Gå til innhold

Februarjenter! :-)


Shamy

Anbefalte innlegg

Ja.., jeg føler at alle rundt meg er gravide for tiden... Skikkelig oppblomstring av kulemager, og spørsmål om ikke vi snart skal få barn! Blææ!!!

 

Det er jo sikkert en liten sjans. Hvis det ikke ble flere egg som modnet skulle jeg få en modningssprøyte og prøve med naturmetoden.. Har fint lite tro på det siden vi tross alt ikke har hatt noe hell med den metoden på de 2.5 årene vi har prøvd.

 

Litt skuffa nå, men det teller heldigvis ikke som et forsøk da, så vi har mange sjanser igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere!

 

Liten oppdatering fra meg:

Etter å ha gått i oss selv, snakket masse sammen, lyttet til råd fra leger, har vi bestemt oss for å gå for donor.

Dette er vår eneste utvei. Hadde uttak i går hvor de fikk ut svært mange egg og hele 18 er nå befruktet og ser veldig bra ut. 

Må bare si at vi føler oss veldig heldige likevel og jeg har kjent på at jeg bare blir mer og mer glad i mannen min. Dette har vært veldig tøft for oss begge og spesielt han, men er veldig positiv til at vi har kommet så langt og  han gleder seg svært til å bli pappa (krysser fingrene). Vi har fortalt våre nærmeste familie om valget og de støtter oss 100%. 

Da blir det innsett i morgen og resten som er god nok på frys :-)

 

 

Så leit druestilk! :( Håper økt dose puregon hjelper og at du får flere egg! 

 

Trist å høre at det ikke gikk denne gangen J'espere. Godt du har egg på frys. Masse lykke til! <3

Endret av Shamy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at det går greit med dere, Shamy! Forstår godt at det måtte ha vært en tøff tid. :) håper gullegget er blandt de 18, og at dere får satt noen fine i frysern i tillegg...

 

Hviken dose hadde dere på medisiner osv? Jeg hadde tidligere 100ie, nå økt til 125. :)

Slimhinna mi var også veldig tynn. Legen sa at ingen blir gravid med så tynn slimhinne. :S håper at jeg ser bedring på fredag! :) vet dere noe om hvor tykk slimhinne dere har/hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte puregon på 125iE i 8 dager og 100iE dagen før jeg satte ovitrelle. Funket veldig godt på meg da de fikk ut 23 egg. På kontroll fikk jeg hverken vite antall follikler eller slimhinne, så har ingen gode svar å komme med dessverre.

Krysser alt jeg har for at du får gode nyheter på fredag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druestilk: skjønner kjempegodt at det er kjipt. Slitsom prosess å gå gjennom, for å få beskjeden om at det ikke blir noe av. Men i det minste bra at dere ikke bruker opp et forsøk - selv om det jo er en mager trøst akkurat nå! Ja hold oss oppdatert - krysser fingrene for dere!

 

Jeg hadde først 175 iE Menopur i åtte dager, og da var ikke folliklene blitt store nok, så legen økte dosen til 225 iE i tre dager og 175 iE siste dagen. Da hadde jeg visst ganske høye nivåer, antakelig på grensen til overstimulert. Men de fikk ut 12 egg, og 8 ble befruktet, og 4 var god nok kvalitet til å settes inn/fryses. Vet faktisk ikke hvor tykk slimhinne jeg hadde, de sa ingenting om det da jeg var og satte inn egg. Men jeg antar vel at de kanskje hadde nevnt det dersom den var for tynn .. ? Skal spørre om det neste gang. Hvor tykk skal den egentlig være, vet dere?

 

Shamy: Så fantastisk mann du har - dette må være kjempetøft for han. Skjønner at du har blitt enda mer glad i han etter dette. OG jeg er glad på dine vegne at det ble noe av og at du ikke gikk gjennom hele denne hormonstimuleringen uten grunn. Men 18 egg -  wow! Det er jo supermange - håper de utvikler seg fint at dere får mange små eskimoer å putte i fryseren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med de hadde sagt det hvis den var for tynn ja. :) vet ikke helt hvor tykk den skal være jeg heller... Jeg kan jo høre på fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører til denne gruppen.

Jeg tok ut 6 egg på tirsdag, 5 var bra nok til befruktning. I går ble 2 egg befruktet men dessverre utviklet de ikke videre over natten.

Første ICSI måtte avbrytes for jeg utviklet altfor mange egg, husker ikke eksakt tall men rundt 50, andre gangen fikk jeg ut 12 og 6 ble befruktet. Ingen utviklet videre. Tredje gangen fikk jeg ut kun 4 og ett ble befruktet, fikk ei nydelig jente.

Vi var klar for søskenforsøk. Jeg hadde rundt 30 egg denne gangen, bare noen få var store nok, heldigvis. Men det er kjipt når eggene til stadig ikke utvikler videre. Skjønner ikke hvorfor det skjer.

 

Håper det lykkes for alle dere som er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ogsa hå PCO, da Vanessa? Jeg hadde også veldig mange små eggposer, men bare ett over 10mm... Legrn sa at dette var fordi jeg hadde PCO.

 

Hva slags medisiner har du gått på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke PCO (eller?) vet ikke helt hva PCO står for. De andre gangene jeg har fått ut flere egg har jeg gått på andre medisiner (gonal-f tror jeg). Første forsøket gikk jeg først på spray, fikk like store på alle 50 dermed måtte avbrytes. De siste har jeg gått på menopur og orgalutran, skal gi færre men bedre egg. Gikk på 150 IE under hele behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanessa - så trist at ingen av eggene utviklet seg videre. Håper det går bedre neste gang.. Heldigvis har du et flott lite bevis hjemme på at det kan gå til slutt!

 

PCO står for Polycystisk ovariesyndrom (cyster på eggstokkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den gangen jeg ble gravid tok jeg akupunktur i forkant, tenker å gjøre det samme neste gang. Skulle gjort før dette forsøket men tenkte jeg ville klare denne gangen, litt for optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shamy: Hvordan gikk innsett i går? Og fikk du noen på frys?

 

Og Druestilk: Lykke til i dag! Håper slimhinnen din har utviklet seg bra nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, Shamy! Tipper du ruger på gullegget nå! Krysser fingrene for dere <3

 

Vi fikk forsøket avbrutt i dag. :( slimhinna hadde vokst ok, men legen ville ikke at vi skulle bruke opp et forsøk på den ene follikkelen som hadde vokst seg stor nok... I morgen blir det derfor eggløsningssprøyte og forsøk med naturmetoden. :/ har veldig lite trua, men legen sa at vi kunne jo håpe på et mirakel... Skader jo ikke å prøve i hvertfall. :)

 

Rett etter timen i dag var formen ganske bra faktisk. Var ganske forberedt på at det kom til å gå som det gikk... Men så... Det var som om noen plutselig slo på en bryter, også snudde humøret fullstendig. Jeg og sambo var på vei for å kjøpe oss lunch, men måtte bare dra igjen for jeg måtte komme meg inn i bilen for å gråte. Var i superdårlig form helt til for ca en time siden.. Går mye bedre nå, heldig vis. :) har aldri opplevd en så stor og plutselig humørsvigning før tror jeg. Skikkelig slitsomt for både meg og sambo... Har dere opplevd noe lignende eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, skjønner at det var nedtur. Men det hørtes ut som den beste løsningen tross alt, så slipper dere bruke opp et forsøk. Så kan de kanskje regulere dosene bedre til neste gang - krysser fingrene for at du da får ut masse fine egg! Vet du når du kan gå igang med neste forsøk ennå?

 

Jeg tror ikke jeg har opplevd en så stor og plutselig humørsvingning .. men jeg føler jo det går veldig opp og ned, og det handler jo om at det plutselig kommer veldig destruktive tanker som kverner rundt i hodet og som drar meg ned. Så kan egentlig sette meg inn i det. Følte faktisk det var litt sånn på - men motsatt vei - da jeg hadde tatt blodprøve på onsdag: jeg var helt i oppløsning da jeg var på Riksen og gråt hele tiden fra  jeg snakket med sykepleier .. klarte ikke å slutte før jeg skulle ta trikken til jobb så måtte gjemme meg i skjerfet mitt og satse på at jeg ikke møtte noen kjente verken på trikken eller i døra på vei inn til jobb. Også stengte jeg meg inne på kontoret og storgråt i over en halv time.. Men av en eller annen grunn virket det som om tårene plutselig tok slutt, og så følte jeg utrolig mye bedre (seriøst, det var fra storgråt til null på et sekund). Og har faktisk følt meg ganske ok siden det. Jeg tror vi må være litt rause med oss selv og innse at dette er en veldig stor belastning ("livskrise" som det stod i en brosjyre fra foreningen Ønskebarn som jeg fant på venterommet .. ).

 

Hvordan takler samboeren din dette da? Føler du at han er støttende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord J'espere! Er virkelig ikke meg selv for tiden.. :P tror det er viktig å være raus med seg selv ja. Jeg har kuttet ut det strenge regimet med sunn mat, og skal spise godteri og potetgull til middag i dag, mens jeg ligger i armkroken til sambo og synes synd i meg selv. :P han er heldig vis verdens beste! Veldig forståelsesfull og støttende. :) Er veldig enig i at det helt sikkert var den beste løsningen denne gangen. :) det mest kjipe er at jeg ikke vet noe om når vi kommer i gang igjen.. Får sikkert mensen om ca to uker, og så måtte jeg vente til neste blødning etter det for å begynne.. Med mine lange sykluser tipper jeg den blødningen vil komme ca 6 uker etter, og da er det stor fare for at det krasjer med påsken.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å holde noe strengt regime ved første forsøk .. spiste godteri hver dag faktisk, og trente ikke så mye heller. Jeg var så langt nede før jul at jeg hadde ikke overskudd til å stille noen krav til meg selv, følte det var bedre bare å unne meg selv å kose meg. Så ja, det synes jeg du skal gjøre også! Godteri og potetgull og armkrok høres ut som den beste kuren i dag! Jeg var til hudpleie i dag og fikk både ansiktsmaske og nakke- og ryggmassasje - det også anbefales! 

 

Oi det var lang syklus .. hvor lenge går det mellom hver gang som regel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Massasje høres veldig deilig ut! Det skal jeg ønske meg som trøstepremie neste gang. :)

 

Har lange og uregelmessige sykluser pga pco'en.. Varierer mellom 45-60 dager. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg inn her :) 

hadde et avbrutt forsøk i januar, for mange og små folikler og bare et som var stort, men ikke stort nok etter 15 dager på gonal f..

har pco.. 

begynte å spotte nå i kveld, så ringer inn på mandag og regner med jeg begynner på sprøyte mandag eller tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det høres ganske likt ut druestilk! 

hvilke medisiner bruker du? jeg brukte gonal-f i 15 dager og orgalutran i 10.. ble gaanske så dyrt, men er jo snart over egenandelen og en får sende inn kvitteringer osv :)

 

veldig spent på hvilken medisiner jeg får og dosering osv.. men får vell vite det på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte puregot 100ie fra torsdag til tirsdag, så 125ie fra onsdag til og med i går... Har også satt orgalutran siden mandag. I dag skal jeg sette otrivelle, for å få eggløsning og prøve med naturmetoden...

 

Uff! Blir ganske dyrt med disse medisinene, ja! Flaks at vi bor i Norge, og får mye dekket av staten. :) det kan jo godt tenkes at de prøver med litt høyere dose til deg denne gangen da, ønsker magetroll...

 

Jeg skal begynne med 150 ie puregon neste gang.

 

Det skumle er at det visstnok skal være en hårfin balanse mellom riktig stimulering og overstimulering for oss med PCO sa de på St. Olavs... Det var derfor de startet så forsiktig med meg i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...