Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2014 #26 Skrevet 28. oktober 2014 Nå var det jo også forskjell på datteren til Fotballfrue som veide litt over 2 kilo, og sønnen til Marna som veide nesten 4. Man trenger naturligvis større plass i livmora når man veier dobbelt så mye. Hun hadde også mye større mage enn Fotballfrue på slutten av svangerskapet, ergo tar det lenger tid for magen å trekke seg sammen.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #27 Skrevet 28. oktober 2014 Oi! Hun ser jo gravid ut ennå?! Anonymous poster hash: ce6f0...947 De aller FLESTE ser gravid ut 4 dager etter fødselen. Det blir man fortalt på svangerskapskurset for eksempel, for å ikke få helt sjokk av at man ikke kommer i de vanlige skinny jeansene sine første uka etter fødselen. De aller færreste får helt flat mage rett etter fødsel, livmor skal liksom trekke seg sammen etter å ha vært maksimalt utvidet og jobbet hardt for å få barnet ut. Klapp på skulderen til komikerfrue! Hmm. Da var jeg vel heldig som fikk helt flat mage med engang ungen kom ut... Anonymous poster hash: ce6f0...947 Det gjorde jeg også, men jeg anser ikke meg selv som heldig av den grunn. Der jeg satt med en perfekt nyfødt i armene var magen min det siste i verden jeg tenkte på. Det var først da en jordmor kommenterte at jeg gikk i jeans på hjemreisedagen at jeg skjønte at det ikke var helt normalt. Noe så lite interessant som egen figur når man er nybakt mor! Som bloggeren skriver: Hun har født et barn, hun er superkvinne! I den grad egen kropp er interessant etter fødsel, så er det jo derfor! Anonymous poster hash: d491d...c9d
skjotta Skrevet 28. oktober 2014 #28 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Har vel noe med intensjonen å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #29 Skrevet 28. oktober 2014 Syns hun ser fantastisk ut! Men hvorfor får fotballfrue så mye hets bare fordi magen var flat etter noen dager? Hun kunne jo ikke akkurat si til kroppen sin at den ikke skulle bli sånn... "Nei livmor! Ikke trekk deg sammen så fort!"....... Vi er alle forskjellige! Anonymous poster hash: 45c13...5f9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #30 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #31 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Jordmødrene rapporterer dette som en økende trend. Hvem har mest peiling på dette tror du? Du? Anonymous poster hash: 821ac...7b1
Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2014 #32 Skrevet 28. oktober 2014 Syns hun ser fantastisk ut! Men hvorfor får fotballfrue så mye hets bare fordi magen var flat etter noen dager? Hun kunne jo ikke akkurat si til kroppen sin at den ikke skulle bli sånn... "Nei livmor! Ikke trekk deg sammen så fort!"....... Vi er alle forskjellige! Anonymous poster hash: 45c13...5f9 Fordi hun fremstiller det som egen fortjeneste og resultat av trening og lavkarbohysteri.
Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2014 #33 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise.
Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2014 #34 Skrevet 28. oktober 2014 Enda en artikkel om temaet: http://www.klikk.no/foreldre/article891920.ece
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #35 Skrevet 28. oktober 2014 Hun ser helt vanlig ut. Ikke tynn men normal slank. Men sånn så ikke magen min ut 4 dager etter. Med første var den borte og med andre var det desverre løs hud hehe men den bulen der hadde jeg aldri. Men min mage så ut som tvillingmage da jeg fødte så ikke rart det var slafsehud der etterpå. Anonymous poster hash: dfc42...80b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #36 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #37 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste? Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #38 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste?Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1 Du tok ikke poenget nei? Man kan like å tro at man kan påvirke barnets vekt. Dette er heller ingen trend, media blåser ting opp. Dette er noe de fleste vet.. Anonymous poster hash: 5180b...106
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #39 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste?Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1 Du tok ikke poenget nei? Man kan like å tro at man kan påvirke barnets vekt. Dette er heller ingen trend, media blåser ting opp. Dette er noe de fleste vet.. Anonymous poster hash: 5180b...106 Du tar rett og slett feil. Men det er jo ingen vits i å prøve å overbevise en person som har bestemt seg for at hun har rett? Å si at dette med å skulle få små barn er en trend er forresten å ta litt vel hardt i, det er heller en tendens som gir grunn til bekymring. Jeg har en jobb som medfører at jeg vet en del om dette. Anonymous poster hash: d491d...c9d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #40 Skrevet 28. oktober 2014 Hun er utrolig vakker og kvinnelig, men jeg synes likevel fokuset er litt for dumt. Det er noen som ser ganske slanke ut etter fødsel, det må man også kunne applaudere. Selv om ff ikke er gjsnittet. Anonymous poster hash: 0d487...bda
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #41 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste?Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1 Du tok ikke poenget nei? Man kan like å tro at man kan påvirke barnets vekt. Dette er heller ingen trend, media blåser ting opp. Dette er noe de fleste vet.. Anonymous poster hash: 5180b...106 Du tar rett og slett feil. Men det er jo ingen vits i å prøve å overbevise en person som har bestemt seg for at hun har rett? Å si at dette med å skulle få små barn er en trend er forresten å ta litt vel hardt i, det er heller en tendens som gir grunn til bekymring. Jeg har en jobb som medfører at jeg vet en del om dette. Anonymous poster hash: d491d...c9d Ja selvfølgelig har du en jobb som tilsier det! Nei, nå går jeg ut og kjøper meg en sjokolade, så denne ungen kanskje bikker 3 kg. Tata! Anonymous poster hash: 5180b...106
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #42 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste?Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1 Du tok ikke poenget nei? Man kan like å tro at man kan påvirke barnets vekt. Dette er heller ingen trend, media blåser ting opp. Dette er noe de fleste vet.. Anonymous poster hash: 5180b...106 Du tok åpenbart ikke poenget. Man kan ofte påvirke barnets fødselsvekt. Det du skriver blir helt meningsløst i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: 821ac...7b1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #43 Skrevet 28. oktober 2014 Hahahaha, nå måtte jeg smile litt her. Selv så jeg faktisk ut som fotballfrue 3 dager etter jeg fødte min første som 22 åring. Barnet var 3,5 kg og jeg la på meg 20 kg. Alle kiloene bare rant av. Og hold dere fast, jeg blei faktisk litt mobba for det av de andre mødrene. Tviler på at jeg hadde sett sånn ut hvis jeg hadde født nå som 32 åring. Anonymous poster hash: efd1f...13e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #44 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste?Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1 Du tok ikke poenget nei? Man kan like å tro at man kan påvirke barnets vekt. Dette er heller ingen trend, media blåser ting opp. Dette er noe de fleste vet.. Anonymous poster hash: 5180b...106 Du tar rett og slett feil. Men det er jo ingen vits i å prøve å overbevise en person som har bestemt seg for at hun har rett? Å si at dette med å skulle få små barn er en trend er forresten å ta litt vel hardt i, det er heller en tendens som gir grunn til bekymring. Jeg har en jobb som medfører at jeg vet en del om dette. Anonymous poster hash: d491d...c9d Ja selvfølgelig har du en jobb som tilsier det! Nei, nå går jeg ut og kjøper meg en sjokolade, så denne ungen kanskje bikker 3 kg. Tata! Anonymous poster hash: 5180b...106 Ja, for du har ikke fått med deg at barnets vekt også påvirkes den andre veien av morens kosthold? Tar deg ikke på alvor nå, antar at du kjedet deg og fikk billig underholdning med litt trolletid. Anonymous poster hash: d491d...c9d
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 28. oktober 2014 #45 Skrevet 28. oktober 2014 Hva skjer med all siteringa da? Tenkt over at det er veldig kjedlig og rotete for oss som ikke er interessert i å se to random dibbere krangle?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #46 Skrevet 28. oktober 2014 Hva skjer med all siteringa da? Tenkt over at det er veldig kjedlig og rotete for oss som ikke er interessert i å se to random dibbere krangle? Beklager det, jeg klarer faktisk ikke å fjerne de øverste sitatene og bare beholde det siste, da får jeg ikke postet. Anonymous poster hash: d491d...c9d
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 28. oktober 2014 #47 Skrevet 28. oktober 2014 Hva skjer med all siteringa da? Tenkt over at det er veldig kjedlig og rotete for oss som ikke er interessert i å se to random dibbere krangle? Beklager det, jeg klarer faktisk ikke å fjerne de øverste sitatene og bare beholde det siste, da får jeg ikke postet. Anonymous poster hash: d491d...c9d Aaah! I see
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #48 Skrevet 28. oktober 2014 Det er tydelig at komikerfrue gjør dette for moro skyld! Tror ikke hennes intensjon er "se på meg da" slik som var tilfelle med fotballfrue! Tror hensikten til komikerfrue er å gjøre litt narr av fotballfrue og jeg digger det! Anonymous poster hash: e7eea...7a1
skjotta Skrevet 28. oktober 2014 #49 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er det kjempebra å legge ut et slikt bilde om man har litt å ta av, men de som er slanke blir kritisert i riksdekkende media? Handlingen er jo den samme. Fordi det at man har sixpack 4 dager etter fødselen har ingenting med egeninnsats eller slanking å gjøre - man er heldig. Tykke damer kan få flat mage rett etter fødsel, mens jeg som var pipestilk før svangerskap nr 1 måtte vente i 2 uker til livmoren trakk seg sammen. Så nei, man kritiserer ikke de "slanke", man kritiserer de HELDIGE som fremstiller det at livmor har trukket seg sammen i løpet av 2 dager etter fødsel som egeninnsats fordi de har vært så flinke. Det som er problemet, er at det allerede er nok press på de gravide og nybakte mødre om å se smashing ut hele tiden, det er blitt en trend i Oslo å få babyer under 2,5 kilo og ikke legge på seg i svangerskapet. Når man poster et bilde med sixpack rett etter fødselen og konkluderer med at det er fordi man har vært FLINK, tror mange unge førstegangsfødende at de er mislykka hvis de ikke har den samme sixpacken, kan miste melka av overdreven slanking etter fødsel og stress av å føle seg som en taper. Og ikke minst, noen hjerneløse menn ser ned på kjærestene sine hvis de ikke får slik sixpack for "fotballfruen klarte jo det, hvorfor klarer ikke du? Du er sikkert ikke flink nok..." Trend i Oslo å få barn under 2,5 kg?? Hvor får du dette fra?! Det er det dummeste jeg har hørt. Bor i Oslo og det er slett ingen trend. BTW: DET GÅR IKKE AN Å PÅVIRKE BARNETS FØDSELSVEKT! Dette er og blir genetisk. Dette har jeg mange eksempler på ja Anonymous poster hash: 5180b...106 Artikkel fra aftenposten: http://www.aftenposten.no/helse/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren-7677345.html Så nei, ingenting VI finner på. Og jo, får barnet veldig lite næring så kan barnet bli lite. Det er ikke BARE genetikk. Man kan påvirke vekten til stort barn ved å kutte ut sukker og redusere mengde mat - derfor måler man glukosebelastning osv for dem med svangerskapsdiabetes, tilrettelegger med diett osv. På samme måte går det an å "slanke" fosteret ved å la være å spise. Heldig jeg da som la på meg 25 kg og fødte en på 2900g... Ikke fullt så heldige de med hyperemesis som føder barn på over 4kg. Du sluker alt som står i media rått skjønner jeg Anonymous poster hash: 5180b...106 Hæ? Hva i all verden har noe av det du skriver å gjøre med artikkelen? Skjønte du ikke det du leste?Individuelle variasjoner har ikke noe med denne trenden å gjøre.. Anonymous poster hash: 821ac...7b1 Du tok ikke poenget nei? Man kan like å tro at man kan påvirke barnets vekt. Dette er heller ingen trend, media blåser ting opp. Dette er noe de fleste vet.. Anonymous poster hash: 5180b...106 Det er ikke en trend fordi det virker men fordi en del kvinner tror/håper det virker.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #50 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg skulle ønske alle nybakte mødre beholdt klærne på. Anonymous poster hash: 8c4c5...509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå