Gå til innhold

I dag kom spørsmålet.. "Er han min?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville svart nei, for barnets beste.

Anonymous poster hash: aaacc...694

Enig.

Anonymous poster hash: e72b1...39f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo! Hvorfor skulle han leve et barnevennlig liv når han for det han vet ikke har noen barn å ta hensyn til? Narkoman? Han røyker hasj og drikker alkohol. Han sitter ikke akkurat med sprøyta i hånda. Det er lette stoffer hN bruker som man ikke blir fysisk avhengig av. Så hva vet du om viljen hans til å innrette livet sitt etter et barn?

Jeg hadde vært enig i avgjørelsen din om å holde det skjult dersom han var bruker av sterkere stoffer med større avhengighetsgrad. Det er en stor avgjørelse med vidtrekkende konsekvenser du overveier nå. Han trenger ikke å gå til retten for å få farskapstest, han kan gå til nav for det. Og ber han om det, så MÅ du gå med på det. Loven gir deg ikke adgang til å nekte.

Hi skriver at han allerede har to barn som han ikke tar seg av, en som er litt eldre og en som er litt yngre enn hennes. 

Jeg tror jeg hadde unngått og svare og undersøkt hvor sannsynlig det er at han kan få samvær uten tilsyn. Men jeg hadde aldri skjult det i mange år til, barnet må få vite hvem som er faren.

Skrevet

Hallo! Hvorfor skulle han leve et barnevennlig liv når han for det han vet ikke har noen barn å ta hensyn til? Narkoman? Han røyker hasj og drikker alkohol. Han sitter ikke akkurat med sprøyta i hånda. Det er lette stoffer hN bruker som man ikke blir fysisk avhengig av. Så hva vet du om viljen hans til å innrette livet sitt etter et barn?

Jeg hadde vært enig i avgjørelsen din om å holde det skjult dersom han var bruker av sterkere stoffer med større avhengighetsgrad. Det er en stor avgjørelse med vidtrekkende konsekvenser du overveier nå. Han trenger ikke å gå til retten for å få farskapstest, han kan gå til nav for det. Og ber han om det, så MÅ du gå med på det. Loven gir deg ikke adgang til å nekte.

Om du leser har han to barn til.

Anonymous poster hash: 87bab...9da

Skrevet

Hi skriver at han allerede har to barn som han ikke tar seg av, en som er litt eldre og en som er litt yngre enn hennes. 

Jeg tror jeg hadde unngått og svare og undersøkt hvor sannsynlig det er at han kan få samvær uten tilsyn. Men jeg hadde aldri skjult det i mange år til, barnet må få vite hvem som er faren.

Det er noe som heter " den som tier samtykker" HI må svare, om BF ønsker og vite så gir han seg ikke.

Skrevet

Både far og barn har rett på å vite!

Barn som ikke vet hvem pappaen er lager seg ihvertfall en glorifisert fantasi om pappaen sin, da er det bedre å vite harde fakta altså.

Barnet har en helt farsslekt, søsken, tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn som du frarøver han å vite om. Barna har krav på økonomisk støtte og etterhvert farsarv som du frarøver han.

Dette blir det veldig veldig vanskelig for barnet å tilgi deg når han blir stor altså. Det er ikke sånn at ethvert voksent menneske skjønner at du evt gjorde det for hans/hennes eget beste, til det er sviket og løgnen altfor stor.

Jeg har en sånn ustabil far, en mann man overhodet ikke kan forvente noen ting av, vi har nærmest null kontakt, men jeg vet ihvertfall hvem han er. Jeg har kontakt med halvsøsknene mine.

Det er tøft i oppveksten å ha en far man ikke kan stole på, som aldri holder løftene sine, som svikter igjen og igjen, men jeg tror ærlig talt det er verre å ikke vite og som barn da lage masse fantasier og drømmer om pappaen sin. Da er det bedre å vite og forholde seg til den dårlige pappaen man har.

Du er jo i den stillingen at du kan dempe gutten, du kan forklare at ikke alle pappaer er like og noen er lite tilstede i livet til barna sine fordi de av forskjellige grunner ikke klarer å være pappa hele tiden. Ettersom barnet vokser til kan du bruke ord barnet vil forstå, pappa er ikke slem, men han er bare ikke så flink til sånne pappating. Når barnet ikke forventer noen ting blir det heller ikke skuffet, men det har et krav på å vite hvem pappa er.

Anonymous poster hash: 64cbf...3ef
Skrevet

Han har jo to barn fra før! Følg med!

Og han endrer seg stadig ikke.

Anonymous poster hash: 53d99...5eb

Skrevet

Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg hadde sagt nei.

Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å beskytte barnet mitt mot rus, ustabilitet og ikke minst alle bivirkningene man får av hasj.

Skrevet

Sett deg ned med din mann og bruk noen dager på å finne ut av dette kjære deg. <3 lykke til.

Anonymous poster hash: 5d021...9e6

Skrevet

Hva tror du er sannsynligheten for at vil kreve samvær da? Hvis han allerede har to barn som han ikke ser jevnlig? 
Kjenner du til mødrene til noen av de andre barna?
Virker jo som om du sitter med litt informasjon, så antar at det er litt felles bekjente du får informasjon fra. Innhent all informasjon du kan. 
Hvordan er han som person? Er han typen som kan kreve å få omsorg/samvær med barnet bare for å ødelegge for deg som hevn for å ha holdt det skjult? Eller tror du han vil forstå, men ønsker å se sønnen sin av og til? Og vil du klare å forholde deg til han f.eks turer til lekeplassen annenhver lørdag eller en dag i mnd sammen med han og barnet? 

Mange ting du må tenke på.. 
Sønnen din har absolutt rett til å vite hvem faren sin er, men han er jo fortsatt liten..  Problemet er jo at faren allerede har spurt, så hvis du lyver, så kan det slå tilbake på deg senere..

Er du venn med far på facebook? Eller kan du bare unngå meldingen, og late som om den ligger i "annet" på innboksen, og dermed har du ikke sett den?

Anonymous poster hash: 38f55...334
Skrevet

Hadde aldri sagt noe.

Skulle ønske jeg kunne tatt tilbake min innrømmelse for 7 år siden. Stakkars jenta mi!

Anonymous poster hash: 38b9b...f3d
Skrevet

Det er jo ikke sikkert han vil gjøre noe med kunnskapen, bare vite liksom.

Han vet jo at om han går videre med dette kommer kravet om bidrag osv, jeg regner med du har bidragsforskudd fra nav nå siden du har satt far som ukjent.

Kanskje han bare vil vite for seg selv og ikke gjør noe mer med det?

Du kan uansett ikke holdet dette skjult, det er veldig galt både for barnet og faren.

Anonymous poster hash: 64cbf...3ef
Skrevet

Har ikke lest alt, litt dumt for meg.

Men det jeg har fått med meg virker han jo ansvarsfull da. Eller? Hadde han gitt f*** hadde han vel ikke spurt om han var hans. Han ventet også med etter at dere gikk. Han sendte en mld. Kanskje for å spare barnet om det ikke skulle være hans og barnet kom til å spørre masse.

Hadde spurt om han hadde forandret livsstilen sin om barnet var hans. Hvis ikke nei.

Barn har ikke alltid behov for å vite hvem far er. Kanskje fortelle når barnet er såpass voksent og kan ha et noe lunde grei forhold til far. 

Hvorfor skal dere så absolutt si at barn har rett til å vite av far, at de MÅ være med far? ikke alltid tilfelle. 

Seriøst, dummeste jeg har hørt. En ting om det er brudd i et forhold der far hele tiden har vært inne i bildet. 

Hva med de single som velger donor fra Danmark. Ringe til donoren og fortelle at han har fått en sønn/datter og at han må ta sin del og ansvar??? Teit.

Ikke svar, ring advokat nå og hør. Hvis du ikke blir klokere, si nei. Inntil videre. Innerst inne så vet han nok at gutten er sønnen hans, ellers så ville han ikke ha spurt.

Anonymous poster hash: f07ca...48a
Skrevet

Jeg er ikke venn med han på Facebook, men han har helt åpen profil så jeg klarer å finne info om han.. Mld havnet under annet så jeg har noen dager på meg.. Synes dette er uhyre vanskelig og slitsomt.. I 4 år har jeg trykket denne vonde følelsen bak i hodet og unngått å tenke på det, men nå må jeg ta tak i det.. Snakket med kjæresten i går kveld og han synes jeg burde fortelle det. Ikke for bf sin del, men for min sønn og bf's familie. Jeg er enig i det og skulle ønske at jeg kunne kontakte bf's familie uten hans viten..

Fant akkuratt ut at han har sonet en dom for salg og besittelse av narkotiske stoffer også, vet ikke om det bare var hasj eller hardere, men det var i allefall razzia i leiligheten hans..

HI

Anonymous poster hash: e8bab...f8d

Skrevet

Stakkars barn. Selv om han blir kjent er det ikke dermed sagt han får samvær etc hvis livsførsel en er så ille. Men å holde hemmelig for et barn om barnets biologisk opphav er bare ren egoisme. Hi sier mannen er snill. Selv om mannen har en livsstil som ikke er bra vil barnet garantert vite sitt opphav.

Min svigerinne fikk vite hvem biologisk far var da hun først var 36 år. Det viste seg at moren hadde holdt dette hemmelig i alle pr pga lignende årsaker. Som min svigerinne sa, hun har hele livet gått og kjent på at han mangler noe i livet sitt.

Vil tro denne mannen har noen rettigheter også hvis han tror han er barnets far..

Anonymous poster hash: 499a4...5ae

Skrevet

Stakkars barn. Selv om han blir kjent er det ikke dermed sagt han får samvær etc hvis livsførsel en er så ille. Men å holde hemmelig for et barn om barnets biologisk opphav er bare ren egoisme. Hi sier mannen er snill. Selv om mannen har en livsstil som ikke er bra vil barnet garantert vite sitt opphav.

Min svigerinne fikk vite hvem biologisk far var da hun først var 36 år. Det viste seg at moren hadde holdt dette hemmelig i alle pr pga lignende årsaker. Som min svigerinne sa, hun har hele livet gått og kjent på at han mangler noe i livet sitt.

Vil tro denne mannen har noen rettigheter også hvis han tror han er barnets far..

Anonymous poster hash: 499a4...5ae

Gjest Julia1984
Skrevet

Man holder bare ikke biologisk opphav hemmelig! Hvis denne mannen er både farlig og truende overfor barnet så vil han uansett ikke få samvær. La nå barnet få vite sin hele biologiske bakgrunn

Skrevet

Hasj kan føre til store psykoser, men det vet du kanskje ikke?

En kamerat av meg knivstakk en felles venn av oss nettopp av den grunnen.

Jeg hadde nok ikke nektet å fortelle hvem faren var, men jeg hadde virkelig hatt problemer med at en hasjrøykende fyr skulle tatt seg av barnet altså.

Anonymous poster hash: 2b849...41b

Skrevet

Hva med å svare at du ikke vet sikkert hvem faren er, men at du tror du vet hvem han er (underforstått: ikke han)? For alt han vet kan du ha hatt flere one night stands på den tida.

Sønnen din trenger jo ikke vite nå som han er fire, kan gi ham noen år til.

Anonymous poster hash: ddcce...0cb
Skrevet

Hahaha, man blir ikke avhengig av hasj?? Hasj er definert som narkotika i Norge, og da er man NARKOMAN, når man bruker noe som er definert som narkotika. Røyker du hasj selv og er dritredd for barnevernet, som faktisk fjerner barnet fra hjemmene når foreldrene røyker hasj med barna tilstede, siden du forsvarer hasjbruken slik?

Anonymous poster hash: 1b671...9f6

Skrevet

Når man bruker narkotika er man ikke nødvendigvis narkoman, akkurat som om man drikker alkohol er man ikke nødvendigvis alkoholiker.

Når det er sagt, mener jeg det er best å la være å benytte seg av narkotiske stoffer.

Anonymous poster hash: 5e962...c7e

Skrevet

Altså,i mitt hode er det egentlig ikke noe alternativ. Barn og far fortjener å vite..Gutten har jo en hel familie, og tilogmed søsken, han har rett til å vite.

Skrevet

Så hvis jeg forstår det riktig, han misbruker narkotika, han har sittet i fengsel OG han har allerede to barn som han ser lite??

Aldri i livet! Jeg hadde løyet!

Narkoman fengselsfugl?

Ikke noe for et barn!

Skrevet

Her var det ikke mye ekte kunnskap!

Hasj er ekstremt avhengighetsskapende, med mange psykiske bivirkninger.

Les deg opp!

Skrevet

Jeg har vokst opp med en far som aldri var der for meg, men som kunne om han ville. Mamma lot min far møte meg hvor mye han ville, han bor den dag i dag bare 1mil unna meg men jeg ser like lite til han i dag som i min barndom, ca 1-2 ganger i året.

Mitt eldste barn mistet sin far da hun var 1år og har også vokst opp uten en biologisk far, møtte samboer jeg er sammen med nå da min datter var 2år.

Det å skal vokse opp uten en farsfigur og samtidlig senere i livet både være en mor og far for sitt barn igjen, det er tøft. Jeg har aldri bært nag til min mor, men jeg har ofte tenkt hvorfor min far ikke ville ha kontakt med meg.

Mitt poeng er, om du tar valget å ikke lar ditt barn få kjennskap til hvem sin far er når dere også tydligvis bor ganske nære kan slå tilbake på deg i senere tid når barnet er eldre å vil vite mer.

Skrevet

En ting er at du valgte å ikke si noe da du ble gravid, men nå har du fått et konkret spørsmål fra han om han er faren. Han hadde sikkert ikke spurt om han ikke var ganske sikker på at det var tilfelle, eller? Hvordan skal du forsvare at du løy på et direkte spørsmål når barnet blir eldre? Jeg ville fortalt han sannheten, men først satt meg ned med samboer, fortalt hva som har skjedd og lagt en plan for hva som måtte komme i ettertid. Samvær eller ikke, med tilsyn, besteforeldre etc etc.

Anonymous poster hash: 8f80b...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...