Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #26 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg forstår veldig godt at du blir skuffet! Anonymous poster hash: db60b...519
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #27 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg forstår godt at du ble skuffet, MEN hva tenker du de skal gjøre hvis de allerede har sagt ja til noe annet? Jeg er en av dem som planlegger tiden min godt, vanligvis HAR jeg planer for helgene. Ikke nødvendigvis store planer, men hvis jeg f.eks. hadde sagt ja til en middagsavtale hos en venninne, så ville jeg ikke avlyst det pga en annen invitasjon. Hvis noe er veldig viktig for den som inviterer, så forventer jeg invitasjon i god tid. Ellers synes jeg alltid det er bedre at noen sier "nei takk" til en invitasjon enn at de ikke helt vet om de kan. Trodde du egentlig av ti av ti kunne komme på to ukers varsel? I min vennekrets er det vanlig at noen er vekkreist, noen har ikke barnevakt, noen må jobbe osv. Anonymous poster hash: 08d96...34d
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #28 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg kunne ikke stilt på kun to ukers varsel. Jeg har unger og mann og stort sett planer 3-4 uker fremover til enhver tid. Neste gang snakker du med vennene dine om det et par mnd i forveien at du kommer til å sende ut invitasjon 1 mnd i forveien. Anonymous poster hash: 232a5...c58
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #29 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er jammen glad jeg har venner som ikke er opptatt i månedsvis. Kjekt å kunne ta ting litt på sparket og. Anonymous poster hash: 1570e...05f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. oktober 2014 #30 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg hadde også blitt skuffet om de prioriterte en random fest i stedet for min 20/30/40 års dag ja. Synes man skal ha en GOD forklaring om man ikke stiller opp på sånt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #31 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er jammen glad jeg har venner som ikke er opptatt i månedsvis. Kjekt å kunne ta ting litt på sparket og. Anonymous poster hash: 1570e...05f Helt greit å kunne ta ting på sparket.. Men man kan jo ikke forvente at 10stk har mulighet til å ta noe på sparket på samme tid.. Har du i det hele tatt snakket med de ang feiring tidligere HI? Eller var det ingen som visste noe før du inviterte i går? Anonymous poster hash: 7bbaa...550
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #32 Skrevet 28. oktober 2014 I dag fikk jeg enda et avslag. 😞 Jeg føler meg ikke mye prioritert. Kanskje jeg blir barnslig nå. HI Anonymous poster hash: 29414...2cc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #33 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg hadde også blitt skuffet om de prioriterte en random fest i stedet for min 20/30/40 års dag ja. Synes man skal ha en GOD forklaring om man ikke stiller opp på sånt. Så om du hadde avtalt en random fest med flere, men får en invitasjon til en rund-dag, hadde du da droppet planene du hadde i utgangspunktet? Trivelig for de andre i såfall.. "Neeei, beklager altså, men xxx fyller 30, og det er bare såå mye viktigere enn dere".. Her luftes datoer for begivenheter i god tid i forveien. Om det viser seg at flere har andre planer da, så er det ikke verre enn at jeg finner en annen dato.. Anonymous poster hash: 7bbaa...550
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #34 Skrevet 28. oktober 2014 I dag fikk jeg enda et avslag. 😞 Jeg føler meg ikke mye prioritert. Kanskje jeg blir barnslig nå. HI Anonymous poster hash: 29414...2cc Ja du er barnslig. Hvorfor ikke ta feiringen en annen dag da? Anonymous poster hash: 7bbaa...550
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. oktober 2014 #35 Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Jeg hadde også blitt skuffet om de prioriterte en random fest i stedet for min 20/30/40 års dag ja. Synes man skal ha en GOD forklaring om man ikke stiller opp på sånt. Så om du hadde avtalt en random fest med flere, men får en invitasjon til en rund-dag, hadde du da droppet planene du hadde i utgangspunktet? Trivelig for de andre i såfall.. "Neeei, beklager altså, men xxx fyller 30, og det er bare såå mye viktigere enn dere".. Her luftes datoer for begivenheter i god tid i forveien. Om det viser seg at flere har andre planer da, så er det ikke verre enn at jeg finner en annen dato.. Anonymous poster hash: 7bbaa...550 Jeg hadde uten tvil droppet en slik fest (som jeg antagelig kunne gå på når som helst ellers) for å feire en venninnes bursdag ja! Selvsagt hadde jeg det. Endret 28. oktober 2014 av Kari Mari
Luksusdyret Skrevet 28. oktober 2014 #36 Skrevet 28. oktober 2014 I dag fikk jeg enda et avslag. Jeg føler meg ikke mye prioritert. Kanskje jeg blir barnslig nå. HI Anonymous poster hash: 29414...2cc Da hadde jeg droppet feiringa... ALLE kan ikke ha andre planer samme helg samtidig, det er ikke mulig rett og slett. Hva med å ta inn på hotell med spa, spise god middag og bare være deg en hel dag/kveld? Gjøre stas på kjære deg på en rund dag?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #37 Skrevet 28. oktober 2014 For min del hadde det heller ikke gått. Hver helg er fylt opp frem til og med lørdagen før juleaften. Om jeg hadde fått visst det tidligere, kunne jeg omprioritert, men som det hadde vært nå, så blir det enten VELDIG uhøflig og avlyse eller det blir vanskelig for andre som må steppe inn for meg hvis det skjer noe. Om jeg hadde fått invitasjon nå, til en helg i desember, evt siste helg i november, så kunne jeg (litt avhengig av HVA det krasjer med) prøvd og endre planer, men på litt under to uker...Nope... Holder ikke av to helger som er før/etter en venns "runddag" i tilfelle denne skal feire dagen. Som regel kommer det innbydelser i god tid og de skal feire, ofte er det ikke i forbindelse med dagen heller, men en del senere... Anonymous poster hash: 8b9ea...a61
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #38 Skrevet 28. oktober 2014 For min del hadde det heller ikke gått. Hver helg er fylt opp frem til og med lørdagen før juleaften. Om jeg hadde fått visst det tidligere, kunne jeg omprioritert, men som det hadde vært nå, så blir det enten VELDIG uhøflig og avlyse eller det blir vanskelig for andre som må steppe inn for meg hvis det skjer noe. Om jeg hadde fått invitasjon nå, til en helg i desember, evt siste helg i november, så kunne jeg (litt avhengig av HVA det krasjer med) prøvd og endre planer, men på litt under to uker...Nope... Holder ikke av to helger som er før/etter en venns "runddag" i tilfelle denne skal feire dagen. Som regel kommer det innbydelser i god tid og de skal feire, ofte er det ikke i forbindelse med dagen heller, men en del senere... Anonymous poster hash: 8b9ea...a61 Hjelpes meg. Det kan bli for mye og. Anonymous poster hash: 1570e...05f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. oktober 2014 #39 Skrevet 28. oktober 2014 Himmel og hav så mange av dere som booker dere for så lang tid framover! Hadde blitt utslitt hvis jeg skulle hatt noe på planen hver lørdagskveld fram til jul.......
