Gå til innhold

Jeg gruer meg så til i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg operere ut to visdomstenner! Jeg er helt nervevrak nå. Sitter her og griner og gruer meg! Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve! Ikke selve operasjonen jeg gruer meg til, men smertene etterpå. Lest at de fleste har helt forjævige smerter i flere dager etterpå.. 
Jeg takler ikke smerter, eller tannleger!! :( Jeg er så livredd.. 
Noen som har noen beroligende ord, eller positive opplevelser med dette? 

Anonymous poster hash: 53301...b36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ikke vondt i det hele tatt! Ta paracet eller paralgin forte etterpå!

Anonymous poster hash: 01b24...9c3

Skrevet

Jeg syns det var mye mindre vondt enn jeg hadde trodd det skulle bli. 

Det jeg syns var verst var maten som satte seg i hullene i månedsvis etterpå. Tok en evighet å gro. Men jeg har funnet ut at jeg bruker veldig lang tid på å gro.

Lykke til

Anonymous poster hash: 778e4...678
Skrevet

Den 17-årige datteren til en venninne av meg gjorde nylig det samme. Hun har også tannlegeskrekk.

Det gikk helt fint med henne! :) Hun hadde smerter i etterkant, men fikk smertestillende, så det gikk greit.

SLUTT å google!

Jeg gikk gjennom en undersøkelse nylig som mange mener er forferdelig. Jeg valgte bevisst å ikke google. Jeg googlet noen dager etter undersøkelsen, og da var jeg glad for at jeg ikke hadde gjort det på forhånd, for det lå masse unødvendig skremmende historier på nettet. Det var jo ikke i nærheten slik for meg som mange hadde beskrevet.

Så slutt å lese på nettet. Bestem deg for at dette skal gå bra! :)

Dette greier du fint - pust rolig! Du blir godt bedøvet og får med deg smertestillende medisiner til å bruke i etterkant!

Lykke til i morgen :)

Anonymous poster hash: b9d18...040
Skrevet

Gjør det ikke?? alle jeg leser om på diverse forum sier at det er helt grusomt! :( 

Skrevet

Jeg syns det var mye mindre vondt enn jeg hadde trodd det skulle bli. 

Det jeg syns var verst var maten som satte seg i hullene i månedsvis etterpå. Tok en evighet å gro. Men jeg har funnet ut at jeg bruker veldig lang tid på å gro.

Lykke til

Anonymous poster hash: 778e4...678

Så godt å høre! Må du ta ut det som setter seg fast i hullene? hvordan gjør man det? 

Skrevet

Den 17-årige datteren til en venninne av meg gjorde nylig det samme. Hun har også tannlegeskrekk.

Det gikk helt fint med henne! :) Hun hadde smerter i etterkant, men fikk smertestillende, så det gikk greit.

SLUTT å google!

Jeg gikk gjennom en undersøkelse nylig som mange mener er forferdelig. Jeg valgte bevisst å ikke google. Jeg googlet noen dager etter undersøkelsen, og da var jeg glad for at jeg ikke hadde gjort det på forhånd, for det lå masse unødvendig skremmende historier på nettet. Det var jo ikke i nærheten slik for meg som mange hadde beskrevet.

Så slutt å lese på nettet. Bestem deg for at dette skal gå bra! :)

Dette greier du fint - pust rolig! Du blir godt bedøvet og får med deg smertestillende medisiner til å bruke i etterkant!

Lykke til i morgen :)

Anonymous poster hash: b9d18...040

Ja det er veldig dumt av meg å google. Jeg var ikke redd før jeg begynte med googlinga. Nå har jeg lest alt som står om å operere ut visdomstennne, så å si alt er skrekkhistorer! :( Tusen takk, håper det går bedre enn jeg tror :) 

Skrevet

Ikke noe å grue seg til. Jeg har trukket alle mine 4 visdomstenner og det var gjort på bare noen minutter. Ikke var det vondt heller.

Skrevet

Da jeg skulle operere mine visdomstenner spurte jeg om de skulle begynne snart. De svarte at de var ferdige. Noe mer merket jeg ikke til den saken.

Anonymous poster hash: 8c028...abd

Skrevet

Gjør det ikke?? alle jeg leser om på diverse forum sier at det er helt grusomt! :(

Blander du med fjerning av mandler!? DET er vondt,det.. !

Skrevet

Ikke vondt i det hele tatt? Etter å ha operert ut visdomstenner? Det er kanskje å ta i eller?! Jeg synes det var veldig vondt i etterkant, men paralgin forte tok det meste av smertene. Og de gikk uansett over etter et par dager. Det "verste" var å se ut som et hamster i over en uke :P

Jeg gruet meg også, men det gikk mye bedre enn forventet. 

Skrevet

Da jeg skulle operere mine visdomstenner spurte jeg om de skulle begynne snart. De svarte at de var ferdige. Noe mer merket jeg ikke til den saken.

Anonymous poster hash: 8c028...abd

Så deilig! Hadde du ikke vondt etterpå heller?

Skrevet

I morgen skal jeg operere ut to visdomstenner! Jeg er helt nervevrak nå. Sitter her og griner og gruer meg! Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve! Ikke selve operasjonen jeg gruer meg til, men smertene etterpå. Lest at de fleste har helt forjævige smerter i flere dager etterpå..

Jeg har gjort det og har sikkelig tannlegeskrekk i tillegg. Men kan garantere at det overraskende nok ikke er noe særlig smertefullt. Så du trenger ikke å grue deg. Og du får smertestillende som ibux eller pinex/paralgin forte. Og det hjelper 99%😊 Lykke til👍
Skrevet

Ikke vondt i det hele tatt? Etter å ha operert ut visdomstenner? Det er kanskje å ta i eller?! Jeg synes det var veldig vondt i etterkant, men paralgin forte tok det meste av smertene. Og de gikk uansett over etter et par dager. Det "verste" var å se ut som et hamster i over en uke :P

Hvor vondt var det da? Jeg regner jo med å ha smerter. Men jeg er så redd for utholdlige smerte, så vondt at man rett og slett ikke vet hva man skal gjøre.. ?

Skrevet

Jeg har gjort det og har sikkelig tannlegeskrekk i tillegg. Men kan garantere at det overraskende nok ikke er noe særlig smertefullt. Så du trenger ikke å grue deg. Og du får smertestillende som ibux eller pinex/paralgin forte. Og det hjelper 99% Lykke til

Tusen takk :) Håper det går like bra for meg. 

Skrevet

Hvor vondt var det da? Jeg regner jo med å ha smerter. Men jeg er så redd for utholdlige smerte, så vondt at man rett og slett ikke vet hva man skal gjøre.. ?

Det var såpass vondt at jeg ikke fikk sove. Kanskje 5-6 på skalaen fra 1 til 10. Men paralgin funket kjempebra, så en halvtime etter å ha tatt en tablett merket jeg ingenting :) Masse lykke til, det kommer nok til å gå helt fint!

Skrevet

Det var såpass vondt at jeg ikke fikk sove. Kanskje 5-6 på skalaen fra 1 til 10. Men paralgin funket kjempebra, så en halvtime etter å ha tatt en tablett merket jeg ingenting :) Masse lykke til, det kommer nok til å gå helt fint!

Huff det høres grusomt ut :o får proppe i meg paralgin forte da. Tusen takk :) 

Skrevet

Jeg har operert ut alle mine, inkludert å borre bort deler av kjevebeinet fordi tennene hang fast. Ikke vondt å operere, ikke vondt i ettertid. Der var så lite vondt at jeg glemte å ta smertestillende som du skal ta for å mildne overgangen når bedøvelsen går ut. Kom ikke på det før dagen etter at jeg hadde glemt å ta paracet. Fikk infeksjon en gang. Ikke vondt det heller, bare hovent og litt ømt. Og jeg har LAV smerteterskel.

Ikke bekymre deg, dette kommer til å gå helt strålende! Lykke til!

Anonymous poster hash: c3f75...910

Skrevet

Vært i to forhold der det har blitt trukket visdomstenner.

Nr. 1 var en skikkelig furtefrans som omtrent gråt da han var forkjølet. Han syns synd på seg selv og hadde litt problemer med å få i seg mat, men ellers greit.

Nr. 2 er han jeg er gift med. Han merket absolutt ingenting. Han tok ikke engang smertestillende.

Anonymous poster hash: f3600...3b7
Skrevet

Huff det høres grusomt ut :o får proppe i meg paralgin forte da. Tusen takk :)

Nå er det sikkert forskjellig hvor vondt man får etter som hvor lang tid operasjonen tar og andre ting også. Men det som hjalp meg å tenke på var at det er tusenvis av mennesker som har operert ut visdomstennene før meg, så da klarer jeg det også ;)

Skrevet

Jeg har operert ut alle mine, inkludert å borre bort deler av kjevebeinet fordi tennene hang fast. Ikke vondt å operere, ikke vondt i ettertid. Der var så lite vondt at jeg glemte å ta smertestillende som du skal ta for å mildne overgangen når bedøvelsen går ut. Kom ikke på det før dagen etter at jeg hadde glemt å ta paracet. Fikk infeksjon en gang. Ikke vondt det heller, bare hovent og litt ømt. Og jeg har LAV smerteterskel.

Ikke bekymre deg, dette kommer til å gå helt strålende! Lykke til!

Takk for et veldig beroligende svar! :) Håper jeg er like heldig som deg! :) 

Skrevet

Det er vondt i dagene etterpå, å si noe annet er å lyve. Men det hjelper massevis med smertestillende. Og om noen få dager vil du føle deg mye bedre :)

Dette kommer til å gå så bra så!

Tvi tvi ;)

Hilsen en som har fått fjerna alle visdomstennene

Anonymous poster hash: 76e30...486

Skrevet

Folk er forskjellig og har forskjellige opplevelser. Jeg hadde ikke noe spesielt vondt i ettertid med noen av mine 4. Fikk resept på paralgin forte, men hadde ikke behov for å ta de. Tannlegen vil forklare deg hvordan du skal unngå smerter i ettertid. Er du redd for smertene kan du jo ta jevnlig smertestillende gjennom dagen et par dager, før evt smertetoppene kommer. Jeg har selv tannlegeskrekk og vet hvordan det er å grue seg. Mitt råd er å prøve å tenke på noe annet. Tving deg selv til å fokusere på det du gjør her og nå. Det blir som det blir, og tankene dine kan ikke forandre på morgendagen uansett. Lykke til😊

Skrevet

Det er vondt i dagene etterpå, å si noe annet er å lyve. Men det hjelper massevis med smertestillende. Og om noen få dager vil du føle deg mye bedre :)

Dette kommer til å gå så bra så!

Tvi tvi ;)

Hilsen en som har fått fjerna alle visdomstennene

Anonymous poster hash: 76e30...486

Du mener å påstå at jeg lyver når jeg sier at det ikke er vondt i dagene etterpå? Det ER ikke vondt for alle. Jeg gikk på jobb etterpå (fysisk krevende jobb) uten problemer. Det er løgn av deg å si at det alltid er vondt. Jeg (og flere i tråden her) er eksempler på det.

HI ba om beroligende svar. Kan ikke dere holde dere for gode til å svare dersom dere ikke har noe støttende eller positivt å si? Mvh anonym som har svart rett over deg.

Skrevet

Å proppe i deg Paralgin Forte er ikke den beste ideen. Ta det du trenger når du trenger det.

Verken jeg eller mannen hadde behov for noe smertestillende etter alle våre besøk hos tannlegen. Ikke merket vi at visdomstennene ble trukket, og ikke var der vondt i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...