MayPandora Skrevet 10. desember 2014 #51 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg VET at det er mange som vil ha KS bare fordi de bl.a tror at underlivet blir helt ødelagt etter fødsel. Selvfølgelig skylder de på angst da. Min venninne gjorde det. Men her kom karma og tok henne, hun har et kjempestygt arr og hud som henger i fold over magen. I tillegg ble faktisk underlivet endret i løpet av graviditeten fordi hun ikke tok knipeøvelser, så hun ble allikevel slappere der nede og tisser fort på seg. Får fiselyder i skjeden under samleie. Så nå går hun å gnåler om det og vil oppereres.... Just saying Anonymous poster hash: cb23a...519 Jeg VET at mange er livredde for ks på grunn av stort stygt arr, (fikk det jeg også.) at de med kniv skjærer i magen din for å ta ut barnet, narkose, sprøyter, tårer, gravid hormoner man har enormt morsinstinkt til å ville beskytte babien sin så det er veldig følelsemesig tungt når man ligger på benken med kirurger som holder skapeller osv. Pluss det er så syyykt mange mødre som fordømmer de som har tatt ks som mener at de er pyser fordi de ikke har fødet naturlig. Ks er ikke lett det heller! men det virker som de tror det er lettvint, men det er det absolutt ikke! Mye redsel når man ligger på operasjonsbordet. Synes ikke du høres som en særlig god venninne som sier karma tok henne (Det er ikke galt å ville velge ks, uansett personlig grunn.) og det høres som du liker at hun ikke har det så bra. Endret 10. desember 2014 av MayPandora
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #52 Skrevet 10. desember 2014 Jeg VET at det er mange som vil ha KS bare fordi de bl.a tror at underlivet blir helt ødelagt etter fødsel. Selvfølgelig skylder de på angst da. Min venninne gjorde det. Men her kom karma og tok henne, hun har et kjempestygt arr og hud som henger i fold over magen. I tillegg ble faktisk underlivet endret i løpet av graviditeten fordi hun ikke tok knipeøvelser, så hun ble allikevel slappere der nede og tisser fort på seg. Får fiselyder i skjeden under samleie. Så nå går hun å gnåler om det og vil oppereres.... Just saying Anonymous poster hash: cb23a...519 Jeg vet at mange er livredde for ks på grunn av stort stygt arr, fikk det jeg også. At de med kniv skjærer i magen din for å ta ut barnet, narkose, sprøyter, tårer, gravid hormoner man har enormt morsinstinkt til å ville beskytte babien sin så er veldig følelsemesig tungt. Pluss det er så syyykt mange mødre som fordømmer de som har tatt ks som mener de er pyser fordi de ikke har fødet naturlig. Ks er ikke lett det heller, men det virker som de tror det er lettvint for det er det absolutt ikke! Mye redsel når man ligger på operasjonsbordet. Synes ikke du høres som en særlig god venninne som sier karma tok henne (Det er ikke galt å ville velge ks, uansett personlig grunn.) og det høres som du liker at hun ikke har det så bra. Jeg mener bare at hun løy seg til det, fordi hun trodde KS var så rosenrødt som mange fremstiller det! For det ER mange som gjør det. Og som sutrer seg til KS uten grunn. Og så må vi med risiko fødsler føde vaginalt, slik jeg måtte, med 4 kg baby som førstegangs i seteleie. DET var angst det! Anonymous poster hash: cb23a...519
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #53 Skrevet 10. desember 2014 Jeg VET at det er mange som vil ha KS bare fordi de bl.a tror at underlivet blir helt ødelagt etter fødsel. Selvfølgelig skylder de på angst da. Min venninne gjorde det. Men her kom karma og tok henne, hun har et kjempestygt arr og hud som henger i fold over magen. I tillegg ble faktisk underlivet endret i løpet av graviditeten fordi hun ikke tok knipeøvelser, så hun ble allikevel slappere der nede og tisser fort på seg. Får fiselyder i skjeden under samleie. Så nå går hun å gnåler om det og vil oppereres.... Just saying Anonymous poster hash: cb23a...519 Jeg vet at mange er livredde for ks på grunn av stort stygt arr, fikk det jeg også. At de med kniv skjærer i magen din for å ta ut barnet, narkose, sprøyter, tårer, gravid hormoner man har enormt morsinstinkt til å ville beskytte babien sin så er veldig følelsemesig tungt. Pluss det er så syyykt mange mødre som fordømmer de som har tatt ks som mener de er pyser fordi de ikke har fødet naturlig. Ks er ikke lett det heller, men det virker som de tror det er lettvint for det er det absolutt ikke! Mye redsel når man ligger på operasjonsbordet. Synes ikke du høres som en særlig god venninne som sier karma tok henne (Det er ikke galt å ville velge ks, uansett personlig grunn.) og det høres som du liker at hun ikke har det så bra. Jeg mener bare at hun løy seg til det, fordi hun trodde KS var så rosenrødt som mange fremstiller det! For det ER mange som gjør det. Og som sutrer seg til KS uten grunn.Og så må vi med risiko fødsler føde vaginalt, slik jeg måtte, med 4 kg baby som førstegangs i seteleie. DET var angst det! Anonymous poster hash: cb23a...519 Og så skal hun i tillegg nå operere arr etter KS, når hun selv ville ha det. Og snakker om å stramme inn underlivet fordi hun ikke gidder å knipe. Jeg syns det er tullete. Anonymous poster hash: cb23a...519
MayPandora Skrevet 10. desember 2014 #54 Skrevet 10. desember 2014 Jeg VET at det er mange som vil ha KS bare fordi de bl.a tror at underlivet blir helt ødelagt etter fødsel. Selvfølgelig skylder de på angst da. Min venninne gjorde det. Men her kom karma og tok henne, hun har et kjempestygt arr og hud som henger i fold over magen. I tillegg ble faktisk underlivet endret i løpet av graviditeten fordi hun ikke tok knipeøvelser, så hun ble allikevel slappere der nede og tisser fort på seg. Får fiselyder i skjeden under samleie. Så nå går hun å gnåler om det og vil oppereres.... Just saying Anonymous poster hash: cb23a...519 Jeg vet at mange er livredde for ks på grunn av stort stygt arr, fikk det jeg også. At de med kniv skjærer i magen din for å ta ut barnet, narkose, sprøyter, tårer, gravid hormoner man har enormt morsinstinkt til å ville beskytte babien sin så er veldig følelsemesig tungt. Pluss det er så syyykt mange mødre som fordømmer de som har tatt ks som mener de er pyser fordi de ikke har fødet naturlig. Ks er ikke lett det heller, men det virker som de tror det er lettvint for det er det absolutt ikke! Mye redsel når man ligger på operasjonsbordet. Synes ikke du høres som en særlig god venninne som sier karma tok henne (Det er ikke galt å ville velge ks, uansett personlig grunn.) og det høres som du liker at hun ikke har det så bra. Jeg mener bare at hun løy seg til det, fordi hun trodde KS var så rosenrødt som mange fremstiller det! For det ER mange som gjør det. Og som sutrer seg til KS uten grunn. Og så må vi med risiko fødsler føde vaginalt, slik jeg måtte, med 4 kg baby som førstegangs i seteleie. DET var angst det! Anonymous poster hash: cb23a...519 Ja da gjorde legen på sykehuset en veldig dårlig jobb på å forklare om alle risikoene om keisersnitt og om hvor stor en keisersnitt operasjon faktisk er. Hadde en venninne som også trodde ks var lettvinnt løsning men etter samtale med lege ombestemte hun seg og fødte vanlig (vannfødsel) og hun er lykkelig for det. Oi håper fødselen din endte bra! Men det er ikke hennes skyld du måtte føde vaginalt.
MayPandora Skrevet 10. desember 2014 #55 Skrevet 10. desember 2014 Jeg VET at det er mange som vil ha KS bare fordi de bl.a tror at underlivet blir helt ødelagt etter fødsel. Selvfølgelig skylder de på angst da. Min venninne gjorde det. Men her kom karma og tok henne, hun har et kjempestygt arr og hud som henger i fold over magen. I tillegg ble faktisk underlivet endret i løpet av graviditeten fordi hun ikke tok knipeøvelser, så hun ble allikevel slappere der nede og tisser fort på seg. Får fiselyder i skjeden under samleie. Så nå går hun å gnåler om det og vil oppereres.... Just saying Anonymous poster hash: cb23a...519 Jeg vet at mange er livredde for ks på grunn av stort stygt arr, fikk det jeg også. At de med kniv skjærer i magen din for å ta ut barnet, narkose, sprøyter, tårer, gravid hormoner man har enormt morsinstinkt til å ville beskytte babien sin så er veldig følelsemesig tungt. Pluss det er så syyykt mange mødre som fordømmer de som har tatt ks som mener de er pyser fordi de ikke har fødet naturlig. Ks er ikke lett det heller, men det virker som de tror det er lettvint for det er det absolutt ikke! Mye redsel når man ligger på operasjonsbordet. Synes ikke du høres som en særlig god venninne som sier karma tok henne (Det er ikke galt å ville velge ks, uansett personlig grunn.) og det høres som du liker at hun ikke har det så bra. Jeg mener bare at hun løy seg til det, fordi hun trodde KS var så rosenrødt som mange fremstiller det! For det ER mange som gjør det. Og som sutrer seg til KS uten grunn.Og så må vi med risiko fødsler føde vaginalt, slik jeg måtte, med 4 kg baby som førstegangs i seteleie. DET var angst det! Anonymous poster hash: cb23a...519 Og så skal hun i tillegg nå operere arr etter KS, når hun selv ville ha det. Og snakker om å stramme inn underlivet fordi hun ikke gidder å knipe. Jeg syns det er tullete. Anonymous poster hash: cb23a...519 Vi er alle forskjellig. Har hun penger til det og føler behov for det så skjønner jeg ikke hvorfor du synes det er tullete. Det er lov å angre på valg man har gjort. Plages hun med det er jo det bra hun får en operasjon.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #56 Skrevet 10. desember 2014 Hvordan fikk dere det til? Jeg sover ikke om nettene, og om jeg gjør det har jeg grusomme mareritt om fødselen, jeg gråter så og si hver dag og klarer ikke nyte en eneste dag av graviditeten. Noen ganger angrer jeg på å ha i det hele tatt blitt gravid fordi jeg har så vond fødeangst. Føler ikke jordmor tar meg seriøst, men har fått time på sykehuset med overlege pga legen min skjønner alvoret heldigvis. Vil ikke virke sutrete, men helt siden jeg ble gravid har jeg aldri hatt det verre psykisk. Føler helsevesenet leker med den psykiske helsen min siden de ikke tar det seriøst. Det blir verre for hver dag, og snart gjør jeg ikke annet enn å være redd. Hadde aldri trodd et svangerskap skulle være så grusomt.. Anonymous poster hash: e66bd...7f6 Min søster fikk ikke innvilget ks pga fødselsangst.Hennes første fødsel endte med total ruptur og måtte i narkose for å sy. Så ved 2 fødsel måtte hun prøve , men hun kunne ombestemme seg om hun kjente hun hadde begynnende angstanfall. Selv har jeg hatt 2 hastesnitt, og vil ikke anbefale det. Jeg ville mye heller født vaginalt. Å være redd for det ukjente er normalt. Du har bare 3 mnd igjen. Det vil du klare. Anonymous poster hash: 1f835...899
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #57 Skrevet 10. desember 2014 Jeg fikk to ks ved tønsberg sykehus, så det er håp hvis du er litt i tvil, får du ikke. Ikke si at jeg vil ikke føde vaginalt, men forklar at det absolutt ikke er noe alternativ for deg. Du har bestemt deg for keisersnitt, vet alle risikoene, men vil likevel ha det. Hvis du ikke sover eller spiser pga angsten skal du selvfølgelig få ks. Tror dette går veldig bra. Ring og hør om du kan få time tidligere, slik at du kan slappe av i jula. Snakk med jordmor og, de har kontakt med sykehuset og ting kan gå fortere. Keisersnittene mine var en veldig positiv opplevelse, håper du opplever det samme. Lykke til! Anonymous poster hash: 648fa...f24
MayPandora Skrevet 13. desember 2014 #58 Skrevet 13. desember 2014 Ett annet argument er jo dett, http://www.dagensmedisin.no/nyheter/leger-og-jordmodre-far-oftere-keisersnitt/ Anonymous poster hash: 648fa...f24 Ja Og denne: (kopierte fra en som skrev dette på keisersnitt forum klikk.) Det dreier seg altså om det uavhengige panelet satt ned av amerikanske helsemyndigheter som så på fordelene og ulempene ved keisersnitt etter mors ønske vrs vaginal fødsel: http://consensus.nih...tatement.htm#q2 Her er mye interessant lesning som kan danne et bakteppe for å ta et informert valg. Et utdrag: Fetal mortality. Based on epidemiologic modeling, there is an increased risk of stillbirth in the planned vaginal delivery group, because planned cesarean delivery would result in delivery by 40 weeks of gestation, and planned vaginal delivery could occur up to 42 weeks of gestation. Intracranial hemorrhage, neonatal asphyxia, and encephalopathy. Consistently higher rates of intracranial hemorrhage are observed in operative vaginal delivery and cesarean delivery in labor, suggesting cesarean delivery on maternal request should be associated with lower risk of intracranial hemorrhage than the aggregate of spontaneous and assisted vaginal deliveries that comprise planned vaginal delivery. Evidence indicates a lower risk of neonatal asphyxia and encephalopathy with elective cesarean delivery compared to operative and spontaneous vaginal deliveries plus emergency or labored cesareans, which comprise planned vaginal delivery. Birth injury and laceration. The incidence of brachial plexus injury is significantly lower in cesarean delivery than in spontaneous vaginal delivery and significantly lower than in assisted vaginal delivery. There is an increased rate of fetal lacerations among emergency and labored cesarean deliveries than among elective cesarean delivery, suggesting that cesarean delivery on maternal request poses no additional risk for fetal lacerations beyond those associated with planned vaginal delivery. Neonatal infection. Infants born by planned vaginal delivery have more evaluations for infection than do infants delivered by planned cesarean delivery. The incidence is also increased. Konklusjonen deres er at keisersnitt er marginalt tryggere for barnet, mens vaginal fødsel er marginalt tryggere for mor, og at det ikke er sterke nok holdepunkter for å anbefale det ene fremfor det andre. (siste meld på denne tråden. Sorry håper ikke HI blir sur for slle mine meldinger her Håper uansett du får hjelp for angsten uansett hva det blir og at du får en fin jul )
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #59 Skrevet 13. desember 2014 1) Velg et sykehus som ikke tvinger deg til naturlig fødsel. Tross dette må du kjempe din sak, selv om noen sykehus aldri vil tvinge deg i å føde naturlig. 2) Forbered deg godt til første samtale med jordmor. Dersom du har angst, si du går til psykolog om det. Legg alle følelser på bordet. Vis at du mener seriøst at du har fødselangst. 3) Få til samtale med lege andre gang, og sørg for å få denne i god tid før fødselen. Selv har jeg skrevet om min opplevelse rundt dette på bloggen min: http://www.familieprat.no/wordpress/denvoksnemamma/2014/02/19/planlagt-keisersnitt-verdt-a-kjempe-for/ http://www.familieprat.no/wordpress/denvoksnemamma/2014/05/24/forberedelser-til-keisersnitt-pa-riksen/ Anonymous poster hash: 7f708...9c1
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2014 #60 Skrevet 13. desember 2014 Jada. Ikke noe som å få barn ned kroniske sykdommer unødig. Vi hjelper flere barn etter ks enn vag fødsel. De puster ofte dårligere. Men for all del, mor vet vel bedre enn gynekologene. Anonymous poster hash: 753b2...cbb
MayPandora Skrevet 14. desember 2014 #61 Skrevet 14. desember 2014 Jada. Ikke noe som å få barn ned kroniske sykdommer unødig. Vi hjelper flere barn etter ks enn vag fødsel. De puster ofte dårligere. Men for all del, mor vet vel bedre enn gynekologene. Anonymous poster hash: 753b2...cbb Det er sikkert noen tilfeller det kan skje og motsatt. Hjelper ikke å skrive at mine barn md ks ble friske og fine for det er alltid noen som ikke er det. Men planlagt ks er tryggere enn haste ks, det er da det oftest oppstår problemer.
MayPandora Skrevet 14. desember 2014 #62 Skrevet 14. desember 2014 1) Velg et sykehus som ikke tvinger deg til naturlig fødsel. Tross dette må du kjempe din sak, selv om noen sykehus aldri vil tvinge deg i å føde naturlig. 2) Forbered deg godt til første samtale med jordmor. Dersom du har angst, si du går til psykolog om det. Legg alle følelser på bordet. Vis at du mener seriøst at du har fødselangst. 3) Få til samtale med lege andre gang, og sørg for å få denne i god tid før fødselen. Selv har jeg skrevet om min opplevelse rundt dette på bloggen min: http://www.familieprat.no/wordpress/denvoksnemamma/2014/02/19/planlagt-keisersnitt-verdt-a-kjempe-for/ http://www.familieprat.no/wordpress/denvoksnemamma/2014/05/24/forberedelser-til-keisersnitt-pa-riksen/ Anonymous poster hash: 7f708...9c1 Det var fin historie du hadde på bloggen. <3 Urettferdig, men fint at du deler det. <3 Synes det er veldig urettferdig slik systemet er satt opp. Det er en kamp og den kampen er veldig følsom og utmattende spessielt når man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå