Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår deg jeg, jeg hadde også blitt skuffet. Jeg hadde strekt meg langt om en venninne skulle feire rund dag :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du invitert, på facebook eller sms? om det er på fb er det jo piece of cake og bare skrive at du kanskje vil utsette feiringa til det passer bedre for mange. Mine venner har invitert meg på fest på lørdag, og som småbarnsmor til to små (6 mnd og 5 år), så er det meg midt i blinken om invitasjonen kommer noen uker før. Spesielt om både jeg og samboern er invitert, for vi kan sjelden komme samtidig. Til helgen kan jeg f.eks kun være noen timer, da han skal på jobb på søndag. Eneste alternativ til barnepass er besteforeldre, og de har da jobber/studier og et liv de også. Når jeg er i jobb jobber jeg gjerne helgevakter, og som vikar må jeg nesten ta det jeg får, selv i helgene og da er det prioritert over bursdager. Når det er sagt: Jeg VET når mine venner har bursdag og legger gjerne lørdagen av om det faller på en helg. Og hvorfor trenger du så mange? kan du ikke invitere venner hjem på middag og kake en vanlig ukedag? slik feiret min samboer i fjor, klokka fem en helt vanlig onsdag! 

Anonymous poster hash: 9d862...f4f
Skrevet

Skjønner GODT du er skuffa. Og jeg vedder på at de fleste andre her inne hadde blitt det samme, selv om det er så viktig for dem å framstå som om de har verdens heftigste takhøyde ifht hva som skal til for at noe går inn på dem !

Anonymous poster hash: 3e44d...458
Skrevet

Hvor har du invitert, på facebook eller sms? om det er på fb er det jo piece of cake og bare skrive at du kanskje vil utsette feiringa til det passer bedre for mange. Mine venner har invitert meg på fest på lørdag, og som småbarnsmor til to små (6 mnd og 5 år), så er det meg midt i blinken om invitasjonen kommer noen uker før. Spesielt om både jeg og samboern er invitert, for vi kan sjelden komme samtidig. Til helgen kan jeg f.eks kun være noen timer, da han skal på jobb på søndag. Eneste alternativ til barnepass er besteforeldre, og de har da jobber/studier og et liv de også. Når jeg er i jobb jobber jeg gjerne helgevakter, og som vikar må jeg nesten ta det jeg får, selv i helgene og da er det prioritert over bursdager. Når det er sagt: Jeg VET når mine venner har bursdag og legger gjerne lørdagen av om det faller på en helg. Og hvorfor trenger du så mange? kan du ikke invitere venner hjem på middag og kake en vanlig ukedag? slik feiret min samboer i fjor, klokka fem en helt vanlig onsdag! 

Fordi hun har en rund dag og gjerne vil gjøre stas på seg selv for en gangs skyld? MÅ alle ha kjedelige hjemmefeiringer hele livet?

Anonymous poster hash: 85b49...b57

Skrevet

Fordi hun har en rund dag og gjerne vil gjøre stas på seg selv for en gangs skyld? MÅ alle ha kjedelige hjemmefeiringer hele livet?

Skal hun ha en stor dag og mange gjester er det hvertfall et krav at man sender ut invitasjoner tidsnok. Som småbarnsforelder synes jeg planlegging i forveien er et must. Og hva mener du med kjedelig? Er det kjedelig og ha en hyggelig og rolig feiring hjemme med god kake og kaffe? Vi har nok et ulikt syn på hva som er kjedelig da. Heldigvis rundt 4 år til jeg har en rund dag, altså 30 årsdag. Kan forresten ha det like gøy med 2-3 stykker sammen med meg som med 12-13, så det blir absolutt hva man gjør det til. 

