Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #51 Skrevet 24. november 2014 Dere som sliter med lekser...hvorfor har det gått så galt?? Mange år igjen med skolearbeid og studier. Anonymous poster hash: 0c066...fe4 Nei, si det? Hovedproblemet her er nok at barnet mitt sliter med lesing, skriving og matte. I tillegg sliten etter en lang skoledag, og vansker med å konsentrere seg. Da blir det strevsomt med to sider leselekse, tre sider med mattestykker, skriving og engelsk. Er klar over at det er mange år igjen ... Anonymous poster hash: fc817...74c Forundrer meg egentlig hvor stor forskjell det er i lekser fra skole til skole. Mine sønner har søskenbarn som de er mye sammen med, de er like gamle men går på ulike skoler. Sønnen til min bror sliter mye med leksene, mye grining, men han har myye lekser. Hadde han hatt leksene til min sønn, som går samme trinn, hadde alt gått veldig fint, er jeg helt sikker på. Anonymous poster hash: c1f6f...4fb
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #52 Skrevet 25. november 2014 Dere som sliter med lekser...hvorfor har det gått så galt?? Mange år igjen med skolearbeid og studier. Anonymous poster hash: 0c066...fe4 Kan bare snakke for meg selv, men her begynte 3.klassingen å krangle på leksene 3.skoledag i 1.klasse og det har vært et helvete ever since I starten tegnet de som regel som lekse, naturlig nok siden veldig få kan skrive da, og sønnen min HATER å tegne. Så da var lekser kjedelig fra denne dag. Matteleksa er gjort på 3 minutter, han er god i matte, men så begynner helvete så fort han skal i gang med resten. Vi har våre rutiner, og han slipper jo ikke unna, men han går helt i vranglås for det.Anonymous poster hash: b4a12...9d5 Samme her, gutten ville lære masse ting på skolen, men ble veldig skuffet når han fant ut at de skulle tegne masse, for det HATER han. Og nå har han satt likhetstegn mellom tegning og lesing/skriving og bruker all sin energi på å være imot. I vår tilfelle ville det gått bedre om man ikke hadde prøvd å Gjøre læringen så lekent ved å blande inn tegning, for oppgaver der han må tegne et bilde ved siden av et ord får han til å låse seg helt. Han er mer åpen for å øve seg på å lese i skikkelige bøker med meg før legging. Matteoppgaver derimot går helt fint, inkl. regneoppgaver. Han er ikke spesielt glad i å skrive tall, men der var det ikke mye annen tegning så det går mye bedre. Han slipper ikke unna her heller, og vi samarbeider med skolen (Montessori) om å finne et langsiktig prosjekt som kan motivere han til innsats. Anonymous poster hash: c05dc...b50
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. november 2014 Forfatter #53 Skrevet 25. november 2014 Ettermiddagene kunne med hell blitt brukt mer fornuftig 😊😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå