Gå til innhold

Flere som har planer om eller forsøker å lage et spesielt kjønn for tiden?


Villavida

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt time til tidlig ul neste onsdag, er da 13+5. Fikk mange tips om ei som er veldig god på å se kjønn tidlig, flere som har fått vite i uke 12 og det har stemt. Så håper den ligger riktig til så vi får se noe! Er så spent! Men det viktigste er jo å se at alt er i orden tross alt. 😊

Hvordan går det med deg da Katta82? Du begynner vel å bli stor? Er du lei, og gleder deg til å hilse på den lille? Når er termin? 😊

hvor dro du på ul? Hvor langt var du?
Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Ja har tenkt på å sende inn ul bilde, men hun jeg var hos virket så sikker. Så er det to uker til OUL. Men regner med de sier det samme. Hvor fant du den gratis synske? Ei på spå og horoskop forumet her inne sa jente på meg denne gangen før jeg ble gravid. Jeg har også ganske forskjellig svangerskap denne gangen enn med de to forrige. De to andre kastet jeg opp veldig mye, flere ganger daglig med begge to. Denne gangen har jeg vært en del kvalm men kastet opp bare noen få ganger. Og fikk tidlig store ømme pupper denne gangen. Så jeg tolket disse forskjellene som tegn på jente denne gangen. Man vrir jo gjerne alt man kan i den retningen man håper på.

Hvordan er dine svangerskap forskjellige?

Lenke til kommentar

Å kjære deg, Villavida! Leit å høre at du ikke fikk svaret du så sårt hadde ønsket. Trist at du nå ikke klarer å glede deg over graviditeten og det fantastiske vidunderet som kommer. Jeg vet at du kommer til å bli like glad i denne gutten også, og vet også hvor heldige vi er som har to gutter! Jeg råder deg til å henvende deg på helsestasjonen/lege el.l, vær ærlig om dine tanker og oppsøk litt profesjonell hjelp til å sortere tankene dine så ikke du går inn i en alvorlig svangerskaps/fødselsdepresjon. Det kan jo ligge til grunn mange faktorer for at ønsket er så sterkt og sorgen så stor. Kanskje dette kan hjelpe deg til å se den fantastiske gjengen du har og kan legge fra deg sorgen om en jente.. Jeg aner ikke.. Bare noen tanker jeg har gjort meg, hvorfor er ønsket mitt så sterkt når det jeg har er så utrolig bra! Vet ikke om vi kommer til å få en til, foreløpig er det jo ingen klaff, men dette er nok en grunn for at jeg nok ikke kommer til å vite kjønnet før jeg evt sitter der med et lite vidunder❤️Da tror jeg ikke skuffelsen kommer til å være like sterk... Jeg håper virkelig du klarer å snu dette for deg og dine og at du kommer til å glede deg fremover og nyte det fantastiske som kommer.. kjønn er jo aldri sikkert heller før babyen fakstisk er ute. Er det noen som har sjekket kjønn opp mot det kinesiske fødselskartet? Stemmer det?

Lenke til kommentar

 

Da har jeg bestilt time til tidlig ul neste onsdag, er da 13+5. Fikk mange tips om ei som er veldig god på å se kjønn tidlig, flere som har fått vite i uke 12 og det har stemt. Så håper den ligger riktig til så vi får se noe! Er så spent! Men det viktigste er jo å se at alt er i orden tross alt. 😊

Hvordan går det med deg da Katta82? Du begynner vel å bli stor? Er du lei, og gleder deg til å hilse på den lille? Når er termin? 😊

hvor dro du på ul? Hvor langt var du?

Var på Familieklinikken på Majorstua. Hun mente jeg da var 12+6, noen dager kortere enn min beregning ut fra EL dato...

Lenke til kommentar

Å kjære deg, Villavida! Leit å høre at du ikke fikk svaret du så sårt hadde ønsket. Trist at du nå ikke klarer å glede deg over graviditeten og det fantastiske vidunderet som kommer. Jeg vet at du kommer til å bli like glad i denne gutten også, og vet også hvor heldige vi er som har to gutter! Jeg råder deg til å henvende deg på helsestasjonen/lege el.l, vær ærlig om dine tanker og oppsøk litt profesjonell hjelp til å sortere tankene dine så ikke du går inn i en alvorlig svangerskaps/fødselsdepresjon. Det kan jo ligge til grunn mange faktorer for at ønsket er så sterkt og sorgen så stor. Kanskje dette kan hjelpe deg til å se den fantastiske gjengen du har og kan legge fra deg sorgen om en jente.. Jeg aner ikke.. Bare noen tanker jeg har gjort meg, hvorfor er ønsket mitt så sterkt når det jeg har er så utrolig bra! Vet ikke om vi kommer til å få en til, foreløpig er det jo ingen klaff, men dette er nok en grunn for at jeg nok ikke kommer til å vite kjønnet før jeg evt sitter der med et lite vidunder❤️Da tror jeg ikke skuffelsen kommer til å være like sterk... Jeg håper virkelig du klarer å snu dette for deg og dine og at du kommer til å glede deg fremover og nyte det fantastiske som kommer.. kjønn er jo aldri sikkert heller før babyen fakstisk er ute. Er det noen som har sjekket kjønn opp mot det kinesiske fødselskartet? Stemmer det?

Tusen takk Nilee76. Ja regner med følelsen snur. Var like knust etter UL sist, men klarte etterhvert å glede meg over gutten i magen. Blir nok sånn nå også. Prøver å fokusere på hvor heldig jeg er som har så fantastiske gutter. Men mangler jenta for å gjøre det komplett.

Det kinesiske fødselskartet har ikke stemt på noen av mine!

Lenke til kommentar

Åhh, Villavida! Vardette eg var redd for sidan vi ikkje høyrde frå deg. Utrulig synd at du ikkje kan dele dette med mannen din!! Men eg forstår jo og at du vil skåne han. Det vil jo ta vekk litt av gleden for han og.

Veit ikkje ka eg skal sei for å trøste deg. Det er vel ikkje noko som egentlig hjelper nett nå. Dei kan jo ha sett feil. Sambuaren sin bestekompis og kjæreste venter nr 2 ein mnd etter oss og fekk tydelig beskjed om at det var gutt. Dei blei vist fram penis og særlig pappen var overlykkelig og stolt. Der viste det seg å likevel vere ei jente når dei kom på oul. Men det er nok ikkje så vanlig at det går den veien?

Tabu eller ikkje. Følelsane dine får du ikkje gjort noko med. Dei er kanskje endå meir framtredande og smertefulle sidan du ikkje kan dele dei med nokon. Det er lov å føle det som du gjer! Mange har nok følt på det samme, men få vil nok innrømme det. Og mest er det nok slik som du seier. At når barnet kjem så blir du så uendelig glad i det at følelsane du hadde undervegs kjem meir i skyggen.

 

Nilee. Ko tid det e tid for testing?

Lenke til kommentar

Annonse

Veldig enig med deg, Katta82. Fine ord! Blir ikke testing før mot slutten av februar her. Missa denne syklusen😊Mye stress for tiden, så rakk ikke prøve🙈 Satser på gledelig test i februar..

Lenke til kommentar

Åhh, Villavida! Vardette eg var redd for sidan vi ikkje høyrde frå deg. Utrulig synd at du ikkje kan dele dette med mannen din!! Men eg forstår jo og at du vil skåne han. Det vil jo ta vekk litt av gleden for han og.

Veit ikkje ka eg skal sei for å trøste deg. Det er vel ikkje noko som egentlig hjelper nett nå. Dei kan jo ha sett feil. Sambuaren sin bestekompis og kjæreste venter nr 2 ein mnd etter oss og fekk tydelig beskjed om at det var gutt. Dei blei vist fram penis og særlig pappen var overlykkelig og stolt. Der viste det seg å likevel vere ei jente når dei kom på oul. Men det er nok ikkje så vanlig at det går den veien?

Tabu eller ikkje. Følelsane dine får du ikkje gjort noko med. Dei er kanskje endå meir framtredande og smertefulle sidan du ikkje kan dele dei med nokon. Det er lov å føle det som du gjer! Mange har nok følt på det samme, men få vil nok innrømme det. Og mest er det nok slik som du seier. At når barnet kjem så blir du så uendelig glad i det at følelsane du hadde undervegs kjem meir i skyggen.

 

Nilee. Ko tid det e tid for testing?

