Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var ul unnagjort her også. Med god hjelp av svigers som kom og var barnevakt.  Alt ser bra ut og termin er 1. juni. 

Gøy og uvirkelig å være på ul og samtidig blir det hele litt virkelig :)

Det var en i overkant effektiv dame så jeg har hverken mål eller hjertefrekvens.  Uansett så lege alt så bra ut så får vi falle til ro med det :)

Vi har nettopp vært og hilst på lille skjønnheten vår! :)

Her er link til bilde: https://imageshack.com/i/eyIiBCTAj

Jordmor som hadde ultralyden var grundig og gikk gjennom hele knøttet fra topp til tå - dog svært forsiktig slik at det ikke ble avslørt om knøttet er en gutt eller jente ;)

Vi fikk se alle ti fingre, fire små hjertekammer, magesekk og urinblære som så fine ut, osv...

Hun målte både hodet, lårbein og mage for å beregne termin. Den ble flyttet en dag fram, til 5.juni. Har ingen anelse om hvor lang svangerskapslengde hun regnerut fra, men hun satt der med hjulet sitt og snurra i alle fall. Men jeg bare regner med at jeg fortsatt er 18+4 i dag, som jeg har gjort hele veien - det har ikke stort å si, og knøttet kommer jo når han/hun er klar for det uansett :)

Det var fint å se knøttet igjen! Neste UL blir i uke 32, det er vanlig å få en UL i uke 32 også her jeg bor - er det vanlig for alle?

Enn så lenge skal jeg nyte de små dultene og sparkene jeg har begynt å kjenne siste uka :) Mannen klarer ikke kjenne de utenfra enda, jeg kjenner de når jeg holder på magen, men hadde nok ikke kjent de om jeg ikke hadde kjent de fra innsiden i tillegg.

Annonse

I morgen er det vår tur for oul, er da 19+2. Gleder meg til å se mini igjen. Vi ville jo i utgangspunktet ikke vite kjønn, eller samboer vil ikke vite. Nå har han sagt det går greit å få vite også. Får se hva vi bestemmer oss for i morgen, om den vil vise seg frem da:)

Så herlig å høre om alle ultralyder som har gått så bra :D

Jeg hadde oul på onsdag og alt så bra ut med babyen (jente). Men det ble oppdaget at det bare var to blodårer istedenfor 3 i navlestrengen. (De kaller dette SUA). Så nå må jeg inn hver 4. uke for ultralyder som sjekker vekt på babyen, da SUA kan bl.a føre til lav fødselsvekt og at babyen slutter å ta til seg næring. 

I slutten på 3. trimester må jeg inn ukentlig for ultralyder. 

Phew - endel ultralyder med andre ord, men på den positive siden så får jeg jo sett jenta masse :) 

Terminen er enda 8.juni, men grunnet SUA så ble det automatisk keisersnitt og babyen vil bli født 1.juni (med mindre fødselen starter naturlig før denne datoen da).

Så herlig å høre om alle ultralyder som har gått så bra :D

Jeg hadde oul på onsdag og alt så bra ut med babyen (jente). Men det ble oppdaget at det bare var to blodårer istedenfor 3 i navlestrengen. (De kaller dette SUA). Så nå må jeg inn hver 4. uke for ultralyder som sjekker vekt på babyen, da SUA kan bl.a føre til lav fødselsvekt og at babyen slutter å ta til seg næring. 

I slutten på 3. trimester må jeg inn ukentlig for ultralyder. 

Phew - endel ultralyder med andre ord, men på den positive siden så får jeg jo sett jenta masse :) 

Terminen er enda 8.juni, men grunnet SUA så ble det automatisk keisersnitt og babyen vil bli født 1.juni (med mindre fødselen starter naturlig før denne datoen da).

HUFF KJEDELIG MED NOE SOM IKKE ER SOM DET SKAL, MEN BRA DET BLE OPPDAGET. <Oi capslock > Virker som om du får god oppfølging, så dette går sikkert veldig bra!!

Hei hei jenter : )

Jeg har fulgt med på trådene her siden dag 1, så jeg vet en god del om dere..men dere vet veldig lite om meg ; )

Jeg hadde en MA i påsken i fjor, og etter dette har jeg vært veldig usikker og nervøs, og nesten sikker på at det også denne gangen skulle gå galt! Har hatt mye blødninger dette svangerskapet, noe jeg også hadde da jeg aborterte! Så jeg har hatt noen mnd med mye psykisk terror, for å si det sånn ; ) jeg er også utrolig avhengig av trening, trener til vanlig hver eneste dag, mye hard styrke og løping. Det har naturlig nok blitt redusert ned nå, mtp disse blødningene. Så det har seg sånn at jeg nesten ikke har turt å fortelle andre enn gode venner og familie om graviditeten. I går var det endelig tid for oul! Jeg Gruet meg mer enn jeg gledet meg, var livredd for at noe var galt. Skal nevnes at jeg har en gutt på 4år fra før, som ble født 6 uker for tidlig pga alvorlig svangerskapskløe. Gårsdagens ul ble en stor glede..der viste det seg en meget aktiv og fotogen liten jente! : ) jordmor og lærlingen hennes lo godt, og knipset ei remse på 8 bilder av prinsessa! ; ) så endelig kan jeg begynne å glede meg mer og mer over dette som skjer, og fortelle den gledelige nyheten! ; ) et svangerskap er aldri risikofritt..det kan jeg skrive under på! Men frøkna er ihvertfall friSk og rask, jeg får lov til å trene som jeg vil igjen, og glede meg over svangerskapet! : )

Jeg er i uke 18+6, med termin 10.juni. Hyggelig å hilse på dere! : )

Gratulerer så mye med ei jente på vei💖 så koselig:) Er godt og betryggende å se at alt er bra med den lille.. Man kan jo aldri vite 100% noen gang, men det hjelper å se at alt er bra på skjermen. Trist at du har opplevd MA, men sjansen er minimal for å oppleve det samme igjen heldigvis..

Her blir det oul på mandag og jeg gleder meg til å se lille igjen❤️ Blir første gang mannen er med og tror nok det blir litt mer virkelig for han når han får se på skjermen. Er da iflg menstermin 19+0 (tidlig ultermin 18+3). Vi skal som du sikkert har lest, ikke vite kjønn:)

De siste ukene har jeg kjent bevegelser og det er så koselig❤️ Får små dult nå og da og venter bare på at de skal bli sterke nok til å kjennes utenpå magen:)

Rart å tenke på at jeg straks er halvveis..skjønner ikke at tiden har gått så fort! Startet i ny stilling 2/1 (samme jobb i 2 år, men kun som vikar), så kjenner litt på at jeg snart skal bli borte et års tid.. Er fortsatt i 100% og satser på at jeg holder ut selv om bekkenet er vondt og kroppen er sliten.. Merker at jeg har en på 4,5 og 3 år OG full jobb for å si det sånn😜

Jeg over halveis, må jo  være førstemann i gruppen med termin 1. juni :) Formen er upåklagellig og nå er det ikke mye som tilsier at jeg gravid. har fått mage da.

Har jo en travel hverdag med 3 barn jobb og hund, men mannen har ikke hatt  så mye å gjøre i sin iobb så det hjelper litt. 

Annonse

Hyggelig å være med i gruppen. Hadde dere en Facebook side?

D blir stas med ul! : ) d er så imponerende alt de klarer å lese av på denne ul undersøkelsen!

J har veldig mange venninner som har mistet 5-6 ganger! Så hvorfor skulle j klare d etter "bare" 1 abort? D var tanken som skremte meg! Heldigvis gikk d vegen denne gangen! Krysser vi fingrene for : )

J jobber ikke j da. Gikk ut med svangerskapspenger i uke 16. Jobber som paramedic i ambulansetjenesten, og gravide får kun lov å jobbe til uke 16. Så j får lettere panikk mtp at j ikke skal ut i jobb igjen før i midten av 2016! 😳

Formen er også helt fantastisk her..merker ingen ting av graviditeten..ingen mage, svært lite merkbart liv. Riktignok mer hofter, rumpe og lår..uvant, da d ikke dukket opp i forrige svangerskap. Men men, sånn er d vel bare.

Da har vi hilst på vidunderet, en flott gutt, så frisk ut :) utrolig aktiv så hun hadde problemer med å få tatt bilder og se alt :) menstruasjon mye frem og tilbake lå han litt rolig. Hun guidet oss igjennom babyen fra topp til tå og fortalte hva hun så på og viste oss alt man kan se :) fantastisk herlig jm jeg var hos :)

Vært på ul i dag vi også;)❤️ så et lite vidunder som ventes den 13/6.. Like fantastisk og fasinerende at man kan se sitt lille barn inni magen😍 blir helt målløs❤️ Det mest spesielle er å se og føle sparkene samtidig☺️ Da får man liksom en ekstra bekreftelse:) vi gleder oss stort!!

Var på oul forrige uke og fikk se nurket våres:-) alt sto bra til, men det var noe jm ikke fikk målt så må tilbake neste uke. Det gjør jo heller ikke noe for da får jeg sett lille gutten vår mer:-D mannen ble tåreblank i øya da jm sa det var gutt:-) vi har to jenter fra før og jeg bestemte tidlig i svangerskapet at dette blir mitt siste. Så skjønner jo at han ble ekstra glad for å kunne bli gutte pappa også:-) moro å følge med på dere alle her inne og på facebook:-)

Jeg hadde en blødning i dag, 21+2 uker. Den siste uka har jeg kjent mindre liv (kjenner mye hver dag, men det har bare vært merkbart mindre aktivitet). Jeg tenkte babyen hadde snudd på seg, da jeg har kjent henne mye i blæra samt mye inn mot hoften. Ikke vært mulig å kjenne så mange av sparkene hennes denne uka. 

Jeg ringte føden, fikk jeg beskjed om å ringe legevakten, for de tok ikke imot når jeg var så tidlig på vei. Så ringte jeg først legevakten i kommunen jeg bor i, men de sa jeg måtte ringe fastlegen. Ringte fastlegen, men han hadde fri og ingen andre leger på senteret der hadde mulighet til å ta inn noen. Fikk beskjed om å ringe legevakten... Jeg har fastlege i nabokommunen, og kan derfor også bruke legevakten i denne kommunen, og den er MYE bedre. De er mye dyktigere og tar allting alvorlig. 

Jeg fikk komme inn med det samme, og vi lyttet etter hjertelyden. Vi fant den ikke. Hun lette og lette, og jeg følte meg helt hvit. Jeg har alltid funnet den enkelt selv med hjemmedoppleren, helt fra tidlig av... Og så, der, DER var den! Den nydelige hjertelyden. Jeg ble så glad og lettet at jeg gråt.
Så tok jeg CRP, den var på 9, det er vanlig at den er noe forhøyet når en er gravid, så det var ikke noe å stusse over. Urinprøve viste derimot litt "grums" som legen sa, men om jeg ikke hadde tegn på UVI, så var hun ganske sikker på at det ikke var det heller. 
Blodtrykket var høyt. Det har ligget på 100/65 hele tiden i både forrige svangerskap og dette svangerskapet, men i dag var det oppe i 141/78 ! Hun sa det var innenfor normalen, men litt høyt. Så hun ringte føden, og da fikk jeg endelig komme inn dit. 

På føden hørte vi på nytt hjertelyden, vi fant den med det samme, og da våknet plutselig baby til og snudde helt tydelig på seg. Hun virket nesten sint på doppleren, da hun sparket mot den hele tiden. Jordmoren lo og spurte om jeg kjente all aktiviteten, for hun kunne nemlig kjenne at doppleren ble sparket på. Man kunne høre det også. 

Deretter var det ned på gyn. pol. for ultralyd. Før en innvendig sjekk, deretter innvendig ultralyd. Livmormunnen var godt lukket, og livmorhalsen var lang og fin. Ingen tegn på fødsel. Hun mente hun fant et blodkar som var tømt (litt usikker på hva hun egentlig så, men hun pekte på et eller annet og mente det var dette blodkaret det blødde fra). Hun sa også at morkaka var litt foran åpningen! Dette ante ikke jeg, jeg fikk vite at den var på bakre vegg på oul. Altså mot ryggen. Hun mente den komme til å strekke seg oppover da, etter hvert som livmora vokste. 
Så var det utvendig ultralyd, og jeg fikk se babyen ordentlig. Alt så veldig fint ut, heldigvis. 

Så da var det rett og slett bare falsk alarm, og beskjed om null sex en stund fremover bare for å være på den sikre siden. 

Oi, for en opplevelse!

Var litt borti det samme første gang ejg var gravid. 

Legevakten var helt forferdelig, men heldigvis var føden greie og tok meg inn.

Med forrige fikk jeg beskjed om at morkaka lå bak, men litt langt ned. Hun mente den ville trekke seg tilbake. 

Synes selv det var litt uklart, men ble i alle fall ikke fulgt opp, men det stemte og skapte ikke problem

Godt det sto bra til, og kjempe bra du sto på når du merket det var noe selv om legene bare sendte det rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...