Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Frokost: 2 halvstekte rundstykker med smør og syltetøy, en kaffe latte og ett glass jus. Mellom: Eple, noen kjeks Lunsj: To rundstykker med smør og ost Mellom: Kaffe latte og en frukt Middag: Pasta/pizza/kylling/fisk etc m/tilbehør. En til to porsjoner Mellom: Kaffe latte og kjeks Kveldsmat: frukt og kjeks, litt cola. Anonymous poster hash: 997cc...418
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Frokost: 2 halvstekte rundstykker med smør og syltetøy, en kaffe latte og ett glass jus. Mellom: Eple, noen kjeks Lunsj: To rundstykker med smør og ost Mellom: Kaffe latte og en frukt Middag: Pasta/pizza/kylling/fisk etc m/tilbehør. En til to porsjoner Mellom: Kaffe latte og kjeks Kveldsmat: frukt og kjeks, litt cola. Anonymous poster hash: 997cc...418 Bare ved å kutte ned på kaffe latten kan du spare et sted mellom 300 og 600 kalorier, avhengig av hvordan den er laget http://www.kk.no/livsstil/her-er-kaffe-verstingene-18017 Anonymous poster hash: e9b20...b52
*Yuna* Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 (endret) Kutt helt ut kjeks og kaffe latte. Vil også byttet ut rundstykkene. Enten med grove rundstykker eller knekkebrød. Fks sport+. Gjerne med egg eller annet proteinrikt pålegg. Eller du kan lage en enkel salat, yoghurt naturell med sukkerfri musli o.l. Trenger du mellommåltid og kveldsmat? Ville kuttet ut en av de og eventuelt spist en større og sunnere porsjon. Cola kun i helgene. Pass på å ha rikelig med grønnsaker til middagen. Endret 4. november 2014 av *Yuna*
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Kutt ut rundstykker, juice, kaffe latte og kjeks! Du hiver i deg voldsomt mange unødvendige kalorier gjennom det. Anonymous poster hash: 883a7...ad1
MammantilNurket Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 (endret) Erstatt kaffe latte med en espresso eller en cortado på skummet melk. Erstatt fruktjuice med grønnsaksjuice eller vann. Dropp kjeks og cola. Erstatt frukten med grønnsaker og rundstykkene med (hjemmebakt) knekkebrød. Spis et hardkokt egg til frokost. Egg holder deg mett lenge. Begrens deg til en porsjon middag (det kan være lurt å spise middag av en frokosttalerken) og kutt kveldsmaten. Ta deg heller en kopp te, drikk vann. For meg fungerer mellommåltider dårlig. Jo flere måltider jeg spiser jo mer spiser jeg (åpenbart). Jeg gjør så godt jeg kan for å ikke spise mellom måltidene. Husk at sunn mat godt kan ha et høyt kaloriinnhold. Lykke til Endret 4. november 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Oi... KaffeLatte er dessert. Det må da alle vite nå. En kollega av meg la på seg 10 kg på 6 mnd bare med en stk KaffeLatte pr dag. Nesten så jeg tror du tuller med oss Anonymous poster hash: c9d3d...cde
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Kaffe Latte er da ikke fetende så lenge man drikker den uten sukker. KaffeLatte er jo bare kaffe og melk. Det er kjeksene her som er den største synderen, det er jo det verste man kan spise omentrent. Anonymous poster hash: 7a338...205
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Hva slags type rundstykker? Fine? Grove? Brød er bedre, men sørg iallefall for at rundstykkene er ekstra grove. Og en liten kjeks eller to blir fort mange kalorier! Skremmende mange... Og middagen bød bestå av mye grønt og lite pasta. Tror at å drive kaloritelling hadde vært en god oppvekker for deg. Jeg får alltid sjokk når jeg ser hvor mye kalorier et måltid faktisk inneholder. Anonymous poster hash: 1b425...35e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Syns ikke du spiser så mye jeg. Kan ikke være så mye overvektig om dette er alt du får i deg. Anonymous poster hash: c8a38...c4e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Kaffe Latte er da ikke fetende så lenge man drikker den uten sukker. KaffeLatte er jo bare kaffe og melk. Det er kjeksene her som er den største synderen, det er jo det verste man kan spise omentrent. Anonymous poster hash: 7a338...205 Vi er mange som ikkje kan unne oss latte, rundstykker og kjeks i kvardagen. Søte kjeks har også veldig mange kcal. Kosten inneheld og veldig mykje stivelse. Ein annan her kommenterer at det ikkje er mogle å vere overvektig på den kosten, jo det er det. Eg må vere mykje strengare for å halde ei vekt 10 kg over normalvekt. Eg veit jo at mange andre kan ete mykje meir og mindre gjennomtenkt, men dei som gjer det reknar berre med at eg og andre overvektige et usunn mat i smug. Anonymous poster hash: eae63...7b3
amandine Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Vet du, det er så mye du bør gjøre annerledes hvis du vil ned i vekt. Registrer deg på feks Grete Roede og regn ut kaloriinnholdet i de forskjellige tingene du spiser. Jeg gjorde det nå sånn ca på det du har listet opp her, i en forsiktig utgave med sunne valg på det du har listet opp her (som latte med skummet melk uten sukker, grov usøtet kjeks etc) er du godt over 3000 kcal likevel. Jeg vil tro at om du tar jobben med registrering noen dager vil du fort se hvor fellene dine ligger hen. Alternativt kan du melde deg på et kurs, kanskje trenger du den tettere oppfølgingen i starten. Du har iallefall mye å gå på i kosten! Heia heia!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Du kan få en typisk matdag fra meg og følger du den kan det hende du ender på en BMI på under 20 Frokost: en brødskive med laks og en kaffe latte, vann hvis jeg er tørst Mellommåltid: spekeskinke, hjemmelaga knekkebrød, paprika, en klementin, en kopp te Middag: biff med salat, brokkoli, pommes frites Kvelds: en kopp te, noe frukt eller så digger jeg å spise brie med speltkjeks.., ofte noe søtt som en sjokolade eller en kanelbolle som ligger i fryseren og frister.. Jeg tenker veldig lite på hva jeg skal spise og ikke spise, jobber hjemmefra og kan derfor bestemme meg der og da for hva jeg vil ha til lunsj osv. Har også en fysisk jobb så det søte jeg hiver i meg(som jo ikke er sundt) det preller iallfall av igjen.. Tips til deg: hold deg til en kaffe latte om dagen, kun et rundstykke og ikke to...ingen kjeks, ingen cola, juce i helgene,kutt ut to av mellommåltidene (du spiser 7 ganger i døgnet, det er ok om du driver med fitness eller er under 1 år gammel..), en posjon middag..Lykke til Anonymous poster hash: 36c19...bde
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Du kan få en typisk matdag fra meg og følger du den kan det hende du ender på en BMI på under 20 Frokost: en brødskive med laks og en kaffe latte, vann hvis jeg er tørst Mellommåltid: spekeskinke, hjemmelaga knekkebrød, paprika, en klementin, en kopp te Middag: biff med salat, brokkoli, pommes frites Kvelds: en kopp te, noe frukt eller så digger jeg å spise brie med speltkjeks.., ofte noe søtt som en sjokolade eller en kanelbolle som ligger i fryseren og frister.. Jeg tenker veldig lite på hva jeg skal spise og ikke spise, jobber hjemmefra og kan derfor bestemme meg der og da for hva jeg vil ha til lunsj osv. Har også en fysisk jobb så det søte jeg hiver i meg(som jo ikke er sundt) det preller iallfall av igjen.. Tips til deg: hold deg til en kaffe latte om dagen, kun et rundstykke og ikke to...ingen kjeks, ingen cola, juce i helgene,kutt ut to av mellommåltidene (du spiser 7 ganger i døgnet, det er ok om du driver med fitness eller er under 1 år gammel..), en posjon middag..Lykke til Anonymous poster hash: 36c19...bde Det funker for folk med en kropp som ikke har lett for å komme i ubalanse og som alltid har vært tynne. Jeg hadde nok lagt på meg om jeg skulle fulgt din "diett" og mengdemessig er det omtrent der jeg ligger nå, men spiser ikke brød, kanelboller eller pommesfrittes. Anonymous poster hash: eae63...7b3
Luksusdyret Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Frokost: 2 halvstekte rundstykker med smør og syltetøy, en kaffe latte og ett glass jus. Mellom: Eple, noen kjeks Lunsj: To rundstykker med smør og ost Mellom: Kaffe latte og en frukt Middag: Pasta/pizza/kylling/fisk etc m/tilbehør. En til to porsjoner Mellom: Kaffe latte og kjeks Kveldsmat: frukt og kjeks, litt cola. Anonymous poster hash: 997cc...418 Bare ved å kutte ned på kaffe latten kan du spare et sted mellom 300 og 600 kalorier, avhengig av hvordan den er laget http://www.kk.no/livsstil/her-er-kaffe-verstingene-18017 Anonymous poster hash: e9b20...b52 Rart at blant "sunne" tips i artikkelen blir anbefalt å bruke kunstig søtningsstoff i stedet for sukker. Kunstige stoffer er overhode ikke sunt for kroppen :S
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Du kan få en typisk matdag fra meg og følger du den kan det hende du ender på en BMI på under 20 Frokost: en brødskive med laks og en kaffe latte, vann hvis jeg er tørst Mellommåltid: spekeskinke, hjemmelaga knekkebrød, paprika, en klementin, en kopp te Middag: biff med salat, brokkoli, pommes frites Kvelds: en kopp te, noe frukt eller så digger jeg å spise brie med speltkjeks.., ofte noe søtt som en sjokolade eller en kanelbolle som ligger i fryseren og frister.. Jeg tenker veldig lite på hva jeg skal spise og ikke spise, jobber hjemmefra og kan derfor bestemme meg der og da for hva jeg vil ha til lunsj osv. Har også en fysisk jobb så det søte jeg hiver i meg(som jo ikke er sundt) det preller iallfall av igjen.. Tips til deg: hold deg til en kaffe latte om dagen, kun et rundstykke og ikke to...ingen kjeks, ingen cola, juce i helgene,kutt ut to av mellommåltidene (du spiser 7 ganger i døgnet, det er ok om du driver med fitness eller er under 1 år gammel..), en posjon middag..Lykke til Anonymous poster hash: 36c19...bde Det funker for folk med en kropp som ikke har lett for å komme i ubalanse og som alltid har vært tynne. Jeg hadde nok lagt på meg om jeg skulle fulgt din "diett" og mengdemessig er det omtrent der jeg ligger nå, men spiser ikke brød, kanelboller eller pommesfrittes. Anonymous poster hash: eae63...7b3 Da lever du sikkert veldig stillesittende, tar jeg bort den ene brødskiven jeg spiser om dagen, kanelbollen og karbohydratene og fettet i middagen hadde jeg blitt beinrangel. Har ikke reknet på kaloriene men tviler på at det er så himla mye. Anonymous poster hash: 36c19...bde
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Du kan få en typisk matdag fra meg og følger du den kan det hende du ender på en BMI på under 20 Frokost: en brødskive med laks og en kaffe latte, vann hvis jeg er tørst Mellommåltid: spekeskinke, hjemmelaga knekkebrød, paprika, en klementin, en kopp te Middag: biff med salat, brokkoli, pommes frites Kvelds: en kopp te, noe frukt eller så digger jeg å spise brie med speltkjeks.., ofte noe søtt som en sjokolade eller en kanelbolle som ligger i fryseren og frister.. Jeg tenker veldig lite på hva jeg skal spise og ikke spise, jobber hjemmefra og kan derfor bestemme meg der og da for hva jeg vil ha til lunsj osv. Har også en fysisk jobb så det søte jeg hiver i meg(som jo ikke er sundt) det preller iallfall av igjen.. Tips til deg: hold deg til en kaffe latte om dagen, kun et rundstykke og ikke to...ingen kjeks, ingen cola, juce i helgene,kutt ut to av mellommåltidene (du spiser 7 ganger i døgnet, det er ok om du driver med fitness eller er under 1 år gammel..), en posjon middag..Lykke til Anonymous poster hash: 36c19...bde Det funker for folk med en kropp som ikke har lett for å komme i ubalanse og som alltid har vært tynne. Jeg hadde nok lagt på meg om jeg skulle fulgt din "diett" og mengdemessig er det omtrent der jeg ligger nå, men spiser ikke brød, kanelboller eller pommesfrittes. Anonymous poster hash: eae63...7b3 Da lever du sikkert veldig stillesittende, tar jeg bort den ene brødskiven jeg spiser om dagen, kanelbollen og karbohydratene og fettet i middagen hadde jeg blitt beinrangel. Har ikke reknet på kaloriene men tviler på at det er så himla mye. Anonymous poster hash: 36c19...bde Men det er jo DEG. Det funker ikke for alle, vet du. Anonymous poster hash: 7471d...fb6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Du kan få en typisk matdag fra meg og følger du den kan det hende du ender på en BMI på under 20 Frokost: en brødskive med laks og en kaffe latte, vann hvis jeg er tørst Mellommåltid: spekeskinke, hjemmelaga knekkebrød, paprika, en klementin, en kopp te Middag: biff med salat, brokkoli, pommes frites Kvelds: en kopp te, noe frukt eller så digger jeg å spise brie med speltkjeks.., ofte noe søtt som en sjokolade eller en kanelbolle som ligger i fryseren og frister.. Jeg tenker veldig lite på hva jeg skal spise og ikke spise, jobber hjemmefra og kan derfor bestemme meg der og da for hva jeg vil ha til lunsj osv. Har også en fysisk jobb så det søte jeg hiver i meg(som jo ikke er sundt) det preller iallfall av igjen.. Tips til deg: hold deg til en kaffe latte om dagen, kun et rundstykke og ikke to...ingen kjeks, ingen cola, juce i helgene,kutt ut to av mellommåltidene (du spiser 7 ganger i døgnet, det er ok om du driver med fitness eller er under 1 år gammel..), en posjon middag..Lykke til Anonymous poster hash: 36c19...bde Det funker for folk med en kropp som ikke har lett for å komme i ubalanse og som alltid har vært tynne. Jeg hadde nok lagt på meg om jeg skulle fulgt din "diett" og mengdemessig er det omtrent der jeg ligger nå, men spiser ikke brød, kanelboller eller pommesfrittes. Anonymous poster hash: eae63...7b3 Da lever du sikkert veldig stillesittende, tar jeg bort den ene brødskiven jeg spiser om dagen, kanelbollen og karbohydratene og fettet i middagen hadde jeg blitt beinrangel. Har ikke reknet på kaloriene men tviler på at det er så himla mye. Anonymous poster hash: 36c19...bde Men det er jo DEG. Det funker ikke for alle, vet du. Anonymous poster hash: 7471d...fb6 Jo klart, skjønner det. Regnet over for nyskjerrighetens del, 1400 kalorier dagen og mye aktivitet Anonymous poster hash: 36c19...bde
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Frokost: 2 halvstekte rundstykker med smør og syltetøy, en kaffe latte og ett glass jus. Mellom: Eple, noen kjeks Lunsj: To rundstykker med smør og ost Mellom: Kaffe latte og en frukt Middag: Pasta/pizza/kylling/fisk etc m/tilbehør. En til to porsjoner Mellom: Kaffe latte og kjeks Kveldsmat: frukt og kjeks, litt cola. Anonymous poster hash: 997cc...418 Bare ved å kutte ned på kaffe latten kan du spare et sted mellom 300 og 600 kalorier, avhengig av hvordan den er laget http://www.kk.no/livsstil/her-er-kaffe-verstingene-18017 Anonymous poster hash: e9b20...b52 Rart at blant "sunne" tips i artikkelen blir anbefalt å bruke kunstig søtningsstoff i stedet for sukker. Kunstige stoffer er overhode ikke sunt for kroppen :S Det er forsket mye på kunstige søtstoffer. De finner overaskende få negative konsekvenser av selv store inntak. Direkte sunt er det jo ikke ettersom det ikke tilfører kroppen noe den trenger, men spessielt farlig ser heller ikke de "kunstige" søtningstoffene ut til å være. Anonymous poster hash: 21b0d...9d3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Kaffe latten er nok den største bomben du får i deg per dag... Kutt ned til en per dag evnt kutt helt ut. Kjeks- ikke bra med mye av det heller. Server maten din på små tallerken, fyll på med grønnsaker og en liten område for kjøtt om du spiser det. Kutt ut brødprodukter og se om det har en effekt- knekkebrød, rugbrød o.l som erstatning evnt salater- uten fete oster, melkeprodukter og dressing burde absolute være oljebasert (balsamico). Unngå melkeprodukter der du kan for der ligger det mange kalorier så burde du snart se en effekt. Alt med måte:) Anonymous poster hash: af870...73d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Kaffe latten er nok den største bomben du får i deg per dag... Kutt ned til en per dag evnt kutt helt ut. Kjeks- ikke bra med mye av det heller. Server maten din på små tallerken, fyll på med grønnsaker og en liten område for kjøtt om du spiser det. Kutt ut brødprodukter og se om det har en effekt- knekkebrød, rugbrød o.l som erstatning evnt salater- uten fete oster, melkeprodukter og dressing burde absolute være oljebasert (balsamico). Unngå melkeprodukter der du kan for der ligger det mange kalorier så burde du snart se en effekt. Alt med måte:) Anonymous poster hash: af870...73d Og der var paleofanatikeren tilbake med tipsene sine "Kutt ut korn og melk". Du blir ikke lei da? Anonymous poster hash: 808bd...619
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #21 Skrevet 4. november 2014 Tusen takk for så mange gode tips! Jeg skal kutte ned på kaffe latte, en pr dag holder. Jeg liker te, så jeg kan drikke det i stedet. Kjeks dropper jeg, og rundstykker bytter jeg til knekkebrød. Jeg skal ha mest grønt på middagstallerken, og kun en porsjon. Egg til frokost var lurt, det metter godt. Knekkebrød med egg er jo nydelig! Wow, syv ganger spiser jeg faktisk. Har ikke tenkt over det. Skal definitivt kutte ned på antall måltider. Det er lettere å ikke overspise om jeg har færre måltider, vil jeg tro! Hi Anonymous poster hash: 997cc...418
Mor di! Skrevet 4. november 2014 #22 Skrevet 4. november 2014 Jeg kjenner buksene sitter litt løsere bare etter tre uker der jeg har droppet alt av snop, chips, kjeks og brus, samt byttet ut brød med hjemmelagede knekkebrød og magert pålegg!
Mor di! Skrevet 4. november 2014 #23 Skrevet 4. november 2014 Jeg kjenner buksene sitter litt løsere bare etter tre uker der jeg har droppet alt av snop, chips, kjeks og brus, samt byttet ut brød med hjemmelagede knekkebrød og magert pålegg!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #24 Skrevet 4. november 2014 Kjempelurt at du legger om kostholdet ditt. 2 rundstykker blir jo som 4 brødskiver. Det er veldig mye mat. Ikke engang tenåringene mine spiser 4 skiver til frokost og lunsj. Det er lurt å legge om til noe du kan klare å leve med. Behold noe av det du liker aller best, og ha f.eks rundstykker til frokost en dag i uka og et glass cola på lørdag. Da er det større sjanse for at du ikke faller av lasset etter kort tid. Anonymous poster hash: f2305...b61
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #25 Skrevet 4. november 2014 Forslag til dagsplan Frokost: to knekkebrød med skinke/ost/makrell i tomat/røkelaks/egg/nøttesmør, 2 never med grønt (paprika, agurk, tomat, salat, eple, gulrøtter, kålrabi, sukkererter++), te/kaffe, vann/bittelitt juice. Lunsj: som frokost eller en stor salat med masse grønt og quinoa/skinke/skalldyr/laks, te og vann Mellommåltid: en banan/noen nøtter/en frukt Middag: kylling/biff/svin/fisk, masse grønnsaker i forskjellige varianter. Kvelds: te og en rute mørk sjokkis. Prøv å spise to never grønt til hvert måltid. Sørg for å få i deg litt fett til hvert måltid. Unn deg en liten kosestund hver kveld (funker gull for meg) og kos deg med litt ekstra på lørdag (litt smågodt/potetgull/melkesjokkis). Husk at det kan være masse kalorier i drikke. Gå tur og vær aktiv med barna. Tenk at du skal få i deg god bensin til kroppen, tenk at kroppen trenger kvalitet. Lykke til! Anonymous poster hash: 87756...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå