Mother Gothel Skrevet 23. november 2014 #26 Skrevet 23. november 2014 (endret) Å proppe i deg Paralgin Forte er ikke den beste ideen. Ta det du trenger når du trenger det. Verken jeg eller mannen hadde behov for noe smertestillende etter alle våre besøk hos tannlegen. Ikke merket vi at visdomstennene ble trukket, og ikke var der vondt i etterkant. Nå er det forskjell på å TREKKE tenner og å OPERERE de da Edit: Dette var egentlig svar til anonym over her.. Endret 23. november 2014 av Mother Gothel
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #27 Skrevet 23. november 2014 Takk for mange beroligende svar dere! Jeg ble litt roligere. Men gruer meg fortsatt veldig! Var dere oppegående nok til å ta dere av barn osv samme dagen? Jeg må hente begge barna i barnehagen og være alene med de hele dagen og kvelden, da samboeren er på jobbreise. Anonymous poster hash: 53301...b36
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #28 Skrevet 23. november 2014 Jeg skulle bare fjerne vekk en visdomstann tann da,men gruet meg helt sykt til å gjøre det. Ble ikke mindre redd av at jeg ble sent hjem med smertstillende tabelletter hehe. Men fikk faktisk aldri behov for noen smertstillende,jeg hadde aldri smerter etterpå Anonymous poster hash: c95f7...62c
NormaJean Skrevet 23. november 2014 #29 Skrevet 23. november 2014 Jeg opererte ut 3 visdomstenner samtidig! Selvfølgelig var det ikke super festlig. Men det gikk helt fint! Måtte sitte igjen på tannlegeklinikken fordi jeg hadde fått litt vel mye lystgass:) Ble kjørt hjem med en pakke paralgin forte i hånda. Jeg drakk endel tropisk juice etter anbefaling fra tannlegen, mener han sa at det var lurt mtp blodsukker og dempet sultfølelsen siden jeg ikke kunne spise noe særlig i starten. Men litt uklart minne, var litt smårusa😂 Det funket uansett veldig fint! Ta smertestillende jevnlig så hjelper det masse!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #30 Skrevet 24. november 2014 Operasjonen ble utsatt til onsdag for tannlegen som skulle gjøre det er syk! Er både lettet og skuffet. Slipper smerte i dag, men må grue meg ennå lenger! Anonymous poster hash: 53301...b36
Tipp topp Skrevet 24. november 2014 #31 Skrevet 24. november 2014 Kan ikke huske at jeg hadde spesielt vondt etterpå, så veldig ille kan det ikke ha vært.
PRobert Skrevet 24. november 2014 #32 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt etter at mine ble trukket, fort gjort var det og..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #33 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde ikke noen smerter. Ble litt hoven og blå i kjakan men hadde ikke vondt. Var litt ubehagelig de første tre dagene. Jeg hadde kompliserte røtter så jeg fikk litt "juling" Anonymous poster hash: 0d7d6...734
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #34 Skrevet 24. november 2014 Det varierer veldig fra person til person hvor mye smerter man har i ettertid. Noen merker det knapt, andre blir sykemeldte pga smerter. Det er umulig å si på forhånd. MEN, det er selvsagt verre om de skal opereres ut og ikke bare trekkes. Masse lykke til, håper jeg ALDRI trenger å gjøre det der. Anonymous poster hash: a3373...f90
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #35 Skrevet 24. november 2014 Jeg har tatt to. Hadde lite problemer. Fikk kun med meg Ibux og Paracet, og klarte meg med det. Spiste til og med gulrot etter 2-3 dager (det var kanskje ikke det lureste jeg har gjort, men gikk greit ). Ta smertestillende fast i et par dager, så slipper du å gå og kjenne etter om du har vodt. Et tips er å ha et håndkle rundt puta når du legger deg, da kan du bare la alt spyttet renne ut istedenfor å svelge Anonymous poster hash: 2b9ff...350
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #36 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende. Anonymous poster hash: c7589...8b5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #37 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende. Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #38 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå. Anonymous poster hash: c7589...8b5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #39 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå. Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #40 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Lykke til!! Anonymous poster hash: c7589...8b5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #41 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Lykke til!! Anonymous poster hash: c7589...8b5 Takk! Men er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å gjennomføre operasjonen! jeg tør ikke dette her! Anonymous poster hash: 53301...b36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #42 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Lykke til!! Anonymous poster hash: c7589...8b5 Jeg måtte også spalte tennene for å få dem ut. Det var et styr og tannlegen var helt svett etterpå. Jeg ble blå og gul og det hele, men spesielt vondt var det faktisk ikke etterpå. Holdt meg i ro i to dager. Det går nok helt fint! Anonymous poster hash: 2f7bf...786
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #43 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå. Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Det måtte mannen min også gjøre, og han trengte ikke smertestillende engang. Folk er forskjellige! Som regel går det veldig fint Anonymous poster hash: f3600...3b7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #44 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå. Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Det måtte mannen min også gjøre, og han trengte ikke smertestillende engang. Folk er forskjellige! Som regel går det veldig fint Anonymous poster hash: f3600...3b7 Men det er så mange som sier at det er like vondt som å føde også. Er sikker på at jeg kommer til å få det sånn. jeg får det alltid vondest mulig Men takk, håper jeg er like heldig som mannen din. Om jeg gjenomfører det. Anonymous poster hash: 53301...b36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #45 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Lykke til!! Anonymous poster hash: c7589...8b5 Jeg måtte også spalte tennene for å få dem ut. Det var et styr og tannlegen var helt svett etterpå. Jeg ble blå og gul og det hele, men spesielt vondt var det faktisk ikke etterpå. Holdt meg i ro i to dager. Det går nok helt fint! Anonymous poster hash: 2f7bf...786 Så godt å høre at du ikke fikk så vondt Men er så mange som sier at det er helt grusomt.. Da blir jeg så redd, sikker på at det komme til å skje med meg Anonymous poster hash: 53301...b36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2014 #46 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå. Anonymous poster hash: c7589...8b5 Det må de gjøre med tennene mine å! tror ikke jeg tør dette her jeg! Anonymous poster hash: 53301...b36 Det måtte mannen min også gjøre, og han trengte ikke smertestillende engang. Folk er forskjellige! Som regel går det veldig fint Anonymous poster hash: f3600...3b7 Men det er så mange som sier at det er like vondt som å føde også. Er sikker på at jeg kommer til å få det sånn. jeg får det alltid vondest mulig Men takk, håper jeg er like heldig som mannen din. Om jeg gjenomfører det. Anonymous poster hash: 53301...b36 Nåja, det er jo oftest slik at de som får det vondest skriker høyest... Tross alt er det en veldig, veldig, veldig liten prosent som får skader eller seriøse smerter. Jeg har mine visdomstenner enda, pga en plassering som gjør det vanskelig eller umulig å operere ut pga fare for nerveskade. Vil ikke si at det er noe bedre. Det gjør jo vondt når tennene vokser og presser mot hverandre, og ikke minst vanskelig å pusse/bruke tanntråd riktig! Be tannlege/lege om muligheten for beroligende før inngrepet. Smerter kan hjelpes med smertestillende Forresten, jeg fikk en skade på en tann etter et slag, og den ble trukket. Det var ikke vondt i det hele tatt, og trengte ikke smertestillende. Skal inn for å operere inn en skrue i kjevebeinet. Fikk beroligende til den timen og tenker det går veldig bra! Lykke til! Anonymous poster hash: f3600...3b7
Sienna85 Skrevet 24. november 2014 #47 Skrevet 24. november 2014 Har trukket 3 tenner. Aldri fått vondt under trekkingen, tannlegen bedøver området godt før man starter. Aldri hatt vondt etter at bedøvelsen har gått ut heller. Det er veldig individuelt som du ser, men jeg antar at det er en grunn til at du må trekke dine, så vil anbefale deg å bare trekke pusten godt inn å bli ferdig med det, slik at du aldri opplever å få tannpine pga tennene (for DET er jævlig det) Masse lykke til, dette klarer du 😊😊
Urwa Skrevet 24. november 2014 #48 Skrevet 24. november 2014 I morgen skal jeg operere ut to visdomstenner! Jeg er helt nervevrak nå. Sitter her og griner og gruer meg! Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve! Ikke selve operasjonen jeg gruer meg til, men smertene etterpå. Lest at de fleste har helt forjævige smerter i flere dager etterpå.. Jeg takler ikke smerter, eller tannleger!! Jeg er så livredd.. Noen som har noen beroligende ord, eller positive opplevelser med dette? Anonymous poster hash: 53301...b36 Jeg har gjort det og har sikkelig tannlegeskrekk i tillegg. Men kan garantere at det overraskende nok ikke er noe særlig smertefullt. Så du trenger ikke å grue deg. Og du får smertestillende som ibux eller pinex/paralgin forte. Og det hjelper 99% Lykke tilTusen takk Håper det går like bra for meg. Anonymous poster hash: 53301...b36 Håper det gikk greit med deg i dag😊😊
Mother Gothel Skrevet 24. november 2014 #49 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde skikkelig vondt etterpå. Nesten like vondt som å føde Fikk masse smertestillende.Anonymous poster hash: c7589...8b5 Hvorfor hadde du så vondt? hjalp smertestillende da? Anonymous poster hash: 53301...b36 Noe med røttene, jeg husker ikke helt. Måtte dele tanna i flere deler, dro og sleit. Så ikke ut de neste dagene. Var blå og lilla fra kinnbeinet og ned til haka. Sorry, men det er noe av det jævligste jeg har vært med på. Var sykemeldt i 1 uke etterpå. Anonymous poster hash: c7589...8b5 Dette måtte de med mine også, og som sagt - det var vondt, men overkommelig og smertestillende hjalp kjempegodt. Jeg er alene med to barn, og hadde ingen problemer med å ta meg av de mens det sto på Kjipt å måtte utsette det, men du kommer til å klare det helt fint! Venter spent på en oppdatering fra deg etter vel gjenomført operasjon. Som det blir sagt - fantasien er som regel verre enn realiteten
lappeteppe Skrevet 24. november 2014 #50 Skrevet 24. november 2014 Jeg opererte ut mine fire visdomstenner i to omganger, og var vel maks uheldig med "kjevelåsning" etterpå (husker ikke hva det fancy ordet var, med resultatet var at jeg i to-tre uker etterpå spiste gjennom sugerør) - og mitt beste tips, som jeg fikk fra tannlegen/kirurgen, er isposer! Masse isposer. Og smertestillende, selvfølgelig. Kjenn på formen og ta det med ro om det er nødvendig, så går det over helt av seg selv til slutt Også har jeg et supertips til selve operasjonen - hør på musikk! Jeg brukte sånne isolerende ørepropper og hørte på musikk under hele greia, og greide tidvis å "glemme" hva som skjedde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå