Gå til innhold

Jeg har tatt 9 aborter


Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har sikkert dine grunner tenker jeg!

Jeg har selv vært gravid 12 ganger! Har 2 barn, hatt 3 spontanaborter, 1 MA, 2 exu og 4 aborter.

Fire provoserte aborter?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hva legene sier jeg?

 

Hormonspiral er i følge min lege like sikkert som sterilisering. Og om man skulle bli gravid skyldes det som regel bruker feil. (Sier seg selv at ikke det er du som har brukt spiralen feil, men noe i forhold til innsetting o.l.)

Det er greit at det statistisk sett er tilfelle, men som med alt annet som er menneskeskapt, er det aldri tilfelle for alle. Jeg blir gravid på hormonprevensjon. Det tok både meg og legene en god stund før det ble konkludert. Først skjedde det med ppiller, antok selv at det var feilbruk. Da jeg ble gravid på p-stav, skjønte jeg at det ikke var tilfeldig. Har gått på kobberspiral siden, og har ikke blitt gravid. Brukte en periode også ppiller, for å kontrollere menstruasjon. Tok ut spiralen da vi tenkte å prøve på barn, men fortsatt på ppillene noen uker ekstra. Vips, gravid igjen. Det er ikke bare jeg som er et levende eksempel på at hormonprevensjon ikke funker på alle.

 

 

 

Anonymous poster hash: 60d07...357

Skrevet

 

Jeg lurer på hva legene sier jeg?

Hormonspiral er i følge min lege like sikkert som sterilisering. Og om man skulle bli gravid skyldes det som regel bruker feil. (Sier seg selv at ikke det er du som har brukt spiralen feil, men noe i forhold til innsetting o.l.)

Det er greit at det statistisk sett er tilfelle, men som med alt annet som er menneskeskapt, er det aldri tilfelle for alle. Jeg blir gravid på hormonprevensjon. Det tok både meg og legene en god stund før det ble konkludert. Først skjedde det med ppiller, antok selv at det var feilbruk. Da jeg ble gravid på p-stav, skjønte jeg at det ikke var tilfeldig. Har gått på kobberspiral siden, og har ikke blitt gravid. Brukte en periode også ppiller, for å kontrollere menstruasjon. Tok ut spiralen da vi tenkte å prøve på barn, men fortsatt på ppillene noen uker ekstra. Vips, gravid igjen. Det er ikke bare jeg som er et levende eksempel på at hormonprevensjon ikke funker på alle. Anonymous poster hash: 60d07...357

Ok. Var ikke klar over det, men finnes det noen forklaring på hvorfor ikke hormonell prevensjon ikke fungerer på enkelte?

Skrevet

HI skriver jo at hun har prøvd annen prevensjon, også kondom. Hvorfor så sinte og nedlatende alle sammen? Jeg synes også ni aborter høres voldsomt ut, og at lege, gynekolog og hi bør komme frem til en bedre løsning enn det som er nå. Forsinkelser beskyttelse om så er.

 

Selv tenker jeg tull, men hvis ikke, så huff det var mange, og oi du må finne på en bedre løsning.

 

Anonymous poster hash: 20ecf...0f7

Skrevet

Hormonell prevensjon fungerer ikke på meg. Det gjør heller ikke kobberspiral. Og jo, den ene gangen hadde jeg både spiral og brukte kondom, jeg ble allikevel gravid.

 

Jeg har grått mindre tårer hos legen. Dette er ingen morsom situasjon. Men de VET jo at jeg bruker spiral, så de sier at jeg er "unnskyldt", og at ingen dømmer meg.

Jeg har flere ganger vurdert å droppe sex pga dette, men det er en stor del av mitt liv, så jeg har liten lyst til det. Hi

 

Anonymous poster hash: c9c4d...da4

Skrevet

 

Jeg lurer på hva legene sier jeg?

 

Hormonspiral er i følge min lege like sikkert som sterilisering. Og om man skulle bli gravid skyldes det som regel bruker feil. (Sier seg selv at ikke det er du som har brukt spiralen feil, men noe i forhold til innsetting o.l.)

Det er greit at det statistisk sett er tilfelle, men som med alt annet som er menneskeskapt, er det aldri tilfelle for alle. Jeg blir gravid på hormonprevensjon. Det tok både meg og legene en god stund før det ble konkludert. Først skjedde det med ppiller, antok selv at det var feilbruk. Da jeg ble gravid på p-stav, skjønte jeg at det ikke var tilfeldig. Har gått på kobberspiral siden, og har ikke blitt gravid. Brukte en periode også ppiller, for å kontrollere menstruasjon. Tok ut spiralen da vi tenkte å prøve på barn, men fortsatt på ppillene noen uker ekstra. Vips, gravid igjen. Det er ikke bare jeg som er et levende eksempel på at hormonprevensjon ikke funker på alle.

 

 

 

Anonymous poster hash: 60d07...357

 

Nei, men man burde skjønne det før man har tatt 9 aborter

 

Anonymous poster hash: c0823...187

Skrevet

Hormonell prevensjon fungerer ikke på meg. Det gjør heller ikke kobberspiral. Og jo, den ene gangen hadde jeg både spiral og brukte kondom, jeg ble allikevel gravid.

Jeg har grått mindre tårer hos legen. Dette er ingen morsom situasjon. Men de VET jo at jeg bruker spiral, så de sier at jeg er "unnskyldt", og at ingen dømmer meg.

Jeg har flere ganger vurdert å droppe sex pga dette, men det er en stor del av mitt liv, så jeg har liten lyst til det. Hi Anonymous poster hash: c9c4d...da4

Men jeg lurer fremdeles på hva årsaken til at hormonell prevensjon ikke biter på enkelte, hva sier legen om det?

Skjønner jo at det er en helt forferdelig situasjon. Jeg synes veldig synd på deg.

Skrevet

 

Du har sikkert dine grunner tenker jeg!

Jeg har selv vært gravid 12 ganger! Har 2 barn, hatt 3 spontanaborter, 1 MA, 2 exu og 4 aborter.

Fire provoserte aborter?

Ja.

1 gang var jeg 17 år, uten fast sted å bo, ingen penger og hadde ingenting å tilby det barnet.

2 gang var etter en voldtekt .Gikk på P piller. 18 år

 

3 gang var jeg 28 år og var midt i en utreding og gikk attføring så hadde mistet inntekten min.

4 gang var jeg 33 år og ble gravid selv om vi brukte kondom og jeg tok angrepille.

 

Jeg tåler ikke hormonprevansjon , blir gravid bare en mann ser på meg.

3

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet i mot abort fordi det faktisk er å ta livet av et levende vesen, og man dreper foster selv om man ikke ser det.. Det er mitt syn.

 

På den andre siden synes jeg det kan være flere tilfeller hvor en abort kan forsvares. Hva de grunnen er synes jeg heller ikke er opp til meg å vurdere eller dømme...

 

Uansett, så kan ingenting forsvare 9 aborter. 1, 2 og kanskje 3..hvem vet, men da burde man også ha lært.

 

Jeg burde ikke dømme deg, men gjør det likevel. Synes du har lav moral og har en helt forkastelig atferd. Håper du tar grep, aller mest for din del!

 

 

 

Anonymous poster hash: 272f1...55d

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Tråden er nok en gang gang moderert.

 

Vis hverandre respekt, unngå personangrep, og respekter forumsreglene ellers blir tråden stengt.

 

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Skrevet

Men man har sikre perioder, hoppe av i svingen, kondom og pessar, hvis hormon prevensjon ikke virker. Kommer ikke spermien inn i skjeden rundt eggløsning, så kan man heller ikke bli gravid.



Anonymous poster hash: 31d84...a5d
Skrevet

Hormonell prevensjon fungerer ikke på meg. Det gjør heller ikke kobberspiral. Og jo, den ene gangen hadde jeg både spiral og brukte kondom, jeg ble allikevel gravid.

Jeg har grått mindre tårer hos legen. Dette er ingen morsom situasjon. Men de VET jo at jeg bruker spiral, så de sier at jeg er "unnskyldt", og at ingen dømmer meg.

Jeg har flere ganger vurdert å droppe sex pga dette, men det er en stor del av mitt liv, så jeg har liten lyst til det. Hi Anonymous poster hash: c9c4d...da4

Hva med Lady comp? Den måler sikre perioder. Det finnes andre ting enn samleie man kan gjøre på usikre dager. Hvis ikke det funker: få det siste barnet og sterilser deg.

 

Anonymous poster hash: 35070...2d0

Skrevet

 

 

Enig med de to første. Få det barnet du ønsker og steriliser deg. Hvis du ikke ønsker deg barn nå så avstå fra sex!

 

Selv om prevensjonen svikter så bør du vel få mannen til å bruke kondom, jeg tviler på at både spiral og kondom svikter begge deler. Å ikke sikre deg med kondom i tillegg når du VET at spiral ikke fungerer som prevensjon for deg, det mener jeg er uansvarlig. Å bruke abort som prevensjon er forkastelig etter min mening. Første og andre gangen kunne jeg tenkt at du var uheldig, men ikke når det kom til abort nr 3-4-5-6-7-8 og 9!

 

Og du, ikke for å skremme deg - men så mange aborter kan gjøre at du ikke får barn, så hvis du virkelig vil ha barn så bør du IKKE ta flere aborter, for kan hende du ikke kan få den dagen du bestemmer deg for at det "passer".

 

Ta ansvar og beskytt deg godt nok eller avstå fra sex.

 

Anonymous poster hash: 788ab...780

Om man tar medisinsk abort , kan man ta så mange man vil uten at det er noe risiko for å ikke kunne få barn senere!

Å men i Herrens .....

Skrevet

Du har sikkert dine grunner tenker jeg!

Jeg har selv vært gravid 12 ganger! Har 2 barn, hatt 3 spontanaborter, 1 MA, 2 exu og 4 aborter.

 

Hvis du venta på en reaksjon så er 4 aborter mye det også. Også regner jeg med du ser at 12 svangerskap ikke er reelt og trekke frem her, når du ikke har tatt abort ti av gangene.

Skrevet

 

Du har sikkert dine grunner tenker jeg!

Jeg har selv vært gravid 12 ganger! Har 2 barn, hatt 3 spontanaborter, 1 MA, 2 exu og 4 aborter.

Hvis du venta på en reaksjon så er 4 aborter mye det også. Også regner jeg med du ser at 12 svangerskap ikke er reelt og trekke frem her, når du ikke har tatt abort ti av gangene.

Det var for å fortelle at jeg også blir lett gravid!

Skrevet

Jeg tenker at det er grusomt. Også er jeg litt overrasket over at du har klart å gjøre det såpass mange ganger, eller i det hele tatt. Det er ditt valg å ta abort så mange ganger, og det skal respekteres. Har aldri tatt og vil aldri ta en abort, mine barn skal aldri lide for min uflaks. Det tenker jeg.  



Anonymous poster hash: 2ea51...468
Skrevet

Linda?

 

Anonymous poster hash: 61121...2f8

Skrevet

Nei, jeg heter ikke Linda.

 

Anonymous poster hash: c9c4d...da4

Skrevet

Du har sikkert dine grunner tenker jeg!

Jeg har selv vært gravid 12 ganger! Har 2 barn, hatt 3 spontanaborter, 1 MA, 2 exu og 4 aborter.

Seriøst??????

 

Anonymous poster hash: 4b47a...0ba

Skrevet

 

Du har sikkert dine grunner tenker jeg!

Jeg har selv vært gravid 12 ganger! Har 2 barn, hatt 3 spontanaborter, 1 MA, 2 exu og 4 aborter.

Seriøst??????

 

Anonymous poster hash: 4b47a...0ba

Ja, seriøst!

Skrevet

Jeg er ikke imot selvbestemt abort og er selv en av de som blir gravid på hormonprevensjon og har også tatt abort to ganger. Har også høyst uplanlagte barn.

Men ni ganger uten å lære? Det synes jeg rett og slett er hårreisende.

 

Anonymous poster hash: 63b64...839

Skrevet

Hva tenker du selv HI? Jeg vet ikke dine grunner til å ta deh valget 9 ganger, men tenker at det ikke kan ha vært lett!

Har du blitt tilbudt noen hjelp til å håndtere eventuelle traumer eller psykiske belastninger? Det skjer jo mye med kropp, hormoner og psyke når man blir gravid, om du ikke får rådgivning i forhold til dette, er det graverende.

 

Jeg lurer litt på hva som ligger bak det å legge dette spørsmålet ut til spott og spe i dette forumet. Hva håpet du på? Ville du ha støtte, eller "trengte" du kjeft?

 

Mitt svar er at jeg synes det er mye, og at jeg håper du har et godt apparat rundt deg. Aborter kan hjemsøke deg senere, selvbestemt eller ei. Men jeg regner med, eller kanskje "håper" at du har dine grunner til å ta et valg de fleste ser på som dramatisk, så mange ganger.

Skrevet

Syns vel du er litt kort i nepa.

 

Anonymous poster hash: 0d3aa...260

Skrevet

Linda?

 

Anonymous poster hash: 61121...2f8

Knis* jeg kjenner også en Linda som kunne skrevet dette.

 

Anonymous poster hash: 0d3aa...260

Skrevet

Abort er drap

 

Anonymous poster hash: e9e24...d3c

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...