Skrevet

Skal hun ha en stor dag og mange gjester er det hvertfall et krav at man sender ut invitasjoner tidsnok. Som småbarnsforelder synes jeg planlegging i forveien er et must. Og hva mener du med kjedelig? Er det kjedelig og ha en hyggelig og rolig feiring hjemme med god kake og kaffe? Vi har nok et ulikt syn på hva som er kjedelig da. Heldigvis rundt 4 år til jeg har en rund dag, altså 30 årsdag. Kan forresten ha det like gøy med 2-3 stykker sammen med meg som med 12-13, så det blir absolutt hva man gjør det til. 

Jeg synes det er kjedelig å ha samme feiring hvert eneste år hele livet. Men vi er forskjellige.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis JEG som er opptatt hver lørdagskveld, men mannen en kveld, jeg en annen vi begge andre. Så vi trenger ikke mye barnevakt selv om vi er på noe så og si hver lørdagsettermiddag/kveld. Barna er jo med på noen av helgene det skjer noe også.

Trodde det var vanlig og ha fylte helger. Om det ikke er "kveldsaktiviteter"/borte hele natta,- tror jeg at vi, med to barn og i forhold til deres venner og aktiviteter,- og våre egne aktiviteter, har noe hver eneste helg fra skoleåret starter til jul (og ikke snakk om de tradisjonelle treff i jula. VI har bare 3, "alle andre" viker ha noe hver dag!!!) Og på igjen fra januar til skoleslutt. De helger det ikke er en kamp, en bursdag eller bryllup, konfirmasjon, dåp. oppvisning, cup,- det er virkelig sjeldent. Men de helgene så blir det nesten litt kjedelig. For alle er jo opptatt. Det er jo på tilstelninger man treffer andre, ikke med og sitte hjemme :)

Og nettopp på grunn av dette er det nå en periode i livet man må få vite ting på forhånd, slik at man kan endre på planer i GOD tid, hvis noe "viktigere" dukker opp.

Anonymous poster hash: 8b9ea...a61
Skrevet

Hadde ikke vært rund dag hadde det ikke hvert så nøye, men hvert 10 er det kjekt å markere. Da med en dram og mat. Kan være jeg skulle vært før ute, men nå ble det sånn. Er flere som kan fredag så bytter dag. Håper det blir kjekt. 😉

Anonymous poster hash: 29414...2cc

Skrevet

Inviterte i dag og er om 2 uker.

Anonymous poster hash: 29414...2cc

Det er ikke god nok tid for mine venninner ihvertfall. Noen har menn som jobber mye eller turnus, og de fleste har barn. Da må ting planlegges litt ekstra. Når i tillegg andre inviterer til ting 1-2 mnd i forveien, er du rett og slett for sent ute.

Anonymous poster hash: 7e0d3...7bf

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Så fint at det passer bedre på fredag da, HI.

Til dere som ikke kan skjønne at folk har masse planer, så må jeg nesten bare si at jeg har nesten problemer med å skjønne dem som ikke har boka nesten full når man har familie.  Med to voksne som har sine interesser og aktiviteter, flere barn som har sine ting, familie på begge sider som man gjør ting sammen med, avtalte aktiviteter med venner og andre, julebord på to jobber og nødvendige frihelger innimellom for å være sammen med hele familien, så blir kalenderen fort fylt opp.

Skrevet

Flott da HI, ser du, det ordna seg :-) 

Skrevet

Hos meg tror jeg det blir null feiring i år! Kjenner at jeg syns det er litt stress..... Et ork å be inn masse jenter når halvparten er fordi jeg føler at jeg må, sannheten er at vi har vokst fra hverandre og noen av dem ber jeg kun fordi jeg føler jeg ikke har noe valg... Så vurderer å kose meg sammen med samboer og nyte kvelden på en annen måte! Hadde vært deilig 😊😊 Det kan jo du også gjøre HI? Eller så ber du inn de få som kan til middag, vin, ost og kjeks? Skravling med de få som kan blir jo like hyggelig? Men det er lov til å bli skuffa! Er jo hyggelig om folk tar seg tid til deg selvfølgelig 😊😊

Anonymous poster hash: 57822...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...