Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #1 Skrevet 28. desember 2014 Da jeg reiste på lykke og fromme i Asia og Latin-Amerika lærte jeg tre-fire basale ting om sykdomskilder og renslighet. Maten: Cook it, peel it or forget it Toalettene: ta med papir, såpe, og evt rensegele selv. Ikke regn med at det fins der. Møbler, gjenstander o.l.: alt som har berørt bakken (også skosåler og dine egne føtter) er no-no Generelt: bakterier er usynlige. Det som "ser" rent ut trenger ikke være det. Her på forumet er det "ekkelt" at småunger vasker håret hver 3.uke, men "rent nok" å servere mat på samme fat som hunden og katten spiser av. Mao, ditt barns hodebunn er skitnere enn bikkjemunnen...?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #2 Skrevet 28. desember 2014 Jeg nekter å tro dette handler om vanlige mennesker, ser for meg slaskete griser som har det generelt skittent! De raper og fjerter ved bordet (man smitter da vitterlig ingen!), i tillegg har de dyrehår overalt og alle dyrene sover i sengene (hvordan dette fungerer i praksis når man skal ha sex lurer jeg virkelig på, står bikkja å logrer til mon tro?). Personlig hygiene er også dårlig, man vil nemlig bygge opp et sterkt immunsystem med å velte seg i skitt og bakterier.. Anonymous poster hash: b7012...c27
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Skrevet 28. desember 2014 Og dette er et paradoks fordi? Dette er mer en dobbeltmoral spør du meg men.. Jaja, la gå. Er enig med deg til en viss grad. Dersom du kjører asjetter i oppvaskmaskin vil de aller aller fleste aktuelle bakterier og prioner dø på 60 grader. I hodebunnen vil det gro kolonier av opportunistiske "infeksjoner" dersom man ikke holder det ved like, disse lager gift som kan skade huden. Men når det er sagt, en skikkelig rens hver 3. uke vil være tilstrekkelig så lenge man skyller igjennom fra tid til annen ellers. Anonymous poster hash: 452c5...5e0
Bustetroll Skrevet 28. desember 2014 #4 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Jeg nekter å tro dette handler om vanlige mennesker, ser for meg slaskete griser som har det generelt skittent! De raper og fjerter ved bordet (man smitter da vitterlig ingen!), i tillegg har de dyrehår overalt og alle dyrene sover i sengene (hvordan dette fungerer i praksis når man skal ha sex lurer jeg virkelig på, står bikkja å logrer til mon tro?). Personlig hygiene er også dårlig, man vil nemlig bygge opp et sterkt immunsystem med å velte seg i skitt og bakterier.. Anonymous poster hash: b7012...c27 Du mener generelt at mennesker som har dyr er skitne griser ? For de fleste hjem med dyr er fullt av hunde/kattehår, uansett hvor mye man vasker og støvsuger. Endret 28. desember 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Skrevet 28. desember 2014 Btw.. Når det gjelder paradoks og dets relevans her på forumet, kan vi heller snakke om helseforebyggingens paradoks. Vaksinasjon av befolkningen og andre ytre helsefremmende tiltak er blitt så usynlige for oss at vi ikke lenger tror vi trenger vaksiner. Helsefremmeningen har nemlig det "problemet" at vi ikke kan måle effekt, nettopp fordi det settes i gang tiltak FØR vi engang rekker å erfare sykdommene. Det er dermed et paradoks at foreldre ikke lenger ønsker å vaksinere sine barn. Anonymous poster hash: 452c5...5e0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #6 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723
Roheryn Skrevet 28. desember 2014 #7 Skrevet 28. desember 2014 Jeg tenker at renslighet i vår målestokk ikke alltid handler om smittevern. Jeg vasker håret hver dag fordi jeg synes fett hår føles og ser ekkelt ut, ikke fordi jeg tror jeg blir syk av det. Samme med hud - fet hud ser ekkel ut lenge før det er smittevernmessig farlig. I forhold til hund som slikker tallerkner og oppvaskmaskin - jeg vil tro, uten at jeg har undersøkt nøyere, at hvis man måler antall bakterier som er skadelige for folk i en hundemunn kontra en menneskemunn, så er det minst like stor sjanse for å smittes av noe man blir syk av fra et annet menneske. Og bestikket som andre mennesker putter i munnen vaskes i samme oppvaskmaskin som tallerkenen hunden slikket på. Jeg ville bekymret meg mer for munnherpes og omgangssyke enn for hundebasillusker, om jeg nå først skal henge meg opp i den teoretiske muligheten for at bakterier overlever vask, tørk og oppbevaring i skap. Men man skal ikke dermed overse det faktum at det blir sett på som ekkelt å dele spisetøy med dyr, akkurat som jeg synes det er ekkelt med fett hår.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #8 Skrevet 28. desember 2014 Begrepet renslighet og personlig hygiene er ganske interessant. De fleste vasker seg og bruker en haug med produkter for å se fine ut. Mange av disse er mistenkt for å være allergifremkallende, kreftfremkallende og hormonforstyrrende. Å stadig bruke antibakterielle vaskemidler er med på å gjøre bakterier resistente. Det ønsker vi da ikke? Skikkelig kjipt å få en liten infeksjon som antibiotika vanligvis vil tatt knekken på, men som på grunn av folks renslighetstyranni nå ikke fungerer lenger... Diskusjonen om dyr og folk: Det er faktisk bevist at barn som vokser opp i hjem der de har katt eller hund når barnet blir født, har mindre risiko for å utvikle allergi. Jeg synes riktignok også det er ekkelt når hundeeierne lar hundene slikke på isen sin før de selv spiser resten. Jeg vil heller ikke at hunder skal slikke barna mine eller meg i ansiktet eller på hendene. Men - Noen vasker ungene sine i velduftende såper hver eneste kveld. Det er bare tull, og mer uheldig enn bra. Jeg har sett leger anbefale maks to ganger i uka. Små babyer svetter ikke og blir sjeldent så skitne at de trenger full kroppsvask mer enn det. Som på så mange områder i livet - den gyldne middelvei er best Anonymous poster hash: 96aa1...d51
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #9 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet. Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Endret 28. desember 2014 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #10 Skrevet 28. desember 2014 Da jeg reiste på lykke og fromme i Asia og Latin-Amerika lærte jeg tre-fire basale ting om sykdomskilder og renslighet. Maten: Cook it, peel it or forget it Toalettene: ta med papir, såpe, og evt rensegele selv. Ikke regn med at det fins der. Møbler, gjenstander o.l.: alt som har berørt bakken (også skosåler og dine egne føtter) er no-no Generelt: bakterier er usynlige. Det som "ser" rent ut trenger ikke være det. Her på forumet er det "ekkelt" at småunger vasker håret hver 3.uke, men "rent nok" å servere mat på samme fat som hunden og katten spiser av. Mao, ditt barns hodebunn er skitnere enn bikkjemunnen...? Hvis fatene ikke blir vasket blir det en bortimot fornuftig sammenlikning, men fatene vaskes jo på samme måte som glass og bestikk som vi slikker på. Anonymous poster hash: 5cc01...b0b
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #11 Skrevet 28. desember 2014 Da jeg reiste på lykke og fromme i Asia og Latin-Amerika lærte jeg tre-fire basale ting om sykdomskilder og renslighet. Maten: Cook it, peel it or forget it Toalettene: ta med papir, såpe, og evt rensegele selv. Ikke regn med at det fins der. Møbler, gjenstander o.l.: alt som har berørt bakken (også skosåler og dine egne føtter) er no-no Generelt: bakterier er usynlige. Det som "ser" rent ut trenger ikke være det. Her på forumet er det "ekkelt" at småunger vasker håret hver 3.uke, men "rent nok" å servere mat på samme fat som hunden og katten spiser av. Mao, ditt barns hodebunn er skitnere enn bikkjemunnen...? Hvis fatene ikke blir vasket blir det en bortimot fornuftig sammenlikning, men fatene vaskes jo på samme måte som glass og bestikk som vi slikker på. Anonymous poster hash: 5cc01...b0b VI, ja...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Skrevet 28. desember 2014 Folk er forskjellige og synes forskjellige ting er ekle. Det er sjelden noe takhøyde her inne for oss som kanskje ikke setter pris på at dyrene er med på ALT. Jeg har enkelte venner jeg gjerne spiser hos og andre jeg finner så uappetittelige at jeg ikke vil spise hos dem. Jeg har en venninne som har en haug med dyr, hun bader med dem i badekaret, kysser dem, lar dem spise fra munnen hennes og slikke fatene, de går overalt og du finner alltid hår i maten. Henne spiser jeg ikke hos. Jeg har en annen venninne som har enda flere dyr, men hun putter rester i skålen til dyrene, kliner ikke med dyrene og vasker hender etter å ha tatt på dyrene osv. Hun spiser jeg gjerne hos. Ikke trenger du ha dyr for å være ekkel heller, typen til en venninne av meg er så ekkel at jeg ikke vil spise noe han har laget, han har brekkekkel ånde, piller seg i nesen og klør seg ofte på ballene, han vasker IKKE hender etterpå for å si det sånn... Om man synes noe er ekkelt, så synes man det uavhengig om andre ikke synes det, sånn er det bare. Man er hverken teite eller gal i hodet for det. Tror dyreeiere blir fornærmet på dyrenes vegne fordi i deres verden er dyrene medlemmer av familien, men for oss som ikke er slike innbitte dyrevenner er det ikke en selvfølge å ha hår i maten og hundetunger i trynet hele dagen. Anonymous poster hash: 4f3c5...c60
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #13 Skrevet 28. desember 2014 Og dette er et paradoks fordi? Dette er mer en dobbeltmoral spør du meg men.. Jaja, la gå. Er enig med deg til en viss grad. Dersom du kjører asjetter i oppvaskmaskin vil de aller aller fleste aktuelle bakterier og prioner dø på 60 grader. I hodebunnen vil det gro kolonier av opportunistiske "infeksjoner" dersom man ikke holder det ved like, disse lager gift som kan skade huden. Men når det er sagt, en skikkelig rens hver 3. uke vil være tilstrekkelig så lenge man skyller igjennom fra tid til annen ellers. Anonymous poster hash: 452c5...5e0 De fleste bakterier dør ikke før ved 70-80 grader. Anonymous poster hash: 858c9...2b3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #14 Skrevet 28. desember 2014 Hva er det som gjør at du innbiller deg at det er de samme menneskene som lar hunden slikke tallerkenen som reagerer på at barn ikke vasker håret oftere enn hver tredje uke? Det er svært underlig å basere innlegget sitt på en slik teori uten substans. Anonymous poster hash: 35b88...509
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #15 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet. Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Du er litt paranoid når du skriver i flere tråder at folk ønsker å "ta" deg på grunn av nicket ditt. Dyrehatet ditt er imidlertid så fremtredende at det er kvalmt. Du har i det siste glimret med lite reflekterte og veldig bastante innlegg, dessverre. I motsetning til reflekterte og konstruktive innlegg du kom med før i tiden. Anonymous poster hash: 77cea...22b
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #16 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet.Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Du er litt paranoid når du skriver i flere tråder at folk ønsker å "ta" deg på grunn av nicket ditt. Dyrehatet ditt er imidlertid så fremtredende at det er kvalmt. Du har i det siste glimret med lite reflekterte og veldig bastante innlegg, dessverre. I motsetning til reflekterte og konstruktive innlegg du kom med før i tiden. Anonymous poster hash: 77cea...22b Dyrehatet, faktisk ... Jaja.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #17 Skrevet 28. desember 2014 What?? Så du satt ikke i møbler når du var på tur? Tok ikke på noe? Du høres ganske prippen ut.... Vært i asia på reise selv, og vi prøvde masse spennende mat, tok på ting og tang og levde ganske normalt. Ikke noe unormalt med sykdom av den grunn... Anonymous poster hash: 6b742...640
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #18 Skrevet 28. desember 2014 Hva er det som gjør at du innbiller deg at det er de samme menneskene som lar hunden slikke tallerkenen som reagerer på at barn ikke vasker håret oftere enn hver tredje uke? Det er svært underlig å basere innlegget sitt på en slik teori uten substans.Anonymous poster hash: 35b88...509 Tror ikke at det er de samme menneskene, det blir feil hvis det oppfattes sånn. Men når en lang tråd er dominert av hvor ekkelt det er (med bare få som tar til motmæle) så tolker jeg det - sikkert for tidlig - som at det er en generell holdning. Selv syns jeg ikke det er noe verken ekkelt eller uhygienisk med å vaske små barns hår sjeldent, fordi jeg ikke ser mulighet for at man kan bli syk av det. Frisyren blir kanskje penere med hyppig vask, men det er noe annet. Spør du legen vil han ikke mase om hårvask, for å si det slik. Syns også at det var skremmende mange som aksepterer kjæledyr inn i sitt "slimhinnefellesskap". Kan kanskje ikke si at det var en generelt rådende holdning, men det var maaaange som ikke så problemene med det. Hvis man ser det f eks fra Mattilsynets ståsted, blir jo dette bare veldig, veldig rart.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #19 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet.Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Du er litt paranoid når du skriver i flere tråder at folk ønsker å "ta" deg på grunn av nicket ditt. Dyrehatet ditt er imidlertid så fremtredende at det er kvalmt. Du har i det siste glimret med lite reflekterte og veldig bastante innlegg, dessverre. I motsetning til reflekterte og konstruktive innlegg du kom med før i tiden. Anonymous poster hash: 77cea...22b Dyrehatet, faktisk ... Jaja. Du har skrevet mange ganger at du hater katter, forakter dem osv. Du bruker å svare på alle katteinnleggene i nedsettende tone. Så joda, du har dyrehat i deg, noe som fremgår ganske klart. Betyr ikke at dyrene er mindre verdt for andre. Anonymous poster hash: 77cea...22b
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #20 Skrevet 28. desember 2014 What?? Så du satt ikke i møbler når du var på tur? Tok ikke på noe? Du høres ganske prippen ut.... Vært i asia på reise selv, og vi prøvde masse spennende mat, tok på ting og tang og levde ganske normalt. Ikke noe unormalt med sykdom av den grunn... Anonymous poster hash: 6b742...640 Satt i møbler? Jeg snakker om det man putter i munnen... Slikket på møblene gjorde jeg i alle fall ikke ,
Hjertefru Skrevet 28. desember 2014 #21 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er blant dem som ikke synes det er ekkelt at passopp har spist av tallerkenen min, forutsatt maskinvask. At noen ikke vasker håret på flere uker synes jeg derimot er ekkelt. Tenker da mest på lukt. Men: Ingen av de to situasjonene tror jeg innebærer noen reell sykdomsfare. Går nok helt fint... Det som er viktig er å ha respekt for at det jeg syns er ok, kan andre vemmes over. Derfor lar jeg ikke hunden slikke finserviset, i alle fall ikke foran gjester. Var vel et tv program om en dame som ikke hadde vasket håret på ett år. Håret hennes så fint ut. Skulle likt å kjenne lukten da. Eller ikke....
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #22 Skrevet 28. desember 2014 Hva er det som gjør at du innbiller deg at det er de samme menneskene som lar hunden slikke tallerkenen som reagerer på at barn ikke vasker håret oftere enn hver tredje uke? Det er svært underlig å basere innlegget sitt på en slik teori uten substans.Anonymous poster hash: 35b88...509 Tror ikke at det er de samme menneskene, det blir feil hvis det oppfattes sånn.Men når en lang tråd er dominert av hvor ekkelt det er (med bare få som tar til motmæle) så tolker jeg det - sikkert for tidlig - som at det er en generell holdning. Selv syns jeg ikke det er noe verken ekkelt eller uhygienisk med å vaske små barns hår sjeldent, fordi jeg ikke ser mulighet for at man kan bli syk av det. Frisyren blir kanskje penere med hyppig vask, men det er noe annet. Spør du legen vil han ikke mase om hårvask, for å si det slik. Syns også at det var skremmende mange som aksepterer kjæledyr inn i sitt "slimhinnefellesskap". Kan kanskje ikke si at det var en generelt rådende holdning, men det var maaaange som ikke så problemene med det. Hvis man ser det f eks fra Mattilsynets ståsted, blir jo dette bare veldig, veldig rart. Fair enough. Vi er i grunnen ikke uenige. Anonymous poster hash: 35b88...509
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #23 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet.Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Du er litt paranoid når du skriver i flere tråder at folk ønsker å "ta" deg på grunn av nicket ditt. Dyrehatet ditt er imidlertid så fremtredende at det er kvalmt. Du har i det siste glimret med lite reflekterte og veldig bastante innlegg, dessverre. I motsetning til reflekterte og konstruktive innlegg du kom med før i tiden. Anonymous poster hash: 77cea...22b Dyrehatet, faktisk ... Jaja. Du har skrevet mange ganger at du hater katter, forakter dem osv. Du bruker å svare på alle katteinnleggene i nedsettende tone. Så joda, du har dyrehat i deg, noe som fremgår ganske klart. Betyr ikke at dyrene er mindre verdt for andre. Anonymous poster hash: 77cea...22b Så om man ikke sidestiller dyr med mennesker hater man dem? Syns du skal lese denne, om du mener deg å vite hva som foregår i hodet mitt bedre enn jeg selv vet. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144185460-dyrevelferd-inspirert-av-det-ene-og-det-andre-laangt/ Og deretter vil jeg sette pris på om du skriver om tema.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2014 #24 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet.Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Du er litt paranoid når du skriver i flere tråder at folk ønsker å "ta" deg på grunn av nicket ditt. Dyrehatet ditt er imidlertid så fremtredende at det er kvalmt. Du har i det siste glimret med lite reflekterte og veldig bastante innlegg, dessverre. I motsetning til reflekterte og konstruktive innlegg du kom med før i tiden. Anonymous poster hash: 77cea...22b Dyrehatet, faktisk ... Jaja. Du har skrevet mange ganger at du hater katter, forakter dem osv. Du bruker å svare på alle katteinnleggene i nedsettende tone. Så joda, du har dyrehat i deg, noe som fremgår ganske klart. Betyr ikke at dyrene er mindre verdt for andre. Anonymous poster hash: 77cea...22b Så om man ikke sidestiller dyr med mennesker hater man dem? Syns du skal lese denne, om du mener deg å vite hva som foregår i hodet mitt bedre enn jeg selv vet. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144185460-dyrevelferd-inspirert-av-det-ene-og-det-andre-laangt/ Og deretter vil jeg sette pris på om du skriver om tema. Jada, jeg er klar over at du har skrevet EN god tråd om dyrevelferd. Men du har ved flere anledninger skrevet at du misliker katter og synes der er ekle. Anonymous poster hash: 77cea...22b
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2014 #25 Skrevet 28. desember 2014 Gi deg nå Pashla, logg av og få deg et liv. Du henger deg helt opp i ting og er jo logget på hver eneste gang jeg titter innom her. Anonymous poster hash: 743b8...723 OK, det tror jeg jammen jeg gjør. Din mening veier nemlig så tungt i mitt liv at jeg tør ikke annet.Edit: jeg vurderte å skrive innlegget under Anonym, for det ante meg at ett eller annet fjols ville henge seg opp i nicket mitt. Men det blir også for dumt. Så hvis det ikke er for mye for langt, del gjerne meninger som har med helse å gjøre. Meninger om meg er irrelevante. Du er litt paranoid når du skriver i flere tråder at folk ønsker å "ta" deg på grunn av nicket ditt. Dyrehatet ditt er imidlertid så fremtredende at det er kvalmt. Du har i det siste glimret med lite reflekterte og veldig bastante innlegg, dessverre. I motsetning til reflekterte og konstruktive innlegg du kom med før i tiden. Anonymous poster hash: 77cea...22b Dyrehatet, faktisk ... Jaja. Du har skrevet mange ganger at du hater katter, forakter dem osv. Du bruker å svare på alle katteinnleggene i nedsettende tone. Så joda, du har dyrehat i deg, noe som fremgår ganske klart. Betyr ikke at dyrene er mindre verdt for andre. Anonymous poster hash: 77cea...22b Så om man ikke sidestiller dyr med mennesker hater man dem?Syns du skal lese denne, om du mener deg å vite hva som foregår i hodet mitt bedre enn jeg selv vet. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144185460-dyrevelferd-inspirert-av-det-ene-og-det-andre-laangt/Og deretter vil jeg sette pris på om du skriver om tema. Jada, jeg er klar over at du har skrevet EN god tråd om dyrevelferd. Men du har ved flere anledninger skrevet at du misliker katter og synes der er ekle. Anonymous poster hash: 77cea...22b Jeg er visst ikke mer paranoid enn jeg bør være. Så lenge sånne som du koker suppe på et hvert utsagn de misliker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå