Gå til innhold

Jeg gruer meg så til i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk alle sammen! :) I morgen er det "store" dagen! Håper jeg overlever!

Anonymous poster hash: 53301...b36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har trukket 3 tenner. Aldri fått vondt under trekkingen, tannlegen bedøver området godt før man starter. Aldri hatt vondt etter at bedøvelsen har gått ut heller.

Det er veldig individuelt som du ser, men jeg antar at det er en grunn til at du må trekke dine, så vil anbefale deg å bare trekke pusten godt inn å bli ferdig med det, slik at du aldri opplever å få tannpine pga tennene (for DET er jævlig det)

Masse lykke til, dette klarer du

Det samme hos meg. Trukket 3, ingen smerter etterpå og jeg har gått på jobb som normalt.

Første gangen satt jeg bare å venta på smertene, men det kom ingen!:-)

For å få ut matrester av hullet, hadde jeg en liten sprøyte med vann som jeg spylet nedi. Da spratt det opp litt rester! (Sorry, kremt.. )

Skrevet

HI, hva er verst?

Operere ut nå, kanskje ha vondt i et par dager, kanskje ikke (folk reagerer forskjellig) vs. Ikke operere ut nå, vite at det antageligvis må gjøres senere, ha vondt, vente på å få vondt, vente på å få infeksjon....

Anonymous poster hash: 2b9ff...350
Skrevet

HI, hva er verst?

Operere ut nå, kanskje ha vondt i et par dager, kanskje ikke (folk reagerer forskjellig) vs. Ikke operere ut nå, vite at det antageligvis må gjøres senere, ha vondt, vente på å få vondt, vente på å få infeksjon....

Anonymous poster hash: 2b9ff...350

sant det.. nå har jeg både vondt og betennelse der, ikke noe godt det. men ser for meg at smertene etterpå er verre :P 

Skrevet

Har trukket 3 tenner. Aldri fått vondt under trekkingen, tannlegen bedøver området godt før man starter. Aldri hatt vondt etter at bedøvelsen har gått ut heller.

Det er veldig individuelt som du ser, men jeg antar at det er en grunn til at du må trekke dine, så vil anbefale deg å bare trekke pusten godt inn å bli ferdig med det, slik at du aldri opplever å få tannpine pga tennene (for DET er jævlig det)

Masse lykke til, dette klarer du

Det samme hos meg. Trukket 3, ingen smerter etterpå og jeg har gått på jobb som normalt.

Første gangen satt jeg bare å venta på smertene, men det kom ingen!:-)

For å få ut matrester av hullet, hadde jeg en liten sprøyte med vann som jeg spylet nedi. Da spratt det opp litt rester! (Sorry, kremt.. )

Ikke for å være negativ, men dere har trukket tenner, ikke operert de ut slik som HI skal. For all del bra med beroliggende tilbakemeldinger, men da må det jo være på samme prosedyre.. 

Anonymous poster hash: 26971...4e8

Skrevet

Jeg opererte ut de to nede samtidig. Nylig trakk jeg begge oppe samtidig. Hadde ingen smerter i etterkant noen av gangene. Glad jeg tok to og to. Slapp unna en del besøk hos tannlegen samt at ubehaget var likt på begge sider. :P

Lykke til, HI. Ha smertestillende tilgjengelig i tilfelle.

Skrevet

Her har jeg operert ut 2, og begge vokste langt under de andre tennene, så de måtte virkelig kutte dypt for å få de ut, og jeg måtte sy etterpå. Men det var ikke vondt noen av gangene.

Skrevet

HI, hva er verst? Operere ut nå, kanskje ha vondt i et par dager, kanskje ikke (folk reagerer forskjellig) vs. Ikke operere ut nå, vite at det antageligvis må gjøres senere, ha vondt, vente på å få vondt, vente på å få infeksjon....  Anonymous poster hash: 2b9ff...350

sant det.. nå har jeg både vondt og betennelse der, ikke noe godt det. men ser for meg at smertene etterpå er verre :P  Anonymous poster hash: 53301...b36

Anonym ...350 har et veldig viktig poeng. Kanskje smertene etterpå er verre, kanskje ikke. Men smertene etterpå går fort over! Smertene ved å ikke gjøre det vil bare bli verre og verre og .... Tenk lamgt fram. Om et halvt år, på 17. mai for eksempel, vil du fortsatt ha vondt i tennene dine? Hvis du gjennomfører nå, så nei, da er det ikke vondt på 17. mai. Hvis du trekker deg nå, vil du mest sannsynlig fortsatt ha vondt. Og for å si det slik, tannpine blir ikke bedre med tiden.

Og så må jeg bare si at det å bare NEVNE visdomstenner på nett eller i RL er å be om skrekkhistorier. Omtrent som å ta opp temaet fødsler.

Skrevet

Både jeg og mannen har operert ut visdomstenner. Hadde begge litt vondt men så lenge vi tok smertestillende gikk det helt fint. Begge jobbet som normalt resten av dagen og dagene etterpå. Det her går nok helt fint:-)

Skrevet

Både jeg og mannen har operert ut visdomstenner. Hadde begge litt vondt men så lenge vi tok smertestillende gikk det helt fint. Begge jobbet som normalt resten av dagen og dagene etterpå. Det her går nok helt fint:-)

Jobbet du samme dagen som du opererte de ut? :o

Skrevet

Jobbet du samme dagen som du opererte de ut? :o

Ja, hadde ikke så veldig vondt så lenge jeg tok smertestillende. Nå er de sikkert litt individuelt om du er så smertefri at du kan dra på jobb, men for meg var det ikke et problem.

Skrevet

Ble forandring i planene i dag å! :( Hun som skulle operere de ut sa at det ikke var mulig å operere meg når jeg var så nervøs. For den ene tiden lå veldig vanskelig til og det ville bli en lang og komplisert operasjon. Derfor ville hun ha meg på sykehuset i narkose. Så må vente ennå lenger da. Noen som har operert visdomstenner i narkose på sykehuset før?
Kan man ta aloe fire på engang da tro? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...