Gå til innhold

Hva svarer jeg denne moren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart og la være og svare.

Hadde ganske enkelt svart:

"Unnskyld, jeg forstod ikke helt?"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville svart noe i retning "jeg beklager for at du føler det slikt" og ikke tenkt videre på det.

Samtidig ville jeg kanske reflektert over hvor mye sønnen din faktisk har og hvordan du ønsker at han skal vokse opp som menneske og forbruker. At man har råd til noe betyr ikke at man må kjøpe det, og barn trenger ikke å ha alt de peker på eller ønsker seg.

Men hvilke verdier og valg dere står er utelukkende deres valg til syvende og sist, bare vær bevisst på det selv.

Anonymous poster hash: c1ee4...d99

Skrevet

Hadde svart at dere ikke kan gjemme unna ting hver gang gutten får besøk. Dessuten er dette ting han har spart til selv og at han heller ikke driver med dyre hobbyer ol.

Dette er virkelig ikke noe denne moren har noe med, og jeg hadde satt henne litt på plass. Dere er i 40 årene hun i 20 årene, når hun kommer i 40 årene så har nok hun også bedre økonomi.

Skrevet

Ignorer henne

Anonymous poster hash: e8ae0...0b6
Skrevet

Dette er litt på siden av diskusjonen, men hvordan er det mulig at sønnen din på 9 år har en pc til så mange tusen slengende rundt, som blir ødelagt uten at han legger merke til det på flere måneder? Siden dette var en PC han åpenbart ikke hadde bruk for, kanskje han kunne delt den med kameraten sin? :)

Anonymous poster hash: 64a50...781

Seriøst ?????

Skrevet

Om et barn har mange ting fordi de har spart eller fått i gave under jul eller bursdag kan man ikke si at barnet er bortskjemt. Barnet er heldig som har fått det de ønsker seg eller har mulighet til å spare, men bortskjemt er de ikke. Bortskjemte barn får alt de peker på hele tiden, og har unødvendige mange ting og feks dyre klær... Jeg kjenner jeg blir veldig irritert når noen stempler HIs sønn som bortskjemt her. 

Jeg hadde svart at beklager at du føler det sånn, vår sønn har spart til tingene han har eller han har fått de i gave når han har hatt bursdag eller det har vært jul, men takk for synspunktet, skal tenke over det. Eller noe i den duren der. Ingen skal bestemme hva og hvor mye ting din sønn skal ha, og han er jo så flink til å spare til det han ønsker seg! 

Anonymous poster hash: 933f5...15d
Skrevet

Så om ungen lærer seg å jobbe for å tjene penger og spare til ting så er han bortskjemt? Bedre med de som ikke klarer å spare ukepenger o.l, men bruker det opp på småskrot og godis i butikken. Men klart, det blir jo ikke andre missunnelige på, for det er ikke så synlig...min har iPad, mange som ikke har det, hm hat spart bursdagspenger og ukepenger i to år, og var verdens stolteste når han kunne gå og kjøpe, han burde nok heller kjøpt sjokolade for de pengene...

Anonymous poster hash: 46917...e80

Skrevet

Veldig klønete av denne mammaen!

Men: jeg kan se for meg ett scenario at hun har blitt "stilt til veggs" av sin sønn som har vært på besøk hos dere. Der har jo din sønn (iflg deg selv) stolt vist frem sin nye tv og pc. Sikkert veldig frustrerende å høre ofte fra sine barn at "XXX får alt han vil og hvorfor får ikke vi noe som helst?" At man har barn som er på besøk hos en gutt som har "alt" og som gladelig viser frem alt det flotte han har fått gjør at man selv føler ytterligere at man ikke strekker til!

Det gir henne ingen rett til å be deg om p leve ditt liv annerledes, men kanskje se dette som ett klønete hjertesukk fra en mor som sikkert føler at hun ikke strekker til?

Mener ikke dette vondt, men å lese om en gutt på 9 år som har ny PC, tv, ps3, iPhone osv er litt absurd!

Men det er din rett som mor å oppdra og leve som du selv vil!

Skrevet

Hva svarte du? Eller svarte du ikke? Jeg hadde blitt irritert og sagt: Unnskyld hvis du oppfatter meg som uhøflig nå, men jeg syns det er ufint av deg å insinuere at min sønn er bortskjemt og at jeg ikke vet hvor grensene bør settes. De fleste av tingene han har, har han enten spart til selv fra ukepenger og/eller bursdag/julegaver, og jeg ser ikke problemet med dette. Det er synd at du føler det slik, men vår situasjon er tydeligvis veldig ulik økonomisk og det er dessverre bare sånn det er. Så lenge min sønn er takknemlig for tingene han får og oppfører seg ordentlig har jeg dessverre ikke planer om å endre på reglene hjemme hos oss. Og HI. Hvorfor skal de med god råd ikke få bruke pengene som de vil? Jeg har gått mange år på skole for å få god økonomi, det er noe jeg fortjener! Samme med deg. Det du tjener har du fortjent og du skal gjøre som du vil. At andre valgte å ta dårligere betalte jobber er ikke ditt problem, rett og slett! Noen ganger kan man faktisk drite i å ta hensyn og være så jævla hyggelig hele tiden. Ufint å kommentere andres økonomi!!! Hadde skjønt det hvis gutten din var en bortskjemt drittunge, men virker ikke sånn når han sparer selv 😊

Anonymous poster hash: cb7ac...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...