Takk for fine ord Katta82. Ja har ikke klart å være på nett på en stund. Men det går bedre nå. Det er vel kanskje bare ikke meningen. Jeg prøver å tenke at det er en mening med alt. Og fokusere på at jeg har fantastiske gutter som jeg aldri ville byttet ut mot alt i verden. Er ganske sikker på at hun ikke har sett feil siden hun er kjent for å ha rett på tidlig ul. Tør ikke begynne å håpe på det, da blir det bare en ny skuffelse på OUL. Innstiller meg på gutt så godt jeg kan 😊

Det er hyggelig å følge dere, og takk for støttende ord. Det hjelper faktisk 😊

Lenke til kommentar

Nei eg e enig i at det er best å innstille seg på gutt nå. Eg tenke det kjem til å bli ein gullgutt dette og! Du må huske at du ikkje treng ha dårlig samvittighet når gutten kjem. Det blir jo ikkje slik at du skulle ønske at du ikkje fekk dette barnet, du skulle ønske at du óg var velsigna med ei jente.

Koss føle du det i forhold til at eg ventar jente då? Gjer det at det er vondt å vere her og?

 

Du skal vite at du ikkje er den einaste med forbudte følelsar. Eg slit med å forholde meg til at barnet i det heile tatt kjem. Eg må innrømme at eg rett og slett kvir meg til å bli tobarnsmamma. Det føltes heilt forferdelig å seie det. Eller. Det føltes forferdelig dei første gongane eg sa det høgt. Nå har eg sagt det høgt så mange gonger at det føles mindre skamfullt. Sjøl om eg håpar at barna aldri vil høyre det. Eg veit eg kjem til å elske dette barnet ekstremt mykje, som eg gjer med gutten, men foreløbi er det slik at eg ikkje heilt klarar å forhalde meg til at det kjem eit barn til. Får meg ein oppvekkar og nesten eit sjokk når eg ser barnet på ultralyd. Då tenker eg nokre dagar at "oi, eg skal bli mamma" og så etter det er eg bare tjukk og feit igjen.

Eg får litt rare blikk, men og pittelitt forståelse då det er kroniske smerter som gjer at eg kjenner det skremmer meg. Det at eg seier det høgt gjer heilt klart at det blir lettare å forhalde seg til at eg faktisk har desse følelsane. Det er synd du ikkje har samme mulighet til å ventilere. Du får bruke oss her inne!

 

Krysse fingrane for positiv test i februar Nilee!

Lenke til kommentar

Å, så vondt at du føler det sånn. Det et forståelig at du har disse tankene siden du har kroniske smerter. Det er jo mer slitsomt med to barn enn med ett, men det er jo dobbelt så koselig og gøy også 😊 Har du noen rundt deg som stiller opp og hjelper til om det trengs?

Jeg har tenkt samme tanke selv, men det er mest fordi jeg blir veldig mye alene med tre barn. Mannen har lang pendlervei til jobb så han er borte fra 5 på morgenen til 6-7 på kvelden. Så blir mye på meg. Men var jo klar over dette før vi bestemte oss for en til.

Nei det er ikke vondt å være her selv om du venter jente. Hadde en venninne blitt gravid og ventet jente ville det vært vondt. Det skjedde sist. Håper det ikke skjer igjen, selv om det gikk jo over...

Lenke til kommentar

Vi har ikkje noko familie som har tid til å hjelpe, men eg har ein heilt fantastisk mann som hjelpe godt til. Som er fantastisk med sønnen vår, og var det heilt frå starten av og. Det eg kjenner kanskje er verst er at smertene er mindre nå pga graviditetshormonene, og eg veit at dei treff meg som ein vegg når barnet blir født. Eg hadde ein drøm om at eg skulle vere kvitt desse smertene før neste barn kom til. Desverre gikk det ikkje slik.

 

Godt det ikkje plagar deg at det er jente her! Kan tenke meg at det er verre når det er venninner. Var på ferie i haust og ei jente der hadde prøvd på nr.2 i fleire år. Eg og svigerinna hennar var begge gravide. Vi var 12 og 17 veker, så det vistes då vi gikk i bikini, og vi blei gravide kjempekjapt. Ho klarte nesten ikkje vere i nærheten av oss. Ikkje snakke med oss heller. Det var utrulig vanskelig! Eg syns så utrulig synd i ho!! Men uansett kva eg hadde sagt til henne så hadde det ikkje gjort det noko bedre.

Lenke til kommentar

Det er godt du har en slik mann! 😊 Er det smerter som vil forsvinne med tiden?

 

Nei, det er en vanskelig situasjon å se andre rundt seg som har det man ønsker seg mest i hele verden og det går ikke som man tenker selv. Men sånn er det jo bare. Ikke så mye man får gjort med det, og som du sier så vil ingenting man sier hjelpe i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei damer, hvordan går det med dere? Nå har det vært stille en stund her🤗Dessverre ikke noe nytt hos meg. Vi har ikke lykkes å bli gravide enda. Skal til gyn i slutten av april, vært flere mnd ventetid, så håper å få noen svar. Men vi gir ikke opp og har fortsatt trua på å bli gravide en siste gang til. Mulig det er en mening bak alt, for har endelig fårt fast jobb og bedre lønn..Godt at noe ordner seg😊Håper dere har det bra og at spirene vokser og trives. Gleder meg til forhåpentlig voksende mage til sommeren..

Lenke til kommentar

Annonse

Det er godt du har en slik mann! Er det smerter som vil forsvinne med tiden?

Nei, det er en vanskelig situasjon å se andre rundt seg som har det man ønsker seg mest i hele verden og det går ikke som man tenker selv. Men sånn er det jo bare. Ikke så mye man får gjort med det, og som du sier så vil ingenting man sier hjelpe i en slik situasjon.

Eg trudde det ville vere mulig å bli kvitt smertene, men det er visst ikkje så enkelt. Går til behandling 3gonge i veko og håpe det vil gi noko resultat iallefall!

 

Koss går det med deg? Er det framleis vondt?

 

Skal både du og mannen utredast Nilee? Håpe det at fast jobb og bedre lønn kanskje kan gi kroppen ro til at den er klar for ei spire!

 

Her er det under tre veker til termin.

Lenke til kommentar

Unde 3 uker? Har det virkelig gått så fort! Hmm, ja jeg skulle faktisk hatt termin i april jeg, men første spire.. Vel vel. Nei, bare jeg som skal på undersøkelse denne gang. Er ikke så stresset egentlig. Vi prøver ikke aktivt hver mnd, men må vel intensivere litt😃 Er jo ikke best for fruktbarheten å stoppe 3 dager før EL heller.. Lykke til i siste innspurt!

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Håper det er plass til en til her. :) Jeg skal ta ut spiralen 13.april, så da starter det for oss. Jeg er 32 år og har tre gutter. Vi prøver nå på jenta. Jeg vingler litt mellom de to metodene for timing. Ser de på ingender anbefaler O+12. Også skal jeg prøve med Vivag/Lactal eller hva de heter. Blir spennende det her! Håper på klaff fort, gleder meg til å være gravid igjen. Nå blir det siste gang. Det sa jeg sist også, men nå er det siste. ;)

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar

Heihei Hera! Ka e 0+12? Vivag/lactal e gjedna for å gjer det surare da? Du kan vel gjer begge deler på ein gong uten at det ødelegg noko!?

 

Hehe, ja. 4stk e jo ein del. Føle det er mange som reagerer om det blir meir enn tre barn. Om ein virkelig har planar om å befolke planeten aleine :D Trur 2 blir nok for oss. Vi drømte om 3 men livet har endra seg ein del, og eg trur det blir best for oss alle om vi stoppar på 2. Mannen gir eigentleg uttrykk for å vere einig, men snakkar ofte om at det er rom for et uhell.

Får sjå ka som skjer etter førti er på plass og det er gått nokre år. Godt vi ikkje alltid veit kva framtida bringer.

Lenke til kommentar

Så hyggelig! Velkommen! Så gøy at du prøver på nr 4😊Det betyr at tre barn er helt overkommelig.. Vært lite action her inne i det siste, som du ser er det bare meg igjen som ikke sitter med en spire. Veldig gøy å følge deg fremover. Hva mener du med 0+12? Ikke helt inne i terminologier..

Lenke til kommentar

Takk for velkomsten!

Katta82: O+12 er ovulation (eggløsning) + 12 timer. Rett og slett sex 12 timer etter at man er ferdig med eggløsning. Det skal visst være bedre enn Shettles. Med to av guttene hadde vi sex på eggløsningsdagen. :)

 

Nilee76: Tre er absolutt overkommelig! Skal ikke nekte for at det var heftig en stund, er bare 1,5 år mellom de to minste, men vi overlevde det også. Hehe. Minste er 3 år nå, så det blir en større aldersforskjell der enn vi har hatt før.

Hvor lenge har du prøvd? Skummet bare gjennom de forrige sidene her, så jeg er ikke helt oppdatert. Blir spennende å følge deg også. Håper det klaffer snart!

Lenke til kommentar

Blir spennande! Håpe da klaffe kjapt for både deg og Nilee nå!

Men koss ska du klara å finna akkurat O+12?? Og har du tru på det når du har to gutar laga på eggløysingsdagen?

Her gikk da så fort at eg trur det blei sex kvar dag men at eg kun bøtta ned på appelsinjuice rundt eggløysing :D

 

Lure på koss det går med Villavida og. Håpe ho har forsont seg med situasjonen!

 

Her e da visst gong på da. 2-3cm i går og om eg ikkje går i aktiv fødsel i løpet av helga blir eg sett i gong på mandag.

Merkelig å tenka på!!

Lenke til kommentar

Ååå så spennende Katta!! Lykke til med fødselen i dagene som kommer nå. Håper du oppdaterer oss når den lille er her❤️Tenk at du får baby snart! Gledee meg med deg. Rart å tenke på at vi skulle hatt termin 30 april første gang jeg filk positiv test.. Men men.. Hera: vi har prøvd det siste året, men ikke aktivt hver mnd så føler bare ar vi har prøvd i nærmere halvår.. Når er det tid for deg å teste?? Lurer litt på om jeg er litt gal, men vi holder oss til det kinesiske fødselskartet.. Og da kan vi ikke prøve hver mnd.. Har stemt på begge guttene mine, så tar det inn i en av swaying faktorene🙈Har kartet stemt på deres?? Lurer veldig på hvordan det går med Villavida nå.. Håper virkelig hun klarer å glede seg over lille vidunderet som kommer...

Lenke til kommentar

Akkurat lest en artikkel som viser til wild yam, noen her som har prøvd det?

Hos meg er det stille og rolig, forrige syklus var ikke så lang som de andre jeg har hatt så håper ting holder på å endre seg nå.

Lenke til kommentar

Ååå, så spennende Katta82! Du må oppdatere når du har fått lille jenta 😊

Her går det fint. Gleder oss til lillebror kommer. Har holdt veldig fokus på det positive med en gutt til. Blir fint det. Skulle gjerne hatt ei lita jente også men har klart å innfinne meg med at det ikke skjer. Det er ikke aktuelt med flere barn, så tenker å sterilisere meg i samme operasjon som keisersnittet, de snakket om det på sykehuset. Er litt sårt når jeg ser små jentebabyer, og når jeg fikk høre at ei venninne får jente. Også hadde jeg noen jentenavn jeg håpet å få bruke. Synes guttenavn er vanskelig, finner ingen av de jeg virkelig har falt for. Men det går seg nok til 😊

Ang wild yam så har jeg ikke prøvd men har lest at det kan klusse til syklusen om man har stabil syklus. Så jeg turte ikke prøve det... Men har også lest om de som mener å ha hatt god effekt av det 😊

Lykke til med videre prøving til dere som prøver, og masse lykke til med fødsel dersom det ikke er overstått Katta82! 😊

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvor mye jeg tror på swaying i det hele tatt. ;) Man skal visst følge med på utfloden om eggløsningen er over og da skal man ha sex. Med de to første guttene hadde vi sex med en gang eggløsningstestene begynte å bli sterke. Nå skal vi ha sex etter eggløsning... Men om det funker? Tja... Får se. :) Kommer til å gjøre det slik noen pp'er og heller bare kjøre på hvis jeg ikke blir gravid.

 

Angående fødselskartet så har det vist motsatt av det vi har fått hver gang. ;)

 

Jeg tok ut spiralen på onsdag og i dag begynte jeg å blø skikkelig. Som en mens egentlig. Gynekologen tok ultralyd og så at jeg hadde hatt eggløsning nylig, i løpet av dagene før. Men da skulle jeg egentlig hatt mensen ca 14 dager senere. Hvordan blir det nå som jeg har mensblødning allerede? Kommer eggløsningen tidligere eller blir det bare en lengre syklus? Eggløsningen kan jo ikke komme tidligere for egget må jo modnes..? Hmm... Blir en testsyklus dette, tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...