Gjest Antarctica Skrevet 28. november 2014 #51 Skrevet 28. november 2014 Ikke helt de svarene jeg håpte på. Jeg synes navnet er grusomt. Mannen liker det. Jeg håpte på masse negative svar jeg kunne vise han Vi har forresten norsk etternavn. Urnorsk faktisk! Anonymous poster hash: bdb06...d5f Jeg syns at hvis det er noen som helst tvil om hvordan det skal uttales, så bør man enten ikke velge navnet, eller stave det på en måte som ikke gir rom for tvil. Nytter ikke å ta et eksotisk navn og si at "jo, men på spansk sier man Juan på den måten", for de fleste barnet møter i Norge vil ikke kunne det språket, og vil si Ju-An, eller Sjo-Ann, eller noe annet merkelig. Kjenner også til en familie med sønnen David, som de konsekvent kalte "Deivid", for sånn skulle det jo hete på engelsk. (Alle var norske, de bare likte den uttalen best!) Da har man bestemt seg for at ungen skal slite. Samme med Sean, som jeg har hørt uttalt også som "Se-Ann".
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #52 Skrevet 28. november 2014 Navnet er fint det, men ikke på en norsk gutt med norske foreldre som er bosatt i Norge og ikke har tenkt til å flytte til et engelsktalende land. Det blir veldig lavstatus. Sean Willy Olsen liksom. Blæ. Anonymous poster hash: ad6a0...72b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #53 Skrevet 28. november 2014 Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... Og nå må jeg spørre deg om du driver med hest :-p (kjenner en med det navnet skjønner du, bare ikke med Sean foran altså) Anonymous poster hash: 8960e...1fe Nope - ikke hestejente. Har sitter på hest bare en håndfull ganger Ronny Halvorsen er travtrener, og skal blant annet trene Folkehesten Bergen 2015. Anonymous poster hash: 588db...2a3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #54 Skrevet 28. november 2014 Kall han Sean Paul så blir det bra Anonymous poster hash: 3523d...95c
Blondzilla Skrevet 28. november 2014 #55 Skrevet 28. november 2014 Naboens barn heter det. Jeg synes det er fælt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #57 Skrevet 28. november 2014 Teit med et sånt navn på en norsk unge eller en unge som skal vokse opp her. Det uttales svært forskjellig fra hvordan det skrives sett fra et norsk perspektiv. Jeg er selv engelsk, men har vokst opp her og kunne ikke funnet på å bruke engelske navn på barna mine en gang. Og i allefall ikke irske og walisiske navn med vanskelige uttalemåter (som Sean). Anonymous poster hash: 00664...9d1
LME1001 Skrevet 20. november 2015 #58 Skrevet 20. november 2015 Teit med et sånt navn på en norsk unge eller en unge som skal vokse opp her. Det uttales svært forskjellig fra hvordan det skrives sett fra et norsk perspektiv. Jeg er selv engelsk, men har vokst opp her og kunne ikke funnet på å bruke engelske navn på barna mine en gang. Og i allefall ikke irske og walisiske navn med vanskelige uttalemåter (som Sean). Anonymous poster hash: 00664...9d1 Min sønn (som heter Sean) har et norsk etternavn og er født i Norge av norske foreldre. Men vi begge har en forelder som er født i USA, har vi da i dib-verden "godkjennelse" for navnevalget?!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #59 Skrevet 20. november 2015 Jeg syns Sean var kjempefint, jeg!Men nå er jeg vandt med "småsære" navn som Eple, Lykke og Sol. Anonymous poster hash: bcc40...ad5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #60 Skrevet 20. november 2015 Nei!!! Vi bor i Norge, ikke England. Barn lurer på hva de skal 'se ann'Anonymous poster hash: ee014...1a4 Er du dum??? Du skjønner at navnet ikke uttales se ann? Sean Connery? Sier du se ann til han også? Gluping.... Anonymous poster hash: 73d7c...5fc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #61 Skrevet 21. november 2015 Nei!!! Vi bor i Norge, ikke England. Barn lurer på hva de skal 'se ann'Anonymous poster hash: ee014...1a4 Er du dum??? Du skjønner at navnet ikke uttales se ann? Sean Connery? Sier du se ann til han også? Gluping.... Anonymous poster hash: 73d7c...5fc Bor han også i Norge? Anonymous poster hash: 28547...282
the amazing spidermamma Skrevet 21. november 2015 #62 Skrevet 21. november 2015 Regner med at dette barnet har fått et navn nå, i og med at tråden er ett år gammel. Lurer på hvilket navn det ble?
MammaTilNick Skrevet 21. november 2015 #63 Skrevet 21. november 2015 Om man snakker bonde-trønder så passer ikke Sean så bra. Sjån betyr "se han" så om et barn heter Sean Willy så vil folk oppfatte det som man sier "se willy". Så navnet passer ikke i trøndelag, kanskje ikke nordland heller? ☺
LME1001 Skrevet 21. november 2015 #64 Skrevet 21. november 2015 Om man snakker bonde-trønder så passer ikke Sean så bra. Sjån betyr "se han" så om et barn heter Sean Willy så vil folk oppfatte det som man sier "se willy". Så navnet passer ikke i trøndelag, kanskje ikke nordland heller? ☺ Hans Hugo passer nok enda dårligere i nord 😂
Elisun Skrevet 21. november 2015 #65 Skrevet 21. november 2015 Du KAN. Men det er i mine øre helt feil og provoserende stygt på norsk!
LME1001 Skrevet 21. november 2015 #66 Skrevet 21. november 2015 Du KAN. Men det er i mine øre helt feil og provoserende stygt på norsk! En merkelig ting å bli provosert over. Vet ikke om jeg helt forstår grunnen, altså at "det er stygt på norsk". Mener du da når det uttaler slik det står skrevet, Se-an, eller at det er brukt et engelsk navn på en norsk gutt og at det da uttales Sjåån? Hvis det er det første du mener, kan jeg so meg delvis enig, jeg synes det er merkelig å UTTALE engelske navn på en norsk måte, slik som feks Steven. Det skal i mine øyner selvsagt uttales Stiiven, ikke Ste-ven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå