moota m storebror&lillebror Skrevet 4. januar 2015 #51 Skrevet 4. januar 2015 Hadde du spurt meg når jeg hadde Samsung galaxy s3 mini hadde det aldri vært tvil. Var så fornøyd med den, men ville selvfølgelig ha noe nyere og gikk for S5 mini. Den er noe helt annet. Mulig jeg bare er uheldig, men den henger, låser seg, svarer ikke og bare tuller. Hadde dette vært min første smarttelefon hadde jeg aldri mer kjøpt Samsung.
beef sister Skrevet 4. januar 2015 #52 Skrevet 4. januar 2015 Hadde du spurt meg når jeg hadde Samsung galaxy s3 mini hadde det aldri vært tvil. Var så fornøyd med den, men ville selvfølgelig ha noe nyere og gikk for S5 mini. Den er noe helt annet. Mulig jeg bare er uheldig, men den henger, låser seg, svarer ikke og bare tuller. Hadde dette vært min første smarttelefon hadde jeg aldri mer kjøpt Samsung. Har samme erfaring, og det har i grunnen de fleste jeg har snakket med som har kjøpt s5. Må ta ut batteriet og skru på mobilen minst en gang daglig, fordi den henger seg og skjermen blir sort.
Bustetroll Skrevet 4. januar 2015 #53 Skrevet 4. januar 2015 Samsung her ☺ Mye bedre bilder. Min mobil er mitt kamera. Jeg HATER kameraet på Samsung.. Ikke et mobilkamera som fungerer hvis man skal hverdagsbilder av barn, dyr osv.Akkurat der savner jeg Sony'en min som ligger knust på en hylle Ellers elsker jeg samsungen min Ojda! Kanskje det er forskjell på dem. Gubben sin tar dårligere bilder, ja. Hmm. Gå å finne ut hva vi har her. ...jo, jeg har Samsung Galaxy S5. Den har suverent kamera! Heter visstnok 16 megapixler. Gubben har Samsung Galaxy Note 3. Det har da 13 megapixler kamera. Tar fine bilder ute, men har lang blenderåpning og tar dårligere bilder inne. Krever mer lys og at ting står stille. Jaja, så lærte jeg noe i dag også. IIphone 6+ og Iphone S5 har 8 megapixler. Men det spørs jo hva man prioriterer på en mobil. Hver til sin smak og sitt behov. ☺☺ Megapixlene viser ikke så mye om det er et godt kamera eller ikke. Men experia har 20, og nokiaen jeg hadde før det, hadde 42. Joda, kameraet KAN ta gode bilder, men da må man fokusere som pokker. Mobilen må være HELT stille. For å kunne ta bilder av noe i fart må man laste ned "sport" innstilling, og med den blir ikke bildene like klare som de burde.. Jeg har fremkalt bilder fra både sony og samsung, og samsung bildene er HELT uklare, mens sonybildene blir krystallklare. Ojda, ok, hehe, da hadde jeg ikke lært noe nyttig da. Jaja, mitt er bedre enn gubben sitt i hvertfall. han får bedre bilder om han slår av den funksjonen som skal hjelpe om man skjelver på hendene, hvorfor aner vi ikke. Min telefon gir alltid krystallklare bilder, så jeg er kjempe fornøyd og håper det er lenge til neste gang jeg må bytte, hater det, hehe. Men kansje jeg prøver Sony da. Kameraet er viktigst, resten får være som det er. Ja jeg knuste sonyen min og gikk rett i butikken for å kjøpe ny. Da stod det mellom ny lik mobil, eller samsung s5. Valgte s5, for hvis jeg først skulle ha ny mobil var det jo greit og ikke kjøpe helt lik Han i butikken sa at kameraet var godt nok, men kunne ikke sammenliknes med sony sitt. Det blir krystallklare fine bilder dersom man fokuserer ja. Men jeg får ikke tatt bilde av datteren når hun er i bevegelse. Da bli de uklare. Blir bedre med den sport-innstillingen, men da blir det dårlig kvalitet på bildet ved f.eks fremkalling. Men nå har jeg speilrefleks ved siden av da, så klarer meg!
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. januar 2015 #54 Skrevet 4. januar 2015 Hadde du spurt meg når jeg hadde Samsung galaxy s3 mini hadde det aldri vært tvil. Var så fornøyd med den, men ville selvfølgelig ha noe nyere og gikk for S5 mini. Den er noe helt annet. Mulig jeg bare er uheldig, men den henger, låser seg, svarer ikke og bare tuller. Hadde dette vært min første smarttelefon hadde jeg aldri mer kjøpt Samsung.Har samme erfaring, og det har i grunnen de fleste jeg har snakket med som har kjøpt s5. Må ta ut batteriet og skru på mobilen minst en gang daglig, fordi den henger seg og skjermen blir sort. Jah!! Ikke bare fordi den blir sort. Men svarer ikke, reagerer ikke og dritt!! Det er pyyyton! Vil nesten gå tilbake til den gamle S3 minien som ligger i skuffa.. S5 mini er også akkurat for stor for mine små hender.
E.E.E. Skrevet 4. januar 2015 #55 Skrevet 4. januar 2015 Samsung her ☺ Mye bedre bilder. Min mobil er mitt kamera. Jeg HATER kameraet på Samsung.. Ikke et mobilkamera som fungerer hvis man skal hverdagsbilder av barn, dyr osv.Akkurat der savner jeg Sony'en min som ligger knust på en hylle Ellers elsker jeg samsungen min Ojda! Kanskje det er forskjell på dem. Gubben sin tar dårligere bilder, ja.Hmm. Gå å finne ut hva vi har her. ...jo, jeg har Samsung Galaxy S5. Den har suverent kamera! Heter visstnok 16 megapixler. Gubben har Samsung Galaxy Note 3. Det har da 13 megapixler kamera. Tar fine bilder ute, men har lang blenderåpning og tar dårligere bilder inne. Krever mer lys og at ting står stille. Jaja, så lærte jeg noe i dag også. IIphone 6+ og Iphone S5 har 8 megapixler. Men det spørs jo hva man prioriterer på en mobil. Hver til sin smak og sitt behov. ☺☺ Megapixlene viser ikke så mye om det er et godt kamera eller ikke. Men experia har 20, og nokiaen jeg hadde før det, hadde 42. Joda, kameraet KAN ta gode bilder, men da må man fokusere som pokker. Mobilen må være HELT stille. For å kunne ta bilder av noe i fart må man laste ned "sport" innstilling, og med den blir ikke bildene like klare som de burde.. Jeg har fremkalt bilder fra både sony og samsung, og samsung bildene er HELT uklare, mens sonybildene blir krystallklare. Ojda, ok, hehe, da hadde jeg ikke lært noe nyttig da. Jaja, mitt er bedre enn gubben sitt i hvertfall. han får bedre bilder om han slår av den funksjonen som skal hjelpe om man skjelver på hendene, hvorfor aner vi ikke. Min telefon gir alltid krystallklare bilder, så jeg er kjempe fornøyd og håper det er lenge til neste gang jeg må bytte, hater det, hehe. Men kansje jeg prøver Sony da. Kameraet er viktigst, resten får være som det er. Ja jeg knuste sonyen min og gikk rett i butikken for å kjøpe ny. Da stod det mellom ny lik mobil, eller samsung s5. Valgte s5, for hvis jeg først skulle ha ny mobil var det jo greit og ikke kjøpe helt lik Han i butikken sa at kameraet var godt nok, men kunne ikke sammenliknes med sony sitt. Det blir krystallklare fine bilder dersom man fokuserer ja. Men jeg får ikke tatt bilde av datteren når hun er i bevegelse. Da bli de uklare. Blir bedre med den sport-innstillingen, men da blir det dårlig kvalitet på bildet ved f.eks fremkalling. Men nå har jeg speilrefleks ved siden av da, så klarer meg! Ja, da skal det jammen prøves en Sony neste gang. Takk for info. 😄😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå