Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Det evige problemet... Etter å ha vært sammen med min mann i 3 år og gift i et halv år. Barnas far har vært vanskelig siden bruddet for 5 år siden.. Barna er 7 og 8. De ønsker min mann tilstede på avslutninger og han vil være der for de, men min mann får ikke "lov" av eksen min. Nå har vi begynt å bli lei av å følge barnefaren pipe. Kan min mann bli med på juleforestilling nå uten å "advare" barnas far? Jeg VET at barnas far vil bli irritert, men jeg er veldig lei av å alltid stryke eksen med hårene for å at han ikke skal bli vanskelig.. Hva gjør vi? Anonymous poster hash: b7079...ceb
Luksusdyret Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Det evige problemet... Etter å ha vært sammen med min mann i 3 år og gift i et halv år. Barnas far har vært vanskelig siden bruddet for 5 år siden.. Barna er 7 og 8. De ønsker min mann tilstede på avslutninger og han vil være der for de, men min mann får ikke "lov" av eksen min. Nå har vi begynt å bli lei av å følge barnefaren pipe. Kan min mann bli med på juleforestilling nå uten å "advare" barnas far? Jeg VET at barnas far vil bli irritert, men jeg er veldig lei av å alltid stryke eksen med hårene for å at han ikke skal bli vanskelig.. Hva gjør vi? Anonymous poster hash: b7079...ceb Det hadde jeg driti i. Barnas ønsker går foran ønskene til en sjalu eks. Nå er dere til og med gift. Drit i barnefar, han trenger ingen advarsel, skoleavslutninger er åpne for alle slektninger, besteforeldre, onkler, tanter osv. Selvfølgelig kan din mann bli med. La bare eksen bli irritert, han kan ikke kontrollere dere lenger.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Tenker at det viktigste for barna er at mor og far er tilstede. Alle andre får komme i andre rekke og vike dersom det blir trøblete med mor eller far. Anonymous poster hash: 3ba0d...96e
smiia Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Det evige problemet... Etter å ha vært sammen med min mann i 3 år og gift i et halv år. Barnas far har vært vanskelig siden bruddet for 5 år siden.. Barna er 7 og 8. De ønsker min mann tilstede på avslutninger og han vil være der for de, men min mann får ikke "lov" av eksen min. Nå har vi begynt å bli lei av å følge barnefaren pipe. Kan min mann bli med på juleforestilling nå uten å "advare" barnas far? Jeg VET at barnas far vil bli irritert, men jeg er veldig lei av å alltid stryke eksen med hårene for å at han ikke skal bli vanskelig.. Hva gjør vi?Anonymous poster hash: b7079...ceb Det hadde jeg driti i. Barnas ønsker går foran ønskene til en sjalu eks. Nå er dere til og med gift. Drit i barnefar, han trenger ingen advarsel, skoleavslutninger er åpne for alle slektninger, besteforeldre, onkler, tanter osv. Selvfølgelig kan din mann bli med. La bare eksen bli irritert, han kan ikke kontrollere dere lenger. Joda, barnas ønsker går foran de voksnes smålige preferanser, helt klart. Men barn har gjerne ikke oversikt over virkningene av deres ønsker, de ser ikke de voksnes konfliktfylte samspill (heldigvis). Det er da den smarte og sensitive av foreldrene må ta valg som kommer barna til gode. Noen ganger vil det si å føye en urimelig eks, for å ivareta barna. Hvis du vet at eksen kommer til å lage baluba, enten på selve avslutningen eller at det kommer til å få ettervirkninger som skader samarbeidet om barna, så synes jeg du skal fortsette å være den kloke som svelger kameler - for barnas skyld.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Ta med mannen din du, her er det barnas ønsker som gjelder, ikke faren, han må tåle såpass om det gjør barna glad, voksne mannen ! Anonymous poster hash: 41038...9a3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Ta med mannen din du, her er det barnas ønsker som gjelder, ikke faren, han må tåle såpass om det gjør barna glad, voksne mannen ! Anonymous poster hash: 41038...9a3 Poenget er vel om barna skjønner konsekvensene av sitt ønske. Ønsker de at far ikke skal komme og forstår de at dersom stefar kommer så kan det være at stemningen blir dårlig eller at far faktisk ikke kommer? Her bør de voksne bestemme, ikke barna. Å la barna få bestemme i en betent situasjon kan også føre til at barna enten får skylda eller føler skyld, uten at noen sier det, fordi det var deres ønske som gjorde at ting ble som det ble. Mor og far bør stille, og la det gå minnelig for seg. For barnas skyld. Anonymous poster hash: 3ba0d...96e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Foreldrene har førsteprioritet på slike ting. Her får barna heldigvis bare lov til å ha med to voksne hver. Skulle nok vært slik alle steder. Anonymous poster hash: f1072...ca0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Vi fikk beskjed på fvk at skoleavslutninger etc ikke er arenaen for å stå på krava. At det ikke er riktig av en steforelder å "presse seg på" hvis den andre av foreldrene ikke syns det er greit at de er der. Er noe med at det blir litt for intimt. Og det tar seg ikke akkurat bra ut ovenfor barna om foreldrene sitter på hvert sitt bord og skuler stygt på hverandre. Da merker de ihvertfall isfronten. Det viktigste for barna er at mor og far er der og vi foreldre har jo førstepri når det kommer til slike tilstelninger.. Det hjelper ikke akkurat å argumentere med at det er vi som er voksne og må sette barna først om eksen ikke klarer å forholde seg til en ny partner. Å overkjøre fars ønsker her vil neppe bidra til å bedre forholdet mellom dere.. Anonymous poster hash: 23396...3fd
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Altså, barnas far er en gutt i en voksen manns kropp. Han kommer IKKE til å lage baluba på skolen eller andre steder foran barna. Hans reaksjon vil være å skjelle ut meg på TLF eller melding, så kommer han ikke til å ville snakke med meg om det eller annet på noen uker.. Eksen sier: din mann kan gå på avslutninger med sine barn. Altså krever han eneretten på å stille opp for barna, men det er jeg og min mann som stiller opp på aktiviteter, kjører barna og alt annet. Vi passer på at de spiser normalt og ikke bare fjordlandmiddager og burger king. Vi setter grenser for tv og annet. Vi gir ikke opp når de krangler og maser. Vi setter grenser. Barnas far er tidligere periodedranker og er nå fri for alkohol. Han er så følsom at han ikke er rasjonell i voksendiskusjoner.. Anonymous poster hash: b7079...ceb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 Altså, barnas far er en gutt i en voksen manns kropp. Han kommer IKKE til å lage baluba på skolen eller andre steder foran barna. Hans reaksjon vil være å skjelle ut meg på TLF eller melding, så kommer han ikke til å ville snakke med meg om det eller annet på noen uker.. Eksen sier: din mann kan gå på avslutninger med sine barn. Altså krever han eneretten på å stille opp for barna, men det er jeg og min mann som stiller opp på aktiviteter, kjører barna og alt annet. Vi passer på at de spiser normalt og ikke bare fjordlandmiddager og burger king. Vi setter grenser for tv og annet. Vi gir ikke opp når de krangler og maser. Vi setter grenser. Barnas far er tidligere periodedranker og er nå fri for alkohol. Han er så følsom at han ikke er rasjonell i voksendiskusjoner.. Anonymous poster hash: b7079...ceb Men uansett hvordan du vrir og vender på det, han HAR jo enerett (eller førstepri.) på sine egne barns skoleavslutninger. Vi var ikke spesielt happy med svaret fra fvk, men tenker at man må kunne vise empati. Det er ikke verdens undergang om steforeldren ikke får vært med på avslutningene om dette kan gjøre at samarbeidet med far ikke blir ødelagt. For meg er barna viktigst. Og eksen er like mye far som jeg er mor til barna. Å forsure et samarbeid og potensielt gjøre at dette kan påvirke barna negativt bare for å stå på krava, det er det ikke verdt i mine øyne. Du sier han oppfører seg når dere er sammen, men skjeller deg ut senere.. Vel, tro meg.. Barn merker fort når det er knute på tråden mellom foreldrene selv om vi prøver å skåne dem aldri så mye.. Men dere får selv velge hvor dere vil legge lista. VI kan ikke nekte stefar å være med. Dette er et valg du selv må ta.. Hos oss ble det satt grense på maks 2 foreldre+ søsken, grunnet plassmangel, så her løste det seg selv.. Anonymous poster hash: 23396...3fd
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Din nye mann kan gjøre noe annet hyggelig sammen med barna når barnefaren ikke er tilstede, f.eks gå på en julefilm på kino. Jeg ville, av hensyn til konfliktsnivået, valgt å gå på dette kun sammen med barnefar. Jeg tror faktisk det er til barnas beste. Anonymous poster hash: 409b8...9de
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Så når barna er lei seg fordi mannen min ikke kommer så er det til barnas beste..... Merkelig nok virker det ikke sånn for meg. Anonymous poster hash: b7079...ceb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Altså, barnas far er en gutt i en voksen manns kropp. Han kommer IKKE til å lage baluba på skolen eller andre steder foran barna. Hans reaksjon vil være å skjelle ut meg på TLF eller melding, så kommer han ikke til å ville snakke med meg om det eller annet på noen uker.. Eksen sier: din mann kan gå på avslutninger med sine barn. Altså krever han eneretten på å stille opp for barna, men det er jeg og min mann som stiller opp på aktiviteter, kjører barna og alt annet. Vi passer på at de spiser normalt og ikke bare fjordlandmiddager og burger king. Vi setter grenser for tv og annet. Vi gir ikke opp når de krangler og maser. Vi setter grenser. Barnas far er tidligere periodedranker og er nå fri for alkohol. Han er så følsom at han ikke er rasjonell i voksendiskusjoner.. Anonymous poster hash: b7079...ceb Men uansett hvordan du vrir og vender på det, han HAR jo enerett (eller førstepri.) på sine egne barns skoleavslutninger.Vi var ikke spesielt happy med svaret fra fvk, men tenker at man må kunne vise empati. Det er ikke verdens undergang om steforeldren ikke får vært med på avslutningene om dette kan gjøre at samarbeidet med far ikke blir ødelagt. For meg er barna viktigst. Og eksen er like mye far som jeg er mor til barna. Å forsure et samarbeid og potensielt gjøre at dette kan påvirke barna negativt bare for å stå på krava, det er det ikke verdt i mine øyne. Du sier han oppfører seg når dere er sammen, men skjeller deg ut senere.. Vel, tro meg.. Barn merker fort når det er knute på tråden mellom foreldrene selv om vi prøver å skåne dem aldri så mye.. Men dere får selv velge hvor dere vil legge lista. VI kan ikke nekte stefar å være med. Dette er et valg du selv må ta.. Hos oss ble det satt grense på maks 2 foreldre+ søsken, grunnet plassmangel, så her løste det seg selv.. Anonymous poster hash: 23396...3fd Nei, han har ikke enerett eller førstepri til å stille på skoleavslutninger. Hvis barna ønsker sin stefar det, antar jeg at de har et godt forhold. Det er ikke en selvfølge at de har et like godt forhold til sin biologiske far (i hvert fall ikke når vi hensyntatt HI sin beskrivelse av han). Barnas ønsker kommer først. Far er (bør være) en voksen mann, og se litt lenger enn sine egne behov. Anonymous poster hash: c2d44...5d1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #14 Skrevet 10. desember 2014 Forklar barna at far blir lei seg og hvorfor så forstår de nok :-) Jeg er selv stemor, og her gjør vi det slik at jeg og far ( min mann) stiller opp på noe, og mor og stefar stiller opp på noe. Det fungerer veldig bra, og barna er storfornøyde. Anonymous poster hash: 69cd8...f0e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #15 Skrevet 10. desember 2014 Så når barna er lei seg fordi mannen min ikke kommer så er det til barnas beste..... Merkelig nok virker det ikke sånn for meg. Anonymous poster hash: b7079...ceb Da forklarer man på en måte som gjør at de ikke er lei seg lenger! Barna forstår at skoleavslutningen i hovedsak er for foreldrene, altså mamma og pappa, og at om alle skulle ha med seg en ekstra voksenperson eller to så ville det blitt altfor fullt. På mange skoler er det etterhvert blitt helt vanlig med restriksjoner på dette siden annenhver unge i klassene kommer fra splittede hjem med dobbelt opp av voksenpersoner. De forstår også at pappa blir lei seg fordi han ønsker å være der som pappaen deres og at han føler seg skjøvet tilside når det kommer en "pappafigur" til. Forklarer dere på en pen måte at akkurat skoleavslutningene er for mamma og pappa, ikke steforeldre, besteforeldre eller andre så skjønner de det. Om dere i tillegg sier at stefar som er veldig glad i dem vil gjøre noe annet for å feire at juleferien skal begynne og han tar de med på kino, badeland, en juleforestilling e.l. så er alle lykkelige. Jeg ville aldri tatt med ny partner på en skoleavslutning og eksen ble lei seg av det. Når man har valgt å splitte en familie så må man gjøre det man kan for å holde konfliktnivået nede, det skylder man barna og hverandre. Hvor lei seg barna blir kommer helt an på hvordan dette blir lagt frem for dem, barn er ganske enkle sånn. Anonymous poster hash: c4024...470
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #16 Skrevet 10. desember 2014 Hvis jeg forklarer barna at far blir lei seg hvis min mann kommer i tillegg på skoleavslutninger så blander jeg jo barna inn i en voksenkonflikt.....?!?!?... Barn skal ikke under NOEN omstendigheter blandes inn i de voksenes uenigheter! Tror nok min mann blir med i år. Eksen får ikke kontrollere meg mer, jeg har levd under hans regime i flere år før jeg brøt ut av forholdet. Fremdeles prøver han å kontrollere meg, spøker om å ta et par øl osv.... Truer med å ikke snakke med meg (om barna) for uker. Anonymous poster hash: b7079...ceb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #17 Skrevet 10. desember 2014 Så når barna er lei seg fordi mannen min ikke kommer så er det til barnas beste..... Merkelig nok virker det ikke sånn for meg.Anonymous poster hash: b7079...ceb Da forklarer man på en måte som gjør at de ikke er lei seg lenger! Barna forstår at skoleavslutningen i hovedsak er for foreldrene, altså mamma og pappa, og at om alle skulle ha med seg en ekstra voksenperson eller to så ville det blitt altfor fullt. På mange skoler er det etterhvert blitt helt vanlig med restriksjoner på dette siden annenhver unge i klassene kommer fra splittede hjem med dobbelt opp av voksenpersoner. De forstår også at pappa blir lei seg fordi han ønsker å være der som pappaen deres og at han føler seg skjøvet tilside når det kommer en "pappafigur" til. Forklarer dere på en pen måte at akkurat skoleavslutningene er for mamma og pappa, ikke steforeldre, besteforeldre eller andre så skjønner de det. Om dere i tillegg sier at stefar som er veldig glad i dem vil gjøre noe annet for å feire at juleferien skal begynne og han tar de med på kino, badeland, en juleforestilling e.l. så er alle lykkelige. Jeg ville aldri tatt med ny partner på en skoleavslutning og eksen ble lei seg av det. Når man har valgt å splitte en familie så må man gjøre det man kan for å holde konfliktnivået nede, det skylder man barna og hverandre. Hvor lei seg barna blir kommer helt an på hvordan dette blir lagt frem for dem, barn er ganske enkle sånn. Anonymous poster hash: c4024...470 Poenget for barna er å vise hva de har øvd på og lært på skolen. Ikke ha tid med han. Anonymous poster hash: b7079...ceb
Luksusdyret Skrevet 10. desember 2014 #18 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Vi fikk beskjed på fvk at skoleavslutninger etc ikke er arenaen for å stå på krava. At det ikke er riktig av en steforelder å "presse seg på" hvis den andre av foreldrene ikke syns det er greit at de er der. Er noe med at det blir litt for intimt. Og det tar seg ikke akkurat bra ut ovenfor barna om foreldrene sitter på hvert sitt bord og skuler stygt på hverandre. Da merker de ihvertfall isfronten. Det viktigste for barna er at mor og far er der og vi foreldre har jo førstepri når det kommer til slike tilstelninger.. Det hjelper ikke akkurat å argumentere med at det er vi som er voksne og må sette barna først om eksen ikke klarer å forholde seg til en ny partner. Å overkjøre fars ønsker her vil neppe bidra til å bedre forholdet mellom dere.. Anonymous poster hash: 23396...3fd Men hva blir det neste? At den GIFTE stefaren ikke får lov å delta i barnas konfirmasjon fordi faren er imot? At de ikke kan dra på ferie med stefar fordi far er imot? Hva med når barna skal gifte seg eller døpe barna sine? Jeg har vært sammen med en kontrollerende drittsekk som er far til de to eldste. Han forbød meg blant annet å finne meg ny mann etter at jeg gikk fra ham, selv om han var utro med masse forskjellige og oppsøkte jenter på datingssider osv mens vi var gift - og det var en av grunnene til bruddet. Etter at jeg sa at han ikke kan kontrollere privatlivet mitt lenger så kuttet han både meg og barna, og har ikke tatt kontakt siden. Så jeg vet alt om kontrollerende drittsekker til ekser. Jo mer man gir av seg til dem desto mer krever de og desto vanskeligere blir de. Endret 10. desember 2014 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #19 Skrevet 10. desember 2014 Hvis jeg forklarer barna at far blir lei seg hvis min mann kommer i tillegg på skoleavslutninger så blander jeg jo barna inn i en voksenkonflikt.....?!?!?... Barn skal ikke under NOEN omstendigheter blandes inn i de voksenes uenigheter! Tror nok min mann blir med i år. Eksen får ikke kontrollere meg mer, jeg har levd under hans regime i flere år før jeg brøt ut av forholdet. Fremdeles prøver han å kontrollere meg, spøker om å ta et par øl osv.... Truer med å ikke snakke med meg (om barna) for uker. Anonymous poster hash: b7079...ceb Da hadde jeg dratt ham med til familievernkontoret og forklart at han ikke kan kontrollere livet ditt mer når dere ikke er sammen og du er gift på nytt. Har han en dame? Da hadde jeg på pur f... begynt å blande meg inn i privatlivet hans, for å statuere et poeng. Anonymous poster hash: 0226c...879
Luksusdyret Skrevet 10. desember 2014 #20 Skrevet 10. desember 2014 Forklar barna at far blir lei seg og hvorfor så forstår de nok :-) Jeg er selv stemor, og her gjør vi det slik at jeg og far ( min mann) stiller opp på noe, og mor og stefar stiller opp på noe. Det fungerer veldig bra, og barna er storfornøyde. Anonymous poster hash: 69cd8...f0e Så du råder henne til å blande barna inn i konflikt for FARS skyld, mens det ikke er greit å blande dem inn for stefars skyld? Du er nu litt artig
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #21 Skrevet 10. desember 2014 Hvis jeg forklarer barna at far blir lei seg hvis min mann kommer i tillegg på skoleavslutninger så blander jeg jo barna inn i en voksenkonflikt.....?!?!?...Barn skal ikke under NOEN omstendigheter blandes inn i de voksenes uenigheter!Tror nok min mann blir med i år. Eksen får ikke kontrollere meg mer, jeg har levd under hans regime i flere år før jeg brøt ut av forholdet. Fremdeles prøver han å kontrollere meg, spøker om å ta et par øl osv.... Truer med å ikke snakke med meg (om barna) for uker.Anonymous poster hash: b7079...ceb Da hadde jeg dratt ham med til familievernkontoret og forklart at han ikke kan kontrollere livet ditt mer når dere ikke er sammen og du er gift på nytt. Har han en dame? Da hadde jeg på pur f... begynt å blande meg inn i privatlivet hans, for å statuere et poeng. Anonymous poster hash: 0226c...879 Drar jeg har til fvk truer han med å ikke snakke med meg... Da er jeg feig som trekker inn andre og han nekter å delta... Anonymous poster hash: b7079...ceb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #22 Skrevet 10. desember 2014 Hvis jeg forklarer barna at far blir lei seg hvis min mann kommer i tillegg på skoleavslutninger så blander jeg jo barna inn i en voksenkonflikt.....?!?!?...Barn skal ikke under NOEN omstendigheter blandes inn i de voksenes uenigheter!Tror nok min mann blir med i år. Eksen får ikke kontrollere meg mer, jeg har levd under hans regime i flere år før jeg brøt ut av forholdet. Fremdeles prøver han å kontrollere meg, spøker om å ta et par øl osv.... Truer med å ikke snakke med meg (om barna) for uker.Anonymous poster hash: b7079...ceb Da hadde jeg dratt ham med til familievernkontoret og forklart at han ikke kan kontrollere livet ditt mer når dere ikke er sammen og du er gift på nytt. Har han en dame? Da hadde jeg på pur f... begynt å blande meg inn i privatlivet hans, for å statuere et poeng. Anonymous poster hash: 0226c...879 Drar jeg har til fvk truer han med å ikke snakke med meg... Da er jeg feig som trekker inn andre og han nekter å delta... Anonymous poster hash: b7079...ceb Men skal du la ham kontrollere deg for resten av livet? Han vil at DITT liv skal være på hans premisser. Da går du til familievernkontoret alene og får råd der - hvordan få ham til å slippe å kontrollere deg hele tiden. Han bare krever og krever og gir ingenting tilbake har jeg inntrykk av. Anonymous poster hash: 0226c...879
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #23 Skrevet 10. desember 2014 Vi fikk beskjed på fvk at skoleavslutninger etc ikke er arenaen for å stå på krava. At det ikke er riktig av en steforelder å "presse seg på" hvis den andre av foreldrene ikke syns det er greit at de er der. Er noe med at det blir litt for intimt. Og det tar seg ikke akkurat bra ut ovenfor barna om foreldrene sitter på hvert sitt bord og skuler stygt på hverandre. Da merker de ihvertfall isfronten. Det viktigste for barna er at mor og far er der og vi foreldre har jo førstepri når det kommer til slike tilstelninger.. Det hjelper ikke akkurat å argumentere med at det er vi som er voksne og må sette barna først om eksen ikke klarer å forholde seg til en ny partner. Å overkjøre fars ønsker her vil neppe bidra til å bedre forholdet mellom dere..Anonymous poster hash: 23396...3fd Men hva blir det neste? At den GIFTE stefaren ikke får lov å delta i barnas konfirmasjon fordi faren er imot? At de ikke kan dra på ferie med stefar fordi far er imot? Hva med når barna skal gifte seg eller døpe barna sine? Jeg har vært sammen med en kontrollerende drittsekk som er far til de to eldste. Han forbød meg blant annet å finne meg ny mann etter at jeg gikk fra ham, selv om han var utro med masse forskjellige og oppsøkte jenter på datingssider osv mens vi var gift - og det var en av grunnene til bruddet. Etter at jeg sa at han ikke kan kontrollere privatlivet mitt lenger så kuttet han både meg og barna, og har ikke tatt kontakt siden. Så jeg vet alt om kontrollerende drittsekker til ekser. Jo mer man gir av seg til dem desto mer krever de og desto vanskeligere blir de. Takk!!!! Måtte ha hjelp fra BV da jeg hadde gjort det slutt.. Han var dritings da han hadde barna..(etter at de var i seng, men likevel). Bv tok fra han retten på å ha barna over natta i 1mnd!!!!!! Jeg måtte selv passe på om han drakk de neste mnd...... Anonymous poster hash: b7079...ceb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2014 #24 Skrevet 10. desember 2014 Hvis jeg forklarer barna at far blir lei seg hvis min mann kommer i tillegg på skoleavslutninger så blander jeg jo barna inn i en voksenkonflikt.....?!?!?...Barn skal ikke under NOEN omstendigheter blandes inn i de voksenes uenigheter!Tror nok min mann blir med i år. Eksen får ikke kontrollere meg mer, jeg har levd under hans regime i flere år før jeg brøt ut av forholdet. Fremdeles prøver han å kontrollere meg, spøker om å ta et par øl osv.... Truer med å ikke snakke med meg (om barna) for uker.Anonymous poster hash: b7079...ceb Da hadde jeg dratt ham med til familievernkontoret og forklart at han ikke kan kontrollere livet ditt mer når dere ikke er sammen og du er gift på nytt. Har han en dame? Da hadde jeg på pur f... begynt å blande meg inn i privatlivet hans, for å statuere et poeng. Anonymous poster hash: 0226c...879 Drar jeg har til fvk truer han med å ikke snakke med meg... Da er jeg feig som trekker inn andre og han nekter å delta...Anonymous poster hash: b7079...ceb Men skal du la ham kontrollere deg for resten av livet? Han vil at DITT liv skal være på hans premisser. Da går du til familievernkontoret alene og får råd der - hvordan få ham til å slippe å kontrollere deg hele tiden. Han bare krever og krever og gir ingenting tilbake har jeg inntrykk av. Anonymous poster hash: 0226c...879 Jeg velger mine kamper...en om gangen.... Nå har jeg fokusert på at minste ikke har noe på fjortiskonsert å gjøre, samt at han MÅ servere de mat som ikke bare er ferdig til å varme opp. Minste reagerer på det. Anonymous poster hash: b7079...ceb
Luksusdyret Skrevet 10. desember 2014 #25 Skrevet 10. desember 2014 Vi fikk beskjed på fvk at skoleavslutninger etc ikke er arenaen for å stå på krava. At det ikke er riktig av en steforelder å "presse seg på" hvis den andre av foreldrene ikke syns det er greit at de er der. Er noe med at det blir litt for intimt. Og det tar seg ikke akkurat bra ut ovenfor barna om foreldrene sitter på hvert sitt bord og skuler stygt på hverandre. Da merker de ihvertfall isfronten. Det viktigste for barna er at mor og far er der og vi foreldre har jo førstepri når det kommer til slike tilstelninger.. Det hjelper ikke akkurat å argumentere med at det er vi som er voksne og må sette barna først om eksen ikke klarer å forholde seg til en ny partner. Å overkjøre fars ønsker her vil neppe bidra til å bedre forholdet mellom dere..Anonymous poster hash: 23396...3fd Men hva blir det neste? At den GIFTE stefaren ikke får lov å delta i barnas konfirmasjon fordi faren er imot? At de ikke kan dra på ferie med stefar fordi far er imot? Hva med når barna skal gifte seg eller døpe barna sine? Jeg har vært sammen med en kontrollerende drittsekk som er far til de to eldste. Han forbød meg blant annet å finne meg ny mann etter at jeg gikk fra ham, selv om han var utro med masse forskjellige og oppsøkte jenter på datingssider osv mens vi var gift - og det var en av grunnene til bruddet. Etter at jeg sa at han ikke kan kontrollere privatlivet mitt lenger så kuttet han både meg og barna, og har ikke tatt kontakt siden. Så jeg vet alt om kontrollerende drittsekker til ekser. Jo mer man gir av seg til dem desto mer krever de og desto vanskeligere blir de. Takk!!!! Måtte ha hjelp fra BV da jeg hadde gjort det slutt.. Han var dritings da han hadde barna..(etter at de var i seng, men likevel). Bv tok fra han retten på å ha barna over natta i 1mnd!!!!!! Jeg måtte selv passe på om han drakk de neste mnd...... Anonymous poster hash: b7079...ceb Nå forstår jeg bedre hvorfor du skrev at han "tuller om at han tar seg et par øl". Hvis han "tuller" slik en gang til så tar du kontakt med barnevernet, og varsler ham om det på forhånd. Han er rett og slett manipulerende. Min eks ville også melde meg til barnevernet, politiet, skatteetaten og fortelle masse løgner om meg. Til hans store overraskelse ble han avvist overalt siden jeg ringte på forhånd og fortalte om hans "planer". Slike menn er ikke gode i hodet - har du god kontakt med barnevernet fra før, kontakt dem hvis han truer med å drikke mens han har barna flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå