Gå til innhold

Junibaby 2015


Daquiry

Anbefalte innlegg

Jeg jobber heldigvis bare 30 prosent (to korte dager), men det er nok til at magen er anspent resten av dagen og kanskje neste dag også. Er skoleassistent, og er ikke i mye aktivitet heller. Noen knebøy blir det i løpet av dagen, men at det skal så lite til for å trigge denne anspentheten, skremmer meg... Det skjer bare jeg støvsuger hjemme eller går en raskt tur til butikken (som ligger et steinkast unna huset. Tar meg ikke et minutt engang å gå bort dit). 

Med første følte jeg føden tok meg mye mer alvorlig, selv tidlig i svangerskapet. Men det kommer kanskje an på hvem som har vakt når en ringer... Legevakta i kommunen jeg bor i, er helt elendige. Jeg ringte 7.30, og kom ikke gjennom pga tlfkø før 8.15 ! Er det vanlig med så mye legevakt-trafikk 7.30 om morgenen altså? Heldigvis for at jeg har lege i en annen kommune, og derfor kan bruke legevakten der også. Har aldri opplevd å ikke få komme inn. 

Men nå skal jeg stappe i meg et par sukkeresker, så må jeg traske i butikker for å finne en passende topp/skjorte/kjole til 70 årsselskap! Alt jeg har ser helt deformert ut med den magen her... Og jeg ser stort sett bare smellfeit ut i det. Det passer ikke min nye fasong overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange her som skal ha jentebaby i juni men dette med at magen blir anspent.. Hva kommer det av og bør en da ta det rolig? Har kjent det av og til, hvis jeg står mye og er sliten.. Også blir jeg svimmel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når magen "spenner seg"/blir hard, er det kynnere. Alle har kynnere fra ca uke 12, men førstegangsgravide skal visst ikke kjenne disse før uke 20 - men jordmoren jeg går til sier at de møter mange som kjenner disse tidligere.

Endret av aria90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente kynnerne mye tidligere enn uke 20 med første. Jeg ble ikke trodd av legen - jordmor var mer med på notene, og sa noen kjente det tidligere enn andre. 

Med anspent mente jeg faktisk ikke kynnere. Det føles som forløpet til en kynner. Som om en kynner er på vei konstant. Magen føles litt hard å ta på, men ikke som ved en kynner, hvor hele magen ser ut som en ball som holder på å eksplodere (ser i hvert fall sånn ut når jeg ligger nede og det skjer). Ved en kynner, er den hard som stein, i mangel på bedre sammenligninger akkurat nå.

Jeg føler det er en måte for kroppen min å si ifra om at jeg har gjort for mye når det blir sånn. Så jeg tar det med mer med ro når det blir sånn. Men kynnere er absolutt ikke farlige! Det er bare livmoren som øver seg på fødsel og rier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke noe til kynnere i mine svangerskap, med mindre jeg anstrenger meg voldsomt . Feks om jeg går bratt opp en  bakke

Jeg venter nr 4. så det er skikkelig forskjell på folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke noe til kynnere i mine svangerskap, med mindre jeg anstrenger meg voldsomt . Feks om jeg går bratt opp en  bakke

Jeg venter nr 4. så det er skikkelig forskjell på folk :)

Jeg har hatt og har kynnere også ved hvile, så det er helt klart store forskjeller! Kan da også legge til at jeg har fått beskjed om å ta det med ro, og får bl.a ikke ha praksis i mars (er student på lærerutd.) Hadde jeg vært i jobb ville jeg blitt sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J får veldig fort kynnere..ikke kynnere som er smertefulle, men magen strammes skikkelig og blir ordentlig hard! J får d bare j må på do! Ikke nevnt d for lege eller jordmor da d ikke er overhode smertefult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kynnere er alltid ubehagelige. Husker det med første også. Denne gangen er de av og til direkte smertefulle. Jeg kan finne på å stønne og okke meg uten å tenke meg om, om jeg holder på med noe samtidig (lese f.eks). Jeg skal nevne det for jordmor når jeg skal dit, men er fremdeles en stund til. Jeg har ikke krevende jobb, så det som tar mest på, er jo husvasken og det å bære på toåringen. 

Vaske badekar er drepen. Det tåler jeg ikke lengre i det hele tatt. Da har jeg kynnere (ikke bare anspenthet) resten av dagen. 

Jeg har kynnere uavhengig av om jeg ligger, står eller sitter. Kan våkne av det om nettene også. Jeg får det etter hver eneste orgasme, og det er kjipt, ettersom sexlysten er DER, den er helt underlig heftig... Men så har jeg jo fått beskjed om null sex fremover en stund, så disse kynnerne trenger jeg ikke tenke på nå i hvert fall. Med mindre vi sniker oss til litt kosing uten samleie... Eh, ja. Beklager detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på en måte to ulike typer kynnere. Jeg har de sammentrekningene/krampene jeg har hatt fra ca uke 8, de er direkte vonde. De har på en måte vært lokaliserte til toppen av livmora, inn mot ryggen, og har kommet ved anstrengelser. Av og til har jeg fått små blødninger de dagene disse krampene har vært som verst. Jeg klarer ikke kjenne at magen blir hard av disse sammentrekningene.

 

De andre kynnerene jeg har sitter i hele livmora. Hele magen blir hard, men det gjør sjeldent vondt. Noen ganger merker jeg dem bare fordi jeg tar på magen og kjenner den er hard, andre ganger kjenner jeg litt ubehag, men det er ikke smertefullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn som du beskriver de siste Paeonia er det vel jeg har kjent. Husker jeg måtte tisse hver gang  jeg gikk i bratt oppover det strammet seg og da jeg tok på magen var den stram. tok en pause på 30 sek og det roet seg, så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner antakelig ikke åpningsrier heller. så det er vel en sammenheng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn som du beskriver de siste Paeonia er det vel jeg har kjent. Husker jeg måtte tisse hver gang  jeg gikk i bratt oppover det strammet seg og da jeg tok på magen var den stram. tok en pause på 30 sek og det roet seg, så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner antakelig ikke åpningsrier heller. så det er vel en sammenheng

Det kan hende du har et poeng der. Med første hadde jeg det jordmor kalte modningsrier i over to døgn før aktiv fødsel (4 cm). De var kjempevonde, varte i opptil et minutt, og tok helt pusten fra meg. Selv utenom riene hadde jeg kraftige smerter i ryggen (fikk fødsel mer eller mindre i ryggen, altså at jeg følte riene best der). Klarte ikke spise eller drikke, eller noe som helst. Jeg ble innlagt på sykehuset, og de måtte gi meg morfin for å få meg til å sove, så jeg ikke skulle være utslitt før fødsel. Morfinen hjalp delvis - jeg våknet noen ganger av smertene, men var så fjern at jeg nesten ikke husker det. De strippet meg flere ganger for å få fortgang fordi det var så ille, men det gikk ikke fort uansett om det hadde effekt eller ikke...

Jeg håper for all del jeg slipper unna dèt denne ganga... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på oul og sett en vilter liten krabat som viser seg å være en guttebebis <3 for en følelse og se babyen på skjermen, der den rullet rundt og strakk på seg, sugde på tommelen og giftet i vei, er helt utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på oul og sett en vilter liten krabat som viser seg å være en guttebebis <3 for en følelse og se babyen på skjermen, der den rullet rundt og strakk på seg, sugde på tommelen og giftet i vei, er helt utrolig :)

giftet=viftet, hahah :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja sånn som du beskriver de siste Paeonia er det vel jeg har kjent. Husker jeg måtte tisse hver gang  jeg gikk i bratt oppover det strammet seg og da jeg tok på magen var den stram. tok en pause på 30 sek og det roet seg, så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner antakelig ikke åpningsrier heller. så det er vel en sammenheng

Det kan hende du har et poeng der. Med første hadde jeg det jordmor kalte modningsrier i over to døgn før aktiv fødsel (4 cm). De var kjempevonde, varte i opptil et minutt, og tok helt pusten fra meg. Selv utenom riene hadde jeg kraftige smerter i ryggen (fikk fødsel mer eller mindre i ryggen, altså at jeg følte riene best der). Klarte ikke spise eller drikke, eller noe som helst. Jeg ble innlagt på sykehuset, og de måtte gi meg morfin for å få meg til å sove, så jeg ikke skulle være utslitt før fødsel. Morfinen hjalp delvis - jeg våknet noen ganger av smertene, men var så fjern at jeg nesten ikke husker det. De strippet meg flere ganger for å få fortgang fordi det var så ille, men det gikk ikke fort uansett om det hadde effekt eller ikke...

Jeg håper for all del jeg slipper unna dèt denne ganga... 

 

 

 

Hørtes fryktelig slitsomt ut. Det skal vel mye til at du får samme greia igjen! 

 

Mente kanskje modningsrier og ikke åpningsrier. For med første så hadde jeg jo kun 3 cm åpning og heftige rier. snaue 2 t senere var hadde jeg 10 cm så jeg merket forsåvidt åpningsriene :)

 

Med de to andre har det vært hektisk når riene har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja sånn som du beskriver de siste Paeonia er det vel jeg har kjent. Husker jeg måtte tisse hver gang  jeg gikk i bratt oppover det strammet seg og da jeg tok på magen var den stram. tok en pause på 30 sek og det roet seg, så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner antakelig ikke åpningsrier heller. så det er vel en sammenheng

Det kan hende du har et poeng der. Med første hadde jeg det jordmor kalte modningsrier i over to døgn før aktiv fødsel (4 cm). De var kjempevonde, varte i opptil et minutt, og tok helt pusten fra meg. Selv utenom riene hadde jeg kraftige smerter i ryggen (fikk fødsel mer eller mindre i ryggen, altså at jeg følte riene best der). Klarte ikke spise eller drikke, eller noe som helst. Jeg ble innlagt på sykehuset, og de måtte gi meg morfin for å få meg til å sove, så jeg ikke skulle være utslitt før fødsel. Morfinen hjalp delvis - jeg våknet noen ganger av smertene, men var så fjern at jeg nesten ikke husker det. De strippet meg flere ganger for å få fortgang fordi det var så ille, men det gikk ikke fort uansett om det hadde effekt eller ikke...

Jeg håper for all del jeg slipper unna dèt denne ganga... 

 

 

 

Hørtes fryktelig slitsomt ut. Det skal vel mye til at du får samme greia igjen! 

 

Mente kanskje modningsrier og ikke åpningsrier. For med første så hadde jeg jo kun 3 cm åpning og heftige rier. snaue 2 t senere var hadde jeg 10 cm så jeg merket forsåvidt åpningsriene :)

 

Med de to andre har det vært hektisk når riene har kommet.

 

Jeg håper for all del at jeg slipper det denne gangen, ja... 

 

Du høres ut til å ha hatt drømmefødsler :) Men så finnes det delte meninger om så raske fødsler, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere? Her går det bra, lille sparker og beveger seg. Magen vokser og vi gleder oss til hun kommer til verden i juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ja sånn som du beskriver de siste Paeonia er det vel jeg har kjent. Husker jeg måtte tisse hver gang  jeg gikk i bratt oppover det strammet seg og da jeg tok på magen var den stram. tok en pause på 30 sek og det roet seg, så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner antakelig ikke åpningsrier heller. så det er vel en sammenheng

Det kan hende du har et poeng der. Med første hadde jeg det jordmor kalte modningsrier i over to døgn før aktiv fødsel (4 cm). De var kjempevonde, varte i opptil et minutt, og tok helt pusten fra meg. Selv utenom riene hadde jeg kraftige smerter i ryggen (fikk fødsel mer eller mindre i ryggen, altså at jeg følte riene best der). Klarte ikke spise eller drikke, eller noe som helst. Jeg ble innlagt på sykehuset, og de måtte gi meg morfin for å få meg til å sove, så jeg ikke skulle være utslitt før fødsel. Morfinen hjalp delvis - jeg våknet noen ganger av smertene, men var så fjern at jeg nesten ikke husker det. De strippet meg flere ganger for å få fortgang fordi det var så ille, men det gikk ikke fort uansett om det hadde effekt eller ikke...

Jeg håper for all del jeg slipper unna dèt denne ganga... 

 

 

 

Hørtes fryktelig slitsomt ut. Det skal vel mye til at du får samme greia igjen! 

 

Mente kanskje modningsrier og ikke åpningsrier. For med første så hadde jeg jo kun 3 cm åpning og heftige rier. snaue 2 t senere var hadde jeg 10 cm så jeg merket forsåvidt åpningsriene :)

 

Med de to andre har det vært hektisk når riene har kommet.

 

Jeg håper for all del at jeg slipper det denne gangen, ja... 

 

Du høres ut til å ha hatt drømmefødsler :) Men så finnes det delte meninger om så raske fødsler, da. 

 

He he ja, jeg har på en måte drømmefødsler. dvs at nr to som kom 2 uker over termin og så plutselig skulle ut ble noe hektisk.

 

Det var 13 grader i stua og jeg sto her helt alene og tenkte " jeg rekker ikke å tenne opp i ovnen!!" :D 

 

Med siste var jeg jo så fornuftig å reise inn på sykehuset til tross for manglende rier.  

 

Det er derimot ikke så stas kanske å ha litt reisevei, Hadde jo egentlig 1 t reisevei med siste og hadde ikke rukket det om jeg hadde ventet på rier. Kan tenke meg at jeg hadde måttet flytte til byen eller bli satt igan gom jeg bodde i distriktsnorge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Her går det bra, lille sparker og beveger seg. Magen vokser og vi gleder oss til hun kommer til verden i juni:)

Her er alt vel, jeg er litt mer sliten i kroppen etter harde dager, men det er ikke så mye å klage på. 

 

Har fått en betennelse i en blodåre som er øm  og med en syk 1,5 åring som kaver på meg hele natten gjør det litt vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hvordan går det med dere? Her går det bra, lille sparker og beveger seg. Magen vokser og vi gleder oss til hun kommer til verden i juni:)

Her går det veldig bra :) Småen sparker daglig og magen vokser. Neste uke er jeg allerede halvveis! Spennende tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært noen uker med sykdom hvor det ene har overlappet det andre😔 kan ikke huske sist jeg har vært så mye syk! Nå siden før helgen har det vært kvalme og oppkast og litt løs mage.. og fikk høre at det går noen plagsomme virus i år som gir bl.a dette:/ utrolig plagsomt og utmattende.

Men utenom det så nyter jeg hver eneste lille bevegelse fra lille i magen❤️ Kjenner mye liv og det er betryggende nå som formen har vært så laber😊 håper energien kommer tilbake igjen snart, for det er jammen frustrerende å ikke ha ork til noen ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda dårligere i bekken/rygg/symfyse :(. Er 26+6 i dag. Kjenner liv hver dag, og har nedtelling til termin. Er dønn tett i nesen, veldig tingpustet på kvelden, sover dårlig og har halsbrann nesten konstant :(. Sykemeldt 50%, blir nok 100% snart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha god bedring. Det er nok normalt å kjenne ser mer sliten og få plager som dette.. Kjenner veldig på det selv. Det er så deilig at vi kan ha en nedtelling nå, disse 3 Mnd går fort! Iallfall nå når det er lysere dager og forberedning til vår og sommer og baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...