Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 U/t Anonymous poster hash: bdb06...d5f
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Ja, hvorfor ikke? Jeg ville at eldstmann skulle hete det for min bestmor er irsk, men mannen nektet 😞 Sean er forresten den irske formen for John .
MammantilNurket Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ...
LME1001 Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Klart du kan! Min sønn heter Sean. Har alltid visst at om jeg noen gang skulle få en sønn, skulle han hete det. Heldigvis var min mann like begeistret for navnet 😄 Men det er ofte folk, unge som gamle, som ikke vet hvordan de skal uttale det. Schaan er det veldig mange som har sagt. (det uttales Sjåån, hvis noen andre her skulle være i tvil 😜).
Leirha Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Klart du kan. Jeg ser ikke hvorfor du ikke kand et?Internasjonalt og gint navn.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Nei!!! Lavstatus navn med mindre en forelder er fra ett engelsktalende land Anonymous poster hash: 5b6fc...7dd
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Ikke helt de svarene jeg håpte på. Jeg synes navnet er grusomt. Mannen liker det. Jeg håpte på masse negative svar jeg kunne vise han 😜 Vi har forresten norsk etternavn. Urnorsk faktisk! Anonymous poster hash: bdb06...d5f
Øyne som ser!! Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 (endret) Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... lærer du ungen din det eller sier du det til elevene dine på skolen også. Synes det er helt lavmål at en som har pedagogisk utdannelse i det hele tatt kan skrive noe sånt!!! Endret 27. november 2014 av Øyne som ser!!
LME1001 Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Nei!!! Lavstatus navn med mindre en forelder er fra ett engelsktalende land Anonymous poster hash: 5b6fc...7dd Både min far og min svigermor er født i USA, altså er både jeg og min mann halvt amerikanske. Vår sønn heter Sean. Alikevel passer navnet hans like godt til vår familie som til en hvilken som helst helnorsk familie, synes nå jeg. Det kommer heller litt an på de øvrige navnene i familien, etter min smak.
MammantilNurket Skrevet 27. november 2014 #10 Skrevet 27. november 2014 (endret) Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... lærer du ungen din det eller sier du det til elevene dine på skolen også. Synes det er helt lavmål at en som har pedagogisk utdannelse i det hele tatt kan skrive noe sånt!!!Det var da voldsomt ... Betyr det at det ikke er lov å tøyse med navn her inne heller? Da føyer jeg det til listen min (FN-dagen i barnehagen, alkohol, taco, Ebola ... osv.) Min sønn er forøvrig 1 1/2 år. Våre samtaler omhandler som regel "bil", " bæbæ" eller "bade". Det har ikke vært aktuelt å diskutere navn med min elevgruppe. Du er klar over at "pedagog" og "helgen" ikke er det samme? Hilsen "Sankta" Nurk Endret 27. november 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #11 Skrevet 27. november 2014 Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... Må si meg enig med denne. Stigmatiserende kanskje, men også ganske vel dokumentert at visse navn er mer belastet. Anonymous poster hash: 30816...0fb
LME1001 Skrevet 27. november 2014 #12 Skrevet 27. november 2014 Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... lærer du ungen din det eller sier du det til elevene dine på skolen også. Synes det er helt lavmål at en som har pedagogisk utdannelse i det hele tatt kan skrive noe sånt!!!Det var da voldsomt ... Betyr det at det ikke er lov å tøyse med navn her inne heller? Da føyer jeg det til listen min (FN-dagen i barnehagen, alkohol, taco, Ebola ... osv.) Min sønn er forøvrig 1 1/2 år. Våre samtaler omhandler som regel "bil", " bæbæ" eller "bade". Det har ikke vært aktuelt å diskutere navn med min elevgruppe. Du er klar over at "pedagog" og "helgen" ikke er det samme? Hilsen "Sankta" Nurk Nei, vi pedagoger må være pedagogiske 24/7, også bak våre nick på forum. Selvfølgelig betyr "pedagog" det samme som "helgen". Vi er jo allvitende og alltid eksemplariske. St. LME
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Hahaha sean ronny halvorsen!! Måtte le her!! Anonymous poster hash: 969b3...146
Øyne som ser!! Skrevet 27. november 2014 #14 Skrevet 27. november 2014 Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... lærer du ungen din det eller sier du det til elevene dine på skolen også. Synes det er helt lavmål at en som har pedagogisk utdannelse i det hele tatt kan skrive noe sånt!!!Det var da voldsomt ... Betyr det at det ikke er lov å tøyse med navn her inne heller? Da føyer jeg det til listen min (FN-dagen i barnehagen, alkohol, taco, Ebola ... osv.) Min sønn er forøvrig 1 1/2 år. Våre samtaler omhandler som regel "bil", " bæbæ" eller "bade". Det har ikke vært aktuelt å diskutere navn med min elevgruppe. Du er klar over at "pedagog" og "helgen" ikke er det samme? Hilsen "Sankta" Nurk Tøyse med navn? Du sier at noen navn har noe ungdomskriminelt over seg, det er langt over hva jeg kaller tøys hvertfall. Mobbing kalles det. Hva heter sønnen din forresten? Hadde du likt om folk sagt at navnet hans hadde noe kriminelt over seg??
MammantilNurket Skrevet 27. november 2014 #15 Skrevet 27. november 2014 Det kommer litt an på etternavnet, Sean Ronny Halvorsen har liksom noe litt ungdomskriminelt (?) over seg ... lærer du ungen din det eller sier du det til elevene dine på skolen også. Synes det er helt lavmål at en som har pedagogisk utdannelse i det hele tatt kan skrive noe sånt!!!Det var da voldsomt ... Betyr det at det ikke er lov å tøyse med navn her inne heller? Da føyer jeg det til listen min (FN-dagen i barnehagen, alkohol, taco, Ebola ... osv.) Min sønn er forøvrig 1 1/2 år. Våre samtaler omhandler som regel "bil", " bæbæ" eller "bade". Det har ikke vært aktuelt å diskutere navn med min elevgruppe. Du er klar over at "pedagog" og "helgen" ikke er det samme? Hilsen "Sankta" Nurk Tøyse med navn? Du sier at noen navn har noe ungdomskriminelt over seg, det er langt over hva jeg kaller tøys hvertfall. Mobbing kalles det. Hva heter sønnen din forresten? Hadde du likt om folk sagt at navnet hans hadde noe kriminelt over seg??Tja ... da måtte han nok være mer "hvitsnipp-kriminell". Min sønn er oppkalt etter sin tippoldefar (!) og har et typisk gammel-småborgerlig-mann-navn
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #16 Skrevet 27. november 2014 Er han en sau? Anonymous poster hash: 4def4...578
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #17 Skrevet 27. november 2014 Det er virkelig ikke noe som heter llavstatunavn vel? Grøss for et uttrykk! Synes Sean er fint. Men det er litt uvant å høre på folk her i Norge da. Ville helst valgt det om dere har tilknytning til engelsktalende land. Anonymous poster hash: f3b80...cc6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #18 Skrevet 27. november 2014 Synes både Sean og Jean er fin, jeg. Med en knapp på Jean. Anonymous poster hash: e3880...02e
LME1001 Skrevet 27. november 2014 #19 Skrevet 27. november 2014 Er han en sau? Anonymous poster hash: 4def4...578 Typisk svar fra folk som virker litt "korte" i mine øyne. Flere voksne personer advarte meg mot å bruke navnet Sean, da det lett kunne assosieres med Sauen Shaun. Vel, min sønn har enda aldri blitt kalt det av andre barn, kun av ("korte") voksne personer. Mest trist for dem, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #20 Skrevet 27. november 2014 Jeg må faktisk være enig i at det er litt lav-status, iallefall i Norge... Litt som Ronny, Tony, Gøran, Kim, etc. Syns også det blir litt unaturlig på norsk. Bor man i et engelskspråklig land så blir det noe annet. Anonymous poster hash: 8b111...bed
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #21 Skrevet 27. november 2014 Navnepolitiet er ganske strengt her på dib. Man blir satt i boks med en gang. Anonymous poster hash: 76468...2ef
Nyttårs barn Skrevet 27. november 2014 #22 Skrevet 27. november 2014 Hvis dere vil kalle ham Sean så gjør dere det. Hvis du ikke liker navnet så for guds skyld finn et annet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #23 Skrevet 27. november 2014 Jeg synes det er grusomt, spesielt hvis man er helnorsk. Sean Paulsen er litt dømt til å være en bølle. (Jeg kjenner forøvrig en helnorsk Sean og han er den største drittsekken jeg vet om!) Anonymous poster hash: 6cb89...43a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #24 Skrevet 27. november 2014 Jeg synes det er grusomt, spesielt hvis man er helnorsk. Sean Paulsen er litt dømt til å være en bølle. (Jeg kjenner forøvrig en helnorsk Sean og han er den største drittsekken jeg vet om!) Anonymous poster hash: 6cb89...43a Jeg kjenner en Thomas som er skikkelig pælfeit. Og en Geir som er særdeles brauten. Og ei Inger Sofie som er ei skikkelig solstråle. Så vet du det 👌 Anonymous poster hash: 9841a...3d6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #25 Skrevet 27. november 2014 Hva mener dere med lavstatus egentlig? Anonymous poster hash: f3b80...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå