Gå til innhold

Er det dårlig gjort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å lage stuffing med sopp selv om jeg vet at en av gjestene ikke liker sopp?

Vi feirer alltid sammen og i år har jeg så lyst til å prøve noe nytt i stuffing avdelingen og bacon og champignon stuffing høres så godt ut.

Kan jo la sopp bitene være store så de blir lette å plukke bort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Jeg lager ALLTID stuffing av sopp, bacon, purre og hakket hvitløk surret i litt fløte :)

Kan du ikke bare lage en liten porsjon uten sopp også? Det pleier jeg å gjøre siden den ene sønnen min ikke liker sopp :)

Skrevet

VIlle heller laget soppbitene bittesmå. Alle jeg kjenner som ikke liker sopp, liker det ikke pga konsistensen, ikke pga smaken.

Skrevet

Ja, det er dårlig gjort. Kan være han/hun sier det på grunn av allergi også ønsker ikke vedkommne å si at det er det.

Skrevet

Denne personen trenger jo ikke spise stuffingen om personen ikke liker det. 

Lag det du vil ha.

Anonymous poster hash: 6106d...9a2
Skrevet

Ja, det er dårlig gjort. Kan være han/hun sier det på grunn av allergi også ønsker ikke vedkommne å si at det er det.

Om en person har allergier er det veldig dumt å ikke opplyse om dette om den skal spise mat andre har leget.

Går ikke an å ta hensyn til alle som ikke liker det ene eller det andre, men med allergier skal man være forsiktig.

Skrevet

Om en person har allergier er det veldig dumt å ikke opplyse om dette om den skal spise mat andre har leget.

Går ikke an å ta hensyn til alle som ikke liker det ene eller det andre, men med allergier skal man være forsiktig.

Eller laget :)

Skrevet

Lag det du har lyst til. Kan ikke alltid ta hensyn til sære gjestet. De får plukke ut det de ikke liker.

Skrevet

Jeg liker ikke sopp, og hadde satt stor pris på at du lagde bitene så store at jeg kunne plukket dem vekk :) Ikke kutt de i småbiter

Skrevet

Køyr på, og lat som om du gløymte det;)

Skrevet

Jeg har barn som ikke liker sopp, lager alltid med store biter, da kan de bare plukke ut soppen.

Skrevet

Lag bitene så små at ingen merker at de er der. Hvis det ikke er allergi, da lar du være å ta i sopp. De fleste som "ikke liker" sopp, liker ikke pga konsistensen, ikke smaken.

Anonymous poster hash: 48694...94b

Skrevet

Det er ikke dårlig gjort. Det er du som står for maten og da lager du det du ønsker. Synes forresten det hørtes kjempe godt ut:)

Anonymous poster hash: 18c4f...e27

Skrevet

Jeg liker ikke sopp. Foretrekker store biter som kan plukkes ut hvis jeg må velge mellom det og små. Men soppen setter smak på resten også.

Hvis det er sopp bare i stuffingen kan man vel enkelt la være å spise den?

Anonymous poster hash: ad8de...131

Skrevet

Jeg serverer aldri mat som jeg VET at en gjest ikke liker!

Anonymous poster hash: d44c7...a83

Skrevet

Ingen allergi 😆 har bestemt meg for å lage stuffing en jeg vil, og la være å ha sopp i en del av den som jeg så steker i ei Skål ved siden av kalkunen. Så får vi alle det vi vi ha 😁

Skrevet

Stuffing... Er det til å ha inni kalkun, eller er det som en soppstuing?

Hørtes godt ut med hvitløk, purre, bacon, sopp og fløte :-))

Anonymous poster hash: d2c9f...c68

Skrevet

Lag bitene så små at ingen merker at de er der. Hvis det ikke er allergi, da lar du være å ta i sopp. De fleste som "ikke liker" sopp, liker ikke pga konsistensen, ikke smaken.

Anonymous poster hash: 48694...94b

Man merker at de er der

Anonymous poster hash: 1d2fc...222

Skrevet

Kan ikkje alltid ta omsyn til dei særaste ved bordet.

Skrevet

Man må da ikke spise stuffingen. Jeg syns kresne gjester er irriterende. 

Skrevet

Eg hadde aldri laga mat med ingrediensar som eg visste at gjestane ikkje likar. Kva er poenget med å invitere folk, for så å servere dei mat dei ikkje liker? Det er lite raust, spør du meg. Dersom eg ville hatt ein stuffing som ein av gjestane ikkje likte, hadde eg då laga den som ekstra-stuffing ved sidan av.

Skrevet

Jeg lager det jeg vil lage.

Andre bestemmer hva de vil spise.

Anonymous poster hash: bbb1d...b54

Skrevet

Altså, det er stuffing. Noe de færreste (?) spiser uansett. Her kastes den. Og om den ikke kastes er det et tilbehør som er høyst frivillig å spise. Noe annet om det ble servert fisk og potet til noen med fiskeallergi. 

Anonymous poster hash: d4715...c6f
Skrevet

Kjør på!

Anonymous poster hash: 6717d...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...