Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #26 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror kanskje det kan ha litt med holdning å gjøre, du har litt ovenfra-og-ned-holdning.... fremstår det som.. Jeg gjør også mye for lokalsamfunnet. Jeg er alene med 4 barn, men lager mat til 95 barn i brhg på FN-dagen (betalt fra egen lomme), driver det lokale barnekoret, skal arrangere en STOR konsert for gamle lokale sangfugler til neste år, driver et lite internasjonalt veldedighetsprosjekt, melder meg som oppmann på cup, baker eller lager mat til tilstelninger, planlegger skoleball etc etc.. Men jeg tror forskjellen på oss er at jeg engasjerer andre i prosjektene mine. Jeg får med meg masse folk som også ønsker å bidra og vi arrangerer ting sammen. Jeg har aldri merket ETT negativt blikk eller fått EN negativ kommentar. Heller motsatt. Folk stiller med glede opp når jeg starter opp et av mine prosjekter. Det hender innimellom jeg blir nevnt i lokalavisa for ting jeg gjør i lokalsamfunnet, men jeg er NØYE på å alltid skryte av mine medhjelpere, tar aldri all kred selv. Det er veldig viktig for meg! Grunnen til at jeg nevner dette er fordi det høres litt ut som om du ser på deg selv som litt overlegen, litt bedre og mer ressurssterk enn andre. Og folk liker sjelden en "show-off" Ved å være litt mer ydmyk, delegere/inkludere andre så skal du se at folk ser på deg på en annen måte Lykke til, fortsett å være like engasjert i barna dine og lokalsamfunnet Anonymous poster hash: 2d667...e9c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #27 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor skulle andre mammaer hate deg for dette? Det er flott med foreldre som stiller opp på mye for barna sine. Kanskje du innbiller deg at mammaer hater deg fordi du vil at de skal misunne deg? Kanskje? Nei, ikke akkurat misunne. Men jeg vil kanskje vise at det ikke gjør noe å stikke seg frem. Her jeg bor skal du helst ikke ha noen mening om du ikke er tredje generasjon fra indre mefjordhelvette. Og så mener jeg oppriktig at det jeg gjør er bra for barna mine, og da får nå bygdedyret mene hva det vil. Hi Anonymous poster hash: edd88...675
MammantilNurket Skrevet 18. november 2014 #28 Skrevet 18. november 2014 Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #29 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror kanskje det kan ha litt med holdning å gjøre, du har litt ovenfra-og-ned-holdning.... fremstår det som.. Jeg gjør også mye for lokalsamfunnet. Jeg er alene med 4 barn, men lager mat til 95 barn i brhg på FN-dagen (betalt fra egen lomme), driver det lokale barnekoret, skal arrangere en STOR konsert for gamle lokale sangfugler til neste år, driver et lite internasjonalt veldedighetsprosjekt, melder meg som oppmann på cup, baker eller lager mat til tilstelninger, planlegger skoleball etc etc.. Men jeg tror forskjellen på oss er at jeg engasjerer andre i prosjektene mine. Jeg får med meg masse folk som også ønsker å bidra og vi arrangerer ting sammen. Jeg har aldri merket ETT negativt blikk eller fått EN negativ kommentar. Heller motsatt. Folk stiller med glede opp når jeg starter opp et av mine prosjekter. Det hender innimellom jeg blir nevnt i lokalavisa for ting jeg gjør i lokalsamfunnet, men jeg er NØYE på å alltid skryte av mine medhjelpere, tar aldri all kred selv. Det er veldig viktig for meg! Grunnen til at jeg nevner dette er fordi det høres litt ut som om du ser på deg selv som litt overlegen, litt bedre og mer ressurssterk enn andre. Og folk liker sjelden en "show-off" Ved å være litt mer ydmyk, delegere/inkludere andre så skal du se at folk ser på deg på en annen måte Lykke til, fortsett å være like engasjert i barna dine og lokalsamfunnet Anonymous poster hash: 2d667...e9c Tro meg, jeg har prøvd Etter null interesse fra foreldrene, både i barnehage og skole (og en del tårer felt over avvisningen), bestemte jeg meg for å fortsette slik jeg gjør uansett. Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #30 Skrevet 18. november 2014 Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet Hehe, åh, jeg elsker deg! Kan ikke du komme hit og ta byrden av skuldrene mine? Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #31 Skrevet 18. november 2014 Men viss du har kapasitet og energi til så mye, hva jobber du med? Viss du snylter på staten for å gå hjemme og kose deg med prosjektene dine så er det ikke rart andre "hater" deg. Kan det stemme? Anonymous poster hash: fc0d6...ced Jeg har en lederstilling, med hjemmekontor to dager i uka. Mannen er lege, jobber redusert, og bidrar mye hjemme. Hi Anonymous poster hash: edd88...675
MammantilNurket Skrevet 18. november 2014 #32 Skrevet 18. november 2014 (endret) Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet Hehe, åh, jeg elsker deg!Kan ikke du komme hit og ta byrden av skuldrene mine? Anonymous poster hash: edd88...675 Jeg syner dine cupcakes og høyner med ikke mindre enn ... et par høyhælte sko, flott hår og lange røde negler ... hoho hadde ikke overlevd et sekund i bygdenorge. Vedder på at de hadde "Tatt en Tigergutt", det vil si at de hadde tatt meg med ut i skogen og "mistet" meg ... Endret 18. november 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #33 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror kanskje det kan ha litt med holdning å gjøre, du har litt ovenfra-og-ned-holdning.... fremstår det som.. Jeg gjør også mye for lokalsamfunnet. Jeg er alene med 4 barn, men lager mat til 95 barn i brhg på FN-dagen (betalt fra egen lomme), driver det lokale barnekoret, skal arrangere en STOR konsert for gamle lokale sangfugler til neste år, driver et lite internasjonalt veldedighetsprosjekt, melder meg som oppmann på cup, baker eller lager mat til tilstelninger, planlegger skoleball etc etc.. Men jeg tror forskjellen på oss er at jeg engasjerer andre i prosjektene mine. Jeg får med meg masse folk som også ønsker å bidra og vi arrangerer ting sammen. Jeg har aldri merket ETT negativt blikk eller fått EN negativ kommentar. Heller motsatt. Folk stiller med glede opp når jeg starter opp et av mine prosjekter. Det hender innimellom jeg blir nevnt i lokalavisa for ting jeg gjør i lokalsamfunnet, men jeg er NØYE på å alltid skryte av mine medhjelpere, tar aldri all kred selv. Det er veldig viktig for meg! Grunnen til at jeg nevner dette er fordi det høres litt ut som om du ser på deg selv som litt overlegen, litt bedre og mer ressurssterk enn andre. Og folk liker sjelden en "show-off" Ved å være litt mer ydmyk, delegere/inkludere andre så skal du se at folk ser på deg på en annen måte Lykke til, fortsett å være like engasjert i barna dine og lokalsamfunnet Anonymous poster hash: 2d667...e9c Tro meg, jeg har prøvd Etter null interesse fra foreldrene, både i barnehage og skole (og en del tårer felt over avvisningen), bestemte jeg meg for å fortsette slik jeg gjør uansett. Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Hvis det er null interesse fra de andre foreldrene så drit i dem. Da syns jeg du bare skal fortsette å gjøre ditt. De som ikke gidder å engasjere seg kan heller ikke klage.. Mulig dette er litt annerledes på bygda, spesielt for en innflytter, man skal liksom ikke ta noe plass. Er det riktig? Men jeg bor på et tettsted med hundrevis av barn. Vi er dønn avhengig av bidrag fra foreldrene. Så her er det heldigvis aldri noe problem å samle en foreldregjeng for å få til noe Anonymous poster hash: 2d667...e9c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #34 Skrevet 18. november 2014 Hah! Du skal ikke skryte på deg noe som helst. Den tittelen er det JEG, og bare JEG som kan smykke meg med. JEG er faktisk mammaen "alle" hater ... for jeg har nemlig kjøpt meg en ny vinterjakke ... og dét er MYYYYE verre enn å bake noen usle cupcakes til FAU-møtet Hehe, åh, jeg elsker deg!Kan ikke du komme hit og ta byrden av skuldrene mine? Anonymous poster hash: edd88...675 Jeg syner dine cupcakes og høyner med ikke mindre enn ... et par høyhælte sko, flott hår og lange røde negler ... hoho hadde ikke overlevd et sekund i bygdenorge. Vedder på at de hadde "Tatt en Tigergutt", det vil si at de hadde tatt meg med ut i skogen og "mistet" meg ... Hehe! Mannen min mener jeg kanskje bør legge bort hælene, nå som det er vinter. Byen kaller! Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #35 Skrevet 18. november 2014 Fordi du ser på selv som flink, og de andre mødrene tenker."herregud skjønner ikke at Lise orker det styre hele tiden." Så digger du og tråkke de andre mammaene ned i søla og tenke, jeg er bestAnonymous poster hash: 23571...be2 Hehe, spot on! Neida, ikke akkurat. Har prøvd å tilpasse meg miljøet her, men helt ærlig orker jeg ikke å jekke meg ned, være på det jevne i absolutt alt (!), smører heller skikkelig tykt på, jeg. HiAnonymous poster hash: edd88...675 Du trenger ikke begrense baking eller ta færre verv, men hvis du vil bli bedre likt bør du kanskje passe på å få frem at du gjør disse tingene fordi du liker det ikke for å vinne en konkuranse der du setter reglene. Anonymous poster hash: 2ea4d...fa6
Mrs Smith Skrevet 18. november 2014 #36 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor hate deg ?? Du er jo elskverdig ❤️ Hvor henter du energien fra, jobber du ?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #37 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208
Mandala Skrevet 18. november 2014 #38 Skrevet 18. november 2014 Jeg er veldig glad for at noen har tid og spesielt energi til sånt! For den interessen og kapasiteten har ikke jeg. Så jeg misliker absolutt ikke sånne personer. Men det er klart, siden jeg er rake motsetningen, så har vi nok ikke stort til felles heller.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #39 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU". "Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #40 Skrevet 18. november 2014 Trist bygd du bur i, her ville vi applaudert at du tek mange verv og bakar kaker og tek imot alle ungane!Ja, så lenge vi foreldre kan bli hjemme Anonymous poster hash: 7ccb4...64f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #41 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU". "Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Ok, der har du kanskje svaret ditt. Hvis du føler selv at du ofte prater om FAU o.l selv om du merker at foreldrene er mindre interessert vil de nok skygge banen. Ellers synes jeg det er topp at du engasjerer deg og jeg beundrer energien din med henhold til baking o.l Anonymous poster hash: 10f34...49c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #42 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU". "Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Du er høy på deg selv hvis du tror at du har så kjempegod kjemi med fremmede unger. Jeg baker også og steller, så mye jeg kan (er gravid over halvveis i svangerskapet og på randen til sykmelding, så det begrenses): Vi hadde også ei sånn ei som trodde alle hatet henne fordi hun var så flittig osv. Neida, alle hatet henne fordi hun var frekk, snakket nedlatende om andre mødre og flørtet med alle mennene overalt, særlig gifte og samboende. Evig singel med stor ego som tror at hun er flinkere, penere og mer unik enn alle oss andre. Anonymous poster hash: ed3a4...6e2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #43 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU"."Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Du er høy på deg selv hvis du tror at du har så kjempegod kjemi med fremmede unger. Jeg baker også og steller, så mye jeg kan (er gravid over halvveis i svangerskapet og på randen til sykmelding, så det begrenses): Vi hadde også ei sånn ei som trodde alle hatet henne fordi hun var så flittig osv. Neida, alle hatet henne fordi hun var frekk, snakket nedlatende om andre mødre og flørtet med alle mennene overalt, særlig gifte og samboende. Evig singel med stor ego som tror at hun er flinkere, penere og mer unik enn alle oss andre. Anonymous poster hash: ed3a4...6e2 Oj, det var da voldsomt. Jeg har da aldri sagt et negativt ord om noen, og er vilt lite interessert i å flørte med mennene rundt her Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #44 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU"."Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Ok, der har du kanskje svaret ditt. Hvis du føler selv at du ofte prater om FAU o.l selv om du merker at foreldrene er mindre interessert vil de nok skygge banen. Ellers synes jeg det er topp at du engasjerer deg og jeg beundrer energien din med henhold til baking o.l Anonymous poster hash: 10f34...49c Skjer ikke noe i FAU hvis ingen tar tak i det, og engasjerer seg. Skal jeg bare gi opp da, slutte å prate om det siden ingen bryr seg? La barnehage og skole bestemme alt, uten særlig foreldreinnflytelse? Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #45 Skrevet 18. november 2014 Jeg hater ikke personer som deg , men jeg skygger unna så godt jeg kan. Har endel slike som deg som kollegaer og bekjente, og de er mildt sagt slitsomme og høye på segselv. De er dyktige på å bake og stelle i stand saker og ting - men de vet jævlig godt om det også. Helst skal de opphøyes i enhver anledning. Anonymous poster hash: 4cc22...208 Ja, virker som om de andre foreldrene synes jeg er skikkelig slitsom.. Faktisk. "Kom, la oss gå fort, nå kommer hun og skal sikkert mase om FAU"."Se en annen vei, så kanskje jeg slipper å gjøre noe." Får lyst til å rope: "Jeg vil jo bare det beste for ungen din!!!" (Som jeg har hundre ganger bedre kjemi med, enn med deg). Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Ok, der har du kanskje svaret ditt. Hvis du føler selv at du ofte prater om FAU o.l selv om du merker at foreldrene er mindre interessert vil de nok skygge banen. Ellers synes jeg det er topp at du engasjerer deg og jeg beundrer energien din med henhold til baking o.l Anonymous poster hash: 10f34...49c Skjer ikke noe i FAU hvis ingen tar tak i det, og engasjerer seg. Skal jeg bare gi opp da, slutte å prate om det siden ingen bryr seg? La barnehage og skole bestemme alt, uten særlig foreldreinnflytelse? Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Man kan ikke tvinge folk til å bli engasjerte dessverre. Det nytter ikke å tre ting over hodene på dem. Da oppnår du kun at de skygger banen når du nærmer deg. Anonymous poster hash: 10f34...49c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. november 2014 #46 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror at du enten misforstår signalene fra de andre, eller at de ikke liker personligheten din. Når du skriver at du har hundre ganger bedre kjemi med ungene deres enn dem selv, så heller jeg vel kanskje litt mot det siste. Jeg har aldri vært borti noen som noengang har uttrykt at det er negativt at noen alltid stiller opp, tvert imot.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #47 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror at du enten misforstår signalene fra de andre, eller at de ikke liker personligheten din. Når du skriver at du har hundre ganger bedre kjemi med ungene deres enn dem selv, så heller jeg vel kanskje litt mot det siste. Jeg har aldri vært borti noen som noengang har uttrykt at det er negativt at noen alltid stiller opp, tvert imot. Vanskelig å ha god kjemi med noen som ikke snakker til deg. Barnet kommer til meg, viser og forteller meg ting, setter seg inntil, når jeg sitter på gulvet sammen med dem. Derfor hundre ganger bedre kjemi med barnet. Hi Anonymous poster hash: edd88...675
Mandala Skrevet 18. november 2014 #48 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror at du enten misforstår signalene fra de andre, eller at de ikke liker personligheten din. Når du skriver at du har hundre ganger bedre kjemi med ungene deres enn dem selv, så heller jeg vel kanskje litt mot det siste. Jeg har aldri vært borti noen som noengang har uttrykt at det er negativt at noen alltid stiller opp, tvert imot. Det er vel ikke så vanskelig å se at man har mer kjemi med barna enn de voksne? Skjønner ikke hvordan det kan være å være høy på seg selv. Det høres veldig leit ut at du blir ekskludert og at du er "den eneste" engasjerte der du bor. Uansett om det har med engasjementet eller personligheten å gjøre, så er det jo synd at det du gjør ikke blir satt pris på.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. november 2014 #49 Skrevet 18. november 2014 Jeg tror at du enten misforstår signalene fra de andre, eller at de ikke liker personligheten din. Når du skriver at du har hundre ganger bedre kjemi med ungene deres enn dem selv, så heller jeg vel kanskje litt mot det siste. Jeg har aldri vært borti noen som noengang har uttrykt at det er negativt at noen alltid stiller opp, tvert imot. Vanskelig å ha god kjemi med noen som ikke snakker til deg. Barnet kommer til meg, viser og forteller meg ting, setter seg inntil, når jeg sitter på gulvet sammen med dem. Derfor hundre ganger bedre kjemi med barnet. Hi Anonymous poster hash: edd88...675 Hehe, ser at jeg har misforstått Trodde du mente at du hadde bedre kjemi med barnet enn det foreldrene hadde med sine egne barn Skjønner nå at du har bedre kjemi med barnet enn med foreldrene. Beklager, my mistake
Anonym bruker Skrevet 18. november 2014 #50 Skrevet 18. november 2014 Hvorfor bor dere på bygda? Anonymous poster hash: 92d73...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå