Gå til innhold

Barn som har 10 timers dag i bhg hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det ikke horribelt at man ikke kan si noe på det?

Jeg har flere ganger stilt spm med dette, men får til svar at vi ikke har noe regel på dette i min bhg.

Dette gjelder et barn på 2 og et på 4 år. (Egentlig så har de gått siden de var 1, og det va likt da.)

Jeg er helt utkjørt selv etter 7,5 timer i samme bhg :o

Anonymous poster hash: 1433c...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere ganger stilt spm med dette, men får til svar at vi ikke har noe regel på dette i min bhg.

Dette gjelder et barn på 2 og et på 4 år. (Egentlig så har de gått siden de var 1, og det va likt da.)

Jeg er helt utkjørt selv etter 7,5 timer i samme bhg :o

Det er ikke noen regel på det hos oss heller

Anonymous poster hash: 9efb4...a56

Skrevet

Tragisk 😔

Anonymous poster hash: 2bc8d...cee

Skrevet

Ikke bland deg. Og nei, jeg har ikke barna mine i barnehagen 10 timer.

Anonymous poster hash: b65a5...359

Skrevet

Det er maksgrense på 50 timer i barnehagen i løpet av uka, maks 10 timer sammenhengende... Vår barnehage har f.eks åpent 11 timer hver dag, men barna får ikke være der mer enn 10 timer.

Man man kan jo spørre seg om det er riktig å få barn om man skal stue de bort i barnehagen så mange timet hver dag. At det kan skje innimellom kan jeg forstå...

Skrevet

Har du gitt beskjed til foreldrene om at barna blir slitne av så lange dager?

Dersom dere allerede har gjort det (og det antar jeg at dere har) og foreldrene fortsatt ikke bryr seg så tenker jeg at ungene kanskje har det like greit i bhg som hjemme...?

Anonymous poster hash: 96f79...d5b

Skrevet

Unnskyld meg, men har du tatt opp med bhg flere ganger at to barn som går der er der i ti timer?

Alt man skal stikke nesa si i...

Mine barn er der i åtte timer.

Anonymous poster hash: b48cb...109

Gjest Julia1984
Skrevet

Nå er ikke mine så lenge. Men du yngste sover da 1-3 timer på dagtid?

Jeg har en 4 åring som har det så moro i bhg. Vil ikke hjem... 1 åringen er i bhg fra 8-15.30, men sover fra 11-13.30 hver dag.

Skrevet

Når dette er tilbudet foreldrene har er det lite å gjøre med, men jeg skjønner hva du mener! Nå er det gudskjelov få barn som har så lang oppholdstid i barnehagen. Jeg begynte å jobbe på en småbarnsavdeling i august og har per idag aldri hatt barn etter kl 16.40 selv om vi har åpent til 17.00. De aller fleste barna er i barnehagen 07.00-15.30 eller 8.30-16.15. Og de yngste sover jo 1-2timer midt på dagen så blir ikke så slitne da!

Anonymous poster hash: 82f3e...818

Skrevet

Ikke bland deg. Og nei, jeg har ikke barna mine i barnehagen 10 timer.

Anonymous poster hash: b65a5...359

Vittig at du ber meg (?) om å ikke blande meg, men selv må du påpeke at dine dyrebare ikke har 10 timer pr dag!

Og jeg blander meg ikke. Jeg BRYR meg. Jeg bryr meg om de stakkars små som står på døra hver morgen når jeg har tidligvakt, og som hver senvakt er alene igjen med meg på avdelingen.

Jeg bryr meg mest av alt fordi at jeg VET at det ikke må være slik. Foreldrene bare velger det sånn...

Ikke bland deg i om jeg bryr meg!

Skrevet

Unnskyld meg, men har du tatt opp med bhg flere ganger at to barn som går der er der i ti timer?

Skjønte nå at du jobber der. Trodde du var en mor.

Skrevet

Nå er ikke mine så lenge. Men du yngste sover da 1-3 timer på dagtid?

Jeg har en 4 åring som har det så moro i bhg. Vil ikke hjem... 1 åringen er i bhg fra 8-15.30, men sover fra 11-13.30 hver dag.

Selv om barn ikke vil hjem fra barnehagen, så betyr ikke det at de ikke blir slitne..

Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!

Akkurat sittet og lest om barn på flukt i kulda uten varme klær eller tepper, mangel på mat og sanitær.

Men her sitter folk med litt for lange neser og henger seg opp i at barn er 8-9-10 timer i bhg...

Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!

Anonymous poster hash: 51927...53c

Skrevet

Er du seriøs?

Jeg blir helt matt av sånne som deg.

Ja, jeg har tatt det opp ved flere anledninger, fordi at barna er helt utslitt når dagen er over.

Er du klar over hvor krevende en hel arbeidsdag i en bhg er? For ikke å snakke om 10 timers dager.

Skrevet

Hvorfor har ikke barn en arbeidstidsgrense?

Merkelig at de har mindre rettigheter enn oss voksne.

Anonymous poster hash: 6c06c...f4b

Skrevet

Da beklager jeg mitt noe krasse svar lenger nede.

Ja, jeg jobber i bhg, og det er derfor jeg bryr meg ;)

Skrevet

Hvorfor har ikke barn en arbeidstidsgrense?

Merkelig at de har mindre rettigheter enn oss voksne. Anonymous poster hash: 6c06c...f4b

De har jo det. Grensen er 10 timer dagen...

Skrevet

Da beklager jeg mitt noe krasse svar lenger nede.

Ja, jeg jobber i bhg, og det er derfor jeg bryr meg ;)

Hehe. Jeg takler et krast svar:) Jeg mener det er en vesentlig forskjell på om en mor eller en ansatt tar opp dette. Som ansatt har du innsikt i hvordan hverdagen er for barna, og har derfor grunnlag for å uttale deg. Hadde du vært en mor, hadde jeg stått for det første svaret mitt.

Nå det er sagt, så er det vel lite du får gjort med det, gitt regelverket.

Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!

Akkurat sittet og lest om barn på flukt i kulda uten varme klær eller tepper, mangel på mat og sanitær.

Men her sitter folk med litt for lange neser og henger seg opp i at barn er 8-9-10 timer i bhg...

Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!Anonymous poster hash: 51927...53c

Uansett hvor de bor bør ikke barn være satt bort 10 timer per dag!

Anonymous poster hash: 6c06c...f4b

Skrevet

Jeg er helt utkjørt selv etter 7,5 timer i samme bhg :oAnonymous poster hash: 1433c...1fd

Men kanskje foreldrene har 1 times kjøring til og fra jobb, samt 8 timers arbeidsdag. Da blir det 10 timers dag for barna. Ikke alle har 7,5 time og betalt lunsj.

Skrevet

I vår kommune er det en regel på maks 9t hver dag

Anonymous poster hash: 34cc5...f12

Skrevet

Som hovedregel er mine barn i bhg fra litt over kl 7 til litt over kl 16 4 dager i uken. Jeg jobber 8-15.30 og har 3 kvarters kjøring hver vei til jobb. Det sier seg selv at jeg ikke rekker å levere senere, eller hente tidligere.

Anonymous poster hash: 796f8...ca8
Skrevet

Jeg hadde i et år ikke noe valg, 8timers arbeidsdag og pendling til og fra, h*n hadde da alltid 9,5timers dag. Nå jobber jeg svært lite og ser at h*n har mye mer energi etter bhagen. Ikke alle som kan velge å jobbe mindre heller

Anonymous poster hash: 3a4ca...d19

Skrevet

Min var der 9.5 timer hver dag ifjor.Jeg var student å var avhengig av buss,å hadde litt reisevei.

Ikke drømmesituasjon for verken mor eller barn men måtte det for å få en utdannelse

Anonymous poster hash: cbac8...72b

Skrevet

Enig med deg HI!

Jeg synes det er utrolig trist å se små barn være i barnehagen opptil 10 timer.. Det må være slitsomt, stressende og trist for dem.

Anonymous poster hash: c05d7...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...