Gå til innhold

Retusjeringsfrua: totalt forandret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man får høre slike ting flere ganger om dagen, begynner man til slutt å tro på det, og velger å rette til på haka på det neste bildet. Eller fjerne den linjen fra ansiktet som gjør at man ser "gammel" ut.

Det er takket være sånne som dere og deres mobbing av andre menneskers utseende som skaper dette presset om å være perfekt.

Så tåpelig sagt. Om hun ikke tåler å høre kritikk/ros, får hun slutte å leve av å brette ut livet sitt til hele verden og heller få seg en ordentlig jobb.

Anonymous poster hash: c82b7...58d

Så du mener det er KRITIKK å kommentere andres utseende? Ting man ikke kan noe for?

Sier du det til barn som blir utsatt for mobbing også? "Men hvis du ikke tåler å høre at du er stygg, så får du la være å gå ut døra"

Anonymous poster hash: dfdfb...6c2

Hun lever av dette, har det som jobb. Hun kan få seg en ordentlig jobb om hun blir lei av kommentarene.

Det er forresten helt bak mål å sammenligne dette med mobbing av barn.

Og hva er din definisjon på en ordentlig jobb? Så lenge man tjener penger til å brødfø seg og sine har man faktisk en ordentlig jobb.

Anonymous poster hash: 776a0...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hopp og dans på folk som ligger nede da.

Det er ikke spesielt bra å se på.

Skrevet

Og hva i all verden er det med haka?!

Oioii, skjønner hvorfor hun har retusjert den ja 😳 Hun er langt ifra perfekt denne dama her.

Anonymous poster hash: 723dd...fba

Jeg kjenner at jeg skulle ha veldig lyst å se hvordan du ser ut...

Skrevet

Jeg visste det måtte komme minst et sånt svar. Det må da være kjipt å være så smålig? Er du sånn ellers også? Tillater deg det meste og tilskriver det den andres handlinger og væremåte?

Jeg undres over dem som ikke skjønner at også offentlige personer er ordentlige mennesker med et helt vanlig følelsesliv. Det er jo ikke sånn at dem som velger å leve av utseendet sitt, har tykkere hud enn oss andre. Kanskje ofte tvert imot. Hva koster det deg å trekke på skuldrene av dama? Er det ikke mulig å holde kjeft om alt det indre gørret?

Jeg er da ikke smålig. Jeg er bare, i motsetning til deg, fotballfrue og mannen hennes, opptatt av andre verdier enn utseende, interiør og hvordan man "tar seg ut" for omverdenen. Jeg synes det er trist at mennesker som kun er opptatt av slike ting opptar såpass mye plass.

Skrevet

Jeg visste det måtte komme minst et sånt svar. Det må da være kjipt å være så smålig? Er du sånn ellers også? Tillater deg det meste og tilskriver det den andres handlinger og væremåte?

Jeg undres over dem som ikke skjønner at også offentlige personer er ordentlige mennesker med et helt vanlig følelsesliv. Det er jo ikke sånn at dem som velger å leve av utseendet sitt, har tykkere hud enn oss andre. Kanskje ofte tvert imot. Hva koster det deg å trekke på skuldrene av dama? Er det ikke mulig å holde kjeft om alt det indre gørret?

Jeg er da ikke smålig. Jeg er bare, i motsetning til deg, fotballfrue og mannen hennes, opptatt av andre verdier enn utseende, interiør og hvordan man "tar seg ut" for omverdenen. Jeg synes det er trist at mennesker som kun er opptatt av slike ting opptar såpass mye plass.

Så du anser deg selv som raus da, altså?

Jeg syns du motbeviser det med hver setning du skriver.

Skrevet

Jeg er da ikke smålig. Jeg er bare, i motsetning til deg, fotballfrue og mannen hennes, opptatt av andre verdier enn utseende, interiør og hvordan man "tar seg ut" for omverdenen. Jeg synes det er trist at mennesker som kun er opptatt av slike ting opptar såpass mye plass.

Men skjønner du ikke at ved å påstå at såpass må man tåle når man eksponerer seg, så er du med på å opprettholde tanken om at det er kun det perfekte som skal ha plass i offentligheten? For meg er det innlysende. Og å trekke konklusjonen at jeg er opptatt av utseende, interiør og det å ta seg ut, kun fordi jeg mener at man ikke har lov til å si hva som helst til offentlige personer, det er i beste fall interessant.

Skrevet

Flott at hun legger ut mer uretusjerte bilder. Men ikke vær så sikker på at de er helt uretusjerte. Skulle dog gjerne hatt en offentlig unnskyldning der hun legger seg langflat og unnskylder seg. Da hadde hun kunne gjenvunnet noe av respekten, både fra oss og selvrespekten.

Anonymous poster hash: da036...bd4

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dere leser bloggen hennes? Er dere opptatt av mote, trening og kosthold, og føler at dere får gode tips og råd gjennom bloggen? Blir dere inspirerte av henne?

Anonymous poster hash: 25d77...5e0

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dere leser bloggen hennes? Er dere opptatt av mote, trening og kosthold, og føler at dere får gode tips og råd gjennom bloggen? Blir dere inspirerte av henne?

Jeg leser den ikke. Mye på trass, når så mange her inne mener så mye, så utløses min trass. Dessuten fremstår hun som altfor ekstrem for meg, på flere måter.

Skrevet

Når man får høre slike ting flere ganger om dagen, begynner man til slutt å tro på det, og velger å rette til på haka på det neste bildet. Eller fjerne den linjen fra ansiktet som gjør at man ser "gammel" ut.

Det er takket være sånne som dere og deres mobbing av andre menneskers utseende som skaper dette presset om å være perfekt.

Så tåpelig sagt. Om hun ikke tåler å høre kritikk/ros, får hun slutte å leve av å brette ut livet sitt til hele verden og heller få seg en ordentlig jobb.

Ja, det er hennes skyld at du er en drittsekk.

Anonymous poster hash: c8d28...406

Skrevet

Er og litt lei av fokuset på utsjånad og eit perfekt liv slik ein ser i media, men blir litt nysgjerrig på akkurat kva verdiar du er oppteken av?  Sidan du synes det er heilt innanfor å snakke stygt om andre sin utsjånad mm i eit offentleg forum, meiner eg.

Skrevet

Jeg leser den ikke. Mye på trass, når så mange her inne mener så mye, så utløses min trass. Dessuten fremstår hun som altfor ekstrem for meg, på flere måter.
Jeg leser den heller ikke. Jeg har inntrykk av at noen av de som leser bloggen er opptatte av trening og livsstil generelt, men jeg tror flesteparten mest er opptatte av Fotballfrue som "fenomen". Det må være noe ved den dama som tiltrekker seg kvinner - kvinner som egentlig ikke liker henne (de godter seg når det går henne dårlig, og elsker å kritisere henne) men som bare ikke klarer å holde seg unna. Litt sånn elsk/hat-forhold som folk har så vanskelig å komme seg ut av.

Litt fascinerende at ei landsens jente kan skape så sterke følelser kun gjennom en ganske så overfladisk blogg.

På meg virker det som om FF har klart å bygge opp en millionbedrift gjennom mennesker som ikke engang liker henne. Pretty clever :)

Skrevet

Oioii, skjønner hvorfor hun har retusjert den ja 😳 Hun er langt ifra perfekt denne dama her.

Hva feiler det deg egentlig?

Anonymous poster hash: 698b7...fea

Meg feiler det ingenting.

Hun skal få høre. Hvem nekter for retusjering, og så viser det seg at hun redigerer en allerede slank kropp anorektisk? Redigerer babymage og redigerer datteren sin. IKKE GREIT.

Skrevet

På meg virker det som om FF har klart å bygge opp en millionbedrift gjennom mennesker som ikke engang liker henne. Pretty clever :)

Det såg man vel tydelig under Skal vi danse? Med over 100 000 lesere skulle man tro at hun hadde fått litt flere stemmer?

Jeg tenke at janteloven er utrolig sterk her.

Anonymous poster hash: bfd0d...b61

Skrevet

Hva feiler det deg egentlig?

Anonymous poster hash: 698b7...fea

Meg feiler det ingenting.

Hun skal få høre. Hvem nekter for retusjering, og så viser det seg at hun redigerer en allerede slank kropp anorektisk? Redigerer babymage og redigerer datteren sin. IKKE GREIT.

Har du link til påstandene dine? Hvis ikke er det ganske ondskapsfullt av deg å påstå noe slikt.

Skrevet

Bildene er slettet, men jeg har sett dem selv. Ikke bilder av ungen, men av gravidmagen. Ganske sykt. Og det nekter hun fortsatt på at hun har gjort på bloggen sin. Ganske spesielt og fjerne ALLE orginalbildene og fortsette å nekte på at det har hun aldri gjort. Hvorfor ikke la de ligge ute som bevis da? Hele dama er patetisk. For ikke å snakke om mannen. Mistet en leser her hvertfall.

Anonymous poster hash: 01a9f...b31

Skrevet

Bildene er slettet, men jeg har sett dem selv. Ikke bilder av ungen, men av gravidmagen. Ganske sykt. Og det nekter hun fortsatt på at hun har gjort på bloggen sin. Ganske spesielt og fjerne ALLE orginalbildene og fortsette å nekte på at det har hun aldri gjort. Hvorfor ikke la de ligge ute som bevis da? Hele dama er patetisk. For ikke å snakke om mannen. Mistet en leser her hvertfall.

Anonymous poster hash: 01a9f...b31

Jeg må si at du fremstår som ganske stusselig selv. Det er ikle normalt av voksne folk å være så opphengt i såkalte kjendiser.

Skrevet

Jeg har høns. Ei høne er alltid utsatt for hakking, uansett hva jeg gjør for å hindre det. De andre hønene greier bare ikke la være å hakke på henne.

Må si det er deprimerende likt denne tråden.....

Skrevet

Skjerp dere!

Det er fader meg ikke rart at det er så store problemer med mobbing blant barn når man ser hvilke forbilder enkelte av dem har.

Ta ansvar!

Anonymous poster hash: 4c8fc...e9f

Skrevet

Regner med at du er perfekt siden du trykker ut av deg sånn dritt? Dette blir for dumt, først får tyn for retusjeringen og så får hun tyn fordi hun ikke gjør?!?! Jeg er ikke fan av dama men makan til tull!!
Skrevet

Fotballfrua er et forbilde for mange, særlig unge jenter som ser opp til henne og vil bli like tynn og perfekt som hun framstår.

Hun legger skylden over på leserene sine og fremstår som et offer. Hun burde beklaget dypt til leserene og ikke fjernet alle spor.

Går dere gjennom bloggen så se blandt annet på øynene til datteren. Hun har knall blå øyne på et bilde mens på alle andre har hun mye mørkere.

Ang magen når hun var gravid så man at hun hadde mye større mage når man møtte henne i virkeligheten. Min venninne er jordmor og sa at utrolig mange kvinner hadde store problemer i svangerskapet fordi de syntes magen ble så stor. De følgte jo magen til fotballfrue og som førstegangsgravid tror du kanskje det er sannheten.

Dama tjener mye penger på bloggen sin og må ta den kritikken som kommer. At folk undrer seg over plutselige endringer av utseende er jo helt normalt.

Dersom dama ikke vil ha oppmerksomhet kan hun legge ned bloggen og leve normalt.

Noen steder må folk få si hva de mener om henne. På bloggen og instagram sletter hun jo kommentarene som er negative slik at det ser ut som omalle som kommenterer synes hun er sååååå flott og fantastisk.

Hun har jo også lagt inn kommentarer selv på andre navn slik at hun kommenterer selv hvor fantastisk hun er.

Anonymous poster hash: b1dd3...96d

Skrevet

Fotballfrua er et forbilde for mange, særlig unge jenter som ser opp til henne og vil bli like tynn og perfekt som hun framstår.

Hun legger skylden over på leserene sine og fremstår som et offer. Hun burde beklaget dypt til leserene og ikke fjernet alle spor.

Går dere gjennom bloggen så se blandt annet på øynene til datteren. Hun har knall blå øyne på et bilde mens på alle andre har hun mye mørkere.

Ang magen når hun var gravid så man at hun hadde mye større mage når man møtte henne i virkeligheten. Min venninne er jordmor og sa at utrolig mange kvinner hadde store problemer i svangerskapet fordi de syntes magen ble så stor. De følgte jo magen til fotballfrue og som førstegangsgravid tror du kanskje det er sannheten.

Dama tjener mye penger på bloggen sin og må ta den kritikken som kommer. At folk undrer seg over plutselige endringer av utseende er jo helt normalt.

Dersom dama ikke vil ha oppmerksomhet kan hun legge ned bloggen og leve normalt.

Noen steder må folk få si hva de mener om henne. På bloggen og instagram sletter hun jo kommentarene som er negative slik at det ser ut som omalle som kommenterer synes hun er sååååå flott og fantastisk.

Hun har jo også lagt inn kommentarer selv på andre navn slik at hun kommenterer selv hvor fantastisk hun er.

Anonymous poster hash: b1dd3...96d

Dette var konstruktiv kritikk. Men det meste andre i denne tråden er bare drittprat. Stoooor forskjell!
Skrevet

Må si jeg lurer på hvordan dere ser ut......Jeg har mine tanker.

Skrevet

Anonymous poster hash: b1dd3...96d [/

Noen skjønner bare ikke skillet mellom konstruktiv kritikk og personsjikane.

En ting er å kritisere en blogg og måten den drives på. Noe helt annet er å starte et innlegg om hvor fæl en person ser ut når hun fremstår naturlig. Det er jo nettopp slike ting som gjør at flotte kvinner tror at de må presentere et falskt bilde av seg selv for å bli godtatt. Og det er mer skadelig for unge jenter å lese dritten om enkeltpersoner her inne enn å se på noen retursjerte bilder.

Når dere ikke ser det så skjønner jeg ikke hvordan dere skal lære barna om hvor grensen går for personangrep og om hvor skadelig slikt kan være for dem som blir utsatt for det.

Anonymous poster hash: 4c8fc...e9f

Skrevet

Er og litt lei av fokuset på utsjånad og eit perfekt liv slik ein ser i media, men blir litt nysgjerrig på akkurat kva verdiar du er oppteken av?  Sidan du synes det er heilt innanfor å snakke stygt om andre sin utsjånad mm i eit offentleg forum, meiner eg.

Jeg sier ikke at det er spesielt greit å snakke stygt om andres utseende. Jeg tillater meg imidlertid å synes at mennesker som kun synes å være opptatt av utseende og interiør er grunne, kjedelige og lite oppegående.

Hvilke verdier jeg er opptatt av som ikke er opptatt av utseende og interiør? Nei, hva KAN det vel være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...