Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #26 Skrevet 14. november 2014 Hvor aktiv er han ift å lete etter en ny jobb? Når jeg let etter jobb etter hjemkomst fra utlandet sist, var det tilnærmet en fulltidsjobb p skrive søknader, forberede intervjuer, gå på intervjuer og følge opp prosessene. Jeg "jobbet" ganske intenst og var slkte på veldig mange forskjellige typer jobber, og til slutt fikk jeg tilbud hos et selskap jeg ikke kjente til i det hele tatt, etter å ha søkt på noe helt annet hos en rekrutteringsfirma. Det viste seg p være drømmejobben! Det er noe som tyder på at din samboer ikke jobber veldig systematisk for å finne denne drømmejobben. Kanskje han trenger et lite dytt, eller kanskje han trenger hjelp (NAV har vel tilbud om kurs?)? Jeg vet ikke hva din samboer er utdannet som, men det er mulig han ikke er full klar over mulighetene og begrensningene i arbeidsmarkedet der dere bor og trenger en orientering. Når det gjelder å ta alt mulig av jobber mens man venter på drømmejobber, jeg ville nok gjort det ette 10 mndr men samtidig sørget for at jeg ikke blir holdt tilbake fra en jobb jeg er kvalifisert til fordi jeg har 3 mndrs oppsigelsesfrist fra "ventejobben". Men det finne alltid stillinger der man kan si opp på kort varsel eller jobbe på oppdrag. Anonymous poster hash: 8c8e2...357
soleia Skrevet 14. november 2014 #27 Skrevet 14. november 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor du har solgt unna DINE ting, når det egentlig er HAN som mangler penger. Har dere felles økonomi? Hvis dere har det, vil jeg råde deg til å kutte det fra nå av. Han skal stå for halvparten av utgiftene, og han skal selvfølgelig betale halvparten for barna også av klær og utstyr. Sparer det faste beløp i mndr, sparer dere halvparten av beløpet hver heretter. Har han ikke råd? Da får han kutte ned på snus og kos, eller få seg jobb! Hadde dette bare vært for en kort periode hvor han var på desperat leting etter jobb (en hvilken som helst jobb), er det klart jeg mye heller ville rådet deg til å støtte ham, og bidra ekstra i fellesskapet i denne perioden, men når han er så lat og udugelig ville jeg ikke løftet en eneste finger for ham. Anonymous poster hash: e903e...d88 Jeg solgte unna ting for å hindre at huset går på tvangssalg, ikke for å være snill mot han. Altså for å betale regninger som forsikring osv. Treåringen har allergi, så vi kan ikke bare kutte drastisk på matbudsjett heller. Jeg har ikke tid eller krefter til å stå ved grytene halve dagen og gjøre maten så billig som mulig, så det blir noe ferdigmat her. Den ene måneden røk bilen så vi fikk ekstra utgifter på den på ca 15 000. Vi har felles økonomi, men fordi han nå tjener veldig lite (blir ca 17 000 netto i måneden, pluss at han har gammel gjeld der han betaler 1500 kroner måneden). Han har ikke sjanse til å betale halve alt - bare huslånet er på over 12 000, så kommer strøm, forsikringer, billån +++. Anonymous poster hash: 16d92...a9c Han får inn 17000,- i mnd og du klager??? Du er jo ikke god. Her har vi tilsammen inn 35000,- pr mnd og vi klarer oss bra! En på aap (snart ufør) og en i 60 % jobb med aap som inntekt. Slutt og klag og støtt heller mannen din i jakten på en jobb han vil ha. Det er faktisk viktig og ha en jobb man trives i! Makan til sutre kjerring! Anonymous poster hash: d141f...5c2 Synes dette var eit skikkeleg frekt svar! Ein investerar og lånar etter kor mykje ein tener, så difor er økonomien til HI og mannen lagt opp etter ei mykje høgare inntekt enn dei har no. Sjølvsagt skal ein støtte når mannen misser jobben, men å gå så lang tid utan å ville ta seg nokon jobb fordi dei ikkje er gode nok er veldig sløvt. I så fall må ein legge opp forbruket sitt deretter, noko denne mannen tydelegvis ikkje gjer. Det er mange som klarar å slutte å røyke eller snuse om dei må, men dette forsøkjer han ikkje. Heller ikkje gjev han opp dyre festvaner, så dama må selje unna ting for å hindre at familien misser huset. Dette synes eg høyres ut skom skikkeleg ansvarsfråskriving frå hans side. Det tek seg ikkje så godt ut å ha gått arbeidsledig lenge når ein søkjer jobb, å han vil auke sjansane sine til å få drømmejobben om han tek seg anna arbeid i mellomtida.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #28 Skrevet 14. november 2014 Hvor aktiv er han ift å lete etter en ny jobb? Når jeg let etter jobb etter hjemkomst fra utlandet sist, var det tilnærmet en fulltidsjobb p skrive søknader, forberede intervjuer, gå på intervjuer og følge opp prosessene. Jeg "jobbet" ganske intenst og var slkte på veldig mange forskjellige typer jobber, og til slutt fikk jeg tilbud hos et selskap jeg ikke kjente til i det hele tatt, etter å ha søkt på noe helt annet hos en rekrutteringsfirma. Det viste seg p være drømmejobben! Det er noe som tyder på at din samboer ikke jobber veldig systematisk for å finne denne drømmejobben. Kanskje han trenger et lite dytt, eller kanskje han trenger hjelp (NAV har vel tilbud om kurs?)? Jeg vet ikke hva din samboer er utdannet som, men det er mulig han ikke er full klar over mulighetene og begrensningene i arbeidsmarkedet der dere bor og trenger en orientering. Når det gjelder å ta alt mulig av jobber mens man venter på drømmejobber, jeg ville nok gjort det ette 10 mndr men samtidig sørget for at jeg ikke blir holdt tilbake fra en jobb jeg er kvalifisert til fordi jeg har 3 mndrs oppsigelsesfrist fra "ventejobben". Men det finne alltid stillinger der man kan si opp på kort varsel eller jobbe på oppdrag. Anonymous poster hash: 8c8e2...357 Han ser gjennom jobbannonsene på finn.no, jobbnorge og NAV hver dag, så vil tro at han bruker ca en halvtime om dagen å lete etter jobb. Han er utdannet rørlegger. Anonymous poster hash: 16d92...a9c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #29 Skrevet 14. november 2014 Men du ble gravid selv om du vet at økonomien er dårlig?? Og du har 2 barn fra før? Anonymous poster hash: 05c7e...b89
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #30 Skrevet 14. november 2014 Men du ble gravid selv om du vet at økonomien er dårlig?? Og du har 2 barn fra før? Anonymous poster hash: 05c7e...b89 Hun ble helt sikkert gravid helt på egen hånd... Anonymous poster hash: d991e...b9e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #31 Skrevet 14. november 2014 Veldig mange jobber utlyses ikke. han må søke jobber mer aktivt, kontakte firmaer direkte, bruke nettverk, oppsøke jobber. Som rørlegger er han jo praktisk anlagt, jeg ville også prøvd vikarbyråer, han kan for eksempel jobbe som vaktmester en periode. Anonymous poster hash: 0693c...957
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #32 Skrevet 14. november 2014 Jeg skjønner ikke helt hva han tror han skal gjøre når retten til dagpenger faller bort? Tror han pengene kommer av seg selv? Skjønner han ikke at hvis han ikke finner en jobb så må dere faktisk selge huset? Betyr det INGENTING for ham? Jeg forstår ikke tankegangen. Anonymous poster hash: f4c81...a4b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #33 Skrevet 14. november 2014 Det er ikke sånn at fordi man er arbeidsledig, så kan man få alle jobber. Man bør selvfølgelig søke og forsøke å få seg en jobb, men det er ikke dermed sagt at man får den. Hvis jeg skulle ansatt en person til en jobb i kassa på en matbutikk, så hadde jeg heller valgt en dame som har gått hjemme lenge med barn enn en mann som egentlig er rørlegger, det er mye mer sannsynlig at damen ville blitt lenge enn han som egentlig er rørlegger. Da ville jeg antatt at han søkte jobben kun for å ha en jobb inntil han fikk noe annet. Det hadde jeg ikke giddet å ha han på opplæring for (for jeg går ut fra at det er mye man må lære i en matbutikk også og opplæring koster). Når økonomien er en viktig grunn til å søke "alle" jobber, så er det også greit å finne ut om det faktisk lønner seg økonomisk. Mannen til HI får jo ikke veldig mye utbetalt, men hvis man bare får jobbet litt nå og da, så kan man tape på det totalt fordi man da ikke får dagpengene. Jeg trodde dessuten det er i to år man får dagpenger før det skjer endringer, men mulig jeg tar helt feil?? Anonymous poster hash: b712e...331
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #34 Skrevet 14. november 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor du har solgt unna DINE ting, når det egentlig er HAN som mangler penger. Har dere felles økonomi? Hvis dere har det, vil jeg råde deg til å kutte det fra nå av. Han skal stå for halvparten av utgiftene, og han skal selvfølgelig betale halvparten for barna også av klær og utstyr. Sparer det faste beløp i mndr, sparer dere halvparten av beløpet hver heretter. Har han ikke råd? Da får han kutte ned på snus og kos, eller få seg jobb! Hadde dette bare vært for en kort periode hvor han var på desperat leting etter jobb (en hvilken som helst jobb), er det klart jeg mye heller ville rådet deg til å støtte ham, og bidra ekstra i fellesskapet i denne perioden, men når han er så lat og udugelig ville jeg ikke løftet en eneste finger for ham. Anonymous poster hash: e903e...d88 Jeg solgte unna ting for å hindre at huset går på tvangssalg, ikke for å være snill mot han. Altså for å betale regninger som forsikring osv. Treåringen har allergi, så vi kan ikke bare kutte drastisk på matbudsjett heller. Jeg har ikke tid eller krefter til å stå ved grytene halve dagen og gjøre maten så billig som mulig, så det blir noe ferdigmat her. Den ene måneden røk bilen så vi fikk ekstra utgifter på den på ca 15 000. Vi har felles økonomi, men fordi han nå tjener veldig lite (blir ca 17 000 netto i måneden, pluss at han har gammel gjeld der han betaler 1500 kroner måneden). Han har ikke sjanse til å betale halve alt - bare huslånet er på over 12 000, så kommer strøm, forsikringer, billån +++. Anonymous poster hash: 16d92...a9c Han får inn 17000,- i mnd og du klager??? Du er jo ikke god. Her har vi tilsammen inn 35000,- pr mnd og vi klarer oss bra! En på aap (snart ufør) og en i 60 % jobb med aap som inntekt. Slutt og klag og støtt heller mannen din i jakten på en jobb han vil ha. Det er faktisk viktig og ha en jobb man trives i! Makan til sutre kjerring! Anonymous poster hash: d141f...5c2 Han får 17 000 nå, men vi levde i 8 uker først på min lønn på grunn av karantene på 8 uker. Jeg skrev forresten feil, det var 17 000 brutto i måneden, han får vel rundt 12,5 etter skatt. Fra dette går 1500 kr i betaling til inkassoselskap på grunn av gammel gjel på misligholds kredittkort. Det vil si at han får inn 11 000 etter gjeld og skatt er betalt. Jeg klager heller ikke, men hvis han får seg en butikkjobb så tjener han ca 18-20 000 i måneden. Fra før så hadde han mye bedre inntekt, og basert sin levestandard på denne inntekten. Han nekter å redusere levestandarden ved å snuse, dra på fest, kjøpe dyre klær osv. Så plutselig er kontoen hans tom og jeg må legge ut for alt. Anonymous poster hash: 16d92...a9c Du vet at det ikke bare er å slutte å snuse eller røyke eller? Du vet det er en avhengighet? Du virker bare veeeeldig krevende. Spesielt å ikke støtte mannen sin vil jeg si. Anonymous poster hash: d141f...5c2 Men du syns sikkert mannen til hi er VELDIG støttende ovenfor henne? Anonymous poster hash: 06b6a...684
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #35 Skrevet 14. november 2014 Det er ikke sånn at fordi man er arbeidsledig, så kan man få alle jobber. Man bør selvfølgelig søke og forsøke å få seg en jobb, men det er ikke dermed sagt at man får den. Hvis jeg skulle ansatt en person til en jobb i kassa på en matbutikk, så hadde jeg heller valgt en dame som har gått hjemme lenge med barn enn en mann som egentlig er rørlegger, det er mye mer sannsynlig at damen ville blitt lenge enn han som egentlig er rørlegger. Da ville jeg antatt at han søkte jobben kun for å ha en jobb inntil han fikk noe annet. Det hadde jeg ikke giddet å ha han på opplæring for (for jeg går ut fra at det er mye man må lære i en matbutikk også og opplæring koster). Når økonomien er en viktig grunn til å søke "alle" jobber, så er det også greit å finne ut om det faktisk lønner seg økonomisk. Mannen til HI får jo ikke veldig mye utbetalt, men hvis man bare får jobbet litt nå og da, så kan man tape på det totalt fordi man da ikke får dagpengene. Jeg trodde dessuten det er i to år man får dagpenger før det skjer endringer, men mulig jeg tar helt feil?? Anonymous poster hash: b712e...331 Jeg trodde det var i 52 uker, men ser nå på NAV at det er 102. Så da får han dem i 1 år og 2 måneder til. Problemet er at han nå enten må kutte noe på personlig forbruk slik vi andre har gjort, eller finne seg jobb. Mange studenter jobber også ved siden av studier mens de venter på at de blir ferdig med utdanningen sin og finner en relevant jobb. Jeg hadde forstått hvis han søkte på alle disse irrelevante jobbene og ikke fikk dem, men han har søkt på FEM jobber i løpet av snart 10 måneder. Fikk ingen av dem. Anonymous poster hash: 16d92...a9c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #36 Skrevet 14. november 2014 Men du ble gravid selv om du vet at økonomien er dårlig?? Og du har 2 barn fra før? Anonymous poster hash: 05c7e...b89 Hun ble helt sikkert gravid helt på egen hånd... Anonymous poster hash: d991e...b9e Ble gravid med spiral faktisk, så måtte ta den ut (den vandret av gårde, så vidt man fant den med ultralyd). Så nei, det var ikke planlagt. Da jeg oppdaget graviditeten hadde samboer vært arbeidsledig i kort stund, jeg trodde aldri i verden det skulle ta mer enn 4-5 måneder å finne ny jobb. De to barna jeg har fra før, 8-åringen som er min og 3-åringen vi har sammen hadde jeg hatt råd å forsørge hvis jeg var alenemor. I tillegg til lønn og barnetrygd hadde jeg da fått et ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn og barnebidrag. Problemet til samboer er at han bruker mer enn han tjener, og at vi går i minus hver måned nå. Anonymous poster hash: 16d92...a9c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #37 Skrevet 14. november 2014 Det første er jo at han må bli mer aktiv i jobbsøkingen sin! En halvtime på å kikke på annonser daglig er ikke nok. Skal han skrive ordentlige søknader så tar det tid. Har han en ordentlig CV? Hvis han ikke har ordentlig CV og ikke er god til å skrive søknader, så krev at han ber om et jobbsøkekurs hos nav. Ellers må han UT og vise seg i markedet, gå til bedrifter som er aktuelle med åpne søknader osv. Han er rørlegger, men det er jo mange andre jobber han også kan ta hvor han likevel får brukt noe av sine fagkunnskaper, f.eks. vaktmesterfunskjon o.l. Han kan bruke tidligere kontakter, vennskap, bekjente, tidligere lærere for den del... han må kunngjøre at han er på utkikk etter en jobb, og han må fortelle det til flest mulig siden mange jobber ikke utlyses, men går via bekjentskap før de lyses ut. En annen ting er at han muligens er deprimert etter mobbingen på forrige arbeidssted?! Det at han er så passiv i prosessen med å søke jobb, ikke tar ansvar for økonomi ved å endre vaner osv. kan tyde på det. Få ham til legen og snakk om dette. Er han deprimert kan han få hjelp. Har du lagt frem samme regnskap til ham som det du skrev over, HI? Spør ham i så fall veldig direkte hvordan han mener dere skal løse problemet. Når nestemann kommer så får der jo trolig flere utgifter også, hvordan tenker han å bidra til disse hvis han ikke vil ta noen jobber overhodet? I tillegg så tror jeg du må bli veldig konkret med ham. Du hindret huset fra å gå på tvangssalg fordi du solgte flere av dine ting og har kuttet drastisk ned på ditt forbruk. Spør ham direkte hva han har gjort for å redusere sitt forbruk. Spør ham om det er rettferdig at du skal selge unna dine ting, når han ikke solgte unna noen av sine ting (han har da sikkert nok av fiskeutstyr..). Vis ham at han bruker 1.500 på snus, 1.000 på byturer + andre unødvendige utgifter han ev. har. Og spør ham hva han har tenkt å kutte ned på for å bidra til familieøkonomien. Jeg tar det som en selvfølge at han - selv når han blir langt mer aktiv i jobbsøkingen sin - tar så godt som alt av husarbeidet, har middagen klar til du kommer hjem fra jobb osv. Hvis han ikke vil kutte ned på noe av forbruket sitt, ikke vil skaffe hjelp for en ev. depresjon, ikke vil bli mer aktiv i jobbsøkingen og ikke er villig til å ta annet enn "drømmejobben", ikke gjør det meste hjemme så lenge han ikke har jobb... da hadde jeg droppet ham. Du har snart tre barn, du trenger ikke forsørge et fjerde voksent barn - i tillegg et voksent barn som bare bidrar til å dra deg lenger ned økonomisk og slite deg ut fysisk og mentalt. En annen ting du kan vurdere er å få en time til økonomisk rådgiver hos kommunen. De bruker å være dyktige og kanskje det kan hjelpe at mannen din får høre om det økonomiske fra en nøytral person. Anonymous poster hash: 76d57...f1b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #38 Skrevet 14. november 2014 Det første er jo at han må bli mer aktiv i jobbsøkingen sin! En halvtime på å kikke på annonser daglig er ikke nok. Skal han skrive ordentlige søknader så tar det tid. Har han en ordentlig CV? Hvis han ikke har ordentlig CV og ikke er god til å skrive søknader, så krev at han ber om et jobbsøkekurs hos nav. Ellers må han UT og vise seg i markedet, gå til bedrifter som er aktuelle med åpne søknader osv. Han er rørlegger, men det er jo mange andre jobber han også kan ta hvor han likevel får brukt noe av sine fagkunnskaper, f.eks. vaktmesterfunskjon o.l. Han kan bruke tidligere kontakter, vennskap, bekjente, tidligere lærere for den del... han må kunngjøre at han er på utkikk etter en jobb, og han må fortelle det til flest mulig siden mange jobber ikke utlyses, men går via bekjentskap før de lyses ut. En annen ting er at han muligens er deprimert etter mobbingen på forrige arbeidssted?! Det at han er så passiv i prosessen med å søke jobb, ikke tar ansvar for økonomi ved å endre vaner osv. kan tyde på det. Få ham til legen og snakk om dette. Er han deprimert kan han få hjelp. Har du lagt frem samme regnskap til ham som det du skrev over, HI? Spør ham i så fall veldig direkte hvordan han mener dere skal løse problemet. Når nestemann kommer så får der jo trolig flere utgifter også, hvordan tenker han å bidra til disse hvis han ikke vil ta noen jobber overhodet? I tillegg så tror jeg du må bli veldig konkret med ham. Du hindret huset fra å gå på tvangssalg fordi du solgte flere av dine ting og har kuttet drastisk ned på ditt forbruk. Spør ham direkte hva han har gjort for å redusere sitt forbruk. Spør ham om det er rettferdig at du skal selge unna dine ting, når han ikke solgte unna noen av sine ting (han har da sikkert nok av fiskeutstyr..). Vis ham at han bruker 1.500 på snus, 1.000 på byturer + andre unødvendige utgifter han ev. har. Og spør ham hva han har tenkt å kutte ned på for å bidra til familieøkonomien. Jeg tar det som en selvfølge at han - selv når han blir langt mer aktiv i jobbsøkingen sin - tar så godt som alt av husarbeidet, har middagen klar til du kommer hjem fra jobb osv. Hvis han ikke vil kutte ned på noe av forbruket sitt, ikke vil skaffe hjelp for en ev. depresjon, ikke vil bli mer aktiv i jobbsøkingen og ikke er villig til å ta annet enn "drømmejobben", ikke gjør det meste hjemme så lenge han ikke har jobb... da hadde jeg droppet ham. Du har snart tre barn, du trenger ikke forsørge et fjerde voksent barn - i tillegg et voksent barn som bare bidrar til å dra deg lenger ned økonomisk og slite deg ut fysisk og mentalt. En annen ting du kan vurdere er å få en time til økonomisk rådgiver hos kommunen. De bruker å være dyktige og kanskje det kan hjelpe at mannen din får høre om det økonomiske fra en nøytral person. Anonymous poster hash: 76d57...f1b Jeg gjør 80% av husarbeidet, ellers blir det ikke gjort, så her tar du feil Han ønsker dessverre ikke bli med til lege eller familievernkontor, psykolog osv. Han mener at det ikke feiler ham noen ting, og at han bare må vente på den rette jobben. Han synes det er nedverdigende å jobbe på en butikk eller på bensinstasjon, som vaktmester på skolen (som han fikk tilbud om), kjøre skolebuss (han har førerkort klasse B og D, så kan kjøre både taxi og buss, her er det skrikende behov for sjåfører på begge deler). Jeg vurderer å droppe ham ja. Men holder ut så lenge, han får noen få måneder til før jeg drar. Regnskapet har jeg ikke lagt frem for ham fordi han alltid unngår temaet og sier at siden jeg har kjøpt meg nye truser så må vi jo ha grei økonomi. Jeg kan jo selvfølgelig ikke ha på meg truser i str 34 som jeg til vanlig bruker når jeg har stor mage, eller kjøpe truser brukt Hver gang jeg kjøper noe til meg selv så sier han at det hadde jeg jo råd til, så da kan han fortsette å snuse. Anonymous poster hash: 16d92...a9c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #39 Skrevet 14. november 2014 Anonymous poster hash: 76d57...f1b Jeg gjør 80% av husarbeidet, ellers blir det ikke gjort, så her tar du feil Han ønsker dessverre ikke bli med til lege eller familievernkontor, psykolog osv. Han mener at det ikke feiler ham noen ting, og at han bare må vente på den rette jobben. Han synes det er nedverdigende å jobbe på en butikk eller på bensinstasjon, som vaktmester på skolen (som han fikk tilbud om), kjøre skolebuss (han har førerkort klasse B og D, så kan kjøre både taxi og buss, her er det skrikende behov for sjåfører på begge deler). Jeg vurderer å droppe ham ja. Men holder ut så lenge, han får noen få måneder til før jeg drar. Regnskapet har jeg ikke lagt frem for ham fordi han alltid unngår temaet og sier at siden jeg har kjøpt meg nye truser så må vi jo ha grei økonomi. Jeg kan jo selvfølgelig ikke ha på meg truser i str 34 som jeg til vanlig bruker når jeg har stor mage, eller kjøpe truser brukt Hver gang jeg kjøper noe til meg selv så sier han at det hadde jeg jo råd til, så da kan han fortsette å snuse. Anonymous poster hash: 16d92...a9c Vet du, jeg mistenker ett av to... Enten er denne mannen langt mer deprimert enn han vil innrømme (siden han nekter å bli med til hverken lege, fvk eller psykolog) - eller så er han rett og slett bare lat. Ev. et tredje alternativ - begge deler. Vet du, du kan ikke fikse dette alene så lenge han ikke vil gjøre noe selv. VIS ham regnskapet - sett det opp og KREV at han sitter stille og er med på å gå gjennom det. Deretter krever du at han gjør noe NÅ, eller så er det ferdig. Jeg er ikke for å gå for raskt eller bryte opp familie uten videre. Men slik det er nå så utnytter mannen deg og han manipulerer deg tydeligvis også. Han snuser, går på byen, kjøper fiskeutstyr - alt helt unødvendige utgifter.... men når du kjøper deg noen nødvendige graviditetstruser, da bruker han det som et forsvar for sitt eget unødvendige og sløsende forbruk. Jeg håper du ser at dette er manipulering?! At mannen har hatt tilbud om vaktmesterjobb og sjåførjobber uten å ta disse, da er det faktisk no mercy noe mer. Enten fikser han seg en ny jobb NÅ - siden han har sagt nei til relevante jobber, da har han ikke lenger råd til luksusen til å si nei til noe annet - eller så får han se hvor lett han greier seg alene på en inntekt samtidig som han betaler barnebidrag. At han lar deg som jobber full, er høygravid og har problemer med bekkenet ta 80 % av husarbeidet viser at mannen ikke tenker på ditt eller barnas beste. Egoismen hans er ikke liten. Og er han deprimert og det er årsak til væremåten hans, så er han likevel voksen, og har ansvar for å skaffe seg hjelp. Det skylder han seg selv, og han skylder han familien sin. Print ut regnskapet og ta den store samtalen med ham! Du har tydeligvis masse krefter, så du vil alltids greie deg. Men du skal passe på deg selv, for nå lar du deg bli utnyttet de luxe, og det er ingen tjent med. Anonymous poster hash: 76d57...f1b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #40 Skrevet 14. november 2014 Stor, stor klem til deg! Du er absolutt ikke urimelig. Jeg må si mannen din høres lat ut og kravstor. Jeg ville slept han med til familievernkontoret. Anonymous poster hash: 0693c...957
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #41 Skrevet 14. november 2014 Blir rett og slett sjokkert jeg over at så mange støtter deg her! Han har inntekt! Han får dagpenger i 1 år til, så klart skal han ikke ta en hvilken som helst jobb! Han får nok en relevant jobb innen neste år. Å det å slutte å snuse er vanskelig! Ingen kan tvinge han til det. Ja han burde slutte med å gå på fester, men det er også det eneste! Å at han burde gjøre husarbeid? Hallo, hun er kvinnen og husarbeidet og barna er hennes jobb! Nei kom deg ned på landjorda, gjør husarbeidet og pass på barna. At du er gravid er ingen unnskyldning. Stakkars mann sier jeg bare, ikke rart han er deprimert med en slik kravstor kone! Anonymous poster hash: d141f...5c2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #42 Skrevet 14. november 2014 Blir rett og slett sjokkert jeg over at så mange støtter deg her! Han har inntekt! Han får dagpenger i 1 år til, så klart skal han ikke ta en hvilken som helst jobb! Han får nok en relevant jobb innen neste år. Å det å slutte å snuse er vanskelig! Ingen kan tvinge han til det. Ja han burde slutte med å gå på fester, men det er også det eneste! Å at han burde gjøre husarbeid? Hallo, hun er kvinnen og husarbeidet og barna er hennes jobb! Nei kom deg ned på landjorda, gjør husarbeidet og pass på barna. At du er gravid er ingen unnskyldning. Stakkars mann sier jeg bare, ikke rart han er deprimert med en slik kravstor kone! Anonymous poster hash: d141f...5c2 Shjuuuu..... kom deg tilbake til 1800-tallet, nå! Anonymous poster hash: 76d57...f1b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #43 Skrevet 15. november 2014 Blir rett og slett sjokkert jeg over at så mange støtter deg her! Han har inntekt! Han får dagpenger i 1 år til, så klart skal han ikke ta en hvilken som helst jobb! Han får nok en relevant jobb innen neste år. Å det å slutte å snuse er vanskelig! Ingen kan tvinge han til det. Ja han burde slutte med å gå på fester, men det er også det eneste! Å at han burde gjøre husarbeid? Hallo, hun er kvinnen og husarbeidet og barna er hennes jobb! Nei kom deg ned på landjorda, gjør husarbeidet og pass på barna. At du er gravid er ingen unnskyldning. Stakkars mann sier jeg bare, ikke rart han er deprimert med en slik kravstor kone! Anonymous poster hash: d141f...5c2 Shjuuuu..... kom deg tilbake til 1800-tallet, nå! Anonymous poster hash: 76d57...f1b Ja det var det eneste svaret du hadde på innlegget mitt? Et virkelig voksent og intelligent svar du. Anonymous poster hash: d141f...5c2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #44 Skrevet 15. november 2014 Blir rett og slett sjokkert jeg over at så mange støtter deg her! Han har inntekt! Han får dagpenger i 1 år til, så klart skal han ikke ta en hvilken som helst jobb! Han får nok en relevant jobb innen neste år. Å det å slutte å snuse er vanskelig! Ingen kan tvinge han til det. Ja han burde slutte med å gå på fester, men det er også det eneste! Å at han burde gjøre husarbeid? Hallo, hun er kvinnen og husarbeidet og barna er hennes jobb! Nei kom deg ned på landjorda, gjør husarbeidet og pass på barna. At du er gravid er ingen unnskyldning. Stakkars mann sier jeg bare, ikke rart han er deprimert med en slik kravstor kone! Anonymous poster hash: d141f...5c2 Shjuuuu..... kom deg tilbake til 1800-tallet, nå! Anonymous poster hash: 76d57...f1b Ja det var det eneste svaret du hadde på innlegget mitt? Et virkelig voksent og intelligent svar du. Anonymous poster hash: d141f...5c2 Dumme uintelligente innlegg fortjener dumme uintelligente svar. Anonymous poster hash: 21f0d...c61
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #45 Skrevet 15. november 2014 Jeg liker denne mannen mindre og mindre. Slik kan dere ikke ha det. Han MÅ få seg jobb. Han MÅ bidra med husarbeid. Han MÅ MÅ MÅ kutte ut sine utgifter(og forstå at du må få lov til å kjøpe deg ei truse avogtil). Hvis dette ikke blir gjort, så må du tvinge ham til lege/psykolog og familievernkontor. Hvis ingenting av dette blir gjort, så har du det dessverre bedre på egenhånd. Anonymous poster hash: 9b802...be8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #46 Skrevet 15. november 2014 Blir rett og slett sjokkert jeg over at så mange støtter deg her! Han har inntekt! Han får dagpenger i 1 år til, så klart skal han ikke ta en hvilken som helst jobb! Han får nok en relevant jobb innen neste år.Å det å slutte å snuse er vanskelig! Ingen kan tvinge han til det. Ja han burde slutte med å gå på fester, men det er også det eneste!Å at han burde gjøre husarbeid? Hallo, hun er kvinnen og husarbeidet og barna er hennes jobb! Nei kom deg ned på landjorda, gjør husarbeidet og pass på barna. At du er gravid er ingen unnskyldning. Stakkars mann sier jeg bare, ikke rart han er deprimert med en slik kravstor kone!Anonymous poster hash: d141f...5c2 Shjuuuu..... kom deg tilbake til 1800-tallet, nå!Anonymous poster hash: 76d57...f1b Ja det var det eneste svaret du hadde på innlegget mitt? Et virkelig voksent og intelligent svar du.Anonymous poster hash: d141f...5c2 Dumme uintelligente innlegg fortjener dumme uintelligente svar. Anonymous poster hash: 21f0d...c61 Et mer intelligent svar kunne vært å synge en liten san, feks "når trollmor har lagt sine 11 små troll" ;-) Anonymous poster hash: 9b802...be8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #47 Skrevet 15. november 2014 Blir rett og slett sjokkert jeg over at så mange støtter deg her! Han har inntekt! Han får dagpenger i 1 år til, så klart skal han ikke ta en hvilken som helst jobb! Han får nok en relevant jobb innen neste år. Å det å slutte å snuse er vanskelig! Ingen kan tvinge han til det. Ja han burde slutte med å gå på fester, men det er også det eneste! Å at han burde gjøre husarbeid? Hallo, hun er kvinnen og husarbeidet og barna er hennes jobb! Nei kom deg ned på landjorda, gjør husarbeidet og pass på barna. At du er gravid er ingen unnskyldning. Stakkars mann sier jeg bare, ikke rart han er deprimert med en slik kravstor kone! Anonymous poster hash: d141f...5c2 Shjuuuu..... kom deg tilbake til 1800-tallet, nå! Anonymous poster hash: 76d57...f1b Ja det var det eneste svaret du hadde på innlegget mitt? Et virkelig voksent og intelligent svar du. Anonymous poster hash: d141f...5c2 Dumme uintelligente innlegg fortjener dumme uintelligente svar. Anonymous poster hash: 21f0d...c61 Det var da ikke dumt og uintelligent det innlegget. Det var min ærlige mening, og veldig mange andre sin mening også. Ikke alle som hyller den såkalte "likestillingen" i dette landet. Det er kunnlikrstilling når det skal gå i kvinnens fortjeneste. Veldig få av disse sutre kjerringene gjør mannfolk jobber gitt. Men ikke så rart at det blir flere og flere alenemødre i dette landet. Anonymous poster hash: d141f...5c2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #48 Skrevet 15. november 2014 Men du ble gravid selv om du vet at økonomien er dårlig?? Og du har 2 barn fra før? Anonymous poster hash: 05c7e...b89 Hun ble helt sikkert gravid helt på egen hånd... Anonymous poster hash: d991e...b9e Ble gravid med spiral faktisk, så måtte ta den ut (den vandret av gårde, så vidt man fant den med ultralyd). Så nei, det var ikke planlagt. Da jeg oppdaget graviditeten hadde samboer vært arbeidsledig i kort stund, jeg trodde aldri i verden det skulle ta mer enn 4-5 måneder å finne ny jobb. De to barna jeg har fra før, 8-åringen som er min og 3-åringen vi har sammen hadde jeg hatt råd å forsørge hvis jeg var alenemor. I tillegg til lønn og barnetrygd hadde jeg da fått et ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn og barnebidrag. Problemet til samboer er at han bruker mer enn han tjener, og at vi går i minus hver måned nå. Anonymous poster hash: 16d92...a9c Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg sterkt vurdert å bli alenemor. Ikke bidrar han noe særlig med penger, ikke bidrar han med husarbeid. Hva bidrar han egentlig med? Anonymous poster hash: 73312...94d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #49 Skrevet 15. november 2014 Ser i alle fall to ting dere kan spare inn på. Kutte ut vaskehjelpen. Er vel en selvfølge at den som er hjemme tar den jobben. Redusere bhg. plassen noe. Mannen har nå tid og mulighet til å tilbringe litt tid med barnet sitt. Hjelper sikkert på å komme seg litt ut også, f.eks på turer. Han må kutte ut luksusen sin. Ellers burde du vurdere å være alene en stund., eller selge bort huset. Evt. si opp alt av abonnement så det ikke er så morsomt å være hjemme. Anonymous poster hash: 9855c...86d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2014 #50 Skrevet 15. november 2014 Her er utgiftene følgende: Huslån 12 600 Strøm 1000 Mobil til meg og samboer 500 (her må du finne billigere mobil abonnementet, onecall har et for 99kr mnd) Tv-lisens 250 Barnehage 2700 Bensin ca 3000( kutte ned på bilbruken, kjøpe deg månedskort til buss og ta buss til og fra jobb) Mat ca 7500(7500 er mye for 2 voksne og et barn, du sier barnet har allergier. Hvilke allergier er det snakk om? Kan være at barnet har rett på grunnstønad fra NAV, sjekk det ut) Byturene hans ca 1000, dette MÅ han bare kutte ut Snus ca 1500 snus må han kutte ut! Gjelden hans 1500 Forsikringer 2400, 2400kr i mnd i forsikringer? Hvilke forsikringer er det? Var veldig mye, hør med andre forsikringsselskaper og se om de har et bedre tilbud Kommunale avgifter 1000 Vaskehjelp 500, dere trenger strengt tatt ikke vaskehjelp. Mannen går hjemme, han burde klare å vaske! Billån 4500, prøve å flytte billån til en bank med lavere rente, evt hør om dere kan få lengre nedbetalingstid eller bare betale Avdrag i en periode Aktivitet til mitt særkullsbarn 600 Klær til voksne og barn 1500 Bursdager og lignende 600, litt mye? Hvem bruker 7200kr i året på bursdag og gaver? Internett 400, billigere Internett? Anonymous poster hash: 5deed...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå