Gå til innhold

Junibaby 2015


Daquiry

Anbefalte innlegg

Noen her som er førstegangsgravid?

Ja, jeg er det!

Mannen min har to barn fra før (begge to er i barneskole-alder) De bor hos oss annenhver uke, og gleder seg utrolig til å få en lillesøster eller lillebror :)

 

Men selv er jeg som sagt førstegangsgravid, og alt er nytt for meg. Spennende og av og til skremmende...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er det er helt utrolig å kjenne på livmoren på magen, tydelig at ting skjer fort nå!☺ Jeg er 13 uker nå på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det er helt utrolig å kjenne på livmoren på magen, tydelig at ting skjer fort nå!☺ Jeg er 13 uker nå på mandag.

Jeg kjenner også livmora tydelig, har gjort det i et par uker nå, veldig gøy og ikke minst rart å kjenne den så godt! Gleder meg til at den lille magen (som nå stort sett består av tarmer som er blitt trykket opp fordi livmora vokser ;)) skal bli større og helt tydelig bestå av en liten baby som vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg er 15 uker i dag. For de som har lest mine forrige innlegg, vet de jeg har slitt med hyperemesis, sykehusinnleggelse, og nå er jeg annenhver dag på sykehuset for å få et par liter intravenøst, pga ketoner i urinen som rett og slett ikke vil bort. Dvs noe i den dur at kroppen tærer på fettlagrene sine, fordi jeg ikke får i meg nok... Sykepleieren prøvde å forklare meg det enkelt, så det er det eneste jeg vet om ketoner! Fryktelig kjedelig og ensomt å sitte på sykehuset i flere timer mens væska går inn, men det er også veldig trygt å vite at de tar meg imot med det samme jeg føler meg dårlig, og jeg har faste timer der i tillegg for "påfyll" selv om jeg skulle ha hatt noen fine dager. 

Livmora har jeg kjent siden jeg var, tja, 8 uker på vei? Noe rundt der. Den er ved navlen nå, jeg kjenner kanten tydelig "nedi" navlen. Jeg kjente liv i forrige uke, jeg var ikke helt sikker pga jeg har en tarm som generelt rumler mye, men i dag har jeg kjent det igjen, og nå er jeg bare heeelt sikker. 

Magen er kommet, det er helt tydelig. Jeg strever med å skjule den for enkelte jeg enda ikke vil skal vite om det (de skal få en fin overraskelse til jul). Men stort sett lar jeg magen strutte som den gjør (den er ikke såå stor som jeg får det til å høres ut, jeg liker bare å tro det, men samboeren min sier det er tydelig en gravidmage), og viser den stolt frem, til tross for at jeg bare er 15 uker på vei... Hei, snart halvveis da! :-) 

Oul er 29. desember, og jeg gleder meg stort! Jeg er så utrolig spent på kjønn, for jeg ønsker meg begge deler, og jeg heller ikke mer mot det ene enn det andre, og på en måte blir det ekstra nervepirrende synes jeg da, fordi jeg ikke håper på et spesielt kjønn og heller ikke har mistanke om et spesielt kjønn. Jeg bekymrer meg litt for at de skal finne avvik på kontrollen, alvorlige misdannelser el., men jeg prøver å ikke tenke på det, for det skaper mye innvendig uro og engstelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du blir tatt godt vare på på sykehuset da:) krysser fingrene for at alt er som det skal være og at du videre får et fint svangerskap gleder meg sann til magen begynne å vise enda mer, men merker at den er steinhard nederst og buler ut, vokser seg fint til en babymage. Elsker dette❤ Tenker ofte over hvor heldig jeg er, å kunne oppleve å få bære frem sitt eget barn. Er ikke en selvfølge det. Så jeg gleder meg over alt, stolt av kroppen og slik den utvikler seg nå :) har en følelse på at det er ei jente, så blir spennende å se til UL om litt over en måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, , for et rot...!! :(

Jeg blir så sliten og lei og bekymret av dette rotet.

 

Var hos turnuslegen som er vikar for fastlegen min før helga, og hun skulle henvise meg til kvinneklinikken her (pga disse krampene som jeg får med en gang jeg anstrenger meg og som har ført til at jeg har fått blødninger etter nesten hver gang jeg har vært på jobb).

 

Heldigvis har jeg bekjente som jobber på kvinneklinikken (det var hun som anbefalte meg å bli henvist dit), så hun hadde sjekka ut i dag når hun kom på jobb om henvisningen var kommet. Tror du ikke det neket av en turnuslege har klart å skrive at jeg har "murringer", så legene som har lest henvisningen der har tolket det til at jeg ikke trenger noe time der før OUL i januar... Jeg mister helt motet her :(

 

Heldigvis sjekket hun jeg kjenner som jobber der dette i dag, også ble det ordnet så jeg fikk snakket med vakthavende gynekolog på sykehuset nå. Og hun sa jeg kunne komme dit nå senere i dag og snakke med henne, så skulle vi finne ut av hvordan vi skal gjøre dette framover.

 

Jeg er så glad for at det er noen som kan hjelpe meg med å samle noen tråder nå, for nå har jeg ikke kontroll selv og det har heller ikke hverken gynekolog (privatpraktiserende), jordmor eller vikarlegen min hatt heller føler jeg. Eneste av dem tre jeg klarer å stole på og være litt trygg på er heldigvis jordmor. Men håper at jeg i ettermiddag kan si at jeg er roligere og tryggere på at alt er bare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, , for et rot...!! :(

Jeg blir så sliten og lei og bekymret av dette rotet.

 

Var hos turnuslegen som er vikar for fastlegen min før helga, og hun skulle henvise meg til kvinneklinikken her (pga disse krampene som jeg får med en gang jeg anstrenger meg og som har ført til at jeg har fått blødninger etter nesten hver gang jeg har vært på jobb).

 

Heldigvis har jeg bekjente som jobber på kvinneklinikken (det var hun som anbefalte meg å bli henvist dit), så hun hadde sjekka ut i dag når hun kom på jobb om henvisningen var kommet. Tror du ikke det neket av en turnuslege har klart å skrive at jeg har "murringer", så legene som har lest henvisningen der har tolket det til at jeg ikke trenger noe time der før OUL i januar... Jeg mister helt motet her :(

 

Heldigvis sjekket hun jeg kjenner som jobber der dette i dag, også ble det ordnet så jeg fikk snakket med vakthavende gynekolog på sykehuset nå. Og hun sa jeg kunne komme dit nå senere i dag og snakke med henne, så skulle vi finne ut av hvordan vi skal gjøre dette framover.

 

Jeg er så glad for at det er noen som kan hjelpe meg med å samle noen tråder nå, for nå har jeg ikke kontroll selv og det har heller ikke hverken gynekolog (privatpraktiserende), jordmor eller vikarlegen min hatt heller føler jeg. Eneste av dem tre jeg klarer å stole på og være litt trygg på er heldigvis jordmor. Men håper at jeg i ettermiddag kan si at jeg er roligere og tryggere på at alt er bare fint :)

 

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk egentlig veldig fint i dag! :)

 

Traff en hyggelig og forståelsesfull lege (og da er jo egentlig veldig mye gjort ;)) Hun kunne heller ikke si nøyaktig hva som gjør at krampene kommer, men hun anbefalte meg å fortsette å ta det rolig inntil jeg har vært på OUL i begynnelsen av januar. Hun tok også ultralyd og kunne fortelle at morkaka lå nede i livmora, og forklarte at dette også kunne være grunn til blødningene.

 

Jeg føler meg i alle fall sett og hørt i dag - en god følelse, som igjen gir en opplevelse av trygghet. Så nå skal jeg ta det rolig i en måned, også tar vi det videre fra OUL når jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er blitt sykemeldt 50% ut året. Er helt utslitt og sitter og nesten gråter på jobben og besvimer nærmest på sofaen når jeg kommer hjem...dette går utover jentene hjemme og alle andre. Det skal bli godt å få ladet batteriene litt :)

 

Høres bra ut! Det er viktig å ta vare på seg selv og den lille i magen :)

 

Takk, hjelper veldig å bare jobbe halv dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta DUO test på fredag, veldig spent!! Og skal på OUL den 02.01. Har til nå gått opp 2,6kg...håper den stabiliserer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter.,

 

Nå er jeg helt sikker på at det er mini som kiler meg. Merket deg for omtrent to uker siden. Trodde det var tarmene, men det var noe spesielt meg kilingen og det var så langt nede.

 

Helt herlig❤️

Har termin ca 13/06.

 

Anonymous poster hash: 667cf...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg kjenner bevegelser fra mini enda, kjenner noen boblelignende bevegelser et par ganger om dagen, mye mulig det er fra mini i magen:) er 15 uker i dag. Sist kjente jeg bevegelser fra ca 17-18 uker :)

 

Anonymous poster hash: b3c51...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg også kjenner liv, har denne fiskehalen , boblene og nesten litt sann at det kiler.. Kan ikke forstå at det er noe annet enn babyen. Jeg er 14 uker på mandag, førstegangsgravid. Men har hørt hjertelyd med angelsounds siden litt over 10 uker faktisk. Det er ganske sikkert at det var den jeg hørte, pga hjerteslag på 168 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så heldige dere er som kjenner noe allerede!! Jeg kjenner ikke noe liv enda, er 14+3.

Med førstemann kjente jeg ikke noe før uke 20, så må kanskje belage meg på å vente litt denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har termin 23.06:) Venter på at formen skal ta seg litt opp! For den har ikke vært mye å skryte av de siste 6-7 ukene. Dette blir forresten vår 4.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 gangs gravid, og er i slutten av uke 14 nå, og har kjent antydning til liv i snart to uker. Synes det kiler og bobler til tider. Har også nå begynt å få litt mave. Fikk tvillinger sist gang, men denne gangen er det bare en der inne  :)

Endret av Bien86, med to prinsesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...