Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. desember 2014 #26 Skrevet 6. desember 2014 Her er 2 åringen våken 5, 5:30 hver morgen. Jeg lar ham IKKE sitte alene i senga si for at vi skal få sove. Han er lys våken og strålende blid. Roper på oss og gir store klemmer når vi kommer. Prøvde tidligere å legge ham ned igjen men han er et A menneske. Helt klar for dagen og helt våken. Anonymous poster hash: b46c4...746 Jeg er også A menneske :-) og har oftest stått opp før ungene i helgene. Det er da ikke lov å rope i senga heller. Se i ei bok, kjøre med en bil el. Men det er ikke morgen før 7
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #27 Skrevet 6. desember 2014 Her og har jeg aldri opplevd barn, som har vært oppe i 4-5 tiden. Da har det vært natta her. Tidligste har vært 6.30-7.00. Og jo større de blir, jo lettere blir det. Her har leggetiden til barna vært 20.00 fra de var små, så de ikke skulle stå opp for tidlig. Anonymous poster hash: 834b5...d5b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #28 Skrevet 6. desember 2014 Hvor vanskelig er det å forstå at selv små barn kan være a-mennesker og b-mennesker slik som voksne? Når ungen er lys våken og utsovet halv seks så tar jeg henne heller opp enn å la henne skrike i en og en halv time fordi mamma bestemmer at det er natt til kl sju. Anonymous poster hash: 2cb3e...be1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #29 Skrevet 6. desember 2014 Ser jeg er heldig med med mine 3 barn på 1-6 år 😳 her våkner mellomste i 9:30 i helgene, dei to andre aldri før 10. 😇😇 Anonymous poster hash: eef58...b0b
Sint naken biltyv Skrevet 6. desember 2014 #31 Skrevet 6. desember 2014 Jeg elsker helgemorgener😊 Det er de beste timene i hele uka! Så deilig å kunne spise lang frokost, se barnetv, kose med barna og mannen😍 Skulle ønske alle morgener kunne vært helgemorgener!
Mandala Skrevet 6. desember 2014 #32 Skrevet 6. desember 2014 Men unger skal du ha. Helgemorgener er to dager i uka. Og hvor stor del av de to dagene hater man tro? Frem til kl 9 kanskje, som man ideelt ville sovet til. Så maks åtte timer av en uke. Da har du fortsatt 160 timer på en uke til å ikke hate ting som følger med det å ha barn. Det må da være innafor. Eller ca 100 timer hvis du trekker fra åtte timer søvn hver dag.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #33 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d Så far får sove`? really?? Anonymous poster hash: e3864...893
Luksusdyret Skrevet 6. desember 2014 #34 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d Så far får sove`? really?? Anonymous poster hash: e3864...893 Skriker dørmatte lang vei. Alle i huset skal gå på nåler for at oh store mannen skal få sove. Tragisk. (tar et lite forbehold om at far kunne ha vært på nattevakt, da er det helt greit)
Luksusdyret Skrevet 6. desember 2014 #35 Skrevet 6. desember 2014 Men unger skal du ha. Og den kommentaren var konstruktiv i en diskusjon fordi? Alle er vel frustrert av ungene innimellom. Jeg sliter med prepubertal eldstemann som skifter humøret hver 5. minutt. Så jeg burde sikkert ikke ha barn siden jeg lar meg irritere meg grønn av det til tider?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #36 Skrevet 6. desember 2014 Nja...jeg kan ikke trøste deg fordi jeg er selv a-menneske og synes det er grådig koselig å stå opp 06.30 med 5-åringen og nyte laaaang frokost foran barne-tv og deretter ser på mer barne-tv mens han sitter i armkroken min (og jeg surfer på DIB). På ukedager har vi jo ikke tid til å nyte morgenfreden. Har dessuten bare ett barn og derfor ikke behov for å være megler ang. valg av tv-kanal. Men, en mager trøst kan være at om 10 år vil du kanskje kunne ha litt sadistisk glede av å vekke slappe trenpringer for at de skal gå på skole... Payback time! Anonymous poster hash: c4244...978
Sint naken biltyv Skrevet 6. desember 2014 #37 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d Dørmatte! Herregud, jeg blir flau på dine vegne😣
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #38 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor gjør du det ikke positivt? Hvis du vet at ungene våkner 5 er det jo ingen grunn til at det skal bli slitsomt... Her starter morgenen kl 0430 og har gjort det i to år. Like koselig hver morgen. Man legger seg ikke sent selv, dersom barna er morgenfugler. Eller - gjør det gjerne, men da får man i det minste holde seg for god til å sutre og skylde på ungene! Anonymous poster hash: 5370d...248 Vel, ikke alle er A-mennesker. Hvis man er utprega B-menneske så er man dårlig tidlig på morgenen uansett hvor tidlig man har lagt seg. Kroppens rytme er rett og slett annerledes. Her kan jeg forresten ikke legge meg samtidig med barna - husarbeid må gjøres og jeg studerer litt ved siden av jobben. Og man bør jo også vedlikeholde sitt forhold til mannen, noe alt for mange glemmer. Er man aldri og sitter i armkroken, snakker, kysser, har sex og tar vare på forholdet, så er det en stor sjanse for at forholdet ryker i småbarnstiden. Anonymous poster hash: 3272a...d13 Det er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt noen gang! Virkelig! Skjerp deg! Ungene legger seg tidlig, det masse tid til begge deler. Du er mor, har du skjønt det! Slutt å sutre over noe du har valgt selv og gjør morgenene hyggelig for andre! For en bortskjemt drittunge du må være! Anonymous poster hash: 5370d...248
sug lut Skrevet 6. desember 2014 #39 Skrevet 6. desember 2014 Men unger skal du ha. Helgemorgener er to dager i uka. Og hvor stor del av de to dagene hater man tro? Frem til kl 9 kanskje, som man ideelt ville sovet til. Så maks åtte timer av en uke. Da har du fortsatt 160 timer på en uke til å ikke hate ting som følger med det å ha barn. Det må da være innafor. Eller ca 100 timer hvis du trekker fra åtte timer søvn hver dag. Tja, hate er et sterkt ord. Jeg har aldri brukt det om tid med ungene mine.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #40 Skrevet 6. desember 2014 Åjo da de krangler men går ikke på nåler for at far skal sove. Anonymous poster hash: 7f764...f24
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #41 Skrevet 6. desember 2014 Jeg er helt enig med Deg, HI! Det er ikke kos, det er slit og stress.. Gleder meg til den dagen de sover til halv sju Anonymous poster hash: 0e51d...b24
sug lut Skrevet 6. desember 2014 #42 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d TV? Hva har TV med morgenen å gjøre, om ikke du selv inviterer den inn? TV er den lateste løsningen på alt med unger. Tidlige morgener har vi lest, kost, spist ekstra god frokost, gått ut en tur om det var fristende, bygget jernbane... Og vi slåss faktisk om å være den som stod opp tidlig i helga, fordi det er gulltid i forhold til resten av uka.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #43 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor gjør du det ikke positivt? Hvis du vet at ungene våkner 5 er det jo ingen grunn til at det skal bli slitsomt... Her starter morgenen kl 0430 og har gjort det i to år. Like koselig hver morgen. Man legger seg ikke sent selv, dersom barna er morgenfugler. Eller - gjør det gjerne, men da får man i det minste holde seg for god til å sutre og skylde på ungene! Anonymous poster hash: 5370d...248 Vel, ikke alle er A-mennesker. Hvis man er utprega B-menneske så er man dårlig tidlig på morgenen uansett hvor tidlig man har lagt seg. Kroppens rytme er rett og slett annerledes. Her kan jeg forresten ikke legge meg samtidig med barna - husarbeid må gjøres og jeg studerer litt ved siden av jobben. Og man bør jo også vedlikeholde sitt forhold til mannen, noe alt for mange glemmer. Er man aldri og sitter i armkroken, snakker, kysser, har sex og tar vare på forholdet, så er det en stor sjanse for at forholdet ryker i småbarnstiden. Anonymous poster hash: 3272a...d13 Det er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt noen gang! Virkelig! Skjerp deg! Ungene legger seg tidlig, det masse tid til begge deler. Du er mor, har du skjønt det! Slutt å sutre over noe du har valgt selv og gjør morgenene hyggelig for andre! For en bortskjemt drittunge du må være! Anonymous poster hash: 5370d...248 ' Har jeg sagt at mine morgener er utrivelige? Neida, vi koser oss, men jeg synes det er fryktelig tungt å stå opp på morgenen. Har fått KOLS etter at jeg fikk alle barna og ligger og hoster halve natta, er helt utkjørt på morgenen. Hva skulle jeg skjerpe meg på? Slutte å hoste på kommando? For øvrig, folk som kaller andre ukjente voksne for drittunger er ikke akkurat noen gode forbilder. Anonymous poster hash: 3272a...d13
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #44 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor får ungene stå opp midt på natta? 4.30? Dersom barna står opp samtidig så må man flytte litt på leggetiden, et par minutter av gangen! Her står vi opp 6.45 på hverdager og dermed er det lov å stå opp i helger og. Våkner ungene før er det natt. Får de stå opp i 5 tida blir jo det en vane som vil fortsette. Vil de ikke sovne med smokk, så ha noen småleker tilgjengelige. Evt en lydbok man kan ha på rolig volum. Anonymous poster hash: 6422c...897
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #45 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d TV? Hva har TV med morgenen å gjøre, om ikke du selv inviterer den inn? TV er den lateste løsningen på alt med unger. Tidlige morgener har vi lest, kost, spist ekstra god frokost, gått ut en tur om det var fristende, bygget jernbane... Og vi slåss faktisk om å være den som stod opp tidlig i helga, fordi det er gulltid i forhold til resten av uka. Å sug lut, du er nå et prakteksemplar av et menneske!! Ikke bare var det gulltiden i uka, dere slåss faktisk om å få stå opp! Et realt sengeslag da kanskje? Med en gang pjusken ga fra seg et pip? Kl 5 om morgenen? Hver morgen i fem år? Fantastisk. Du burde jo skrive bok, bli en offentlig person, med alle dine gullkorn du spyr ut helt gratis her på DIB. Til dere andre som kaller meg dørmatte, mannen og jeg bytter på å stå opp i helgen, og han jobber minst like hardt for at jeg skal få sove den dagen det er min tur. Og en tur ut går vi så fort kl har bikket 830. Syns det er gruelig mørkt før den tid, særlig nå i desember! HI Anonymous poster hash: b7808...45d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #46 Skrevet 6. desember 2014 Det går fint om man legger seg tidlig. I dag begynte det ti over fire her. Det er fremdeles mulig å lage det til kos med peis og kaffe :-) Anonymous poster hash: 26915...9fa Ti over fire?? Hjelpes! og dere står opp og starter dagen da? Hvor gamle er barna? Hun er bare et år :-) Det er tidlig, men legger jeg meg tidlig selv så går det. Tenker på dette som en periode i livet og regner med at det blir bedre etterhvert. Kaffe hjelper :-) Anonymous poster hash: 26915...9fa
☆☆☆ Skrevet 6. desember 2014 #47 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d TV? Hva har TV med morgenen å gjøre, om ikke du selv inviterer den inn? TV er den lateste løsningen på alt med unger. Tidlige morgener har vi lest, kost, spist ekstra god frokost, gått ut en tur om det var fristende, bygget jernbane... Og vi slåss faktisk om å være den som stod opp tidlig i helga, fordi det er gulltid i forhold til resten av uka.Eg fantaserar om au pair om ungane våknar før kl 7 i helgane. Og det til tross for at eg ikkje eingong ønskar vaskehjelp..
sug lut Skrevet 6. desember 2014 #48 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d TV? Hva har TV med morgenen å gjøre, om ikke du selv inviterer den inn? TV er den lateste løsningen på alt med unger. Tidlige morgener har vi lest, kost, spist ekstra god frokost, gått ut en tur om det var fristende, bygget jernbane... Og vi slåss faktisk om å være den som stod opp tidlig i helga, fordi det er gulltid i forhold til resten av uka. Å sug lut, du er nå et prakteksemplar av et menneske!! Ikke bare var det gulltiden i uka, dere slåss faktisk om å få stå opp! Et realt sengeslag da kanskje? Med en gang pjusken ga fra seg et pip? Kl 5 om morgenen? Hver morgen i fem år? Fantastisk. Du burde jo skrive bok, bli en offentlig person, med alle dine gullkorn du spyr ut helt gratis her på DIB. Til dere andre som kaller meg dørmatte, mannen og jeg bytter på å stå opp i helgen, og han jobber minst like hardt for at jeg skal få sove den dagen det er min tur. Og en tur ut går vi så fort kl har bikket 830. Syns det er gruelig mørkt før den tid, særlig nå i desember! HI Anonymous poster hash: b7808...45d Hvis du er så trygg på at din holdning er ok trenger du ikke få diarré av at andre synes du er stusslig. Jeg har ikke sagt at ingen ikke syntes det var for tidlig eller at vi ikke gjerne hadde sovet om ungen sov, jeg har sagt at når det nå engang er sånn at man har unger som står opp så tidlig, er det jo mulig å tenke annerledes om det enn at man "hater helgemorgener" med tre utropstegn. Men det er kanskje bedre med ukedagsmorgener når du blir kvitt ungene igjen i barnehagen eller selv kan forsvinne på jobb?
sug lut Skrevet 6. desember 2014 #49 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d TV? Hva har TV med morgenen å gjøre, om ikke du selv inviterer den inn? TV er den lateste løsningen på alt med unger. Tidlige morgener har vi lest, kost, spist ekstra god frokost, gått ut en tur om det var fristende, bygget jernbane... Og vi slåss faktisk om å være den som stod opp tidlig i helga, fordi det er gulltid i forhold til resten av uka.Eg fantaserar om au pair om ungane våknar før kl 7 i helgane. Og det til tross for at eg ikkje eingong ønskar vaskehjelp.. Men "hater" du helgemorgener?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #50 Skrevet 6. desember 2014 Det går fint om man legger seg tidlig. I dag begynte det ti over fire her. Det er fremdeles mulig å lage det til kos med peis og kaffe :-) Anonymous poster hash: 26915...9fa Ti over fire?? Hjelpes! og dere står opp og starter dagen da? Hvor gamle er barna? Hun er bare et år :-) Det er tidlig, men legger jeg meg tidlig selv så går det. Tenker på dette som en periode i livet og regner med at det blir bedre etterhvert. Kaffe hjelper :-) Anonymous poster hash: 26915...9fa Oioioi, ti over 4?! 😳 Hvor lenge har det pågått? Applaus til deg som klarer å holde på humøret! Her har min 1 åring våknet 05 siden han var 3 mnd, og det gjør vondt i sjela hver bidige morgen 😔 Anonymous poster hash: c8d79...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå