Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #51 Skrevet 29. desember 2014 Hvis man ikke kan mene noe om emnet, kan man visst alltids mene noe om avsenderen... Kjære 47 og 50/51, der er velkomne til å sende meg en PM med alle personkarakteristikkene dere kan komme på, men ikke avspor tråden. Det er usaklig. Og egentlig mest kjedelig. 52, du husker nok litt for dårlig. Finn trådene igjen før du uttaler deg, så kan vi godt diskutere emnet. Hvis du ikke engang husker min mening om pels er det liten vits i å tillegge meg en?
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #52 Skrevet 29. desember 2014 Dyremunner er "renere" enn menneskemunner, og bittskader fra mennesker er assosiert med større komplikasjons- og infeksjonsrater enn dyrebitt.. Jeg forstår ikke dette hysteriet med å la hunden slikke ren et fat. Og jeg forstår ikke helt ennå hva du mener er Mattilsynets ståsted? Det du egentlig peker på over her er at det vi mennesker bruker også må vaskes på høy temperatur? Så hva er forskjellen? Anonymous poster hash: 2dfb5...ab3 At det ikke vaskes på høy temperatur i private hjem, på tross av at hunden/katten bruker dekketøyet.Og at bittsteder fra mennesker er farligere, er da slett ikke sant. Bitt fra hund og katt fører ofte til at pasienten må ha antibiotikakur, hvis det går hull på huden!Mhm, men det gjelder minst like mye for menneskebitt! Ved menneskebitt blir det ofte påvist gule stafylokkoker, E. corrodens, streptokokker og anaerobe bakterier. Og det betyr penicillinbehandling. Anonymous poster hash: 2dfb5...ab3 Og stivkrampe!Men jeg kan ikke huske sist jeg ble bitt til blods av et menneske, så den tar jeg mer med ro Hehe, du tar ikke poenget mitt?.. Anonymous poster hash: 2dfb5...ab3 Du tar visst ikke mitt...Fett hår er urenslig, åpenbar smittefare er "kos" - i følge noen dibbere.Hva er smittefaren da? Og hvor stor sannsynlighet er det å bli smittet av å spise av et fat en hund har slikket? Kontra å bli smittet av en gaffel et menneske har brukt? Anonymous poster hash: 2dfb5...ab3 Gaflene dobbeltkokes. Så der er faren liten, hvis vi fortsatt er på restaurant.Ring Mattilsynet, da. Og hør om det er OK å servere hunder på restaurantkjøkkenet.Jeg snakker om hjemme jeg da.. Anonymous poster hash: 2dfb5...ab3 Det ble vel behørig dekket i den forrige tråden? Men da tar vi det igjen: menneskene du bor sammen med smitter deg med all dråpesmitten de får i hus, det er sikkert nok. Derfor er det poengløst å koke bestikk innad i en familie. Vanlig oppvask foregår på lave temperaturer. Helt ned til 45 grader på finvask på min maskin, det er er jo ideelt for bakteriene til å formere seg i. Hundens slimhinner og smittestoffer skal vel normalt ikke inn i ditt system, samme hvor mye den er familiemedlem? Da bør du ikke vaske skåler med hundespytt sammen med barnas tåteflasker, kanskje?Jeg syns det er paradoksalt at man dømmer det som "urenslig" å vaske barnas hår hver tredje uke, mens mange syns det er OK at koppene de samme barna drikker av er innsmurt med potensiell smitte. Jeg lurer fortsatt på om du har tatt med såpe i bakterieberegningen din. For såpen skal da visstnok ta knekken på det som er skadelig i oppvasken, der er derfor den ikke vasker varmere enn 60 grader? Hva med alt det rå kjøttet vi skjærer, kyllingfilet, fisk osv, som kan inneholde allverdens uhumskheter, det holder jo å kjøre det i oppvaskmaskinen? Hvis ikke ville vi hatt en epidemi av salmonella og diverse matrelaterte sykdommer. Anonymous poster hash: 5fa7b...239 Den kan nok komme, ja. Den er der alt i våre naboland. Til innleggene dine: Såpe bryter ned fett, men den er ikke automatisk desinfiserende. I sitatene over ser man at det ikke bare er bakterier å ta hensyn til. Jeg visste ikke om det med spolorm-eggene, det er nytt for meg. Men dem ville jeg også ha tatt i betrakningen før jeg ga meg til å spise av hundens skål.
Himmel og hav Skrevet 29. desember 2014 #53 Skrevet 29. desember 2014 Personangrep slettet. Jeg minner om denne regelen, og vil oppfordre alle til å ha den i bakhodet før man poster: Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier eller blogger, så lenge ikke diskusjonen bryter med våre øvrige regler. Det samme gjelder offentlige personer. Himmel og hav Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #54 Skrevet 29. desember 2014 Spise av noe en hund har spist av, og som så er vasket i maskin er æsj, men kuk i munnen er flott... Logisk. Anonymous poster hash: 3f9c7...466
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2014 #55 Skrevet 29. desember 2014 Hvis man ikke kan mene noe om emnet, kan man visst alltids mene noe om avsenderen... Kjære 47 og 50/51, der er velkomne til å sende meg en PM med alle personkarakteristikkene dere kan komme på, men ikke avspor tråden. Det er usaklig. Og egentlig mest kjedelig. 52, du husker nok litt for dårlig. Finn trådene igjen før du uttaler deg, så kan vi godt diskutere emnet. Hvis du ikke engang husker min mening om pels er det liten vits i å tillegge meg en? Du skrev i tråden " Katt i kirka" " mitt DYREHAT er en bagatell sammenlignet med visse andres dille på samme dyr"Jeg beklager at jeg ikke lenker, jeg vet ikke hvordan det gjøres. Men der er beviset du så gjerne vil ha. Anonymous poster hash: fd930...eea
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2014 #56 Skrevet 29. desember 2014 Hvis man ikke kan mene noe om emnet, kan man visst alltids mene noe om avsenderen... Kjære 47 og 50/51, der er velkomne til å sende meg en PM med alle personkarakteristikkene dere kan komme på, men ikke avspor tråden. Det er usaklig. Og egentlig mest kjedelig. 52, du husker nok litt for dårlig. Finn trådene igjen før du uttaler deg, så kan vi godt diskutere emnet. Hvis du ikke engang husker min mening om pels er det liten vits i å tillegge meg en? Du skrev i tråden " Katt i kirka" " mitt DYREHAT er en bagatell sammenlignet med visse andres dille på samme dyr"Jeg beklager at jeg ikke lenker, jeg vet ikke hvordan det gjøres. Men der er beviset du så gjerne vil ha. Anonymous poster hash: fd930...eea Ja visst, og det står jeg fortsatt for. Min alkoholisme er også en bagatell sammenlignet med andres edruskapshysteri. Og min fedme er en bagatell sett i forhold til verdens tjukkeste mann. Og så videre. Det er en talemåte der jeg forteller at jeg ikke er i nærheten av å ha så sterke følelser for katter som visse andre har. Skal vi gjøre teskjeene enda mindre, eller kan du fra nå av skrive noe som har relevans til tråden? Dersom det bare skal handle om meg kan vi ta det privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå