Gå til innhold

Barn som har 10 timers dag i bhg hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars barn og stakkars foreldre. Stakkars barna som må bli kjempeslitne, og stakkars foreldre som da knapt ser barna sine våkne i hverdagen. Men vi vet ikke grunnen for at de velger 10-timers dager. Kanskje de må det?

Her er bhg åpen fra 7-16.30. Jeg er så heldig å jobbe 1 minutts gange fra bhg, slik at de er der fra 7-15 eller fra 9-16. Jeg synes i grunnen det er lenge nok.

Anonymous poster hash: a344b...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk ikke alle som har et valg da. Hvis man har feks 45 minutter reisevei en vei og 8 timers arbeidsdag. Er ikke alle som er to foreldre med flexitid.

jeg jobber selv i barnehage og hvis jeg har en vakt som går 8-16 må jeg levere 7 for å rekke bussen til jobb som tar 45 minutter. Slutter 16 og 45 minutter til barnehagen med buss.

Anonymous poster hash: 3673d...eea

Skrevet

Mine er i barnehagen 9timer hver dag. Har lang reisevei. Pleier å ukeshandle mandag og fredag, slik at de slipper å være med på det og det tar fort en time ekstra bare det.. Men jeg må gjøre det slik for at hverdagen skal gå opp. Har heller ikke råd til å gå ned i stilling eller bytte jobb. Er en grunn til at jeg jobber så langt unna hjemmet mitt, det vokser nemlig ikke jobber på trær..

Anonymous poster hash: 2379f...009
Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!

Akkurat sittet og lest om barn på flukt i kulda uten varme klær eller tepper, mangel på mat og sanitær.

Men her sitter folk med litt for lange neser og henger seg opp i at barn er 8-9-10 timer i bhg...

Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!Anonymous poster hash: 51927...53c

Nei, Norge-problemer. Ingen av mine venninner i Frankrike har barna sine i bhg eller hos dagmamma kortere enn 9-10 timer dagen. De aller fleste har minst 8 timers arbeidsdag og forholdsvis lang vei til/fra jobb. Samme med min kusine i Canada, i beste fall er barna i bhg 9 timer, men med 8 timers arbeidsdag og over 1 time reisevei til/fra jobb er det grenser på hvor kort de kan ha dagen, selv om de bytter på henting og levering. Barna vokser som balanserte, lykkelige barn der også, og foreldene er like glad i sine barn som i Norge.

Forøvrig, hadde jeg fått bhg-pass der vi bodde i stedet for der jeg jobbet, kunne dagene fort blitt veldig lange. Jeg hadde ikke en sjanse på å være kortere enn 8 timer på jobb, og i rushtiden kunne det plutselig ta fryktelig lang tid å komme seg hjem. Heldigvis slapp jeg "dårlig mamma stempel" og samtidig få gjort jobben min, takket være at bhg var på andre siden av gaten fra kontoret. ;)

Dere som har mulighet til å ha korte dager, pris dere lykkelig, men ikke døm de som har innrettet familielogistikken på annet vis. Man ordner seg som best man kan.

Anonymous poster hash: f1eaa...61c

Skrevet

Hvorfor har ikke barn en arbeidstidsgrense?

Merkelig at de har mindre rettigheter enn oss voksne. Anonymous poster hash: 6c06c...f4b

De har jo det. Grensen er 10 timer dagen...

Nei. Mim bhg er åpen til 17:30, så det utgjør merenn 50t i uka

Anonymous poster hash: 5fa72...97d

Skrevet

Hadde jeg vært alene med barna og jobbet full stilling ville jeg ikke engang ha klart å begrense dagene deres til 10 timer. Nå er jeg heldigvis gift og har økonomi (uavhengig av mannen) til å jobbe redusert mens de er små.

Svigermor jobber på en småbarnsavdeling. Hun sier de har et søskenpar som er der fra 06.45-17 hver dag. Foreldrene jobber ikke. Det er tragisk.

Anonymous poster hash: 496a7...273

Skrevet

Må forsvare meg litt selv her føler jeg. Mine barn blir levert 0715 og hentet seinest kl 1630, da er vi ute av dørene på sfo og bhg,kommer mye ann på trafikken og. Bruker 40 min til og fra jobb. Er 9,5 time og ja, kan ha dårlig samvittighet. Men jobben min vokser ikke på trær her jeg bor så har ikke mye valg.

Så av og til må man bare. Er desverre ikke alt man får valgt.

Anonymous poster hash: 840d3...8fa

Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!

Akkurat sittet og lest om barn på flukt i kulda uten varme klær eller tepper, mangel på mat og sanitær.

Men her sitter folk med litt for lange neser og henger seg opp i at barn er 8-9-10 timer i bhg...

Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!

Anonymous poster hash: 51927...53c

merkelig holdning... Er det "bortkastet" å bry seg om noe som kan oppfattes som problematisk her hjemme fordi det i det store bilde er en dråpe i havet?

Skrevet

HI her.

Jeg må bare presisere, og jeg er lei meg for at jeg ikke gjorde det allerede i hovedinnlegget,

MEN - dette er foreldre som har et valg. Jeg kan selvsagt ikke gå inn på det noe mer, men i dette tilfelle har mamma og pappa et valg!

Og det er DET jeg sliter litt med å forstå.

Til dere som ikke har noe valg, og som har vondt av situasjonen dere er i. Jeg beklager. Jeg er ikke av typen ansatt som ruller med øynene over foreldre.

Jeg syns synd på akkurat de to barna her, hvor de kunne vært hjemme med en av to (eller begge) foreldrene.

Anonymous poster hash: 1433c...1fd

Skrevet

Nå er ikke mine så lenge. Men du yngste sover da 1-3 timer på dagtid?

Jeg har en 4 åring som har det så moro i bhg. Vil ikke hjem... 1 åringen er i bhg fra 8-15.30, men sover fra 11-13.30 hver dag.

Selv om barn ikke vil hjem fra barnehagen, så betyr ikke det at de ikke blir slitne..

Ingen av disse barna sover, nei.

Og jeg er enig med hun som har sitert deg her. Bra at barnet ditt trives i bhg, men en 4 åring vet ikke sitt eget beste.

Det er det du som mor som skal vite!

Skrevet

Unnskyld meg, men har du tatt opp med bhg flere ganger at to barn som går der er der i ti timer?

Alt man skal stikke nesa si i...

Mine barn er der i åtte timer.

Anonymous poster hash: b48cb...109

Skjønte nå at du jobber der. Trodde du var en mor.

Da beklager jeg mitt noe krasse svar lenger nede.

Ja, jeg jobber i bhg, og det er derfor jeg bryr meg ;)

Hehe. Jeg takler et krast svar:) Jeg mener det er en vesentlig forskjell på om en mor eller en ansatt tar opp dette. Som ansatt har du innsikt i hvordan hverdagen er for barna, og har derfor grunnlag for å uttale deg. Hadde du vært en mor, hadde jeg stått for det første svaret mitt.

Nå det er sagt, så er det vel lite du får gjort med det, gitt regelverket.

Jeg må bare svare på denne også...

Hadde jeg bare vært mor i denne barnehagen, skulle du selvsagt fått stått for ditt første svar ;)

Skrevet

I-LANDSPROBLEMER! !!

Prøv med litt virkelighetsblikk på verden!!

Tenk om alt engasjementet rundt forovervendte bilstoler, prislapp på julegaver, antall timer i barnehage, morsmelkerstatning, babymat fra butikk og Reimadresser istedenfor hadde blitt rettet mot barnearbeid, kjønnslemlestelse, analfabetisme og tvangsekteskap?

Hilsen mor med bakovervendte, reimakledte barn som ammes til de fyller to, fores på hjemmelaget mat og går 8timers dag i barnehagen, men som, ifølge enkelte på DIB, er belemret med ei skikkelig gnien mor når det kommer til julegaver.  

Skrevet

Hvorfor har ikke barn en arbeidstidsgrense?

Merkelig at de har mindre rettigheter enn oss voksne. Anonymous poster hash: 6c06c...f4b

De har jo det. Grensen er 10 timer dagen...

Nei. Mim bhg er åpen til 17:30, så det utgjør merenn 50t i ukaAnonymous poster hash: 5fa72...97d

De får ikke være der hele åpningstiden selv om den er åpen lenger.

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men det er ulike grunner til at familier gjør som de gjør.

Jeg leverer barna 0700 i bhg, kjører til jobb, er på plass ca 0800. Jobber til ca 1600. Kjører til bhg og henter innen kl 1700.

Sånn er min hverdag.. det er vanskelig å få jobb nærmere hjemstedet mitt, og jeg har ikke råd til å jobbe redusert..

Anonymous poster hash: 6b736...e0c

Skrevet

Sånn er det med et søskenpar i vår barnehage også. De tripper utenfor døra til barnehagen litt før kl 7 og blir hentet ca 16.50. En gang satt den eldste lent inntil veggen ute i barnehagen og sov. Stakkars!

Anonymous poster hash: bb44b...78e

Skrevet

Syns det burde innføre 6-7 timers dag på små barns foreldre. Og Max tid på 8 timer for barn i barnehagen !

Anonymous poster hash: 15b20...80d

Skrevet

Max 8 timer? Nå jobber de fleste åtte timer og har reisevei.. Hvis bhg skulle sette magens på 8 timer så ville det ført til ganske enorme konsekvenser for folk..

Skrevet

Til alle dere som kritiserer og tenker stygt om foreldre som har ungene i barnehage 9-10 timer hver dag: Har dere husket å feie for egen dør? Nei, det er ikke ideelt å ha ungene i barnehagen i 10 timer. Men det er MYE som ikke er ideelt.

Det er ikke ideelt å gjøre barna til skilsmissebarn.

Det er ikke ideelt å ikke ha råd at barna kan delta på dyre fritidsaktiviteter med vennene sine.

Det er ikke ideelt at foreldrene ikke er i stand til å hjelpe en 10-åring med leksene.

Det er ikke ideelt å ha barna forovervendt før de fyller 4 år.

Det er ikke ideelt å bo langt fra resten av familien (besteforeldre, tanter, onkler osv.)

Det er ikke ideelt å ha en forelder som jobber i Nordsjøen eller på andre måter er mye borte.

Det er ikke ideelt med en forelder med dårlig helse.

Men vet dere hva? Jobben du gjør som forelder måles ikke ut fra det ene området hvor du skulle ønske du kunne gjort det bedre. Det er SUMMEN av alle dine handlinger som teller. Dere gjør det kanskje bedre enn enkelte når det kommer til antall timer i barnehagen, men dere er helt sikkert dårligere enn dem på andre områder. Det ville vært kjip om de brukte det området mot dere slik dere bruker deres dårlige område mot dem?

Skrevet

Syns det burde innføre 6-7 timers dag på små barns foreldre. Og Max tid på 8 timer for barn i barnehagen !

Ja, slik vil samfunnet gå rundt....NOT! Vi er avhengig av arbeidskraft. Dette gidder jeg virkelig ikke forklare hvis du vet så lite om sosialøkonomi. At noen velger å jobbe redusert greit nok, men hvis alle foreldre (mødre eller fedre) vil det faktisk ikke gå opp

Skrevet

Max 8 timer? Nå jobber de fleste åtte timer og har reisevei.. Hvis bhg skulle sette magens på 8 timer så ville det ført til ganske enorme konsekvenser for folk..

Tror hun mente at foreldrene ikke trenger å jobbe mer enn 6-7 timer (med full lønn) slik at barnet får maks 8 timer i barnehagen.

Skrevet

Max 8 timer? Nå jobber de fleste åtte timer og har reisevei.. Hvis bhg skulle sette magens på 8 timer så ville det ført til ganske enorme konsekvenser for folk..Anonymous poster hash: 6b736...e0c

Tror hun mente at foreldrene ikke trenger å jobbe mer enn 6-7 timer (med full lønn) slik at barnet får maks 8 timer i barnehagen.

Ja, det var det jeg mente:) i en ideel verden;)

Skrevet

De fleste barnehager her i området har 9-timers regel, det synes jeg alle barnehager skulle hatt!

Anonymous poster hash: 87939...956
Skrevet

Ja, da hadde man som småbarnsforelder blitt en attraktiv arbeidssøker! Arbeidsgivere hadde nok kastet jobber etter deg. Årets forslag, virkelig.

Kanskje du skulle gå for statsministerens stilling og legge av en stor slump penger i statsbudsjettet til dette?

Men helt alvorlig, hva har du mellom øra?

Anonymous poster hash: c3b46...bea

Skrevet

Ja, da hadde man som småbarnsforelder blitt en attraktiv arbeidssøker! Arbeidsgivere hadde nok kastet jobber etter deg. Årets forslag, virkelig.

Kanskje du skulle gå for statsministerens stilling og legge av en stor slump penger i statsbudsjettet til dette?

Men helt alvorlig, hva har du mellom øra?

Anonymous poster hash: c3b46...bea

Kan du ikke holde deg for god til slik hersketeknikk? Anonym gir jo selv utrykk for at det ikke er et gjennomførbart forslag, men mer en ønsketenkning så. Det er ingen vits i å latterliggjøre andre mennesker på denne måten. Er du like "hyggelig" med menneskene rundt deg? 

Skrevet

Syns det burde innføre 6-7 timers dag på små barns foreldre. Og Max tid på 8 timer for barn i barnehagen !Anonymous poster hash: 15b20...80d

Men helt alvorlig, hva har du mellom øra?Anonymous poster hash: c3b46...bea

Ja i en ideel verden skrev jeg litt lenger nede:)

Tror både du og jeg har det de fleste har mellom øra;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...