Gå til innhold

er det vondt å sette epidural??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4. Gangs, og ikke brukt lindring tidligere. Siste fødsel gikk stygg fort, og satte en støkk i meg. Er 10 uker unna termin, og er livredd! Skikkelig angst for smertene som venter:-(

 

Anonymous poster hash: b52a8...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hørt at det skulle gjøre vondt og gruet meg, men jeg kjente ingenting. Annet enn at jeg kom til himmelen da den begynte å virke. ;)



Anonymous poster hash: 9f4f8...2fe
Skrevet

Pøh, ikke noe å snakke om sammenlignet med rier! Jeg har fått epidural to ganger, en gang med super effekt og var fullstendig smertefri, andre gang med middels effekt.. var ikke spes vondt å få satt den noen av gangene..

 

Anonymous poster hash: 6d11b...31c

Skrevet

Er 4. Gangs, og ikke brukt lindring tidligere. Siste fødsel gikk stygg fort, og satte en støkk i meg. Er 10 uker unna termin, og er livredd! Skikkelig angst for smertene som venter:-(

 

Anonymous poster hash: b52a8...60b

Jeg satt epidural før en operasjon . Det gjorde ikke vondt ,var bare ubehagelig.

Men vi reagerer forskjellig på smerte så vanskelig å si hvordan du vil føle det. Men om du har klart 3 fødsler uten noe ,

Er nok ikke epidural noe ille for deg

:)

Skrevet

Jeg merket ingenting til det, ikke første gang legen satt den i, og ikke andre gang heller (ble satt skjevt første gang, så virket bare på ene siden)



Anonymous poster hash: bbb83...094
Skrevet

Jeg er livredd sprøyter så syns det var fælt hver gang jeg skulle på svangerskapskontroll pga blodprøven hver gang.

Derfor var jeg ekstra redd for epidual sprøyten ettersom jeg hørte at han var så stor.

Legen som kom for å sette den var sur og utolmodig hadde absolutt ingen sympati med at jeg hadde smerter.

Jeg hadde vanskelig for å sitte helt rolig fordi jeg hadde så store smerter,å da blir legen forbanna å sier at hvis jeg ikke kan sitte rolig så kan jeg bare glemme å få epidural.

Jeg var så redd for å ikke på epidural at jeg konsenterte meg 110% om å sitte rolig,å dermed merket jeg faktisk ikke sprøyten.

Jeg satt å gruet meg å ventet sånn på stikket men kjente som sagt ingenting.

 



Anonymous poster hash: e5a05...4ac
Skrevet

Tatt det to ganger. Kjente absolutt ingenting. Kjempefint med bedøvelse.

 

Anonymous poster hash: 5a77b...0c1

Skrevet

Men i alle dager? Det var legen sin.... Takker for svar:-) får se om jeg i det heletatt rekker det. Hi

 

Anonymous poster hash: b52a8...60b

Skrevet

Det er ikke vondt i det hele tatt. Men det kan være litt vondt å FÅ epidural ;) jeg fikk epiduralen midt i en ri og kjente ingenting.

Skrevet

De setter bedøvelse først før de setter epiduralnålen. Når de setter den er mer en merkelig følelse mer enn noe annet om jeg husker rett 😀

 

Anonymous poster hash: 6c4b7...6ac

Skrevet

Jeg synes det var ekkelt, kjente det god i en nerve i høyre fot og mye press i ryggen. Men samenlignet med rier, er det jo ingenting :)

 

Anonymous poster hash: fb6a3...c37

Skrevet

En ting som ingen fortalte meg, er at noen kan få en bivirkning. Jeg fikk det, ekstrem kløe på hele kroppen. Klødde meg til blods under fødselen, men helt klart verdt det tilslutt!

 

Anonymous poster hash: fb6a3...c37

Skrevet

JÆVLIG vondt!

Fikk det pga keisersnitt.

 

Anonymous poster hash: 93a48...997

Skrevet

Kan ikke huske at jeg merket noe særlig til det.

Skrevet

Jeg kjente ikke selve stikket, var mer som et press. Men han traff noen nerver og DET gjorde vondt! Strålte nedover hele foten, mannen min måtte tviholde på meg så jeg ikke rykket til..

Vondeste med hele greia var å sette veneflonen :P

 

Anonymous poster hash: 25bc5...3b0

Skrevet

Merka ingenting når jeg gikk den, men som ei over her nevner: bivirkninger! Jeg fikk epiduralen satt for seint (legene gjorde istand til hastesnitt, derfor epidural) men ungen kom i en rakettfart rett etter at den var satt pga tyngdekraften og jeg holdt på å klø meg ihjel den natta! Fikk sår oppover leggene og på føttene...

Skrevet

Tatt en gang med god effekt, en med mindre effekt.

Det værste for meg var å sitte bøyd og heeelt stille under tette rier mens de ble satt, men lite vondt sånn i forhold til resten altså :-)

Skrevet

Jeg hadde nokså intense og smertefulle rier når jeg fikk epidural at det var ikke særlig vondt.

 

En konsentrerer seg som regel om å sitte i ro selv under riene og veldig fremoverbøyd på tross av stor mage så jeg hadde nok med andre ting om jeg ikke skulle tenke på han som var bak der også :P

Skrevet

Det fantes ikke vondt. Jeg måtte sjekke med hånda etterpå for å sjekke at det virkelig var noe på ryggen min.

 

Men jeg hadde kontinuerlige rier i evinnelig mange timer, og vurderte underveis om jeg ikke burde fått tannlegen til å komme for å trekke de 4 visdomstennene mine samtidig. Det hadde heller ikke gjort vondt da tenkte jeg. :-)

 

Anonymous poster hash: e9af7...733

Skrevet

Merket ingenting, får jo bedøvelsen først.

Det vanskeligste er å sitte stille.

Skrevet

Fantes ikke vondt. Og i forhold til hvor vondt jeg hadde det før jeg fikk epidural kunne epidural gjort riiimelig vondt før jeg hadde klaga.

Skrevet

Riene var så tette og jævlige at jeg enset ikke en gang anestesilegen. Har ingen anelse om hva han gjorde og ikke, jeg var mer opptatt av å puste i maska (lystgass), og samtidig holde meg helt i ro mens han prøvde å stikke. Når den virker er det bare himmelen!



Anonymous poster hash: ec8e6...09d
Skrevet

Ifht riene så var det som å spise sjokolade ;)

Skrevet

De setter bedøvelse først før de setter epiduralnålen. Når de setter den er mer en merkelig følelse mer enn noe annet om jeg husker rett

 

Anonymous poster hash: 6c4b7...6ac

Hvordan setter de bedøvelsen, er det noe de gjør når epudiral blir brukt som lindring under fødsel? Jeg har tatt epudiral 3 ganger grunnet keisersnitt, men kan ikke huske at jeg fikk bedøvelse først?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...