Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #51 Skrevet 18. november 2014 Vil bare si at det slettes ikke er sånn i alle bygder.. Jeg er også engasjert i det meste, har flere verv, baker kaker og stiller opp til en hver anledning, uten at det er noe problem her jeg bor... Så du er nok uheldig. Eller kanskje de son unngår deg gjerne ville vært legefrue selv Anonymous poster hash: 2d4e2...095
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #52 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor bor dere på bygda? Anonymous poster hash: 92d73...fbc Kommer fra by, men har alltid hatt en drøm om å bo mer landlig. Ha mulighet til å dyrke egen jord, la ungene vokse opp med umiddelbar nærhet til naturen. Har bare bodd her et år. Kanskje vi har vært uheldige med valg av bygd, kanskje trenger det bare å gå seg til litt, men kjenner det sliter på meg..:/ Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #53 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror at du enten misforstår signalene fra de andre, eller at de ikke liker personligheten din. Når du skriver at du har hundre ganger bedre kjemi med ungene deres enn dem selv, så heller jeg vel kanskje litt mot det siste. Jeg har aldri vært borti noen som noengang har uttrykt at det er negativt at noen alltid stiller opp, tvert imot. Vanskelig å ha god kjemi med noen som ikke snakker til deg. Barnet kommer til meg, viser og forteller meg ting, setter seg inntil, når jeg sitter på gulvet sammen med dem. Derfor hundre ganger bedre kjemi med barnet.Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Hehe, ser at jeg har misforstått Trodde du mente at du hadde bedre kjemi med barnet enn det foreldrene hadde med sine egne barn Skjønner nå at du har bedre kjemi med barnet enn med foreldrene. Beklager, my mistake Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #54 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor tror du at "alle" hater deg? Alle her sier jo at de beundrer mødre som deg. Lav selvtillit? Anonymous poster hash: 6d5af...75f
amandine Skrevet 18. november 2014 #55 Skrevet 18. november 2014 Sånn er jeg også, men har aldri opplevd sure miner og dårlig stemning av den grunn. Jeg synes det er motsatt. Fordi jeg synes godt og stikker meg frem får jeg masse venner og mye hyggelige kommentarer. Folk rundt meg er fantastiske! Anonymous poster hash: 71ef9...544 Så hyggelig da! Kanskje det blir sånn her etterhvert også? Var jo det jeg håpet på, at det skulle bli en måte å bli litt kjent på, men jeg har blitt hun litt slitsomme fra byen Anonymous poster hash: edd88...675 Ha ha been there done that!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #56 Skrevet 18. november 2014 Jeg er også den mammaen Men jeg merker at det blir svært knapt med tid. Jeg jobber 100% og studerer 50%. "Godt" jeg "bare" har ett barn å følge opp Anonymous poster hash: 77144...bb1
amandine Skrevet 18. november 2014 #57 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU". "Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Du er høy på deg selv hvis du tror at du har så kjempegod kjemi med fremmede unger. Jeg baker også og steller, så mye jeg kan (er gravid over halvveis i svangerskapet og på randen til sykmelding, så det begrenses): Vi hadde også ei sånn ei som trodde alle hatet henne fordi hun var så flittig osv. Neida, alle hatet henne fordi hun var frekk, snakket nedlatende om andre mødre og flørtet med alle mennene overalt, særlig gifte og samboende. Evig singel med stor ego som tror at hun er flinkere, penere og mer unik enn alle oss andre. Anonymous poster hash: ed3a4...6e2 Noe av poenget er jo at det er ikke fremmede unger.. Det er unger som man følger til skolen, som man gjør lekser med, snakker mer, ser, og som man så sender hjem før eller etter middag.. Det er unger man kjenner. GODT. Fordi man investerer tid i dem, selv om de ikke er ens egne. Det være seg en kopp kakao på en kald dag, en brødskive, en halvtime til lekser eller som trener på fotballaget. Jeg er heldig for jeg er den som kjenner. Jeg vet hvem som hører til hvor, og alle ungene(tror jeg) føler at de hører litt til her. Dert er en gave. Stakkars de som ikke ser hva de går glipp av.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #58 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor bor dere på bygda? Anonymous poster hash: 92d73...fbc Kommer fra by, men har alltid hatt en drøm om å bo mer landlig. Ha mulighet til å dyrke egen jord, la ungene vokse opp med umiddelbar nærhet til naturen. Har bare bodd her et år. Kanskje vi har vært uheldige med valg av bygd, kanskje trenger det bare å gå seg til litt, men kjenner det sliter på meg..:/Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Tror bare du må ha tolmodighet slik at folk blir vant til at du ikke er "farlig" eller at du bare drar videre.... Anonymous poster hash: 23b73...f0b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #59 Skrevet 18. november 2014 Hater ikke men syns det er en forunderlig måte å søke oppmerksomhet og anerkjennelse på. Trist. Anonymous poster hash: 3c5b8...346
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #60 Skrevet 18. november 2014 Er nok litt bekymret for din type -overdkuddsmennesket. Er litt redd for du kjører degselv i senk med høye krav til degselv. Jeg hadde ihvertfall kjørt megselv i senk med å holde på sånn som det virket som du gjør... Anonymous poster hash: 23b73...f0b
*SommerFrisk* Skrevet 18. november 2014 #61 Skrevet 18. november 2014 Jeg elsker å bake til tilstelninger, skulle helst ha bakt en sjokoladekakeby, men skjønner jo at grensen går et sted. Har mange verv i skole og barnehage, liker å ha muligheten til å følge opp barna der. Har åpent hus for venner av barna, og har ofte tilstelninger hjemme hos oss for hele klassen/avd i barnehagen. Skulle gjerne gjort det mye oftere, men ser jo at damene i bygda mugner i takt med arrangementene mine. Lenge leve livet i bygdenorge! Nå skal jeg hive meg rundt å koke viltgryte til FAU-møtet i morgen! Anonymous poster hash: edd88...675 Jeg er akkurat som deg HI. Jeg opplever nok ikke at flertallet hater at jeg er sånn,men mange stikker meg i siden for det, men de aller fleste takker. Tiden min er like knapp som andres, men når jeg har en interesse for det, gjør det det kanskje enklere for meg og engasjere meg. Jeg opplever at flertallet er hyggelige og takknemlige og jeg synes det er trist du ikke føler det samme.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #62 Skrevet 19. november 2014 Hater ikke men syns det er en forunderlig måte å søke oppmerksomhet og anerkjennelse på. Trist. Anonymous poster hash: 3c5b8...346 At det gagner barna mine, det aller viktigste i livet, er ikke tema? Jeg handler kun ut i fra et ønske om oppmerksomhet rundt min person? Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Villbringebringebær Skrevet 19. november 2014 #63 Skrevet 19. november 2014 Jeg er litt som deg, baker alltid til alt som er i bhg, er på alle dugnader, åpent hus her, prater med alle barn og hjelper til der jeg ser det trengs. Jeg er hjemmeværende da, så jeg gjør ikke så mye annet enn bading og bistandsarbeid på dagtid. Om noen hater deg er det kanskje på grunn av janteloven? Bygdedyret.. Jeg bor på nordstrand og her er det ikke slik, men de fleste er veldig engasjerte da. så har ikke opplevd hat heldigvis, men vi har alle ulike interesser jeg liker å bake å organisere. Men jeg liker også en skikkelig fest med min mann, oftere enn mange er vel heller da jeg får et skråblikk min vei enn på grunn av mine kaker...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #64 Skrevet 19. november 2014 Jeg er som deg, HI: Er bakeglad og sprudlende, har åpent hus og inviterer "alle" på "alt", har fint og stort hus, er høyt utdannet med høyt utdannet mann (begge i gode jobber), synes det er morsomt med masse verv, er ydmyk, forståelsesfull og snill og grei mot både store og små. Jeg er i tillegg slank og nokså pen (la oss kalle en spade for en spade her), og prøver å få meg en lang joggerunde hver kveld. Det er klart jeg møter en del misunnelige kjerringer som ikke klarer å la være å se mugne ut! Kunsten er å drite i dem, og heller nye mitt herlige liv videre, det finnes heldigvis damer som er hyggelige tilbake, og det er dem jeg velger å forholde meg til. Anonymous poster hash: 91b4f...c89
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #65 Skrevet 19. november 2014 Jeg er som deg, HI: Er bakeglad og sprudlende, har åpent hus og inviterer "alle" på "alt", har fint og stort hus, er høyt utdannet med høyt utdannet mann (begge i gode jobber), synes det er morsomt med masse verv, er ydmyk, forståelsesfull og snill og grei mot både store og små. Jeg er i tillegg slank og nokså pen (la oss kalle en spade for en spade her), og prøver å få meg en lang joggerunde hver kveld. Det er klart jeg møter en del misunnelige kjerringer som ikke klarer å la være å se mugne ut! Kunsten er å drite i dem, og heller nye mitt herlige liv videre, det finnes heldigvis damer som er hyggelige tilbake, og det er dem jeg velger å forholde meg til. Anonymous poster hash: 91b4f...c89 Det du sa. Bortsett fra st jeg synes det å syske på kjøkkenet er morsommere enn å trene Samler i tillegg på kunst, og prioriterer å kjøpe kunst om vi kan. Noen her som synes det er snobbete. Sier det ikke høyt, men for meg er det viktig at barna mine får bygget opp en høy kulturell kapital, selv om vi ikke bor i gangavstand til museer og teater. Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #66 Skrevet 19. november 2014 Sånn er jeg også, men har aldri opplevd sure miner og dårlig stemning av den grunn. Jeg synes det er motsatt. Fordi jeg synes godt og stikker meg frem får jeg masse venner og mye hyggelige kommentarer. Folk rundt meg er fantastiske! Anonymous poster hash: 71ef9...544 Så hyggelig da! Kanskje det blir sånn her etterhvert også? Var jo det jeg håpet på, at det skulle bli en måte å bli litt kjent på, men jeg har blitt hun litt slitsomme fra byen Anonymous poster hash: edd88...675 Ha ha been there done that! Og hvordan gikk det? Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #67 Skrevet 19. november 2014 Det er helt greit med "sånne som deg",- men det finnes de som er slik, og forventer at "alle kan" bare de vil.. Og det er jo forsåvidt rett, men de aller fleste VIL ikke Du kan bake sjokoladekaka eller pizzasnurrene jeg må ta med, så kan jeg heller stå i kiosken for deg Anonymous poster hash: 35f31...009
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #68 Skrevet 19. november 2014 Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet Hahahaha, tenkte dette var ditt innlegg før jeg åpnet det Anonymous poster hash: ff981...ce0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2014 #69 Skrevet 19. november 2014 Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet Hahahaha, tenkte dette var ditt innlegg før jeg åpnet det Anonymous poster hash: ff981...ce0 Jeg og Anonymous poster hash: 5aa0b...b4f
Iiiiik Skrevet 19. november 2014 #70 Skrevet 19. november 2014 Hater ikke men syns det er en forunderlig måte å søke oppmerksomhet og anerkjennelse på. Trist. Anonymous poster hash: 3c5b8...346 At det gagner barna mine, det aller viktigste i livet, er ikke tema? Jeg handler kun ut i fra et ønske om oppmerksomhet rundt min person? Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Jeg tror det finnes noen smålige som ...346, eller i hvert fall noen som tror at alle andre motiveres av det samme som dem selv. Som synes verv, baking og åpent hus høres skrekkelig slitsomt ut og som tror at alle gjør det motvillig. Nå vet jeg ikke hvor byen er og hvilken bygd dere har flyttet til, men det finnes jo noen klare og uttalte normer om at noen byfolk tror de er bedre enn andre. Hvis du kommer flyttende fra Osloområdet til distrikts-Norge og kaster deg inn i en masse, tror jeg det lett leses som en kritikk "Jasså ja, så det vi gjorde fra før, det er liksom ikke bra nok det? Tror hun at dette er Oslo eller og at alt må gjøres av henne for at det skal bli riktig?" Hvis det er holdningen, tror jeg det er viktig å understreke det som er bra og andres innsats. Jeg er nok litt som deg. 100% jobb, nokså krevende, tre barn, et fotballtrener og et laglederverv, sitter i styret i vel'et, deltar alltid på dugnader, er klassekontakt for to av tre i år, baker, inviterer og har alltid mange barn på besøk. Tror noen synes det blir mye og hører ofte sukk over "Skjønner ikke hvordan du orker", men er nøye på å understreke at det gir energi mer enn det tar energi og at jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy. Sier også ofte at jeg er inneforstått med at ikke alle orker like mye. "Jeg er veldig lav, det er sånn det er, funker dårlig da hvis du krever av meg at jeg skal vokse. Sånn tror jeg det er med hvor mye vi orker også, det er varierende".
SmellyCat Skrevet 19. november 2014 #71 Skrevet 19. november 2014 Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet Hahahaha, tenkte dette var ditt innlegg før jeg åpnet det Anonymous poster hash: ff981...ce0 Skulle ikke være anonym da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå