.....oceana...... Skrevet 16. november 2014 Forfatter #51 Skrevet 16. november 2014 (endret) Mitt barn kunne ikke byne senere på skolen pga av at hennes avvik blir dessverre større som årene går fra hennes jevnaldrende. Hadde hun dermed klart og ta igjen hadde det blitt noe annet. Dessuten så er hun ikke 6,men 7år. Så kanskje dere skjønner hvorfor jeg ble redd, hun har gått ut fra skolegården før og begynnt og gå hjem. HI Endret 16. november 2014 av .....oceana......
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #52 Skrevet 16. november 2014 Dette er en av grunnene til at sosial kompetanse og det å klare seg selv, er det viktigste barna kan lære på førskolegruppa i barnehagen. Derfor er det ikke så viktig å lære seg bokstaver og regne før de begynnerpå skolen. Anonymous poster hash: 50947...8c6 Snakk om å være frekk!! Du aner ikke hva du snakker om!!! Du aner ikke hvordan barne til HI er. Snakk om å dømme. Kanskje en grunn til at hun reagerer når hun har et barn med spesielle behov. Anonymous poster hash: fbd7e...2bd
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #53 Skrevet 16. november 2014 En liten ting til. Dere som er mest kritiske her og hevder SFO har handlet helt i henhold medan mor er totalt urimelig. Hvor mange av dere har skole/SFO barn? Anonymous poster hash: d5e27...d43 Jeg har. To skolebarn, 1 og 3 klassing. Her forventer jeg ikke storstilt service av sfo personalet, de har jammen nok å henge fingrene i. De vet sjeldent eksakt hvor barna mine er. Og jeg skjønner det, for de er grådig underbemannet og området barna utfolder seg på er alt for stort, ungene løper fritt inn og ut osv. Det er prisen man betaler for det ikke skal være enda dyrere med sfo, og derfor synes jeg det er helt greit. Det er oppbevaring, punktum.Det er en vanvittig overgang fra barnehage til sfo. Det tar litt tid å venne seg til den manglende kontrollen de har, men det går seg til etter et par år Det er også stor forskjell på hvor mye tid de har til å snakke med foreldre, sett i forhold til barnehagen. Det er skolebarn. Det forventes mye mer av skolebarn enn barnehagebarn. Lærerne som er ute i friminuttene går ikke med sjekklister og ser etter alle ungene. De er bare der for å forebygge mobbing og være tilgjengelig for barna, se etter det sosiale samspillet osv. Men ikke noe avkrysning av elever. Hvorfor skulle da sfo ha stålkontroll? Tviler forresten på at noen her uttaler seg om sfo uten å vite hva det innebærer. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Er du virkelig seriøs her? Har det ingen betydning for deg hvor vidt barnet ditt er der eller ikke? Hva skjer den dagen barnet ditt glemmer seg og velger å ta følge med en av klassekamerater hjem? Hvem er det da sit ansvar er det når et barn forsvinner på SFO? Er det foreldrene eller SFO som er ansvarlig her? Utifra det du skriver her så tyder det virkelig ikke på at du har barn på SFO. Du har valgt å gå ut fra vandrehistorier ang SFO. Det du skriver her hadde aldri vært akseptabelt på skolen til sønnen min. Jeg kan med hånden på hjertet si at de fleste som jobber på SFO er ikke villig til å gå rundt å ikke ha en viss kontroll på hvor barna er. De er tross alt ansvarlig for barnet vårt. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Ok, så du tror ikke at jeg har to barn på sfo. Men det har jeg. Har aldri opplevd at de har stukket av fra sfo eller gjemt seg for meg når jeg kommer. De har mer vett enn såpass. Anonymous poster hash: b9e84...fd9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #54 Skrevet 16. november 2014 Nå synes jeg at tråden begynner å ta en litt stygg vending her. HI har allerede skrevet at barnet har spesielle behov. Da trenger hun ikke få høre om manglende sosial kompetanse og manglende vett på barnet. Vær nå litt ryddige, folkens! Anonymous poster hash: e5f3f...613
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #55 Skrevet 16. november 2014 En liten ting til. Dere som er mest kritiske her og hevder SFO har handlet helt i henhold medan mor er totalt urimelig. Hvor mange av dere har skole/SFO barn? Anonymous poster hash: d5e27...d43 Jeg har. To skolebarn, 1 og 3 klassing. Her forventer jeg ikke storstilt service av sfo personalet, de har jammen nok å henge fingrene i. De vet sjeldent eksakt hvor barna mine er. Og jeg skjønner det, for de er grådig underbemannet og området barna utfolder seg på er alt for stort, ungene løper fritt inn og ut osv. Det er prisen man betaler for det ikke skal være enda dyrere med sfo, og derfor synes jeg det er helt greit. Det er oppbevaring, punktum.Det er en vanvittig overgang fra barnehage til sfo. Det tar litt tid å venne seg til den manglende kontrollen de har, men det går seg til etter et par år Det er også stor forskjell på hvor mye tid de har til å snakke med foreldre, sett i forhold til barnehagen. Det er skolebarn. Det forventes mye mer av skolebarn enn barnehagebarn. Lærerne som er ute i friminuttene går ikke med sjekklister og ser etter alle ungene. De er bare der for å forebygge mobbing og være tilgjengelig for barna, se etter det sosiale samspillet osv. Men ikke noe avkrysning av elever. Hvorfor skulle da sfo ha stålkontroll? Tviler forresten på at noen her uttaler seg om sfo uten å vite hva det innebærer. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Er du virkelig seriøs her? Har det ingen betydning for deg hvor vidt barnet ditt er der eller ikke? Hva skjer den dagen barnet ditt glemmer seg og velger å ta følge med en av klassekamerater hjem? Hvem er det da sit ansvar er det når et barn forsvinner på SFO? Er det foreldrene eller SFO som er ansvarlig her? Utifra det du skriver her så tyder det virkelig ikke på at du har barn på SFO. Du har valgt å gå ut fra vandrehistorier ang SFO. Det du skriver her hadde aldri vært akseptabelt på skolen til sønnen min. Jeg kan med hånden på hjertet si at de fleste som jobber på SFO er ikke villig til å gå rundt å ikke ha en viss kontroll på hvor barna er. De er tross alt ansvarlig for barnet vårt. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Ok, så du tror ikke at jeg har to barn på sfo. Men det har jeg. Har aldri opplevd at de har stukket av fra sfo eller gjemt seg for meg når jeg kommer. De har mer vett enn såpass. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Godt du er en så fantastisk mor som har gitt barna dine slike fantastiske egenskaper. Men, med tanke på hvor fantastiske barna dine er og hvordan de følger den minste beskjed du gir dem, iforhold til at SFO har ingen oversikt eller kontroll på hvor barna dine er. Så vil no jeg påstå at de 5000-6000kr (du er klar over at dette blir mellom 55000-66000kr i året?) du betaler hver mnd til SFO er bortkastede penger. Barna dine er vel bedre stilt med å være hjemme til du kommer hjem fra skolen med tanke på at SFO ikke vet om de er der eller ikke? Når du på et eller annet tidspunkt kommer it av din rosa boble og begynner å innse at både dine barn og alle andre barn er selvstendig tenkende individ som handler utifra egen forgodtbefinnende, samt at alle barn ikke er like og har dermed forskjellig impulskontroll. Når du innser dette så vil du innse at barn forsvinner fra SFO. Hi her skriver at datteren hennes har tidligere begynt å gå hjemover. Barn har gått hjem til hverandre, eller bare forlatt SFO av forskjellige årsaker, misforståelser, dårlig dag, fant ut at det var en god ide osv. Så selv om dine barn som du sier går på SFO aldri har gjort det, så er faktisk ikke dette ensbetydende med at det ikke skjer med noen barn. Anonymous poster hash: d5e27...d43
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #56 Skrevet 16. november 2014 HI, jeg hadde snakket med de på sfo om hva man kan forvente og ikke. Må være fint å ta en samtale med dem når man ikke er irritert og få klarhet i litt ting. Anonymous poster hash: 2dded...c15
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #57 Skrevet 16. november 2014 En liten ting til. Dere som er mest kritiske her og hevder SFO har handlet helt i henhold medan mor er totalt urimelig. Hvor mange av dere har skole/SFO barn? Anonymous poster hash: d5e27...d43 Jeg har. To skolebarn, 1 og 3 klassing. Her forventer jeg ikke storstilt service av sfo personalet, de har jammen nok å henge fingrene i. De vet sjeldent eksakt hvor barna mine er. Og jeg skjønner det, for de er grådig underbemannet og området barna utfolder seg på er alt for stort, ungene løper fritt inn og ut osv. Det er prisen man betaler for det ikke skal være enda dyrere med sfo, og derfor synes jeg det er helt greit. Det er oppbevaring, punktum.Det er en vanvittig overgang fra barnehage til sfo. Det tar litt tid å venne seg til den manglende kontrollen de har, men det går seg til etter et par år Det er også stor forskjell på hvor mye tid de har til å snakke med foreldre, sett i forhold til barnehagen. Det er skolebarn. Det forventes mye mer av skolebarn enn barnehagebarn. Lærerne som er ute i friminuttene går ikke med sjekklister og ser etter alle ungene. De er bare der for å forebygge mobbing og være tilgjengelig for barna, se etter det sosiale samspillet osv. Men ikke noe avkrysning av elever. Hvorfor skulle da sfo ha stålkontroll? Tviler forresten på at noen her uttaler seg om sfo uten å vite hva det innebærer. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Er du virkelig seriøs her? Har det ingen betydning for deg hvor vidt barnet ditt er der eller ikke? Hva skjer den dagen barnet ditt glemmer seg og velger å ta følge med en av klassekamerater hjem? Hvem er det da sit ansvar er det når et barn forsvinner på SFO? Er det foreldrene eller SFO som er ansvarlig her? Utifra det du skriver her så tyder det virkelig ikke på at du har barn på SFO. Du har valgt å gå ut fra vandrehistorier ang SFO. Det du skriver her hadde aldri vært akseptabelt på skolen til sønnen min. Jeg kan med hånden på hjertet si at de fleste som jobber på SFO er ikke villig til å gå rundt å ikke ha en viss kontroll på hvor barna er. De er tross alt ansvarlig for barnet vårt. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Ok, så du tror ikke at jeg har to barn på sfo. Men det har jeg. Har aldri opplevd at de har stukket av fra sfo eller gjemt seg for meg når jeg kommer. De har mer vett enn såpass. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Godt du er en så fantastisk mor som har gitt barna dine slike fantastiske egenskaper. Men, med tanke på hvor fantastiske barna dine er og hvordan de følger den minste beskjed du gir dem, iforhold til at SFO har ingen oversikt eller kontroll på hvor barna dine er. Så vil no jeg påstå at de 5000-6000kr (du er klar over at dette blir mellom 55000-66000kr i året?) du betaler hver mnd til SFO er bortkastede penger. Barna dine er vel bedre stilt med å være hjemme til du kommer hjem fra skolen med tanke på at SFO ikke vet om de er der eller ikke? Når du på et eller annet tidspunkt kommer it av din rosa boble og begynner å innse at både dine barn og alle andre barn er selvstendig tenkende individ som handler utifra egen forgodtbefinnende, samt at alle barn ikke er like og har dermed forskjellig impulskontroll. Når du innser dette så vil du innse at barn forsvinner fra SFO. Hi her skriver at datteren hennes har tidligere begynt å gå hjemover. Barn har gått hjem til hverandre, eller bare forlatt SFO av forskjellige årsaker, misforståelser, dårlig dag, fant ut at det var en god ide osv. Så selv om dine barn som du sier går på SFO aldri har gjort det, så er faktisk ikke dette ensbetydende med at det ikke skjer med noen barn. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Herregud så dyr sfo du er vant med da, skjønner at du krever service da. Jeg betaler ikke på langt nær så mye, men har bare ettermiddagsplass da. Sjarmerende hersketeknikk å påstå at jeg ikke har barn på sfo. Hvorfor skulle jeg i det hele tatt orke å diskutere sfo basert på vandreistorier? Anonymous poster hash: b9e84...fd9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #58 Skrevet 16. november 2014 En liten ting til. Dere som er mest kritiske her og hevder SFO har handlet helt i henhold medan mor er totalt urimelig. Hvor mange av dere har skole/SFO barn? Anonymous poster hash: d5e27...d43 Jeg har. To skolebarn, 1 og 3 klassing. Her forventer jeg ikke storstilt service av sfo personalet, de har jammen nok å henge fingrene i. De vet sjeldent eksakt hvor barna mine er. Og jeg skjønner det, for de er grådig underbemannet og området barna utfolder seg på er alt for stort, ungene løper fritt inn og ut osv. Det er prisen man betaler for det ikke skal være enda dyrere med sfo, og derfor synes jeg det er helt greit. Det er oppbevaring, punktum.Det er en vanvittig overgang fra barnehage til sfo. Det tar litt tid å venne seg til den manglende kontrollen de har, men det går seg til etter et par år Det er også stor forskjell på hvor mye tid de har til å snakke med foreldre, sett i forhold til barnehagen. Det er skolebarn. Det forventes mye mer av skolebarn enn barnehagebarn. Lærerne som er ute i friminuttene går ikke med sjekklister og ser etter alle ungene. De er bare der for å forebygge mobbing og være tilgjengelig for barna, se etter det sosiale samspillet osv. Men ikke noe avkrysning av elever. Hvorfor skulle da sfo ha stålkontroll? Tviler forresten på at noen her uttaler seg om sfo uten å vite hva det innebærer. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Er du virkelig seriøs her? Har det ingen betydning for deg hvor vidt barnet ditt er der eller ikke? Hva skjer den dagen barnet ditt glemmer seg og velger å ta følge med en av klassekamerater hjem? Hvem er det da sit ansvar er det når et barn forsvinner på SFO? Er det foreldrene eller SFO som er ansvarlig her? Utifra det du skriver her så tyder det virkelig ikke på at du har barn på SFO. Du har valgt å gå ut fra vandrehistorier ang SFO. Det du skriver her hadde aldri vært akseptabelt på skolen til sønnen min. Jeg kan med hånden på hjertet si at de fleste som jobber på SFO er ikke villig til å gå rundt å ikke ha en viss kontroll på hvor barna er. De er tross alt ansvarlig for barnet vårt. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Ok, så du tror ikke at jeg har to barn på sfo. Men det har jeg. Har aldri opplevd at de har stukket av fra sfo eller gjemt seg for meg når jeg kommer. De har mer vett enn såpass. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Godt du er en så fantastisk mor som har gitt barna dine slike fantastiske egenskaper. Men, med tanke på hvor fantastiske barna dine er og hvordan de følger den minste beskjed du gir dem, iforhold til at SFO har ingen oversikt eller kontroll på hvor barna dine er. Så vil no jeg påstå at de 5000-6000kr (du er klar over at dette blir mellom 55000-66000kr i året?) du betaler hver mnd til SFO er bortkastede penger. Barna dine er vel bedre stilt med å være hjemme til du kommer hjem fra skolen med tanke på at SFO ikke vet om de er der eller ikke? Når du på et eller annet tidspunkt kommer it av din rosa boble og begynner å innse at både dine barn og alle andre barn er selvstendig tenkende individ som handler utifra egen forgodtbefinnende, samt at alle barn ikke er like og har dermed forskjellig impulskontroll. Når du innser dette så vil du innse at barn forsvinner fra SFO. Hi her skriver at datteren hennes har tidligere begynt å gå hjemover. Barn har gått hjem til hverandre, eller bare forlatt SFO av forskjellige årsaker, misforståelser, dårlig dag, fant ut at det var en god ide osv. Så selv om dine barn som du sier går på SFO aldri har gjort det, så er faktisk ikke dette ensbetydende med at det ikke skjer med noen barn. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Herregud så dyr sfo du er vant med da, skjønner at du krever service da. Jeg betaler ikke på langt nær så mye, men har bare ettermiddagsplass da. Sjarmerende hersketeknikk å påstå at jeg ikke har barn på sfo. Hvorfor skulle jeg i det hele tatt orke å diskutere sfo basert på vandreistorier? Anonymous poster hash: b9e84...fd9 2800 kr per barn er ikke mye. Dette er utifra det jeg ser normalen. Så synes du dette er mye og du i tillegg fortsatt hevder du har to barn på SFO så lurer jeg på hva du betaler og hvor dette er? Anonymous poster hash: d5e27...d43
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #59 Skrevet 16. november 2014 En liten ting til. Dere som er mest kritiske her og hevder SFO har handlet helt i henhold medan mor er totalt urimelig. Hvor mange av dere har skole/SFO barn? Anonymous poster hash: d5e27...d43 Jeg har. To skolebarn, 1 og 3 klassing. Her forventer jeg ikke storstilt service av sfo personalet, de har jammen nok å henge fingrene i. De vet sjeldent eksakt hvor barna mine er. Og jeg skjønner det, for de er grådig underbemannet og området barna utfolder seg på er alt for stort, ungene løper fritt inn og ut osv. Det er prisen man betaler for det ikke skal være enda dyrere med sfo, og derfor synes jeg det er helt greit. Det er oppbevaring, punktum.Det er en vanvittig overgang fra barnehage til sfo. Det tar litt tid å venne seg til den manglende kontrollen de har, men det går seg til etter et par år Det er også stor forskjell på hvor mye tid de har til å snakke med foreldre, sett i forhold til barnehagen. Det er skolebarn. Det forventes mye mer av skolebarn enn barnehagebarn. Lærerne som er ute i friminuttene går ikke med sjekklister og ser etter alle ungene. De er bare der for å forebygge mobbing og være tilgjengelig for barna, se etter det sosiale samspillet osv. Men ikke noe avkrysning av elever. Hvorfor skulle da sfo ha stålkontroll? Tviler forresten på at noen her uttaler seg om sfo uten å vite hva det innebærer. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Er du virkelig seriøs her? Har det ingen betydning for deg hvor vidt barnet ditt er der eller ikke? Hva skjer den dagen barnet ditt glemmer seg og velger å ta følge med en av klassekamerater hjem? Hvem er det da sit ansvar er det når et barn forsvinner på SFO? Er det foreldrene eller SFO som er ansvarlig her? Utifra det du skriver her så tyder det virkelig ikke på at du har barn på SFO. Du har valgt å gå ut fra vandrehistorier ang SFO. Det du skriver her hadde aldri vært akseptabelt på skolen til sønnen min. Jeg kan med hånden på hjertet si at de fleste som jobber på SFO er ikke villig til å gå rundt å ikke ha en viss kontroll på hvor barna er. De er tross alt ansvarlig for barnet vårt. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Ok, så du tror ikke at jeg har to barn på sfo. Men det har jeg. Har aldri opplevd at de har stukket av fra sfo eller gjemt seg for meg når jeg kommer. De har mer vett enn såpass. Anonymous poster hash: b9e84...fd9 Godt du er en så fantastisk mor som har gitt barna dine slike fantastiske egenskaper. Men, med tanke på hvor fantastiske barna dine er og hvordan de følger den minste beskjed du gir dem, iforhold til at SFO har ingen oversikt eller kontroll på hvor barna dine er. Så vil no jeg påstå at de 5000-6000kr (du er klar over at dette blir mellom 55000-66000kr i året?) du betaler hver mnd til SFO er bortkastede penger. Barna dine er vel bedre stilt med å være hjemme til du kommer hjem fra skolen med tanke på at SFO ikke vet om de er der eller ikke? Når du på et eller annet tidspunkt kommer it av din rosa boble og begynner å innse at både dine barn og alle andre barn er selvstendig tenkende individ som handler utifra egen forgodtbefinnende, samt at alle barn ikke er like og har dermed forskjellig impulskontroll. Når du innser dette så vil du innse at barn forsvinner fra SFO. Hi her skriver at datteren hennes har tidligere begynt å gå hjemover. Barn har gått hjem til hverandre, eller bare forlatt SFO av forskjellige årsaker, misforståelser, dårlig dag, fant ut at det var en god ide osv. Så selv om dine barn som du sier går på SFO aldri har gjort det, så er faktisk ikke dette ensbetydende med at det ikke skjer med noen barn. Anonymous poster hash: d5e27...d43 Herregud så dyr sfo du er vant med da, skjønner at du krever service da. Jeg betaler ikke på langt nær så mye, men har bare ettermiddagsplass da. Sjarmerende hersketeknikk å påstå at jeg ikke har barn på sfo. Hvorfor skulle jeg i det hele tatt orke å diskutere sfo basert på vandreistorier? Anonymous poster hash: b9e84...fd9 2800 kr per barn er ikke mye. Dette er utifra det jeg ser normalen. Så synes du dette er mye og du i tillegg fortsatt hevder du har to barn på SFO så lurer jeg på hva du betaler og hvor dette er? Anonymous poster hash: d5e27...d43 Betaler i underkant av 3000 kroner. Det inkluderer søskenmoderasjon. Anonymous poster hash: b9e84...fd9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #60 Skrevet 16. november 2014 Jeg jobber på SfO. Hos oss har vi ca 130 barn. Vi har et stort uteområde der det er helt umulig for en voksen å ha full oversikt. Vi er 1 voksen på 15 barn. Vi har personer som er i garderoben når barna skal ut. Og alle barna får beskjed om å ta på det samme. Noen få ganger hender det at noen greier å snike seg ut når den annsatte er opptatt med å hjelpe et annet barn. Da blir de som oftest huket inn igjen. Så har du også de barna som kler av seg igjen når de har kommet ut. Vi har egne områder som vi har ansvaret for på uteonrådet. Det vil si at det alltid er en voksen i nærheten av barna. Men det å forvente at den ansatte som er nærmest inngangen skal ha kontroll på hvor alle barna er til en hver tid, det er en umulig oppgave. Man må rett og slett finne den voksne som vet hvor barnet er. På vår SFO hjelper vi med å lete etter barnet om vi har mulighet. Men ofte er jeg den eneste som er på mitt område og om jeg går og leter så er det plutselig mange barn som blir ubevoktet. Kommunen kutter og kutter i budsjettet til Sfo hele tiden. Vi som jobber prøver vårt beste etter de rammene som er lagt. Mange av barna med spesielle utfordringer har en person som følger det barnet. De barna som ikke har fått innvilget dette blir regnet blandt de 15 som en ansatt har ansvaret for. Heldigvis jobber jeg på en SFO der foreldrene har forståelse for at de må lete opp barna sine selv. De forstår at ikke en person kan ha kontroll på 130 barn. Men det er alltid en voksen som vet hvor deres barn er, man må bare finne den rette voksne på rett område. Anonymous poster hash: 1d4a7...5fd
Gjest thricane Skrevet 16. november 2014 #61 Skrevet 16. november 2014 Etter å ha lest tråden her lurer jeg på hva i all verden vi skal med sfo hvis ungene uansett forventes å ta ansvar for seg selv. Det er et dyrt alternativ til å være nøkkelbarn.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #62 Skrevet 16. november 2014 Hjelpes så frekk du er!!! Du blir nok en festlig mor de prater om fremover. Anonymous poster hash: a34f2...c02
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #63 Skrevet 16. november 2014 Hjelpes så frekk du er!!! Du blir nok en festlig mor de prater om fremover. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Har du lest tråden? Dette er et barn som har gått hjem tidligere og som har noen utfordringer. Du fremstår som et meget empatisk menneske... Anonymous poster hash: d5e27...d43
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #64 Skrevet 16. november 2014 SFO er ikke barnehage vettu. De teller ungene på sfo også, men på langt nær så ofte som i bhg. Tror du skal sjekke retningslinjer på sfo kontra bhg. Anonymous poster hash: f834f...d92
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #65 Skrevet 16. november 2014 Etter å ha lest tråden her lurer jeg på hva i all verden vi skal med sfo hvis ungene uansett forventes å ta ansvar for seg selv. Det er et dyrt alternativ til å være nøkkelbarn. Enig! Min erfaring er at SFO ved min sønns tidligere skole var ubrukelig. Jeg var alene med min gutt, jobbet 100%. Jeg opplevde mange ganger at de ansatte ikke visste hvor han var da jeg skulle hente. Det viste seg gang på gang at han ikke var der. Han hadde stukket og ingen passet nok på til å gi meg beskjed. Det minste de kunne gjort var å ringe meg. Det var ikke oppbevaring engang. Hvorfor jeg måtte betale penger for denne ordningen, må gudene vite. Det var en grusom tid. 3 mnd etter skolestart fikk jeg nok, kranglet med rektor, tok gutten min ut av SFO og ordnet pass privat. (Før noen begynner med hvor dårlig mor jeg er som ikke hadde lært min sønn regler.... Han var alltid utforskende da han var liten. Han hadde absolutt ingen impulskontroll. Ingenting jeg sa eller gjorde hindret denne oppførselen. Det kom et skifte da han var 11-12. Han roet seg helt av seg selv. Han går nå på videregående og er veldig oppvakt. Han gjør sine plikter, både hjemme og ift skolen. Han har blitt en flott gutt, som jeg er utrolig stolt over. Det er merkelig å tenke tilbake til denne tiden da alt var vanskelig og jeg følte meg ubrukelig som mor. Jeg må ha gjort noe rett;)) Anonymous poster hash: e4c8c...38f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #66 Skrevet 16. november 2014 Skulle hente eldste jenta men fant henne ikke. Det sto to voksne ute som bare pratet uten å bry seg. Da jeg kom inn sa de henne var ute, de voksne damene sto fortsatt og prata sammen. Jeg kjente jeg fikk hjerte i halsen for det bynte å skumre ute og ingen jente og se. Da kom ho ene bort til meg og spurte om jeg hadde funnet dattern min. Irritert som jeg ble sa jeg at jeg ser dere er opptatte med og skravle, så jeg finner henne selv freste jeg. Fant henne omsider heldigvis, men fy så forbanna jeg var på de to som bare sto der uten og bry seg. Frekke og motbydelige kjerring du er. Anonymous poster hash: 914b9...8c2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #67 Skrevet 16. november 2014 Hjelpes så frekk du er!!! Du blir nok en festlig mor de prater om fremover. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Har du lest tråden? Dette er et barn som har gått hjem tidligere og som har noen utfordringer. Du fremstår som et meget empatisk menneske... Anonymous poster hash: d5e27...d43 Nokså urelevant om barnet har utfordringer. Det burde ikke hindre mor i å fremvise normal folkeskikk. Anonymous poster hash: a34f2...c02
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #68 Skrevet 16. november 2014 Hjelpes så frekk du er!!! Du blir nok en festlig mor de prater om fremover. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Har du lest tråden? Dette er et barn som har gått hjem tidligere og som har noen utfordringer. Du fremstår som et meget empatisk menneske... Anonymous poster hash: d5e27...d43 Nokså urelevant om barnet har utfordringer. Det burde ikke hindre mor i å fremvise normal folkeskikk. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Helt enig med deg. Forøvrig er ikke "urelevant" et ord. Det heter "irrelevant". Anonymous poster hash: 914b9...8c2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #69 Skrevet 16. november 2014 Hjelpes så frekk du er!!! Du blir nok en festlig mor de prater om fremover. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Har du lest tråden? Dette er et barn som har gått hjem tidligere og som har noen utfordringer. Du fremstår som et meget empatisk menneske... Anonymous poster hash: d5e27...d43 Nokså urelevant om barnet har utfordringer. Det burde ikke hindre mor i å fremvise normal folkeskikk. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Det at de ansatte ignorerer foreldre, fortsetter å skravle og ikke gjør jobben sin er vel heller ikke akkurat god folkeskikk Anonymous poster hash: e5f3f...613
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #70 Skrevet 16. november 2014 Hjelpes så frekk du er!!! Du blir nok en festlig mor de prater om fremover. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Har du lest tråden? Dette er et barn som har gått hjem tidligere og som har noen utfordringer. Du fremstår som et meget empatisk menneske... Anonymous poster hash: d5e27...d43 Nokså urelevant om barnet har utfordringer. Det burde ikke hindre mor i å fremvise normal folkeskikk. Anonymous poster hash: a34f2...c02 Det at de ansatte ignorerer foreldre, fortsetter å skravle og ikke gjør jobben sin er vel heller ikke akkurat god folkeskikk Anonymous poster hash: e5f3f...613 De ignorerte vel ikke henne, de kom bort og spurte om hun hadde funnet datteren sin og hun freste tilbake. Å forvente at ansatte på SFO til enhver tid skal vite hvor hvert eneste barn befinner seg er jo helt på viddene! Har dere vært på en STOR sfo, noen gang, med over 100 barn? Sfo er oppbevaring for barn som ikke er store nok til å kunne gå hjem og være hjemme alene før og etter skole. Har du barn bed spesielle behov, som trenger ekstra påpass må man ta det opp og få egen assistent på det enkelte barnet. Anonymous poster hash: 344e0...dcc
Englenemine Skrevet 16. november 2014 #71 Skrevet 16. november 2014 Eh det er de slaskete skravlete ansatte her som ikke eier folkeskikk , ikke HI! Dere som forsvarer de skravlete sfo assistentene vær så snill la vær få en sånn jobb, vi ønsker assistenter på sfo som er interessert i barn og ikke skravle om privatliv.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #72 Skrevet 16. november 2014 De ignorerte vel ikke henne, de kom bort og spurte om hun hadde funnet datteren sin og hun freste tilbake. Å forvente at ansatte på SFO til enhver tid skal vite hvor hvert eneste barn befinner seg er jo helt på viddene! Har dere vært på en STOR sfo, noen gang, med over 100 barn? Sfo er oppbevaring for barn som ikke er store nok til å kunne gå hjem og være hjemme alene før og etter skole. Har du barn bed spesielle behov, som trenger ekstra påpass må man ta det opp og få egen assistent på det enkelte barnet. Anonymous poster hash: 344e0...dcc "Det sto to voksne ute som bare pratet uten å bry seg. Da jeg kom inn sa de henne var ute, de voksne damene sto fortsatt og prata sammen." Altså, når HI kom for å hente barnet ignorerte de henne og de fortsatte når hun kom ut igjen. Til slutt kom en ansatt bort til henne. DET er dårlig folkeskikk. Jeg forsvarer ikke det HI sa til dem, men jeg ser heller ingen grunn til å forsvare det at ansatte på SFO ignorerer foreldre så de kan fortsette skravlestuden sin. Anonymous poster hash: e5f3f...613
Dalia Skrevet 16. november 2014 #73 Skrevet 16. november 2014 Jeg syns ikke det var for mye forlangt. Jeg har aldri opplevd at de voksne ikke har kontroll. Han byttet skole i høst. På den forrige skolen hadde de stort uteområde med skog. Der hadde de voksne walkie talkie der de gav beskjed til hverandre om hvem som var hentet, og så gikk noen av fe rundt og lette etter barnet og sendte det opp til inngangen. På skolen han går på nå har jeg vel knapt opplevd at de har lett etter han, for de vet alltid hvor de er.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #74 Skrevet 16. november 2014 Eh det er de slaskete skravlete ansatte her som ikke eier folkeskikk , ikke HI! Dere som forsvarer de skravlete sfo assistentene vær så snill la vær få en sånn jobb, vi ønsker assistenter på sfo som er interessert i barn og ikke skravle om privatliv.Og du vet hva de pratet om? Om disse to hadde vært aktiv i lek med barn rundt seg er det ikke sikkert de ville visst hvor alle ungene var likevel. Jeg har jobbet i barnehage og selv om jeg hadde overblikk var det ikke sikkert at jeg med en gang visste hvor Ida var når jeg disset på Martin. Skjerp deg!! Anonymous poster hash: a34f2...c02
Anonym bruker Skrevet 16. november 2014 #75 Skrevet 16. november 2014 Eh det er de slaskete skravlete ansatte her som ikke eier folkeskikk , ikke HI! Dere som forsvarer de skravlete sfo assistentene vær så snill la vær få en sånn jobb, vi ønsker assistenter på sfo som er interessert i barn og ikke skravle om privatliv.Og du vet hva de pratet om? Om disse to hadde vært aktiv i lek med barn rundt seg er det ikke sikkert de ville visst hvor alle ungene var likevel. Jeg har jobbet i barnehage og selv om jeg hadde overblikk var det ikke sikkert at jeg med en gang visste hvor Ida var når jeg disset på Martin. Skjerp deg!! Anonymous poster hash: a34f2...c02 Poenget er ikke at de ansatte skal vite til enhver tid hvor barna er, men at de skravler istedenfor å gjøre jobben sin og ikke engang bryr seg om en mamma som kommer for å hente barnet sitt Anonymous poster hash: e5f3f...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå