan nevne muslim og terrorist i samme setning.

SIER DETTE BILDE DEG NOE?

Bilde slettet av opphavsrettslige årsaker. Man kan kun poste bilder i tråder som man selv eier rettighetene til.

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

SIER DETTE BILDE DEG NOE?
Syntes DU karikaturtegninger av profeten er ok?

Anonymous poster hash: a99d9...06c

Skrevet

Urwa:

Drøyt! Men for de galne var vel politimannen ikke verdig uansett om de hadde visst han var muslim. Han tjente "hedningene"...

Anonymous poster hash: 26637...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...