Gå til innhold

Jeg er den mammaen alle hater.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å bake til tilstelninger, skulle helst ha bakt en sjokoladekakeby, men skjønner jo at grensen går et sted.

Har mange verv i skole og barnehage, liker å ha muligheten til å følge opp barna der.

Har åpent hus for venner av barna, og har ofte tilstelninger hjemme hos oss for hele klassen/avd i barnehagen. Skulle gjerne gjort det mye oftere, men ser jo at damene i bygda mugner i takt med arrangementene mine.

Lenge leve livet i bygdenorge! Nå skal jeg hive meg rundt å koke viltgryte til FAU-møtet i morgen!

Anonymous poster hash: edd88...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du elsker det ;)

Anonymous poster hash: 318f5...43a

Skrevet

Tvert i mot! Jeg er evig takknemlig for at slike som deg finnes. Jeg har verken overskudd, tid eller lyst til å drive på slik, men setter enormt stor pris på at andre har det! :)

Anonymous poster hash: cdffb...bdb
Skrevet

Trist bygd du bur i, her ville vi applaudert at du tek mange verv og bakar kaker og tek imot alle ungane!

Skrevet

Tror du har misforstått!

Hater ikke sånne som deg, forstår bare ikke at du gidder 😉

Anonymous poster hash: 4cd03...84a

Skrevet

Jeg hater ikke slike mammaer, er så takknemlig for at noen stiller opp. Skulle gjerne gjort det mer selv, men tiden strekker ikke alltid til :(

Anonymous poster hash: 2a007...6a2

Skrevet

Fordi du ser på selv som flink, og de andre mødrene tenker."herregud skjønner ikke at Lise orker det styre hele tiden."

Så digger du og tråkke de andre mammaene ned i søla og tenke, jeg er best😜

Anonymous poster hash: 23571...be2

Skrevet

Elsker slike foreldre som deg. :)

Er lærer, og ser hvor sårt mange barn trenger voksenkontakt, omsorg, et åpent hus, og noe så enkelt som litt hjemmebakst.

Takk til deg! :)

Anonymous poster hash: ce94c...b82

Skrevet

Sånn er jeg også, men har aldri opplevd sure miner og dårlig stemning av den grunn.

Jeg synes det er motsatt. Fordi jeg synes godt og stikker meg frem får jeg masse venner og mye hyggelige kommentarer. Folk rundt meg er fantastiske!

Anonymous poster hash: 71ef9...544

Skrevet

Fordi du ser på selv som flink, og de andre mødrene tenker."herregud skjønner ikke at Lise orker det styre hele tiden."

Så digger du og tråkke de andre mammaene ned i søla og tenke, jeg er best😜

Anonymous poster hash: 23571...be2

Hehe, spot on! Neida, ikke akkurat. Har prøvd å tilpasse meg miljøet her, men helt ærlig orker jeg ikke å jekke meg ned, være på det jevne i absolutt alt (!), smører heller skikkelig tykt på, jeg.

Hi

Skrevet

Da jeg gikk inn forventet jeg, ut fra overskriften, at du var den som sluntret unna alle kioskvaktene i idrettslaget,som sender barna dine til naboen kl 0750 på søndags morgen og klager over røykeforbud på fotballbanen. Hurra for oss som står på for barna og lokalsamfunnet! Heldigvis bidrar de fleste jeg kjenner så mye de kan ut fra forutsetningene sine. Men selvfølgelig kan det bli mye hvis du er en mor som paraderer alt du gjør og har lett for å overkjøre andre. Det finnes mange måter å gjøre ting på, og man må være åpen for at andres metoder kan være vel så gode som ens egne.

Anonymous poster hash: b2aff...0d2

Skrevet

Sånn er jeg også, men har aldri opplevd sure miner og dårlig stemning av den grunn.

Jeg synes det er motsatt. Fordi jeg synes godt og stikker meg frem får jeg masse venner og mye hyggelige kommentarer. Folk rundt meg er fantastiske!

Anonymous poster hash: 71ef9...544

Så hyggelig da! Kanskje det blir sånn her etterhvert også? Var jo det jeg håpet på, at det skulle bli en måte å bli litt kjent på, men jeg har blitt hun litt slitsomme fra byen :P

Skrevet

Har aldri hatet mammaer som gjør slikt?!!? Lurer heller på hvordan de mammaene klarer alt ;) He he. Tenker at de gjerne synes det er gøy å lage 50 cup cakes på kvelden enn å lese bøker eller se på tv ;) Er jo forskjellige interesser ute å går og vel?

I tillegg synes jeg det er knall at noen liker og som har tid til å ta på seg ekstra slike verv/arrangementer osv, det gagner jo også barna mine :) 

Men derimot gjør man det kun på grunn av fasadebygging og for å høste skryt, da synes jeg det er tåpelig. Men er det en genuin interesse og ment som hyggelige sammenkomster osv der også flere kan delta, er det jo bare positivt. ;) Der merker man faktisk fort forskjell ;)

Skrevet

Trudde du var ei sånn som sendte ut ungene kl.0800 og Ikkje etterlyste de sjølv om kl blei 2000 eg no. ☺

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva slags jobber disse menneskene har?:)

Når det er sagt har vi som regel alltid et par unger ekstra i hus, og jeg baker alltid kake om det er noe (men jeg pynter og diller ikke så voldsomt..)

Anonymous poster hash: 0ec24...418

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva slags jobber disse menneskene har?:)

Når det er sagt har vi som regel alltid et par unger ekstra i hus, og jeg baker alltid kake om det er noe (men jeg pynter og diller ikke så voldsomt..)

Anonymous poster hash: 0ec24...418

Lederstilling med hjemmekontor to dager i uka. Mannen min er lege, men har valgt å jobbe redusert. Sånn sett har vi nok av overskudd:)

Skrevet

Hæ? Vi elsker jo bare de mammaene, vi som ikke gidder å styre så mye selv :) Har du tenkt på at de kanskje ikke misliker det du gjør, men den du er?

Anonymous poster hash: c32dd...231
Skrevet

Hæ? Vi elsker jo bare de mammaene, vi som ikke gidder å styre så mye selv :) Har du tenkt på at de kanskje ikke misliker det du gjør, men den du er?

Haha, auch!

Anonymous poster hash: a62c9...e85

Skrevet

Jeg elsker sånne mødre som deg :) Hva skulle vi gjort uten!

Jeg stiller opp på arrangementer og dugnader, men kun når jeg må (er satt opp på lister). Jeg følger opp ungene mine og har alltid "åpent hus", men det er bare i ny og ne jeg stiller opp med nystekte boller og vafler.

Så lenge du tar hensyn til og forstår at ikke alle orker nøyaktig det samme som deg så har jeg ikke heller noe i mot sånne som deg :)

Anonymous poster hash: a3e54...ea9
Skrevet

Hvorfor skulle andre mammaer hate deg for dette? Det er flott med foreldre som stiller opp på mye for barna sine.

Kanskje du innbiller deg at mammaer hater deg fordi du vil at de skal misunne deg?

Skrevet

Nah, takk, det hadde jeg ikke tenkt på! Muligens der problemet ligger :P

Skrevet

Men viss du har kapasitet og energi til så mye, hva jobber du med? Viss du snylter på staten for å gå hjemme og kose deg med prosjektene dine så er det ikke rart andre "hater" deg. Kan det stemme?

Anonymous poster hash: fc0d6...ced

Skrevet

Hehe jeg måtte skrolle opp og lese overskriften en gang til fordi jeg var sikker på at jeg hadde gått inn på feil innlegg..

Jeg har ingenting imot mennesker som har så masse energi og overskudd. Jeg har ingen av delene. Jeg bidrar der jeg kan. Lager en kake til klassen, lager grøt, skal være med på opptelling i butikken etter jul, hjelper til med påskefrokost. Men turer, lagedager, vennegruppebesøk og fullt hus med ekstra barn til middag, det finnes ikke energi til og jeg holder meg så langt unna som jeg kan.

Jeg har mer enn nok med mine barn på dårlige og tunge dager så jeg er nok mer en slik mamma som blir uglesett på.

Det er kjempeflott at det finnes mennesker som engasjerer seg over snittet i barn, både egne og andres. Stå på videre, du gjør jo ingenting gale. Det er god innsats for barna, og de har igjen for det :)

Skrevet

Trooor du har misforstått! Jeg hater deg ikke - jeg misunner deg. Du er akkurat slik jeg ØNSKER å være, men jeg har hverken tid eller energi til det. All applaus til deg :) Hvorfor skulle noen hate deg fordi du liker å bake??

Anonymous poster hash: e0695...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...