Gå til innhold

Februarjenter! :-)


Shamy

Anbefalte innlegg

Håper alt går bra Alvepia! Fikk du mensen eller? Hvor lenge må du evt vente hvis det blir forskøvet? Høres veldig kjipt ut!!

 

 

Når begynner du med medisiner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei her er ingen tegn til mens.... Må ringe imorgen å høre hva som skjer videre...

Fortsatt ingen mens? Hva sa de på Riksen? 😟

 

Anonymous poster hash: 9fe47...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Merksnodig...

Sluttet med primolut på fredag, og i gårkveld var det litt rødt+brunt på papiret... Men nå er det ingen ting!! Var det mensen i går da?? Er det spotting? Skal begynne med sprøyter etter at jeg har fått mensen, så derfor ble jeg veldig usikker nå... Får håpe det kommer mer utover dagen så det ikke er noe tvil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... Det ble i hvertfall litt i dag igjen. Snakket med St.Olavs i dag. Skal begynne med sprøyter i morgen, også fikk jeg time til ultralyd på onsdag.

 

Når kan jeg forvente uttak/innsett da tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt sprøyter i 6 dager nå og skal på kontroll i morgen. Er veldig spent på hvordan kroppen har reagert 😄 Blir uttak og innsett til uka🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Mor til 2! Spennende! :)

 

Hvordan gikk det på kontroll Shamy? Hva foregår egentlig på den ultralydkontrollen?

 

Jeg tok første sprøyte med puregon i dag, 100IE. :) det gikk overraskende bra! Den sprøyta var ikke skummel i det heletatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Mor til 2! Spennende! :)

 

Hvordan gikk det på kontroll Shamy? Hva foregår egentlig på den ultralydkontrollen?

 

Jeg tok første sprøyte med puregon i dag, 100IE. :) det gikk overraskende bra! Den sprøyta var ikke skummel i det heletatt. :)

Det gikk kjempebra! Har uttak neste uke 😊 var fort inn og fort ut i dag. Tok en blodprøve på morgenen og hadde UL på formiddagen. Fortsetter med samme dose som jeg har gjort til nå. Alt var "perfekt" 😄👏

Trodde sprøytene skulle bli fæle, men kjenner nesten ikke stikket engang👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humørsvigninger!!

Går mye opp og ned her i gården nå. :/

Gjorde det før jeg startet med sprøytene og så vet ikke om det er de som er årsaken, eller om det bare er hele situasjonen!

 

Vi er ikke åpne om at vi prøver heller, så føler at jeg lever et slags dobbeltliv. Blææ!

 

Hvordan går det med dere andre? Begynner dere å bli spente på uttak/innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humørsvigninger følger med, så du er nok ikke alene om det :)

Har heldigvis sluppet billig unna. Ingen store plager før nå. Føler meg veldig oppblåst og ganske øm i magen. Klarer ikke stå så lenge av gangen og er forferdelig trøtt og sliten.

Vi har ikke fortalt veldig mange om prøvingen, så føler litt som deg at jeg lever et dobbeltliv.

Skal sette siste dose puregon i dag og ovitrelle i morgen kveld! Mannen skal inn på TESA på mandag og jeg har uttak på tirsdag. Innsett er planlagt på torsdag 😊 er så klart superspent! Når skal du ha uttak/innsett druestilk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg hører egentlig til på januarjenter, men så leste jeg tråden deres og følte at vi var i "samme båt" .. Vi er i gang med vårt første forsøk på Riksen, og jeg hadde innsett av et egg fredag 23. jan (ICSI) og er superspent på blodprøven som er onsdag 4. feb. .. Vårt problem er også få spermier hos mannen - men det er også mulighet for at jeg har litt stive eggledere (hadde en operasjon som liten som kan ha etterlatt en del arrvev, men de ville ikke gjøre laparaskopi pga risiko for komplikasjoner, særlig siden vi allerede var henvist til IVF). Masse masse lykke til med både uttak og innsett for alle sammen - krysser fingrene for at de finner gullegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Shamy!

Det høres kjipt ut! Får håpe det gir seg etter uttaket. :) Jeg holder på å skrive masteroppgave, så jeg kan heldigvis arbeide med den fra sofaen hjemme så mye jeg vil dersom bivirkninger skulle komme mer hos meg også. :)

 

Har ikke fått noe nøyaktig dato for uttak enda... Skal på ultralyd på onsdag, så får vel vite mer da.

 

Høres ut som du er i samme båt ja, J'espere. :) håper det har klaffet for deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, håper det .. er nervepirrende dager frem mot blodprøve. Skal prøve å vente med å teste til jeg skal på Riksen, men vet ikke om jeg klarer. Kan være at jeg smeller av en prøve på mandag morgen. 

 

Uff høres slitsomt ut å leve et "dobbeltliv" som dere beskriver. Jeg har ikke klart å la være å snakke med venninner om det. Det har jo vært et ganske slitsomt år med prøving og mange månedlige skuffelser, og siden jeg er 35 har jeg jo følt at den biologiske klokken har tikket ganske høyt..

Jeg har fortalt det til sjefen min også, for var jo så mange ganger frem og tilbake på Riksen og følte det veldig stressende at han ikke visste hva det gjaldt (litt merkelig å skulle på sykehuset mange ganger i uka liksom ...) . Har dere fortalt det til sjef/overordnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det .. er nervepirrende dager frem mot blodprøve. Skal prøve å vente med å teste til jeg skal på Riksen, men vet ikke om jeg klarer. Kan være at jeg smeller av en prøve på mandag morgen.

 

Uff høres slitsomt ut å leve et "dobbeltliv" som dere beskriver. Jeg har ikke klart å la være å snakke med venninner om det. Det har jo vært et ganske slitsomt år med prøving og mange månedlige skuffelser, og siden jeg er 35 har jeg jo følt at den biologiske klokken har tikket ganske høyt..

Jeg har fortalt det til sjefen min også, for var jo så mange ganger frem og tilbake på Riksen og følte det veldig stressende at han ikke visste hva det gjaldt (litt merkelig å skulle på sykehuset mange ganger i uka liksom ...) . Har dere fortalt det til sjef/overordnet?

Jeg har ikke fortalt min sjef om dette, kun en god kollega som vet alt. Jobber turnus, så kommer lett unna å være på sykehuset flere ganger i uken heldigvis :) blir spennende med testing til uken da! :D krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, så har ikke sagt det til noen. :) men lurer litt på om det hadde vært lurt av mannen min å si det på jobb.. Vi bor 3 timer unna st.olavs, så når vi skal dit går hele dagen med. Hvis det går noen forsøk før det klaffer blir det en del dager borte fra jobb for han. (Han har lovet å bli med på alle kontroller osv i trondheim) tror dere det er lurt at han sier det på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva han føler seg komfortabel med.. min erfaring er at det bare er forståelse å få når man informerer arbeidsgiver om slike ting. Da er det lettere for arbeidsgiver å tilrettelegge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva han vil, men tror ikke han er så gira på at alle på jobb skal vite det i alle fall... Han jobber mye i team i et veldig macho miljø, så tror ikke det er så kjekt å være den som ikke har sperm som funker. :P men arbeidsgiver/teamlederen ville vel hatt taushetsplikt om det uansett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig heldige som bor et steinkast unna Rikshospitalet, men jeg har dratt på alle kontroller alene. Hadde veldig lyst til at han skulle være med, men ser nå i ettertid at det ikke ville verdt noe "poeng" i ha han med fordi det var gjort på 10 min.. Mannen jobber også i et machomiljø og det er kun et par kollegaer som vet om prosessen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han ikke vil at alle på jobb skal vite det, det vil ikke jeg heller! Jeg har bare sagt det til en nær kollega, foruten sjefen min. Arbeidsgiver har taushetsplikt ja - det er ganske sensitive opplysninger og det hadde vært ganske drøyt om arbeidsgiver hadde spredd det rundt på arbeidsplassen. Hvis han er usikker bør han kanskje nevne dat han forventer at informasjonen blir behandlet konfidensielt - og at han forteller det på en need to know-basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd beskjed vi fikk i dag.. Null spermier hos mannen da de utførte TESA på han i dag. Jeg er ferdig stimulert og skal på egguttak i morgen. Legen på Rikshospitalet mente eneste mulighet for oss er donor. Må bestemme oss til i morgen om de skal befrukte eggene med donorsæd eller fryse ned eggene mine (noe som ofte ikke gir god nok kvalitet og mest trolig ikke vil tåle opptining). Er helt knust 😭😭

Endret av Shamy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å NEI!!!!!

Stakkars deg Shamy! Det må være et mareritt å få den beskjeden nå! Det er jo nesten en umulig besluttning å ta på under ett døgn spør du meg! Føler veldig med deg! :(

 

Har dere snakket om hva dere ville gjøre dersom dette skulle skje, tidligere?

Endret av druestilk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ul i dag... Gikk ganske dårlig egentlig. :/ bare 1 egg hadde utviklet seg til over 10mm, men jeg hadde mange små eggposer. (PCO)

 

Legen vurderte å avbryte forsøket, men bestemte seg for å øke dosen med puregon og ta ny ul på fredag.. Har null forhåpninger til det egentlig. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt . Mange triste nyheter nå, føler med dere!

Men druestilk, hvis legen har vurdert det sånn at det kan være verdt å forsøke, så er det jo fortsatt håp. Du trenger jo bare ett gullegg?

 

Forstår godt følelsen du har om at du har null forhåpninger - helt forferdelig å være der. Føler selv på mye angst for at vi aldri skal lykkes for tiden, iblandet ganske mye stygg sjalusi og misunnelse mot alle som har blitt gravide ved egen hjelp og/eller har fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...