Gå til innhold

Flere som har planer om eller forsøker å lage et spesielt kjønn for tiden?


Villavida

Anbefalte innlegg

Her på landet får vi bare beskje om at kroppen som oftast ordne opp sjøl. Men har inntrykk av at på di større plassene så e da ikkje så vanskelig å få ein henvisning for å sjekka at alt e komt ut. Så skade ikkje å spør iallefall. Då vil du iallefall føla deg tryggare viss da vise seg at det å bli gravid drøye ut. I tillegg kan da vel vera greit å få i journal at du har mista?? Tenke litt sånn at det kan gjere at du får bedre oppfølging seinare? Men eg har ikkje peiling altså.. Men koffor vil dåke venta nåken mnd? Sånn eg har forstått da så e da nesten lettare å bli gravid rett etterpå. Gjenverande Hcg i kroppen gjer det lettare for egget å feste seg. Har iallefall lese det her inne.

 

Går fint me meg. E varm! Og puppene og niplane e blitt større igjen. Nå som di nett va begynna bli normale igjen si eg amma så lite :P

Eg har ikkje et irritert bein i kroppen, har aldri vore premenstruell og va ikkje hormonell i da heila sist svangerskap. Men di tre siste dagane har eg kjent på ein skikkelig uro. Lett irritert og rastlaus. VELDIG lite meg! Så håpe ikkje nett detta ska vara :D

Sist graviditet fant eg ikkje ut at eg va gravid før eg va 2-4daga lengre enn ka eg e nå. Då hadde eg mykje meir symptom enn detta!

Føle ikkje eg gjorde nåke/nok for å få jenta (fekk ikkje lest meg opp før da va gjort :D ) så veit ikkje heilt om eg e verdig å vera her, men eg kose meg me dåke så viss eg får lov så blir eg her :)

Tar du desse greiene alt nå? Vente du ikkje te tio rundt eggløysing?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Klart du skal være her!!😃så spent på å følge deg!!hmmm, visste ikke at det var lettere å bli gravid etter en SA, vi tenkte bare det var best å komme i syklus igjen. Blør jo enda og husker sist at det tok 5 uker før jeg fikk mensen igjen og at det var best at kroppen kom i synk igjen😊 er 38 år så er vel noen tegn på at ting ikke går like lett som da man var yngre..

Lenke til kommentar

Har forstått da sånn at nåken plasse seie di at ein bare kan hoppa på prøvingo me ein gong. Andre plasse seie di at ein godt kan venta ein pp. Gynekologen eg var hos sa det å vente ikkje var nødvendig for kroppen sin del. Når den e klar så e an klar. E an ikkje klar så blir ein ikkje gravid heller. Det handla meir om at ein måtte bli klar oppi topplokket igjen.

38trenge ikkje ver nåken alder! Håpe det klaffe snart for dåke begge! Hadde vore kjekt å følla kvarandre.

 

Når da blir dåkas tid. Vil dåke ta tidlig ultralyd? Du Nilee får vel uansett!?

Vi vil ta viss vi komme oss heilberga til veke 12. Kjem ikkje til å fortella nåke til familie før vi har kikka inni der :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jer er ikke tilbake i syklus enda, blødde i flere uker og husker sist at det tok bortimot 5uker før mensen kom tilbake. Så dette kommer til å ta tid. Men hvordan går det med deg? Er formen fin? Og skal du ta tidlig UL?

Lenke til kommentar

Annonse

Jer er ikke tilbake i syklus enda, blødde i flere uker og husker sist at det tok bortimot 5uker før mensen kom tilbake. Så dette kommer til å ta tid. Men hvordan går det med deg? Er formen fin? Og skal du ta tidlig UL?

Åhh. Men 5 veke e vel ganske kjapt? Ein forvente vel eggløysing 2 veke før der og, så då e da bare ei veka forlenga syklus. Håpe det går like fort nå! Men føle du deg klar te begynna på igjen?

Eg va på ultralyd på mandag og fekk sjå et hjerta banka :) Nesten litt skuffa øve at da ikkje va to inni der :P Han meinte eg va tre dagar lengre på vei, og då e eg 9+0 i dag.

E så sinnsjukt kvalm!! Slite veldig me å fungera. Men håpe det gir seg om ikkje så alt for lenge. Vi har lyst te ta ultralyd rundt veke 12 og, for å sjekke for avvik. Etter det vil vi informere familien :)

Lenke til kommentar

Å så gøy å se et lite bankende hjerte!!❤️Gratulerer så mye! haha, skjønner deg litt i ønsket om tvillinger. Har lekt med tanken selv😀men da tror jeg sambo hadde løpt😂vi er begge klare for å prøve igjen. Venter nok en syklus eller to. Hatt litt smerter og vil ikke stresse det. Håpet er jo å bli gravid før jul hvertfall! Har jo abortert før og fikk en nydelig, frisk pjokk etterpå. Vi kommer nok til å gjøre som dere å ta ekstra UL. Jeg er snart 39 så regner vel med å ta duotest.. Vi følger hverandre, og oppdaterer med en gang jeg tisser et kryss😂nå må du oppdatere oss fortløpende med det lille bankende hjertet.

Lenke til kommentar

Tiss et kryss i full fart begge to :D

Ka e duotest? (Autokorrekt ville retta duotest til sultestreiken.. :D )

 

Eg va forresten til fysioterapeut i dag. Han sa eg venta gutt :)

Sist eg va gravid så spurte eg han ka eg venta. Eg va 6+4 eller 7+4, huske ikkje heilt, men då sa han og me ein gong at eg venta gutt.

Lenke til kommentar

Oi, ser han det? Morro med slike som bare "ser"! Gøy å se om han har rett da😃duotest er UL med blodprøve man får tilbud om når man er over 38 år. For å se avvik, kromosomfeil etc, fordi det er større sjanse når man blir eldre. Har litt blanda følelser ang dette da jeg ikke aner hva jeg ville gjort hvis jeg måtte ta et valg.. Vel vel, den tid, den sorg. Må jo bare se å bli gravid først.😃 synd du er så kvalm, håper det ikke varer så lenge. Var du det sist og? Kvalme er jo tegn på jente😉

Hvordan går det med deg Villavida?

Lenke til kommentar

Var kvalm fram til eg var 10+5, då var det plutselig slutt. Hehe, ja di seie så. Mannen trur da e jenta. Han har jentenavnet klart :D

Ingen kan vere sikker på ka ein vil velge viss ein står i den situasjonen. Men det er veldig greit å ha sikre svar på om det er eventuelle avvik. Måling av f.eks nakkefold på ul kan jo gi feil indikasjon. Blodprøve gir sikre svar. Sjøl om det er et vanskelig valg, får ein velge på bakgrunn av sikre vurderingar.

 

Nei. Han måle nyrepulsen min. Er den sterkast på venstre side er det gutt, på høgre er det jente.

Han har tatt feil ein gong på dei 35-40 åra han har gjort dette.

Lenke til kommentar

Hei, ser jeg har gått glipp av en hel del her. Hyggelig at dere holder koken, er gøy å følge dere 😊 Så gøy du fikk se hjerte på UL! Det er jo en fantastisk følelse! Og spennende med den fysiotetapauten! Har jeg aldri hørt om. Utfra dialekten din så frykter jeg at det blir i lengste laget for meg å få time der, men det hadde vært gøy! Lurer på om andre også gjør det... Hvertfall godt du ikke er så kvalm mer da! 😃

Skjønner godt du vil ta duotest Nilee, kunne tenkt meg det selv men får nok ikke siden jeg er 34. Her ville valget vært lett, vi er helt bestemt på å avbryte om de skulle finne noe feil. Men all ære og respekt til de som velger å beholde!

Her har det skjedd veldig mye i det siste, derfor det har vært litt stille fra meg. Det som derimot IKKE har skjedd er eggløsning 😔 Jeg tenkte jeg var smart og skulle sette fart i ting med Dong Quai, men det endte med at EL ikke kom i det hele tatt! Hadde mye murringer og slim på de dagene EL skulle kommet, men tempen gikk aldri opp. Og nå kommer ikke mensen heller, skulle jo hatt den for en uke siden. Så er ganske lei og frustrert her. Vil bare starte en ny syklus og prøve igjen. UTEN kinesiske urter eller andre ting som skal øke fertiliteten 😛 Har hatt murringer i magen over en uke så det bør vel skje noe snart...?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan går det med dere, jenter? Her har der ikke skjedd så mye. Satser på at november bringer babystøv😃 Vi har hatt en liten pause fra prøvingen etter SA, men nå er kroppen og syklusen tilbake. Blir spennende. Har du vært noe mer hos fysioterapeuten? Han hørtes jo bare helt herlig ut! Gøy å se om det stemmer😃Ønsker dere en fin høst videre!

Lenke til kommentar

Annonse

Blir kanskje litt langt ja. Han va så skråsikker på gutt at vi og har vore skråsikre på det. Etter å ha lese ein anna tråd her om ei som følte seg skyldig for å ønske jente, så begynte eg å tenke at eg var kjempeheldig som skulle få ha to deilige gutar. Eg tenkte eg var kjempeheldig før det óg altså. Men eg var plutselig glad for at eg "slapp" unna jente.

Det var alle kommentarane som gjorde det. Dei fekk meg til å tenke. Ved å få gutar ville eg sleppe unna mykje som eg nok vil kunne møte på som jentemamma. Ting frå mitt liv som gjer at det kan vere ekstra utfordrande viss eg får ei jente som havnar i feil selskap og blir misbrukt.

Så når eg va på ultralyd i går og han sa at det nok var ei jente blei eg heilt satt ut. Det svirrar mykje i hovudet i dag for å sei det sånn. Eg er bare 12+6, så han sa han kunne ha feil. Men kjenner at eg må tenke litt rundt dette. Eg forstår at det høyres litt merkelig ut altså. Rett og slett bare satt ut.

 

Ko ti blir IKM for dåke nå då? E dei kinesiske urtene utav kroppen Villavida? Håpe da klaffe for dåke begge med første mulighet!!

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på dere jeg. Håper det går bra. Ser dere er veldig godt inne i prøvingen og noen gravid allerede. Gratulerer. 😊

Jeg har en nydelig gutt på 1 år, ammer litt enda, men håpet jo på å bli gravid likevel. Forhåpentligvis kick'er eggløsningen skikkelig i gang nå når jeg etter hvert forsøker på ammeslutt. Trodde jo virkelig jeg skulle få mensen igjen for lengst.

Lenke til kommentar

Hei Firework, så hyggelig med en til i vår lille trå 😊 Så bra du er tilbake i syklus Nilee! Har hørt mange blir raskt gravide igjen etter SA pga hormoner som er igjen. Satser på det! 😊

Hvordan går det Katta? Synd du ble satt ut av beskjeden om mulig jente. Når skal du på ord. UL? Hva føler du nå? Det blir helt sikkert bra uansett kjønn! 😊

Her kom endelig TR etter syklus på 61 dager etter det idiotiske innfallet med DQ! Ubeskrivelig frustrerende å ha kastet bort to PP. Men får bare se fremover. Så da blir vel EL ca 1.Nov. Begynner å bli veldig stressa rundt dette med prøving. Vet det det dummeste man gjør, men kan ikke noe for det...

Lenke til kommentar

Hadde det klaffa med ein gong hadde du vore sinnsjukt fornøydd me DQ-forsøket Villavida. Du gjorde det fordi du trudde det ville funke, så hjelpe ikkje bli sint på seg sjøl. Håpe det klaffe med ein gong nå! Du og Nilee har sikkert ikm omtrent på likt igjen?

Spennande Firework! Velkommen! Gjer du noko ekstra for å få jente elle krysse du bare fingrane? :)

 

Det går bedre Villavida. Merkelig ko snart ein innstille seg på noko. Og så e eg i øvekant hormonell :P

Vi har endelig fortalt familien om graviditeten, så nå blei det plutselig virkelig. 15 veke nå så e 3 veker te OUL.

Lenke til kommentar

Så spennende, tre uker til OUL er ikke lenge. Hold oss oppdatert😃Ja, Villavida, ikke vær så streng med deg selv. Du kunne jo ikke vite at det ikke fungerte. Og som du sier, det hjelper ikke å stresse. Kjenner jeg gleder meg til å prøve igjen og prøver å ikke stresse rundt det. Har trengt litt tid å komme over SA, men kjenner jeg tenker litt over om jeg kommer til å miste mange ganger fremover. Tror ikke jeg vil takle det like bra.. Er også i ferd med å søke nye jobber da jeg ikke trives så godt, men aner jo ikke hvor lang tid det vil ta å bli gravid igjen. Det mest slitsomme oppi alt er vel at jeg føler at jeg hele tiden fokuserer på hva som skal skje, når, hvis, dersom.. Men tar meg stadig i nakken for å våkne opp å se alt det fantastiske jeg har her og nå.. Nyter mine to små❤️

Lenke til kommentar

Jeg tar tranebær, kalsium og magnesium tabletter, pluss drikker grapefruktjuice og melk. Men utenom det er det ikke så lett å planlegge. Venter jo fortsatt på første eggløsning... 😜 Så har sex med et par dagers mellomrom i tilfellet den plutselig skulle komme. 😊

Lenke til kommentar

Ja det er sant, man vet jo ikke at sånt kan skje så det var vel verdt et forsøk. Takk for kloke ord 😊

Blir spennende med OUL da, det er så gøy! 😍

Hvordan ligger du an i syklusen Nilee? Jeg er på dag 12 så vi får stå på ekstra denne uka. Har ikke fått tempet denne syklusen og har heller ikke flere EL tester. Har bestilt flere på Ebay men vet ikke om de kommer i tide. Er egentlig greit, stresser ikke av den grunn faktisk. Har vært hos legen og tatt masse blodprøver for å sjekke om jeg mangler noe vesentlig for å bli gravid, men prøvene var fine. Tar likevel masse vitaminer denne mnd og til og med hostesaft. Leste at det hjalp mange å bli gravid.

Vi tar jo akkurat det samme for å prøve å påvirke til jente Firework 😊 Blir spennende å se om det funker!

Lenke til kommentar

Hvor mye tar du av magnesium og kalsium Villavida ? Akkurat nå har jeg noen tabletter som inneholder begge deler. Heter kal-mag. 3 tabletter som er anbefalt utgjør 500 mg kalsium og 500 mg magnesium.

Lenke til kommentar

Spennande jenter! Hadde vore kjekt med tre positive testar i løpet av november!!

Kjenne til den Nilee. Syns desverre det har vore sånn lenge. E alltid ett elle anna som gjer at ein tenke at ting ska bli så bra då og då, bare vi får til detta og detta. Glømma heilt ut at ein jo har da veldig fint underveis og. Syns det e vanskelig å endre tankegangen.

Hostesaft e vel for å gjera da lettare for spermen å svømma e da ikkje da? Hjelpe da kanskje guttespermen då?? At du ikkje får tatt knekken på di likevel tenke eg??

Lenke til kommentar

Tar 1500 mg kalsium og 600 mg magnesium (mener jeg) leste på Ingender, mener de anbefaler 300 mg magnesium og 1200 mg kalsium.

Åh, jeg kjenner meg så godt igjen! Lever altfor mye i fremtiden, tenker veldig mye på hvordan alt blir bare vi får det og det på plass. Er jo veldig dumt å ikke leve i nuet og nyte den fine tiden som er nå. Jeg har alltid vært litt sånn egentlig.

Ja hostesaft skal gjøre at det skal bli lettere for spermen å svømme frem. Guttecellene svømmer vel raskest, men vil jo tro at det hjelper både gutte og jente cellene å nå frem? Er så ivrig på å bli gravid at jeg prøver alt nå...

Vet aldri helt når EL kommer så det blir vel fort hver dag vi kjører på. 😉

Lenke til kommentar

What to do..jeg tok en EL test i dag og den viste to sterke streker så da regner jeg med at dette kanskje er min første EL etter min sønn kom. I går var faktisk første natten jeg ikke ammet. Han sov faktisk hele natten.

Sex i dag vs ikke sex.... Vi hadde i går. Hva gjør dere? Følger dere fortsatt null sex på EL dagene eller er det maten og sur ph som er viktigst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...