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #40 Skrevet 28. oktober 2014 Himmel og hav så mange av dere som booker dere for så lang tid framover! Hadde blitt utslitt hvis jeg skulle hatt noe på planen hver lørdagskveld fram til jul....... Helt enig! Og hjelpes så mye barnevakt. Anonymous poster hash: 1570e...05f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #41 Skrevet 28. oktober 2014 I dag fikk jeg enda et avslag. Jeg føler meg ikke mye prioritert. Kanskje jeg blir barnslig nå. HI Anonymous poster hash: 29414...2cc Hvis de alt har andre avtaler er du barnslig, ja. Man kan ikke bare avlyse ting man har takket ja til. Eller hadde det vært greit for deg at de først takket ja til deg, men siden avlyste fordi de fikk en annen invitasjon? I fjor ble jeg bedt i bryllup til en studievenninne, og takket ja. Noen uker etterpå ble jeg bedt i bryllup til en venninne som står meg mye nærmere, og som jeg deler hele omgangskretsen med. Selvsagt var det på samme dag. Jeg hadde uendelig mye mer lyst til å gå i bryllup nummer to, men jeg hadde allerede takket ja til det første, så jeg måtte bare beklage så mye. Anonymous poster hash: 3dc78...a80
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #42 Skrevet 28. oktober 2014 Unnskyld meg HI. Men å invitere to uker før, er for kort varsel! Du skulle invitert tidligere. Det å drukne i selvmedlidenhet, gjør deg bare ynkelig. Du kan fortsatt få en fin bursdag, men det er opp til DEG! Anonymous poster hash: 638f7...e02
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #43 Skrevet 28. oktober 2014 Vi hadde sansynlig vis kunne komme på 2 ukers varsel, men noen ganger går det ikke. For det første må vi skaffe barnevakt, for det andre er det ikke så sjelden ungene har opplegg som vi må følge opp, stevner, konserter, hara avtalt at de kan ha med seg en venninne på hytta osv. I tillegg må jeg innrømme at invitasjoner der bare en av oss er invitert som regel blir rangert lavere enn fester og selskaper der begge eller hele familien er invitert. Anonymous poster hash: d3aa5...1ab
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #44 Skrevet 28. oktober 2014 I dag fikk jeg enda et avslag. Jeg føler meg ikke mye prioritert. Kanskje jeg blir barnslig nå. HI Anonymous poster hash: 29414...2cc Hvis de alt har andre avtaler er du barnslig, ja. Man kan ikke bare avlyse ting man har takket ja til. Eller hadde det vært greit for deg at de først takket ja til deg, men siden avlyste fordi de fikk en annen invitasjon? I fjor ble jeg bedt i bryllup til en studievenninne, og takket ja. Noen uker etterpå ble jeg bedt i bryllup til en venninne som står meg mye nærmere, og som jeg deler hele omgangskretsen med. Selvsagt var det på samme dag. Jeg hadde uendelig mye mer lyst til å gå i bryllup nummer to, men jeg hadde allerede takket ja til det første, så jeg måtte bare beklage så mye. Anonymous poster hash: 3dc78...a80 Om jeg hadde vært studievenninnen hadde jeg forstått godt om du hadde ringt og fortalt meg om det andre bryllupet. Jeg hadde ikke blitt sur om du endret planen på grunn av noe sånt, i hvertfall ikke om du forklarte sammenhengen og beklaget at det ble sån. Jeg mener faktisk det er greit å endre planer hvis det dukker opp "viktigere" ting, men man må ha skamvett nok til å si det som det er. Anonymous poster hash: d3aa5...1ab
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #45 Skrevet 28. oktober 2014 Hva med å ta en ringerunde og høre når folk kan, og planlegge en dag uti november/desember? Så kan du f.eks invitere nærmeste familie på selve dagen- til en god middag og kake? :-) Og HI, jeg skjønner at man blir sårbar i slike situasjoner :-) - men mitt tips er å være løsningsorientert! :-) Anonymous poster hash: 4f304...553
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #46 Skrevet 28. oktober 2014 Himmel og hav så mange av dere som booker dere for så lang tid framover! Hadde blitt utslitt hvis jeg skulle hatt noe på planen hver lørdagskveld fram til jul....... Ikke alle som har fri i helgene vettu Jeg jobber f eks stort sett 2-3 helger pr mnd. Om ikke jeg er på jobb da, så er mannen det. Grunnet temmelig liten omgangskrets og kjenner generelt få her, så er det vanskelig å få barnevakt. Skjønner jo at det ikke er sånn for de fleste, men noen unntak er det jo. Og om 5 stk ikke kan, så har de nok hver sin gode forklaring på det. Kanskje ikke alle da Men nekter å tro at alle 5 bare ikke "gidder" å kommer... Anonymous poster hash: 7bbaa...550
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #47 Skrevet 28. oktober 2014 I dag fikk jeg enda et avslag. Jeg føler meg ikke mye prioritert. Kanskje jeg blir barnslig nå. HI Anonymous poster hash: 29414...2cc Hvis de alt har andre avtaler er du barnslig, ja. Man kan ikke bare avlyse ting man har takket ja til. Eller hadde det vært greit for deg at de først takket ja til deg, men siden avlyste fordi de fikk en annen invitasjon? I fjor ble jeg bedt i bryllup til en studievenninne, og takket ja. Noen uker etterpå ble jeg bedt i bryllup til en venninne som står meg mye nærmere, og som jeg deler hele omgangskretsen med. Selvsagt var det på samme dag. Jeg hadde uendelig mye mer lyst til å gå i bryllup nummer to, men jeg hadde allerede takket ja til det første, så jeg måtte bare beklage så mye. Anonymous poster hash: 3dc78...a80 Om jeg hadde vært studievenninnen hadde jeg forstått godt om du hadde ringt og fortalt meg om det andre bryllupet. Jeg hadde ikke blitt sur om du endret planen på grunn av noe sånt, i hvertfall ikke om du forklarte sammenhengen og beklaget at det ble sån. Jeg mener faktisk det er greit å endre planer hvis det dukker opp "viktigere" ting, men man må ha skamvett nok til å si det som det er. Anonymous poster hash: d3aa5...1ab Da er vi nok oppdratt forskjellig. Og studievenninnen min er en god venninne, en person det føltes veldig selvsagt at jeg skulle være i bryllupet til - men da det kræsjet med det andre bryllupet føltes det feil. Men, jeg holder avtaler. Anonymous poster hash: 3dc78...a80
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. oktober 2014 #48 Skrevet 28. oktober 2014 Himmel og hav så mange av dere som booker dere for så lang tid framover! Hadde blitt utslitt hvis jeg skulle hatt noe på planen hver lørdagskveld fram til jul....... Ikke alle som har fri i helgene vettu Jeg jobber f eks stort sett 2-3 helger pr mnd. Om ikke jeg er på jobb da, så er mannen det. Grunnet temmelig liten omgangskrets og kjenner generelt få her, så er det vanskelig å få barnevakt. Skjønner jo at det ikke er sånn for de fleste, men noen unntak er det jo. Og om 5 stk ikke kan, så har de nok hver sin gode forklaring på det. Kanskje ikke alle da Men nekter å tro at alle 5 bare ikke "gidder" å kommer... Anonymous poster hash: 7bbaa...550 Hvis man jobber lørdagskvelder så skjønner jeg jo. Det er jo gyldig grunn.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #49 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg feiret 30-års dagen min forrige mnd. Inviterte en del venninner og kun 2 stk kunne kommer.... Syns det var ganske trist, og følte meg litt som viggo venneløs... Men.. vi har nettopp flyttet, så kombinerte det med innflytningsfest og mannen bad en del kompiser. Så det ble da fullt hus. Selv om det ikke akkurat ble bursdagsfeiring da.. Kameratene til mannen var vel knapt klar over at jeg hadde bursdag... Men men... får prøve igjen om 10 år.... :-P Anonymous poster hash: fe05b...c12
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #50 Skrevet 28. oktober 2014 Nå hører jeg litt rundt om det passer bedre for folk fredag. Krysser fingrene. Ja, man blir litt sårbar. Og når man er enslig blir det gjerne litt ekstra. Hadde man hatt en mann hadde man kanskje ikke tatt det så inn over seg. Anonymous poster hash: 29414...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå