.....oceana...... Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Skulle hente eldste jenta men fant henne ikke. Det sto to voksne ute som bare pratet uten å bry seg. Da jeg kom inn sa de henne var ute, de voksne damene sto fortsatt og prata sammen. Jeg kjente jeg fikk hjerte i halsen for det bynte å skumre ute og ingen jente og se. Da kom ho ene bort til meg og spurte om jeg hadde funnet dattern min. Irritert som jeg ble sa jeg at jeg ser dere er opptatte med og skravle, så jeg finner henne selv freste jeg. Fant henne omsider heldigvis, men fy så forbanna jeg var på de to som bare sto der uten og bry seg.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Hvordan skulle de vite at du trengte hjelp når du ikke gikk bort til de og spurte? Jeg syns du var utrolig frekk mot de. Anonymous poster hash: 11c19...acc
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Er du ikke helt god... Anonymous poster hash: 5262e...8fc
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Enig med ho over her. Du kunne vel spurt på en ordentlig måte først! Kanskje de bare ville gi deg litt tid til å finne henne istedet for å komme å mase om det med det samme du kom?! Anonymous poster hash: 19fcb...1d3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 hvor lenge så du etter henne da? jeg leter ofte selv opp mot 20 minutter for å finne min sønn på sfo. jeg tror det er for mange barn til å kunne forvente at de ansatte har oversikt Anonymous poster hash: e436e...b49
Mamma_til_2 Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Mange ganger jeg har "lett" etter datteren min på sfo, stor skole og om de er ute så er det ett stort område ute og lete på, du kunne spurt på en fin måte! Det er ikke lett og holde oversikt over hvor hver enkelt barn er til en hver tid.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Veldig frekt av deg... Anonymous poster hash: 467b0...cfc
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Jeg støtter HI. Vi betaler for SFO og det minste vi da kan forvente er at de har kontroll på ungene. Anonymous poster hash: 288f9...78c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Jeg støtter HI. Vi betaler for SFO og det minste vi da kan forvente er at de har kontroll på ungene.Anonymous poster hash: 288f9...78c Nå tror jeg du blander SFO med barnehagen Anonymous poster hash: 5262e...8fc
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 SFO er et sted for barna å være for at de skal slippe å være alene hjemme. De er skolebarn og begynner å bli store, men er likevel for små til å være alene hjemme over lengre tid. Samtidig er de store nok til å følge reglene de har. Dvs når de er på skolen og sfo, så skal de holde seg der og ikke gå utenfor gjerdet/skolegården. De er på langt nær like mange voksne som i barnehagen, dvs de har ingen mulighet til å ha full kontroll på hvor alle er hele tiden. Hvis et barn bestemmer seg for å plutselig gå hjem, så kan ikke de voksne ha oversikt over det, det er de alt for få til. Jeg ser det sånn at jobben til de voksne på sfo, er å sørge for å være der hvis noen trenger hjelp. Det skal alltid være mange nok voksne ute til at hvis et barn slår seg, så kan en gå inn med det barnet og det skal fortsatt være noen ute. Hvis et barn blir mobbet, så skal det ha mulighet for å gå til en voksen å si fra og få hjelp. Jeg er veldig imponert når de voksne kan fortelle hvor barnet mitt leker når jeg kommer og henter, det forventer jeg egentlig ikke i det hele tatt. Jeg er enig med de andre og syns du oppførte deg dårlig mot de ansatte. Anonymous poster hash: 6f27e...a73
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Nei de blander nok ikke sfo med bhg... Betaler da nesten like mye og for hva da? Dårlig oppbevaring av barn mange steder? Hadde også blitt forbanna HI . Anonymous poster hash: 5022d...296
.....oceana...... Skrevet 14. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2014 Da kan jeg medele at jeg sa hei når jeg kom og de pekte hvor min datter var og fortsatte og snakke. Men hun var ikke der. Jeg gikk og der var hun heller ikke, så da gikk jeg ut igjen. Nei synest ikke at jeg var frekk, de skal faktisk klare og ha kontroll på ungene vist ikke så kan de finne seg en annen jobb. Og vi betaler 2830kr i mnd så er det ikke mye forlangt mener jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #13 Skrevet 14. november 2014 Jeg er enig med HI, hos oss virker de også mer opptatt av å skravle. Greit at de ikke vet hvor alle er til enhver tid, men synes de kan gjøre mer enn å se på at andre leter etter ungen sin. Anonymous poster hash: bad81...82b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #14 Skrevet 14. november 2014 Enig med HI! De ansatte skal ikke stå og skravle ute. Greit med en kjapp samtale de i mellom, men dette var ikke tilfellet her. Ser noen oppi her som ikke forventer at de ansatte vet hvor ungene er; da har du for lave forventninger. De ansatte skal gå runder og krysse av hvor hvert barn med jevne mellomrom, hvis ikke har de for dårlige rutiner. Anonymous poster hash: c73c1...280
skjotta Skrevet 14. november 2014 #15 Skrevet 14. november 2014 Sfo er en vits som ikke kan sammenlignes med statsstøttede barnehager. Der er ingen pedagogiske krav til de ansatte, ingen læreplan eller rammeplan, ingen krav om områdets grenser og sikkerhet... det er oppbevaring. Oppbevaring jeg er veldig takknemlig for at finnes og som jeg synes det er skammelig at der ikke stilles krav og gis støtte til.
C&M&H Skrevet 14. november 2014 #16 Skrevet 14. november 2014 Det er ikke oppbevaring alle steder. Vi har landets dyreste sfo, men den er verdt hver krone! Fantastiske ansatte og masse kjekke aktiviteter for barna! Men når foreldre vil ha det billigst mulig får en nok det en betaler for. Husk at sfo er 100% foreldrebetalt mens en barnehageplass støttes med ca 10 000 kr per barn fra kommunen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #17 Skrevet 14. november 2014 Hi: Jeg skjønner at du sliter litt med å tilpasse deg skolen med en førsteklassing. Det er ikke barnehagen lenger, det er virkelig et kultursjokk å komme fra en trygg, inngjerdet barnehage til en sfo der alt flyter. Får bare si; Get used to it. Du var frekk mot de ansatte på sfo forresten. Anonymous poster hash: b9e84...fd9
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 Nei de blander nok ikke sfo med bhg... Betaler da nesten like mye og for hva da? Dårlig oppbevaring av barn mange steder? Hadde også blitt forbanna HI .Anonymous poster hash: 5022d...296 Du kan ikke sammenlikne prisen!! Barnehage er subsidiert av det offentlige med mange tusen pr. barn pr. Mnd. Foreldrene betaler bare en brøkdel av hva plassen faktisk koster. SFO er 100% foreldrebetalt, totalt uten offentlig støtte! Anonymous poster hash: 44a69...357
skjotta Skrevet 14. november 2014 #19 Skrevet 14. november 2014 Det er ikke oppbevaring alle steder. Vi har landets dyreste sfo, men den er verdt hver krone! Fantastiske ansatte og masse kjekke aktiviteter for barna! Men når foreldre vil ha det billigst mulig får en nok det en betaler for. Husk at sfo er 100% foreldrebetalt mens en barnehageplass støttes med ca 10 000 kr per barn fra kommunen. Det er desverre ikke en mulighet i de aller fleste kommuner. Jeg ville ikke hatt noe imot å betale mer for bedre sfo (hva er prisen for "Norges dyreste sfo"?) Men med mindre jeg leier inn en nanny eller noe slikt, har jeg ikke andre valg enn å benytte sfo på jentas skole.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #20 Skrevet 14. november 2014 Jeg jobber på Sfo og jeg skjønner godt at du reagerte. Her er vi med og leter. Vi har da en viss oversikt over hvor barna er, og klart vi er med og leter etter de som hentes. Anonymous poster hash: 48c4e...c49
Novemberdama Skrevet 14. november 2014 #21 Skrevet 14. november 2014 (endret) Da kan jeg medele at jeg sa hei når jeg kom og de pekte hvor min datter var og fortsatte og snakke. Men hun var ikke der. Jeg gikk og der var hun heller ikke, så da gikk jeg ut igjen. Nei synest ikke at jeg var frekk, de skal faktisk klare og ha kontroll på ungene vist ikke så kan de finne seg en annen jobb. Og vi betaler 2830kr i mnd så er det ikke mye forlangt mener jeg. HI Så de ansatte på SFO skal fotfølge såpass store barn og, til en hver tid, vite hvor de enkelte barna er? Herregud, dere er gæærne! Lurer også på hva slags barn dere har, som man ikke kan overlate til seg selv på en SFO! Endret 14. november 2014 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #22 Skrevet 14. november 2014 Herlighet!! På SFO kan de være opp mot 60-70 barn. Hvordan i all verden kan de vite hvor alle er til enhver tid?? Du vet, barn forflytter seg fra det ene minutter til det andre vettu. Skulle likt å sett deg på SFO, hi. Hilsen ped leder i Bhg som med 35 barn i Bhg plutselig kan tro at "Even" er ved huskestativet, som han var for 1 min siden, men nei; han hadde viser flyttet seg!! Rett før mor kom! Jeeez.. Anonymous poster hash: 19fcb...1d3
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #23 Skrevet 15. november 2014 Nei vet du hva Hi! Her var du frekk. Jeg har selv jobbet i Sfo, og hvis du innbiller deg at det er mulig å holde kontroll på hvor de befinner seg til enhver tid, så trenger du å få litt grep om virkeligheten! Det er 6 voksne og opptil 70 barn. Vi har ikke ressurser, kapasitet eller interesse av å forfølge hvert eneste barn hvert eneste skritt. Det lar seg ikke gjøre! Første barnet på skolen eller? Alle foreldre må lete litt hvis vi er ute. Ungene løper hit og dit, og de dukker alltid opp. Alle andre foreldre klarer å forholde seg til at det er sånn.. Så med mindre du ønsker å montere gps på samtlige barn, så må du bare akseptere at det er sånn Anonymous poster hash: 2d087...4f3
.....oceana...... Skrevet 15. november 2014 Forfatter #24 Skrevet 15. november 2014 Jeg har ikke sagt at dem ikke er flinke og jeg tar ikke alle under en kam. Er egentlig ganske fornøyd med Sfo, men når slike episoder skjer gang på gang, og vi finner henne ute i bare strømpebukse og jakke, og i sommer gikk hun ute i truse og t-shirt. Så synest ikke det er rart jeg reagerer. Dessuten har vi ekstra oppfølging på skolen og er under PPT.
Mamma_til_2 Skrevet 15. november 2014 #25 Skrevet 15. november 2014 Jeg har ikke sagt at dem ikke er flinke og jeg tar ikke alle under en kam. Er egentlig ganske fornøyd med Sfo, men når slike episoder skjer gang på gang, og vi finner henne ute i bare strømpebukse og jakke, og i sommer gikk hun ute i truse og t-shirt. Så synest ikke det er rart jeg reagerer. Dessuten har vi ekstra oppfølging på skolen og er under PPT. Det første vi fikk vite på skolen var at de ikke sto i garderoben og passet på at barna tok på seg klær, dette skal de lære hjemme. Så den må du ta på din egen kappe, min jente visste når hun var 3 år at man ikke går ute i trusen ( med mindre men er på sin egen veranda eller bader i bassenget til en venninne)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå