Gå til innhold

Moren min vil overføre leiligheten sin til min datter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis hun sitter i uskifte, kan hun ikke selge til underpris.

Anonymous poster hash: 51cf3...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din mor må selge den til din datter til riktig pris altså markedspris og deretter dele arven etter far med din "bror". Siden hun sitter i uskiftet bo så har hun ikke lov til å overdra den til andre uten at arven deles. Vanskelig sak dette, men skaff en advokat så dere ikke går i en skikkelig økonomisk felle.

Skrevet

Vil takke alle for så mange hjelpende svar. Hadde aldri tenkt at det var så mange hjelpsomme kvinner her inne:):) Da skal jeg kontakte en advokat. Men jeg synes det er så flaut å fortelle den "bror" historien😔 Kansje de synes vi er sleipe😦

Anonymous poster hash: a0735...12d

Skrevet

Jeg er enig med de som sier at du må passe på at det blir likt mellom dine barn. Hvorfor gi noe til bare ett barn i stedet for å gi det til dem sammen eller dele mellom dem? Videre kan jeg ikke så mye om det du egentlig lurer på, men lurer på om en mulighet vil være å ta opp lån på leiligheten og gi gaver til barna over tid i stedet for? Aksjer for 30000 i året til hver for eksempel. Etter ti år sitter hun med en leilighet uten verdi fordi den et fullt belånt. Jeg vet ikke hva som skal til for at det skal kalles forskudd på arv, og hva som er gaver man kan gi når man sitter i utskiftet bo. Vilde forhørt meg med noen som har greie på det.

Anonymous poster hash: ad27e...2b1

Skrevet

Jeg er enig med de som sier at du må passe på at det blir likt mellom dine barn. Hvorfor gi noe til bare ett barn i stedet for å gi det til dem sammen eller dele mellom dem? Videre kan jeg ikke så mye om det du egentlig lurer på, men lurer på om en mulighet vil være å ta opp lån på leiligheten og gi gaver til barna over tid i stedet for? Aksjer for 30000 i året til hver for eksempel. Etter ti år sitter hun med en leilighet uten verdi fordi den et fullt belånt. Jeg vet ikke hva som skal til for at det skal kalles forskudd på arv, og hva som er gaver man kan gi når man sitter i utskiftet bo. Vilde forhørt meg med noen som har greie på det.

Anonymous poster hash: ad27e...2b1

Vi har råd til å kjøpe den uten å ta opp noe lån. Men vi har et annet slags familieforhold. Selvom min datter får den kan både vi og resten av hennes søsken dele. Jeg,mamma og barna er på en måte det samme. Mamma vil aldri ta noe betalt fra verken meg eller noen av mine barn. Heller ikke jeg kunne ta betalt noe fra min mor eller mine barn. Kulturforskjeller😳😳😳 Men slik er det. Hun skal heller ikke på gamlehjem. Hun skal etter hvert flytte med meg eller med noen av barna mine😊

Anonymous poster hash: a0735...12d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...