Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #1 Skrevet 6. desember 2014 Og i hvertfall når jeg må stå opp med gutta.. Har to på fem og to år, og venter nummer tre. Tror nesten det jeg gruer meg mest til ved å få nummer tre er at det dermed blir minst tre år til med helgemorgener som starter rundt 0520!! Anonymous poster hash: b7808...45d
Babykilo Skrevet 6. desember 2014 #2 Skrevet 6. desember 2014 Ah, en gang var jeg som deg i din situasjon. Nå er ungene 5 og 8 år. Ikke alltid de sover så lenge, men lenger enn kl 5, og så kan de gjerne stå opp sammen og se på tv eller spille litt. Så koser jeg meg litt lenger i senga, står opp og drikker kaffe og leser avis til vi syns det er på tide å starte dagen. Jeg elsker helgemorgener. Og budskapet er: det går over! ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #3 Skrevet 6. desember 2014 Ja, takk for det.. Kanskje det også føles som det har gått superfort når vi står på den andre siden :-) HI Anonymous poster hash: b7808...45d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #4 Skrevet 6. desember 2014 Trist! Jeg elsker helgemorgener der vi har god tid til å spise deilig frokost, se litt barnetv og tegne/male/perle.. Det er nesten ukas høydepunkt for meg. Kan du prøve å gjøre det til noe du heller kan glede deg til? Forstår at 5.20 er grådig tidlig, men det er en liiiten del av livet det står på😊 og du kan jo være heldig å få en sovebaby (jeg har bare hørt om de, har aldri erfart en selv🙈)! Iallefall, husk å nyte, plutselig er de så store at familiefrokosten kanskje er helt uinterressant👍 Anonymous poster hash: 92db9...4a7
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #5 Skrevet 6. desember 2014 Det går fint om man legger seg tidlig. I dag begynte det ti over fire her. Det er fremdeles mulig å lage det til kos med peis og kaffe :-) Anonymous poster hash: 26915...9fa
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #6 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor gjør du det ikke positivt? Hvis du vet at ungene våkner 5 er det jo ingen grunn til at det skal bli slitsomt... Her starter morgenen kl 0430 og har gjort det i to år. Like koselig hver morgen. Man legger seg ikke sent selv, dersom barna er morgenfugler. Eller - gjør det gjerne, men da får man i det minste holde seg for god til å sutre og skylde på ungene! Anonymous poster hash: 5370d...248
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #7 Skrevet 6. desember 2014 Våknet kl 8 av guttene som kom inn til meg. Tenkte nettopp på det, at etter 9 år med grytidlige morgener, så fortjener jeg disse late morgenene. De kommer til deg også. Anonymous poster hash: adb5f...c65
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #8 Skrevet 6. desember 2014 Din tid vil komme Stått opp tidlig i 10 år. Nå ligger jeg enda i senga Anonymous poster hash: 92c75...eb7
Gjest Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Skjønner jeg er griseheldig...her våknet 2 åringen kl 05.00 og var lys våken. Hvisket han i øret at alle i huset sover og sa navnet på hver enkelt, ink dyra. Sovnet igjen og våknet nå 08.30 og da sovet siden 18.00 i går 😀. Men det blir bedre kjære medsøster.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Vi har alle vært der. Sånn er livet, du må bare slutte å irriterende over det. Jeg ble vekket med kaffe på sengen av mannen kl 08.45 i dag😊 Barna (4, 6 og 10) har vært oppe i timevis. De ordner seg selv og yngste kommer luskende og det er noe han trenger hjelp til. Anonymous poster hash: ccef8...8ef
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #11 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor gjør du det ikke positivt? Hvis du vet at ungene våkner 5 er det jo ingen grunn til at det skal bli slitsomt... Her starter morgenen kl 0430 og har gjort det i to år. Like koselig hver morgen. Man legger seg ikke sent selv, dersom barna er morgenfugler. Eller - gjør det gjerne, men da får man i det minste holde seg for god til å sutre og skylde på ungene! Anonymous poster hash: 5370d...248 Vel, ikke alle er A-mennesker. Hvis man er utprega B-menneske så er man dårlig tidlig på morgenen uansett hvor tidlig man har lagt seg. Kroppens rytme er rett og slett annerledes. Her kan jeg forresten ikke legge meg samtidig med barna - husarbeid må gjøres og jeg studerer litt ved siden av jobben. Og man bør jo også vedlikeholde sitt forhold til mannen, noe alt for mange glemmer. Er man aldri og sitter i armkroken, snakker, kysser, har sex og tar vare på forholdet, så er det en stor sjanse for at forholdet ryker i småbarnstiden. Anonymous poster hash: 3272a...d13
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #12 Skrevet 6. desember 2014 Det blir bedre! Her sov alle til over 08.00 i dag. Luksus og sjelden vare Føler meg som et nytt menneske. Stått tidlig opp i 17 år. (5 barn) Anonymous poster hash: 3247b...c0a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #13 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor i alle dager lærer dere barna at det er dag så tidlig? Her har vi aldri stått opp før 8 i helger. Som regel 9-10. Og ungen er 11 år nå Anonymous poster hash: 7691a...543
Hønemor30 Skrevet 6. desember 2014 #14 Skrevet 6. desember 2014 Det går fint om man legger seg tidlig. I dag begynte det ti over fire her. Det er fremdeles mulig å lage det til kos med peis og kaffe :-) Anonymous poster hash: 26915...9fa Ti over fire?? Hjelpes! og dere står opp og starter dagen da? Hvor gamle er barna?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #15 Skrevet 6. desember 2014 Her vet småen at han får ikke stå opp før klokken er 7. Resultatet er at han flere ganger har sovet til halv ni Anonymous poster hash: afb11...b38
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #16 Skrevet 6. desember 2014 Har to på 3 og 6 og elsker helgemorgener. Elsket alle morgener med dem jeg, alltid 😍 Anonymous poster hash: 7f764...f24
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #17 Skrevet 6. desember 2014 Hvorfor i alle dager lærer dere barna at det er dag så tidlig? Her har vi aldri stått opp før 8 i helger. Som regel 9-10. Og ungen er 11 år nåAnonymous poster hash: 7691a...543 Ikke hør på dette tullete svaret. Hun har ikke peilng hvis hun har barn som har sovet til 8. Forstår deg godt, det er en tøff periode. Og når det er mørkt ute føles det verre enn om sommern. Gjeeesp! Det går over man vet bare ikke når. Hold ut:) Anonymous poster hash: 2cb3e...be1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #18 Skrevet 6. desember 2014 Så da lurer jeg på noe, dere som elsker morgenene.. Krangler ikke barna? Sitter de stille og ser på TV? Vi prøver å ha det litt rolig så far får sove, og det er kanskje det som gjør det mest slitsomt. Må passe på at det ikke blir konflikter, høye skrik og gråting. De liker jo ikke se det samme på TV heller, så jeg må underholde den som ikke får se.. Og ja, jeg er utpreget B menneske. ;-) Anonymous poster hash: b7808...45d
Gjest Skrevet 6. desember 2014 #19 Skrevet 6. desember 2014 Så stusselig. Ja, det er slitsomt, men om dette er innstillingen din fatter jeg ikke at du skal ha enda en.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #20 Skrevet 6. desember 2014 Her startet dagen 4.30... For mannen! Jeg sov til 10.30! (Barna er syke for tiden og derfor er døgnrytmen ute av lage) Anonymous poster hash: 05548...a20
Novemberdama Skrevet 6. desember 2014 #21 Skrevet 6. desember 2014 Jøss, er dette virkelig normalt? Siden alle har opplevd det, altså? Jeg har en ettåring og to større barn og har aldri stått opp før klokka 8 på morgenen, og da mener jeg ALDRI! (På fridager, altså). I dag våknet ettåringen klokka 8.30 og vi lå og koste oss til 09. Alle mine har sovet natta gjennom fra de var under 2 måneder og jeg har stor tro på at man kan påvirke døgnrytmen til barn. Jeg hadde aldri funnet på å stå opp med ungene klokken 5 om morgenen dersom de hadde våknet da. Klokken 5 er det natta.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #22 Skrevet 6. desember 2014 Det handler jo om hva man gjør det til, står man opp med ungene kl 04.30-05.30 om morgenen fra de er små så blir det deres rytme og det kan være vanskelig å snu, men ikke umulig. Her har sønnen min sovet til i 7 tiden om morgenen hver dag de siste 4 årene, han er nå 5 år og står opp selv, slår på tv og koser seg, og jeg sover til 9. Så står jeg opp og lager en stor frokost til oss, tenner lys og ja Begge er fornøyde. Anonymous poster hash: addd3...d3a
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. desember 2014 #23 Skrevet 6. desember 2014 Godtar dere at ungene vil opp så tidlig? Våken ok, men man holder senga til kl er minst 7 i helgene. Kjøp en dag/natt-klokke. Min yngste på 3 sover fra 19 om kvelden og blir vekket litt før 7 på ukedagene. I helgene vekker jeg ikke og hun sover til 9... Ikke alle har vært sånn, men jeg hadde aldri godtatt å stå opp så tidlig. Marsj i seng igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #24 Skrevet 6. desember 2014 Hadde 3 åringen prøvd å stå opp i 5 tiden så hadde han fått klar beskjed om at det er midt på natten å at da skal han sove. Hadde ikke gitt han noe mer oppmerksomhet for da blir det kjedelig å dermed så sovner han igjen. Skriker han så gir jeg smokken.Skriker han med smokken så sier jeg at mamma tar vekk smokken hvis du skriker sånn,å da blir han fort stille og sovner etter ca 10 minutter. Anonymous poster hash: afb11...b38
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2014 #25 Skrevet 6. desember 2014 Her er 2 åringen våken 5, 5:30 hver morgen. Jeg lar ham IKKE sitte alene i senga si for at vi skal få sove. Han er lys våken og strålende blid. Roper på oss og gir store klemmer når vi kommer. Prøvde tidligere å legge ham ned igjen men han er et A menneske. Helt klar for dagen og helt våken. Anonymous poster hash: b46c4...746
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå