Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Har møtt en mann som har hatt omsorgen for dattera si i alle år. Nå har han nylig mistet omsorgen for henne til fordel for mora til ungen. Han klynker og klager over at det er eksen sin feil. Ikke mora til ungen, men en han nylig var sammen med. Han sier at hun har lyvd til alle rundt som har undersøkt saken og at han derfor mistet omsorgen: kan dette være sant? Det må vel mer til en en sint gal eks dame som ikke engang er mamma til ungen ?? Anonymous poster hash: cd62e...239
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Jeg hadde ikke trodd noe på det Anonymous poster hash: 6c882...82a
ma(G)ma med to små :) Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Har han hatt hovedomsorgen eller bare samvær? Det er klart at det er en mulighet for at det stemmer, men i de aller fleste tilfeller er det gode grunner til at man blir fratatt omsorgen for barna sine. Hvor gammel er jenta? Kan hun selv ha formidlet noe?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Han har hatt hovedomsorgen. Jenta er 7? År tror jeg. Kjenner han ikke godt. Ble kjent med han gjennom noen bekjente. Syns bare noe skurrer. Anonymous poster hash: cd62e...239
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Jeg ville løpt andre vei. Anonymous poster hash: 854a7...dc3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Andre med synspunkter? Er det så lett og miste hovedomsorgen, eller er det bare tull?? Anonymous poster hash: cd62e...239
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Noe som skurrer ja. Bv går ikke kun ut i fra påstander fra en gammel kjæreste de går etter bevis. Men ingen som har mistet barna sine som har innsikt nok til å se dette selv. Løp mens du kan. Anonymous poster hash: b0e3c...36c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Bv var ikke innblandet så vidt jeg vet om. Det var en barne?psykolog og noen sakkyndige og sånt. Anonymous poster hash: cd62e...239
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Det er ikke barnevernet som bestemmer, de fremmer sak for fylkesnemnda (statlig, uavhengig organ) som fatter vedtak om hvem som skal ha omsorgen, dersom det er en barnevernsaker. Er ikke nok at en ekskjæreste farer rundt med åpenbar sjikane, så her er det noe som skurrer, jeg vil gjette hans omsorgsevne. Anonymous poster hash: 7ca0d...b03
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Hvis du FØLER at noe skurrer nå så mener jeg at du må stole på instinktet ditt å gå videre, mange fisker i havet! Anonymous poster hash: f7ade...435
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Hvis han mister omsorgen for barnet sitt over til mor etter at han har hatt hovedomsorgen i flere år så er det noe som er galt. Det er ikke naturlig at den som har hovedomsorgen over tid bare plutselig blir fradømt dette. Men har han mistet hovedomsorgen bare og har samvær og isåfall hvor mye samvær? Eller har han mistet kontakt med ungen helt og holdent? Anonymous poster hash: eb7c0...36d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Han mistet hovedomsorgen, men fikk beholde normalt samvær. Anonymous poster hash: cd62e...239
Villbringebringebær Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Høres ut som min x. Og Gud så bra han mistet den den psykopaten. Heldigvis 10 pr siden.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Andre med synspunkter? Er det så lett og miste hovedomsorgen, eller er det bare tull?? Anonymous poster hash: cd62e...239 At bitre eks-kjærester sprer edder og galle, sender falske bekymringsmeldinger osv er noe barnevernet opplever fra tid til annen og er ganske lett å gjennomskue. Man mister ikke omsorgen pga det. Omsorgsovertakelse er siste og mest drastiske virkemiddel vi har her i Norge og det skal mye til. Det innhentes opplysninger fra lege, helsestasjon, barnehage/skole, av og til også familie og venner. Barnet observeres sammen med forelderen og gjerne i barnehagen. Det er en lang prosess og det er uhyre sjelden noen mister retten på barna sine uten at det er berettiget altså, det skjer mye oftere at foreldre som er totalt uskikket får beholde omsorgen. Anonymous poster hash: c49c2...a8d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Andre med synspunkter? Er det så lett og miste hovedomsorgen, eller er det bare tull?? Anonymous poster hash: cd62e...239 At bitre eks-kjærester sprer edder og galle, sender falske bekymringsmeldinger osv er noe barnevernet opplever fra tid til annen og er ganske lett å gjennomskue. Man mister ikke omsorgen pga det. Omsorgsovertakelse er siste og mest drastiske virkemiddel vi har her i Norge og det skal mye til. Det innhentes opplysninger fra lege, helsestasjon, barnehage/skole, av og til også familie og venner. Barnet observeres sammen med forelderen og gjerne i barnehagen. Det er en lang prosess og det er uhyre sjelden noen mister retten på barna sine uten at det er berettiget altså, det skjer mye oftere at foreldre som er totalt uskikket får beholde omsorgen. Anonymous poster hash: c49c2...a8d Da burde du lese Drammens tidende og hva barnevernet faktisk er i stand til. Anonymous poster hash: 539ad...f2d
*Nøtta* Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Mange damer hadde spart seg mange tårer om de bare hørte på hva magefølelsen deres sier til de avogtil.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Sannhet eller ei, jeg hadde rømt langt vekk!! Denne konflikten kommer ikke til å gå over på laaaang tid, og det er ikke noe koselig å gå inn i et forhold med dette utgangspunktet. Hilsen ei med erfaring.. Anonymous poster hash: 36413...fed
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Herlighet, hold deg unna! Anonymous poster hash: 9148c...6bd
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #19 Skrevet 16. desember 2014 Eksen har ikke sendt meld til bv eller lignende. Hun har bare snakket mrd barnepsykologen som var sakkyndig i saken eller noe sånt. Anonymous poster hash: cd62e...239
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Står ingensteder at barnevernet var innblandet i dette så da tolker jeg det som at mor har vunnet i en barnefordelingssak i retten. Og ka, det skal mye til, også i sivil sak i retten. Status quo er oftest det retten idømmer og at den som har over flere år hatt hovedomsorgen blir fradømt denne er ikke bra. Da er det nok endel 'snusk' som ligger bak. En rett dømmer ikke på bakgrunn av rykter og sladde fra den andre part. Anonymous poster hash: 212b8...47e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #21 Skrevet 16. desember 2014 Eksen har ikke sendt meld til bv eller lignende. Hun har bare snakket mrd barnepsykologen som var sakkyndig i saken eller noe sånt. Anonymous poster hash: cd62e...239 Vanlig barnefordelingssak i retten med andre ord? Det er umulig å si om eksen hans har snakket negativt om ham som hovedomsorgsperson med rette eller ei. Men jeg tenker at det ikke skal så alt for mye til for å miste hovedomsorgen, dersom hans livsvilkår og omsorgsmuligheter har endret seg (f.eks. at han må jobbe mye mer overtid enn før) og morens har blitt bedre. Anonymous poster hash: 912fc...c22
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #22 Skrevet 16. desember 2014 Ja, vanlig sivil sak i retten. Jeg vet ikke hvorfor han mistet hovedomsorgen og mor fikk den. Han sier det er pga eksen han var sammen med kom med mange løyner til psykologen osv men jeg vet ikke. Syns det virker noe suspekt at man kan miste omsorgen for barnet sitt basert på hva eksen sier til psykologen Anonymous poster hash: cd62e...239
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #23 Skrevet 16. desember 2014 Ja, vanlig sivil sak i retten. Jeg vet ikke hvorfor han mistet hovedomsorgen og mor fikk den. Han sier det er pga eksen han var sammen med kom med mange løyner til psykologen osv men jeg vet ikke. Syns det virker noe suspekt at man kan miste omsorgen for barnet sitt basert på hva eksen sier til psykologen Anonymous poster hash: cd62e...239 Jeg er enig. Det virker rart. Om noen lyver om ham har han jo full anledning til å motbevise løgnene i retten. Be om å få se sakspapirene du Anonymous poster hash: 9f53b...efd
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #24 Skrevet 16. desember 2014 Ja, vanlig sivil sak i retten. Jeg vet ikke hvorfor han mistet hovedomsorgen og mor fikk den. Han sier det er pga eksen han var sammen med kom med mange løyner til psykologen osv men jeg vet ikke. Syns det virker noe suspekt at man kan miste omsorgen for barnet sitt basert på hva eksen sier til psykologen Anonymous poster hash: cd62e...239 Ikke hvis det eksen sa var sant... Kanskje har vitnene sagt så mye ufordelaktig om ham at retten trodde på det - og så er det sant i tillegg? Da bør du i alle fall komme deg vekk. Anonymous poster hash: 54348...d51
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #25 Skrevet 17. desember 2014 Men hva om det de sa ikke er sant?? Anonymous poster hash: cd62e...239
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå