Gå til innhold

Barn som har 10 timers dag i bhg hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En del barn har det mye bedre med lange dager i barnehagen enn tilsvarende tid hjemme. Om dette er foreldre som velger at barna skal være i barnehagen uten å ha noe egentlig behov for det - hvilket du neppe kan vite med sikkerhet - er det også en viss sannsynlighet for at barna er blant disse.

Anonymous poster hash: 95e3d...736
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva?? Åpent 10-11 timer pr dag??

Luksus! Her er det åpent fra 07.00-16.30. Og det er en ok stor by.. Ingen bhg i kommunen har oppe senere enn 17.00.

Her er det ikke greit å jobbe annet enn 08.00-16.00. Irriterende. Rushtid har man også, så noen flytter barna til Bhg langt unna hjemmet slik at de når å hente før stengetid.

Anonymous poster hash: d4efb...77b

Skrevet

Mine to jenter på 19 mnd er i barnehagen hver dag fra 07.30 til 16.45. Det går ikke på noen annen måte siden vi foreldre har åttetimers dager. Er ikke det normalt for de fleste? Eller jobber de fleste her inne deltid eller turnus?

Og jo, jeg er i permisjon med en liten en, men har ingen sjans til å hente eller bringe søsknene.

Anonymous poster hash: c09cc...924

Skrevet

Jeg hører man snakker om at barna har så lange dager, men har ikke observert det så mye. Hvis jeg henter nærmere 16.30 i barnehagen så er det ikke mange igjen. Har jeg vært ekstra sent ute og kommet 16.45 så har jeg iallefall vært sistemann. Henter man på SFO 16.30 så er det bare 2 barn der. Virker som at mange har ordnet seg så det ikke blir så lange dager iallefall.

Våre barn går fra 08.30 til 16-16.15. har inntrykk av at ganske mange har liknende tid i barnehagen, kanskje litt lenger men ikke i nærheten av 10 timer. Jeg har valgt bort å pendle til et sted jeg sikkert kunne fått en mye bedre jobb nettopp på grunn av verdien det har å jobbe i nærheten av barnehagen og hjemmet. Men er man alene eller ikke kan velge å unngå reisevei så er det klart at det kan bli vanskelig å begrense lengden på tiden i barnehagen.

Anonymous poster hash: 79135...e76
Skrevet

Til alle dere som kritiserer og tenker stygt om foreldre som har ungene i barnehage 9-10 timer hver dag: Har dere husket å feie for egen dør? Nei, det er ikke ideelt å ha ungene i barnehagen i 10 timer. Men det er MYE som ikke er ideelt.

Det er ikke ideelt å gjøre barna til skilsmissebarn.

Det er ikke ideelt å ikke ha råd at barna kan delta på dyre fritidsaktiviteter med vennene sine.

Det er ikke ideelt at foreldrene ikke er i stand til å hjelpe en 10-åring med leksene.

Det er ikke ideelt å ha barna forovervendt før de fyller 4 år.

Det er ikke ideelt å bo langt fra resten av familien (besteforeldre, tanter, onkler osv.)

Det er ikke ideelt å ha en forelder som jobber i Nordsjøen eller på andre måter er mye borte.

Det er ikke ideelt med en forelder med dårlig helse.

Men vet dere hva? Jobben du gjør som forelder måles ikke ut fra det ene området hvor du skulle ønske du kunne gjort det bedre. Det er SUMMEN av alle dine handlinger som teller. Dere gjør det kanskje bedre enn enkelte når det kommer til antall timer i barnehagen, men dere er helt sikkert dårligere enn dem på andre områder. Det ville vært kjip om de brukte det området mot dere slik dere bruker deres dårlige område mot dem?

Fin tanke, men si meg - betyr det at man ikke skal føle me de som har LANGE dager i bhg, de som ikke får ordentlig hjelp med leksene, de som har en mamma/pappa i Norsjøen osv?

Det er helt naturlig å reagere på enkelte ting.

Det er helt naturlig å alle disse nevnte situasjonene er ideelle.

Det er helt naturlig å bruke tid på å føle med disse barna, selv om man også har plenty plass til alle andre forferdeligheter i verden, og

det er helt naturlig å ville lufte tankene sine på et anonymt gravid-/småbarnsforum.

Anonymous poster hash: 1433c...1fd

Skrevet

Syns det burde innføre 6-7 timers dag på små barns foreldre. Og Max tid på 8 timer for barn i barnehagen !

Anonymous poster hash: 15b20...80d

Så hva skal vi som er alenemamma gjøre da??

Gå på NAV til barnet begynner på skolen??

Jeg kunne verken hatt jobb eller gått på skole hvis jeg ikke hadde barnet mitt i barnehagen 9,5 timer hver dag.

Barnevakt er uaktuelt for så mye penger hadde jeg faktisk ikke hatt!

Så når han gikk på småbarnavdelingen så var han der 9,5 timer hver dag å sånne måtte det bare være,hadde ikke noe valg.

Anonymous poster hash: cbac8...72b

Skrevet

De fleste barnehager her i området har 9-timers regel, det synes jeg alle barnehager skulle hatt!

Anonymous poster hash: 87939...956

Jaha?? Hva skal jeg gjøre som er alenemamma da?

Uansett om jeg jobber eller på skole så må småen være i barnehagen 9.5 timer hver dag.

Barnevakt er uaktuelt da økonomien ikke tillater det når jeg er alenemamma.

Så hva skal vi alenemammaer gjøre da? Gå på NAV frem til barnet begynner på skole??

Anonymous poster hash: cbac8...72b

Skrevet

Da lurer jeg på hvorfor man har fått barn. Hvor mange timer i løpet av uka, året, ser de barna sine????

Anonymous poster hash: 546ef...c88

Skrevet

Syns det burde innføre 6-7 timers dag på små barns foreldre. Og Max tid på 8 timer for barn i barnehagen !

Anonymous poster hash: 15b20...80d

Ja, da hadde man som småbarnsforelder blitt en attraktiv arbeidssøker! Arbeidsgivere hadde nok kastet jobber etter deg. Årets forslag, virkelig.

Kanskje du skulle gå for statsministerens stilling og legge av en stor slump penger i statsbudsjettet til dette?

Men helt alvorlig, hva har du mellom øra?

Anonymous poster hash: c3b46...bea

Har virkelig ingen av dere knepte nekene her inne fått med dere at dette faktisk er et forslag som stadig er oppe?!

Dere kan jo tenke dere hva som er best samfunnsøkonomisk på lang sikt; utslitte og sykemeldte voksne og neglisjerte barn, eller fornøyde, motiverte voksne med barn som så foreldrene litt mer.

Tror du en som jobber i åtte timer med konstant dårlig samvittighet er mer effektiv enn en som er fornøyd og jobber i 6,5? Det tror ikke jeg!

Anonymous poster hash: bd96a...620

Skrevet

Enkelte forsøk har også vist like stor produksjon ved 6 timersdag som ved vanlig 8 timersdag. Man er mer konsentrert, og har færre uproduktive øyeblikk. :-)

Anonymous poster hash: 3c8a7...cce

Skrevet

Men de fleste foreldre kan vel gjøre slik at en forelder begynner tidlig og en litt senere. Så kan den som begynner litt senere levere og den som slutter litt tidligere hente? Tror nok at mange foreldre kan tilrettelegge litt til om de virkelig vil...

Skrevet

Til alle dere som kritiserer og tenker stygt om foreldre som har ungene i barnehage 9-10 timer hver dag: Har dere husket å feie for egen dør? Nei, det er ikke ideelt å ha ungene i barnehagen i 10 timer. Men det er MYE som ikke er ideelt.

Det er ikke ideelt å ikke ha råd at barna kan delta på dyre fritidsaktiviteter med vennene sine.

Det er ikke ideelt at foreldrene ikke er i stand til å hjelpe en 10-åring med leksene.

Det er ikke ideelt å bo langt fra resten av familien (besteforeldre, tanter, onkler osv.)

Det er ikke ideelt å ha en forelder som jobber i Nordsjøen eller på andre måter er mye borte.

Men vet dere hva? Jobben du gjør som forelder måles ikke ut fra det ene området hvor du skulle ønske du kunne gjort det bedre. Det er SUMMEN av alle dine handlinger som teller. Dere gjør det kanskje bedre enn enkelte når det kommer til antall timer i barnehagen, men dere er helt sikkert dårligere enn dem på andre områder. Det ville vært kjip om de brukte det området mot dere slik dere bruker deres dårlige område mot dem?

Fin tanke, men si meg - betyr det at man ikke skal føle me de som har LANGE dager i bhg, de som ikke får ordentlig hjelp med leksene, de som har en mamma/pappa i Norsjøen osv?

Det er helt naturlig å bruke tid på å føle med disse barna, selv om man også har plenty plass til alle andre forferdeligheter i verden, og

det er helt naturlig å ville lufte tankene sine på et anonymt gravid-/småbarnsforum.

Det er milevis mellom "føle med" og "se ned på"! Kun det sistnevnte jeg reagerer på. Når man tenker stygt om foreldre utelukkende basert på hvor lenge barna er i barnehagen, er det på tide å stoppe opp og ta en titt i speilet. 

Skrevet

Det er milevis mellom "føle med" og "se ned på"! Kun det sistnevnte jeg reagerer på. Når man tenker stygt om foreldre utelukkende basert på hvor lenge barna er i barnehagen, er det på tide å stoppe opp og ta en titt i speilet.

DET er vi enige om! ;)

Skrevet

Jeg vet om en mor som har 1 åringen sin i Bhg fra 7-17 hver dag. Mor er hjemme. Hun er uførettygdet. Hun sier at hun må ha barnet i Bhg så lenge ellers fungerer hun ikke som mor, men når er hun Mor da? 1.5 t pr dag? I helgene har hun mye barnevakt. Hvorfor i alle dager får hun barn da? og hun var uføretrygdet før hun fikk barn og. Hun hadde ett håp om at barnet skulle redde henne. Blir helt kvalm. Stakkars barn

Anonymous poster hash: 17112...5d2

Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!

Akkurat sittet og lest om barn på flukt i kulda uten varme klær eller tepper, mangel på mat og sanitær.

Men her sitter folk med litt for lange neser og henger seg opp i at barn er 8-9-10 timer i bhg...

Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!

Anonymous poster hash: 51927...53c

Argumenter som detter er bare så ufattelig fjerne. Selvfølgelig bryr man seg om andre problemer i den verden vi lever i og dette er da absolutt noe det er verdt å diskutere.

Anonymous poster hash: 6b22e...39c

Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!Akkurat sittet og lest om barn på flukt i kulda uten varme klær eller tepper, mangel på mat og sanitær.Men her sitter folk med litt for lange neser og henger seg opp i at barn er 8-9-10 timer i bhg...Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!Anonymous poster hash: 51927...53c

Argumenter som detter er bare så ufattelig fjerne. Selvfølgelig bryr man seg om andre problemer i den verden vi lever i og dette er da absolutt noe det er verdt å diskutere. Anonymous poster hash: 6b22e...39c

Det er like fjernt som å si at man burde la være å ha barn fordi de er ti timer le døgn i bhg. Sett på denne måten, er det bare i Norge og Sverige at man kunne få barn, ettersom mange andre land har 1) mye kortere foreldrepermisjon; 2) lenger arbeidstid og reisevei, med lite mulighet for å flekse. For det er selvsagt bare i Norge at barn har det bra og foreldrene er glad i sin barn...eller kanskje bare på DIB?

Min bestevennennine der vi bor måtte tilbake i jobb når gutten hennes var 3 mndr gammel. Det var det eller få sparken. Og han var (og er) i bhg 10 timer per dag. Men hun er en involvert, kjærlig or god mor for det. Helgene og kveldene er 100% viet til gutten, de hun og mannen har kuttet ut er egne aktiviteter som trening, hobby eller vennetreff når gutten er våken. Sammenlinget med mange norske mødre er hun ikke mye mindre involvert, men hennes hverdag er selvsagt organisert på en helt annen måte.

Anonymous poster hash: f1eaa...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...