Gå til innhold

Tvinge barnet til å spise sterk chili som straff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at Jamie Oliver (som jeg alltid har likt) har uttalt i et intervju at siden det ikke lenger er lov å slå barn, så gjelder det å finne gode alternativer. Hans "alternativ" var å smøre inn eple med ekstremt sterk chilisaus og få barnet til å spise det. 

Er det flere enn meg som overhodet ikke ser noen forskjell på det å slå og det å tvinge et barn til å spise chili? Målet er vel uansett å påføre smerte? 

Jamie Oliver er ikke lenger my man på kjøkkenet, for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 3ace5...9aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Har for øvrig aldri likt ham. Han ser ut som om han lukter vondt.

Skrevet

Det tror jeg ikke noe på at han har gjort. Hvilke "sikre" kilder har du det fra?

Skrevet

Det må vel ha vært en fleip? Ingen gjør sånt og forteller om det etterpå.

Skrevet

Høres helt vilt ut! Det er barnemishandling på lik linje med slag og spark. Har han virkelig selv uttalt dette??

Skrevet

Enig med de over som ikke tror på dette - enkelt begrunnet med at du forteller i så fall ikke om det etterpå.

Dette kan ha vært sagt som fleip, eller tatt heltbut av contekst.

Anonymous poster hash: 3db6b...b19

Skrevet

Enig med de over som ikke tror på dette - enkelt begrunnet med at du forteller i så fall ikke om det etterpå.

Dette kan ha vært sagt som fleip, eller tatt heltbut av contekst.

Anonymous poster hash: 3db6b...b19

Les linken jeg la ut, da. Han sier  selv at han gjorde det.

HI

Skrevet

Neida, han gjorde det med overlegg, og det forklarer han selv hvis du leser hele artikkelen. Uansett om det var ment som en spøk eller ikke er det ekstremt dårlig gjort ovenfor barnet.

Anonymous poster hash: 58eae...27e
Skrevet

Har ikke han downs syndrom?

Tenker vel ikke helt klart da

Anonymous poster hash: df18d...771

Skrevet

Veldig stygg kommentar. Mennesker med Down syndrom er ikke sadistiske.

Skrevet

Er jo sykt hvis dette er reelt! Slemme, slemme mann...

Skrevet

Tenker vel ikke helt klart daAnonymous poster hash: df18d...771

Rapportert.

Anonymous poster hash: d65bc...b12

Skrevet

Vet du ikke hva Downs syndrom er?

Skrevet

Det tror jeg ikke noe på at han har gjort. Hvilke "sikre" kilder har du det fra?

Oi! Er du litt flau nå?

Anonymous poster hash: ab138...f53

Skrevet

Oi! Er du litt flau nå? Anonymous poster hash: ab138...f53

Hvorfor skulle man bli flau for det? Det høres jo helt hinsides ut! Galskap.

Skrevet

Jeg ble sjokkert da jeg leste artikkelen.

Det er grusomt å gjøre mot et barn!

Anonymous poster hash: e5369...aa3

Skrevet

Fordi hun svarer frekt og så dukker det opp to linker som bekrefter det. Flaut!

Skrevet

Neida, han gjorde det med overlegg, og det forklarer han selv hvis du leser hele artikkelen. Uansett om det var ment som en spøk eller ikke er det ekstremt dårlig gjort ovenfor barnet.

Hvis du leser hele artikkelen ser du også at det var en form for fleip da. Han sto ikke over henne og tvang henne til å spise det, men lurte henne i ettertid.

For meg er det en veldig stor forskjell på de. Han skremte ikke barnet eller virket truende på noen måte, men gjorde det med humor.

Anonymous poster hash: 89ca3...063

Skrevet

"Oliver said he had once tricked his 12-year-old daughter into eating an ultra-hot Scotch Bonnet, much to the annoyance of his wife, Jools.

At the BBC Good Food Show, Oliver said: ‘Poppy was quite disrespectful and rude to me and she pushed her luck. In my day I would have got a bit of a telling-off but you are not allowed to do that.

‘Five minutes later she thought I had forgotten and I hadn’t. She asked for an apple. I cut it up into several pieces and rubbed it with Scotch Bonnet and it worked a treat. She ran up to mum and said, “This is peppery”. I was in the corner laughing. [Jools] said to me, “Don’t you ever do that again”.’

Skrevet

Fordi hun svarer frekt og så dukker det opp to linker som bekrefter det. Flaut! Anonymous poster hash: ab138...f53

What?! Svarte frekt? Hvilke øyne har vi tatt på oss idag? Jeg ser ikke noe frekt der i det hele tatt. Forklar meg?

Skrevet

Hvis du leser hele artikkelen ser du også at det var en form for fleip da. Han sto ikke over henne og tvang henne til å spise det, men lurte henne i ettertid.

For meg er det en veldig stor forskjell på de. Han skremte ikke barnet eller virket truende på noen måte, men gjorde det med humor.

Ja, det er sikkert veldig humor for barnet, som har sviende munn i lang tid etterpå. Hadde det vært ok hvis han ga henne en ørefik mens han smilte og lo? Har du spist brennsterk chili selv? Det er VONDT! Chili på slimhiner er en torturmetode. Den chilien han brukte er avsindig sterk. Å stå og flire mens barnet har vondt, en smerte du har påført med vilje, er ganske utrolig. Hele poenget her er: Han påførte barnet smerte, og han gjorde det med vilje. 

Skrevet

Fordi hun svarer frekt og så dukker det opp to linker som bekrefter det. Flaut! Anonymous poster hash: ab138...f53

What?! Svarte frekt? Hvilke øyne har vi tatt på oss idag? Jeg ser ikke noe frekt der i det hele tatt. Forklar meg?

Når du skriver: Hvilke "sikre" kilder har du det fra?, så er det det samme som å si at du ikke tror HI har noen sikker kilde. Frekt, og du dreit deg ut der!

Skrevet

Ja, det er sikkert veldig humor for barnet, som har sviende munn i lang tid etterpå. Hadde det vært ok hvis han ga henne en ørefik mens han smilte og lo? Har du spist brennsterk chili selv? Det er VONDT! Chili på slimhiner er en torturmetode. Den chilien han brukte er avsindig sterk. Å stå og flire mens barnet har vondt, en smerte du har påført med vilje, er ganske utrolig. Hele poenget her er: Han påførte barnet smerte, og han gjorde det med vilje.

Han gnei chilien mot eplet, han tvang henne til å ta en bit. Det er stor forskjell på å sleike seg på fingeren etter du har kutta chili kontra å ta en stor jafs.

Hadde han stått over barnet og tvunget henne til å ta en bit hadde jeg reagert som deg, men dette blir noe helt annet. Det var et ganske uskyldig pek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...